mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 10:40 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
ja, er werd nog gehoopt in 2008 dat er meer in oss komt. Maar het is ook maar zelden dat oss in de lijst komt( 5 vermeldingen ofzo over 4 jaar?) Want aankomende 3 oktober is er weer een groepje (check groene engel) endat is ook wel folk, maar volgens mij is dat zo'n zelfde groepje wat ook bij folkwoods was. (gitarist Masure alsi k het goed schrijf is er weer bij) Maar zou niet gewoon alle balfolks genoteerd moeten worden? Want de site zorgt toch voor veel bezoekers, en zo missen we dus een boel balfolkers.


En btw, waarom kunnen we dan niet een dans sub forum openen? :P zou het wel intressant vinden!

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 2:03 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik denk dat 3 oktober een concert is, en geen echt bal. (Als je heel graag wil kan je natuurlijk op elke muziek dansen, maar dat maakt het nog niet meteen een bal...)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 2:58 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
campie schreef:
En dan praten we nog maar niet over de bals die vermelding op www.balfolk.nl niet (meer) hebben gehaald. :cool:


Ja, inderdaad. Huiskamer- of andersoortige balletjes en spontane acties op het Waalstrand of promo-acties in binnensteden zijn niet als balactiviteiten meegenomen, maar ik denk dat jij doelt op de activiteiten in Venlo en Enkhuizen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 3:02 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
... maar ik denk dat jij doelt op de activiteiten in Venlo en Enkhuizen.

YEP!.
In ieder geval Enkhuizen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 3:30 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
Louise schreef:
Ik denk dat 3 oktober een concert is, en geen echt bal. (Als je heel graag wil kan je natuurlijk op elke muziek dansen, maar dat maakt het nog niet meteen een bal...)


ha ok :P hartelijk bedankt voor het verduidelijken :biggrin: :blush: :dancing:

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 9:49 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Kees wat een mooie statistieken toch weer. Dat doet een cijfertjes-nerd zoals ik weer deugd. :love:

Houd je het ook allemaal bij in excel (of spss?) Dan kunnen we er ook nog leuke grafiekjes van maken. Ik houd me aanbevolen :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2010 11:47 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik houd het niet bij. Het zijn zogezegd 'situationele oprispingen'. Maar ik ga wel weer aan het eind van dit jaar eenzelfde stukje schrijven als eind vorig jaar. Als je er wat mee wilt, be my guest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 11:10 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het laatste bal in Nederland is alweer achter de rug, dus kan grotendeels de balans opgemaakt worden.
Dus bij deze de beloofde cijfers.
We zijn dit jaar met de op balfolk vermelde balactiviteiten door de honderd-barrière gegaan. Het zijn er uiteindelijk 105 geworden. Daarvan heb ik de activiteit in Eindhoven op 31 augustus afgetrokken, want dat was overduidelijk een foutje dat nooit weggehaald is.
Uitgesplitst naar provincies ontstaat het volgende beeld (tussen haakjes de cijfers van vorig jaar):
Noord-Brabant: 21 (18)
Utrecht: 21 (14)
Noord-Holland: 15 (14)
Gelderland: 12 (15)
Zuid-Holland: 9 (9)
Friesland: 9 (2)
Overijssel: 8 (7)
Limburg: 7 (5)
Groningen: 3 (3)
Zeeland 0 (1)

Eerlijkheidshalve is dit lijstje in sommige opzichten vertekend:
zo werden in 2009 de balfolkactiviteiten op Summer Darkness en Folkwoods niet in de lijst opgenomen en in 2010 wel. Dat scheelt voor beide provincies al drie baldata.
Ook de balavonden op het D&D-weekend werden in 2009 niet genoemd en in 2010 (terecht) wel. Dat scheelt alweer twee avonden in Noord-Brabant.

Bovenstaande gegevens kunnen dus de stijging in de twee bovenste provincies een beetje verklaran.
Maar het is duidelijk dat de trein in de stad Utrecht met de regelmatige bals in Moira en Musketon goed op de rails staat.
Noord-Brabant heeft zijn Boschbal sinds half december ook weer terug, dus dan komt daar in ieder geval 1 vaste locatie weer bij.
Oss heeft 1 balactiviteit gehad en dat zouden er best meer mogen zijn, vind ik.
Een verrassende ontwikkeling in de lijst is uiteraard Friesland: van 2 naar 7 ballen is een enorme jump. Het is leuk dat daar enkele enthousiaste balfolkies zijn opgestaan om meer leven in de brouwerij te brengen.
Andere plaatsen waar balinitiatieven zijn ontplooid zijn Zwolle (eigenlijk al in 2009, maar doorgezet in 2010), Leiden en Wageningen). Deze initiatieven noem ik specifiek omdat al deze plaatsen de nadrukkelijke intentie hebben meer ballen te gaan programmeren, wat dus in de cijfers van volgend jaar tot uiting zal komen, is de verwachting.
Gelderland is eigenlijk de enige provincie die in aantal ballen achteruit gegaan is. En dat is eigenlijk erg vreemd, gezien het feit dat de activiteit niet echt achteruit gegaan is. Nijmegen en Wageningen blijven de spil in het geheel.

Dan het aantal members van mota:
dit jaar, in 2010 tpt nu toe, zijn er 26 bijgekomen. Dat is niet bepaald veel te noemen, als we het hebben over een groeiend aantal balfolkies. Maar blijkbaar voelen die zich blijkbaar meer aangetrokken tot andere communicatiemogelijkheden dan dit forum. Ook het aantal posts is niet erg hoog. Maar dat geldt eigenlijk voor het hele forum: er zijn zelfs dagen dat er helemaal niets gepost wordt en dit jaar zijn er ook relatief weinig discussies, die ervoor zorgen dat veel mensen zich geroepen voelt te reageren.
Het vorig jaar in het leven geroepen muziekforum, om de 'oude garde' weer wat de ruimte te geven over muziek te praten, is zelfs bijna helemaal stilgevallen, als je ziet dat sinds 8 december er geen bericht daar meer gepost is.
Kortom, balfolk leeft, maar het forum steeds minder, is mijn gevoel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 4:44 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik heb het idee dat het forum inderdaad niet bekend is bij de nieuwe balfolkies, behalve als ze al balfolkies kennen die hen op het forum wijzen. Misschien moet dat beter (dus meer dan een verstopte link) aangegeven worden op balfolk.nl? Het forum heeft ook niet de aanduiding balfolk in de titel, dus het is minder zichtbaar voor de googleopdrachten voor balfolk denk ik. Wel jammer, want zo zou het forum en het wereldje wat meer interactie kunnen hebben tussen de balfolkies onderling, en het 'kliekjesgedrag' ondermijnen, omdat je wel op het forum met elkaar in gesprek komt. Het is nu een beperkt groepje. Hoewel ook niet alle doorgewinterde balfolkies actief zijn op het forum, maar het is een goed medium om van alles kenbaar en bespreekbaar te maken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 4:46 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
O ja, en we hopen inderdaad dat Leiden fiks gaat bijdragen aan de stijging van het aantal ballen in Zuid-Holland! Dat zijn de plannen althans.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 4:46 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Kees schreef:
Kortom, balfolk leeft, maar het forum steeds minder, is mijn gevoel.
:crying:

Als het zo doorgaat kan het forum wel in de mottenballen. Is er concurrentie van andere media? (facebook?).

Is het tijd voor iets nieuws? Of is het wel goed zo?

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 4:58 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Toen mota met het forum stopte, hebben we ervoor gekozen om het forum onder spansen.nl onder te brengen.

De optie om het bij balfolk.nl onder te brengen is toen wel geopperd.

Misschien een idee om dat nog eens te overwegen?

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 6:43 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Waar balfolk.nl de bekende naam is binnen de Neerlandsche balfolk scene is mota dit zeker niet (bij de nieuwelingen), heb ik het gevoel.

Ik denk dat het zeker een goed plan is om het bij balfolk.nl onder te brengen. Misschien uitbreiden met cd-recensies e.d.?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 7:56 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Bart schreef:
Waar balfolk.nl de bekende naam is binnen de Neerlandsche balfolk scene is mota dit zeker niet (bij de nieuwelingen), heb ik het gevoel.


Jawel hoor (op basis van een steekproef van één nieuweling, nl. mijzelf).
Aangezien iedereen die wat langer meedraait dit forum kent hoorde ik al vrij snel van het bestaan ervan; Maar een linkje op balfok.nl zal waarschijnlijk wel wat meer mensen trekken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 12:21 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Het feit dat je eerst een mailtje moet sturen kan natuurlijk ook een drempel zijn.. Maar het alternatief is heel veel spam :(

Uh.. anyway, yay statistieken!

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling