mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2005 8:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
zeerover schreef:
:sick:

Het loopt hier helemaal uit de hand. Mota's computer moet wel staan te roken...

Waar is de goede oude tijd gebleven dat we drie dagen zaten te broeden op een gevatte opmerking, of een week een verhandeling over "jig of tovercirkel?" aan het schrijven en herschrijven waren, voordat we die op het forum plaatsten?

:crying:


En nu gaan we over dat oeverloze geouwehoer ook nog ouwehoeren... :dancing: :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2005 9:38 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
luquiluuq schreef:
Die stillen .......
weten jullie dan niet dat Mota niet alleen een Folk-forum host, maar ook fanatici van een of ander obscuur computerspel (cluster ball) hier onderdak vinden. Als je naar de hoofdpagina gaat kun je dat forum ook in. Die stillen zijn misschien dus helemaal niet stil maar zitten in een ander deel van de Mota site te forummen. En dan is er nog verborgen forum waar zelfs ik niet op kan, alleen de ...... (ik weet niet of ik dit mag verklappen van Mota :battingeyelashes: ).

aan de datum van de laatste post te zien is het daar behoorlijk uitgestorven... (april 2004 en nov 2003.....)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2005 7:49 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
WirteX schreef:
luquiluuq schreef:
Die stillen .......
weten jullie dan niet dat Mota ...... (ik weet niet of ik dit mag verklappen van Mota :battingeyelashes: ).


aan de datum van de laatste post te zien is het daar behoorlijk uitgestorven... (april 2004 en nov 2003.....)


Maar weet jij dan niet dat je op een computer de datum kunt manipuleren ... ?

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2005 5:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Scordatura schreef:
WirteX schreef:
luquiluuq schreef:
Die stillen .......
weten jullie dan niet dat Mota ...... (ik weet niet of ik dit mag verklappen van Mota :battingeyelashes: ).


aan de datum van de laatste post te zien is het daar behoorlijk uitgestorven... (april 2004 en nov 2003.....)


Maar weet jij dan niet dat je op een computer de datum kunt manipuleren ... ?

Scordatura

hm.. daar zeg je wat, zouden ze zo geniepig zijn?

leuke koe trouwens? hoe heet ze?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2005 6:44 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Bij Gooikoorts zitten ook infiltranten...

Ik mailde dat ik wel wat posters wilde verspreiden en gaf m'n voornaam en adres.
Kreeg een mailtje terug dat ze ook m'n achternaam wilden, omdat ze anders zogenaadm bang waren dat het niet goed aan zou komen...
:raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2007 5:17 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Volgens "wie zijn er online" zijn er op dit moment 69 gasten... :worried:
Spooky...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2007 7:21 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
zeerover schreef:
Volgens "wie zijn er online" zijn er op dit moment 69 gasten... :worried:
Spooky...


en twee minuten eerder waren er 71! Een record!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 9:21 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Voor wie het interesseert (en om even te demonstreren aan Menno dat er een zoekfunctie is, waarbij je bijvoorbeeld op "statistieken" kunt zoeken en dan bij dit topic uitkomt):

We hebben nu een kleine 1000 topics.
Er worden gemiddeld ruim 18 berichten per dag gepost.
Er wordt gemiddeld een half topic per dag aangemaakt.
Er komt gemiddeld per dag 0,2 gebruiker bij. (nee, daar hoeven we geen flauwe grapjes over)
En we zitten bijna op de 40.000 berichtjes :sick:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 9:27 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
zeerover schreef:
en om even te demonstreren aan Menno dat er een zoekfunctie is, waarbij je bijvoorbeeld op "statistieken" kunt zoeken en dan bij dit topic uitkomt


:blush: jajajaja


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 9:34 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
en dat jajajaja is al 5 keer eerder gebruikt.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 3:30 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
ik op 10 augustus schreef:
Doordat verschillende mensen vandaag hun eerste berichtje postten (allemaal welkom, trouwens), raakte ik geïnspireerd om te kijken hoeveel mensen er er jaar het forum betraden (en uiteraard heb ik alleen de mensen meegeteld die ook een berichtje gepost hebben, dus geregistreerde meelezers heb ik buiten beschouwing gelaten, omdat die brei veel te groot is tussen alle nepaccounts door).
Het zijn er grappig genoeg precies 200.

Hier even de getallen:
2002: 6
2003: 29
2004: 18
2005: 43
2006: 30
2007: 23
2008: 34
2009: 17

Niet alle accounts zullen even valide zijn (zoals een 'tester' en enkele oudere accounts misschien), maar het geeft een beetje een beeld.
2005 was het jaar met de grootste instroom en ik heb ook de indruk dat dat globaal de actiefste posters zijn (maar dit is zeer subjectief).

Maar volgens mij ligt ook ergens in 2005 de waterscheiding van mensen die zichzelf nog tot de 'oude garde van het forum' rekenen en de nieuwere lichting van het forum, die het volgens de oude forumleden het niveau wat naar beneden hebben gehaald tot het 'topjes en taarten-niveau'.

Eigenlijk is best wel logisch dat 2005 het kantelpunt was, denk ik, want dat was het jaar dat het aantal leden verdubbelde, en misschien dat toen al het idee ontstond dat het iets minder een 'ons kent ons-forum' werd voor sommigen. Waarschijnlijk is dat dan ook het jaar geweest dat niet alleen muzikanten zich aanmelden, maar ook mensen die alleen maar dansten.


ik op 11 augustus schreef:
Ook even een kort lijstje van de bals, die aangekondigd zijn op de balfolk.nl.
Op het forum wordt vaak gezegd dat er een aantal jaren geleden heel weinig bals waren ('enkelen per jaar') en dat het er nu elke week wel meerdere zijn. Dat vraagt natuurlijk om een korte inventarisatie op balfolk.nl.
Eerst het totaal aantal bals en daarachter de bals, waarvan foto's op balfolk zijn geplaatst.

2005: 42 (31)
2006: 70 (34)
2007: 82 (41)
2008: 86 (42)
2009: 57 (30)*

* UItgaande van het feit dat het tweede halfjaar 4 balmaanden heeft en het eerste halfjaar 6 balmaanden, zouden we dit jaar, als we de huidige frequentie doortrekken, op 95 bals uitkomen)
Ook valt op dat het aantal bals waar een fotograaf bij is, minder snel oploopt. Als de huidige lijn in 2009 doortrekken, zouden we op 50 bals met foto's op balfolk.nl moeten uitkomen.

Vooral de sprong van 2005 naar 2006 is groot en daarna loopt het rustig maar gestaag op. De sprong in 2006 is misschien ook deels te verklaren door het exorbitant hoge aantal balactiviteiten in de zomer. In juli en augustus 2006 waren er 11 balactiviteiten. Als je het eerste weekend van juli er af haalt (misschien was het nog geen vakantie) dan blijven er nog 9 aangekondigde balactiviteiten over. Dat is erg veel, omdat in de huidige agenda de boel plat ligt in die maanden. Aan de andere kant worden balactiviteiten (zoals de festivals) nu op een andere manier aangekondigd.

Tot zover weer.


ik op 12 augustus schreef:
Geloof het of niet, ik heb geturfd hoeveel ballen er per jaar per provincie zijn gehouden om een idee te krijgen, waar zich de meeste balactiviteiten zich concentreren.

Allereerst de cijfers.
Ze staan zo gerangschikt:
provincie: 2005 - 2006 - 2007 -2008 -(2009)

Drenthe: 3 - 2 - 0 - 0 - (0)
Flevoland: 0 - 0 - 1 - 0 - (0)
Friesland: 2 - 2 - 4 - 5 - (1)
Gelderland: 5 - 9 - 11 - 11 - (12)
Groningen: 5 - 6 - 7 - 2 - (2)
Limburg: 3 - 6 - 5 - 2 - (3)
Noord-Holland: 2 - 14 - 10 - 10 - (10)
Noord-Brabant: 11 - 20 - 28 - 27 - (11)
Overijssel: 4 - 1 - 1 - 4 - (4)
Utrecht: 3 - 2 - 7 - 15 - (8)
Zeeland: 0 - 0 - 2 - 1 - (1)
Zuid-Holland: 3 - 4 - 6 - 12 - (5)

Het moge duidelijk zijn dat in de afgelopen jaren veruit de meeste balactiviteiten in Noord-Brabant plaatsvonden.
Alleen in dit jaar wordt deze provincie gepasseerd, en wel door Gelderland. Deze provincie dankt dat vooral aan de Bommelballen, de Nijmeegse reeks in maart en de ballen in Wageningen. Daardoor zijn er in dit eerste half jaar meer ballen georganiseerd in Gelderland dan de jaargemiddelden van de afgelopen twee jaar in die provincie. in Noord-Brabant tikt het gemis van 's-Hertogenbosch en Tilburg als balsteden hard aan.
Ook de activiteit in Noord-Holland is dit jaar erg toegenomen. Daar zitten ze na een half jaar al op het jaargemiddelde van de afgelopen twee jaar.
Overijssel staat op die plek vooral vanwege de activiteiten in februari in Enschede, oftwel zowel qua locatie als periode wat eenzijdig en behoorlijk vertekenend.
De opkomst van Utrecht is mooi terug te zien in de cijfers. Ook Zuid-Holland heeft de laatste jaren meer balactiviteiten.
De noordelijke provincies komen er zeker de laatste jaren wat bekaaid van af.
Maar de provincies, die op balgebied echt weinig voorstellen, zijn Drenthe (na een redelijk goed begin), Flevoland en Zeeland.

Aan de locaties te zien lijkt het een grote rol te spelen waar de meeste mensen wonen. Ook de OV-bereikbaarheid speelt een voorname rol, maar dat is vooral van belang voor de opkomst van het aantal mensen.

Op de balfolkhyves zei ik dat er meer bals mogen komen in Brabant. Vanuit het verleden is de behoefte te begrijpen, maar het is duidelijk dat we daarmee een enorme luxe positie hadden t.o.v. andere provincies.

Of hieruit ontwikkelingen te bespeuren zijn:
ik denk het niet, omdat het heel erg van initiatieven van de verschillende mensen afhangt. De bereikbaarheid per OV is echter wel een factor van belang voor de haalbaarheid en dus het succes.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 3:59 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Als vervolg op bovenstaande bijdragen, geplaatst in 'gezellig gelul', hierbij een completering van het jaar 2009.
In totaal zijn er dus 88 balactiviteiten aangekondigd op balfolk.nl.
Getalsmatig zou dat een record betekenen, maar het behoeft enige nuance.
Zo zijn er begin van het najaar twee activiteiten in Venlo aangekondigd. Deze activiteit zijn nauwelijks een bal te noemen en worden al langere tijd maandelijks georganiseerd. Na die twee keer zijn de andere keren uit de agenda gehaald, maar de eerste twee zijn er wel in blijven staan.
Ook lastig te plaatsen is de activiteit in Rotterdam, wat plaatshad bij de esperantobeweging. Het staat er wel op, maar dat lijkt me typisch een grensgevalletje.

Als we het gaan uitsplitsen over de provincies, dan komen we tot de volgende totale scores:
Noord-Brabant: 18
Gelderland: 15
Utrecht: 14
Noord-Holland: 14
Zuid-Holland: 9
Overijssel: 7
Limburg: 5
Groningen: 3
Friesland: 2
Zeeland: 1
Drenthe: 0
Flevoland: 0

Noord-Brabant staat nog wel bovenaan, maar het verlies van Breda als ballocatie zal zich volgend jaar doen gelden.
Het is jammer dat er nog maar 1 regelmatige ballocatie is overgebleven in Noord-Brabant.
Mogelijk dat er in Oss weer eens wat geprogrammeerd wordt.
En ik blijf vurig hopen tot 's-Hertogenbosch weer op de kaart wordt gezet. Ik heb goede dingen gehoord, maar nu nog de realiteit.

Het is ook leuk te zien hoe Overijssel de lijst bestormt. Met 1 bal in Zwolle en 2 in Deventer is er ook duidelijk meer geografische spreiding gekomen. Uiteraard hoop ik dat de ontwikkelingen in die plaatsen zich doorzetten.

Hoewel getalsmatig niet de hoogstgenoteerde is Utrecht wel de balprovincie, of beter gezegd, de balstad van Nederland. Daar zijn zeer regelmatig ballen die bovendien zeer goed bezocht worden. Credits voor Louise, natuurlijk.

Dan dit forum zelf:
dit jaar zijn er 40 nieuwe forummers bijgekomen, die ook minimaal 1 bericht gepost hebben. Zeker aan het eind van de zomer/ begin van het najaar zijn er enkele zeer fanatieke posters bijgekomen.
Begin dit jaar is er een nieuw, later openbaar, subforum ontstaan, dat de bedoeling had de oudere, meer op muziek spelen gerichte, garde wat meer ruimte te geven zijn bijdragen te leveren.
Ik blijf zelf stilletjes hopen op een danssubforum, zodat ook daar meer structuur in komt, maar dat zal wel toekomstmuziek blijven.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 12:41 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Hopelijk komt er in Zuid-Holland een locatie bij, we zijn hard bezig hier in Leiden. :peace:

En ik schaar me onder de nieuwe lichting fanatieke posters :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 8:42 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Wauw, als ik de balactiviteiten in 2010 bij elkaar optel (de al gehouden en de geplande balactiviteiten), zitten we dit jaar al op 98.
Nog 2 ballen erbij en we gaan voor het eerst over de 100 ballen in een jaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 8:50 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Wauw, als ik de balactiviteiten in 2010 bij elkaar optel (de al gehouden en de geplande balactiviteiten), zitten we dit jaar al op 98.
Nog 2 ballen erbij en we gaan voor het eerst over de 100 ballen in een jaar.

En dan praten we nog maar niet over de bals die vermelding op www.balfolk.nl niet (meer) hebben gehaald. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling