mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 9:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Statistieken
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 11:54 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Voor de liefhebbers, hier wat statistieken van ons forum:
Net voor Schier stonden er geloof ik zo'n 22 berichtjes op dit forum. Inmiddels zijn dit er 311. Da's bijna 300 berichtjes in zo'n 15 dagen. Da's 20 berichtjes per dag... Ik kan me voorstellen dat mensen het hebben opgegeven om alles te volgen. Dat wordt een fulltime job. Gelukkig zijn de korte berichtjes steeds vaker in plaats van die lange verhandelingen ;) Hoewel ik wel weer eens zin heb in een lekker inhoudelijke discussie...
Maar goed de statistieken
Na Nederland wordt dit forum als 2de door een vreemd maar bij sommigen wel bekend land benaderd: Colombia... Ja of all places...
De drukste dag was tot nu toe was afgelopen vrijdag 14 maart met 111 hits van de indexpagina maar als we vandaag zo doorgaan als we zijn gestart dan komen we op zo'n 145 uit..
Naast dit forum zien jullie ook een forum voor de Clusterball clan Royal Dutch Power Kows. Dit is een forum voor spelers van clusterball... hier zal ik jullie verder niet mee vermoeien. :blush:
Verder is er een besloten forum voor deze clusterball clan een besloten forum voor de akoestijners en een besloten forum voor mijn familie (maar dat laatste loopt slecht..) Ons forum hier is bijna het grootste.. Nu staat het besloten clusterball forum nog op de eerste plaats met 332 berichtjes maar dat is nog maar 21 (en na dit bericht 20) berichtjes van dit forum verwijdert.
Er is een crawler van Google langs geweest en als je franse volksmuziek intypt in google kom je op dit forum uit als eerste hit :D
Welnu tot zover :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Statistieken
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 1:33 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
mota schreef:
Er is een crawler van Google langs geweest


Hmm, forums/mailinglist zijn vaak beschermd voor crawlers.. Dacht dat dat bij jouw ook zo was (heb even gezocht). Denk dat 't de discussie niet ten goede komt. Je 'spreekt' toch wat minder vrij als de tekst voor de hele wereld zo makkelijk is te vinden en 't gaat ten koste van het 'community gevoel'..

Maar wellicht ben ik de enige die daar zo over denkt.. (makkelijk opgelost door de forum-inhoud alleen leesbaar te maken voor members).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Statistieken
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 1:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ernie schreef:
Maar wellicht ben ik de enige die daar zo over denkt.. (makkelijk opgelost door de forum-inhoud alleen leesbaar te maken voor members).

Ik ben wel benieuwd wat de rest hiervan vindt.. Ik kan vrij eenvoudig het forum alleen voor geregistreerd gebruikers toegankelijk maken. Dat maakt het alleen wel weer wat hoogdrempeliger.. en dat komt de populariteit niet ten goed ;)
Google heeft volgens mij, heel netjes, alleen de startpagina van het forum doorzocht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 2:06 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Wat mij betreft mag iedereen weten wat ik ergens van vind, maar het maakte me niet zoveel uit...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Statistieken
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 2:40 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
mota schreef:
Google heeft volgens mij, heel netjes, alleen de startpagina van het forum doorzocht.


Dat is natuurlijk prima, gaat me om de inhoud van de postings. Voorbeeld: anders lag nu het email adres van Ab op straat, weet niet of ie dat kan waarderen ivm met spam-bots).

Heb je een robots.txt die dit voorkomt, of kan google 't toevallig niet?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 3:47 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Trouwens, ik ben er eigenlijk zelfs voor dat het op sommige al drukker bezochte volksmuzieksites mogelijk is hier naar door te klikken,
of zijn jullie daar tegen?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2003 6:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Vind ik prima. Het enige is dat mijn netwerklijntje met internet niet zo groot is.. Maar al die berichtjes van jullie heeft ie ook toch maar verwerkt :) Ik ben er nog mee bezig om de database wat te versnellen :)
Ik heb een robots.txt geplaatst. Dus een robot kan wel de index bekijken maar niet de topics.
Grrroet, Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Statistieken
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 3:37 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
Ernie schreef:
anders lag nu het email adres van Ab op straat, weet niet of ie dat kan waarderen ivm met spam-bots).



Wie is Ab en waarom mag zijn emailadres niet op straat liggen voor diegenen die google op 'franse volksmuziek' doorzoeken...

Als mensen die geinteresseerd zijn in franse volksmuziek op deze site terechtkomen is dat volgens mij alleen maar goed voor de franse volksmuziek (en voor Ab, whoever that may be) Tamelijk nutteloze en paranoide discussie volgens mij. Franse volksmuziek noch wij zijn tot noch toe geen helden op internet, en het werkt alleen maar positief als we dat wel voor elkaar krijgen!!!!!

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 11:43 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Tot op heden was ik onbekend met het fenomeen "spam-bots" :sick: . Anders had ik het e-mail adres van Ab niet zomaar op dit forum gekwakt.

Is er werkelijk reden tot ongerustheid? Kan Marco, pardon Mota, misschien alle 'echte' namen die hier en daar in het Forum gevallen zijn vervangen door 'nicknames'. Men mag niet weten dat ik hier geweest ben :cool: . Straks worden we hier nog overspoeld met pop-up commercials van Doedelzak en Draailierbouwers!

Er is ook al een mol gesignaleerd! :crying: Een grijze nog wel. Hoe heeft die friese Doedelzakhandelaar ons forum gevonden?? Hij is al begonnen met ons te bewerken met ultra-reactionaire doedelpraat! :worried:

maar.....als het gevaar van de 'spam-bots' niet te ernstig is sluit ik mij aan bij Cooper en Verse Melk dat zoveel mogelijk mensen die ons zoeken via bijvoorbeeld Google ons ook kunnen vinden om kennis te nemen van de boeiende discussies die wij hier voeren :happy: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 1:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Is er werkelijk reden tot ongerustheid?


Moet ik nog reageren op deze nutteloze discussie? ;)

Eenmaal geindexeerd en gearchiveerd door Google is het 'out of your hands'. Tot in lengte van dagen (uit zijn verband) terug te vinden, en natuurlijk niet alleen voor diegenen die op 'franse volksmuziek' zoeken. (afgezien van het spam probleem is een email adres trouwens een fantastische sleutel om in no-time van alles van een persoon te vinden).

Met dit soort afwegingen in je achterhoofd ben je natuurlijk minder vrij in de discussie.. Ik dacht dat dit een gezellig clubje (een phpBB community) was voor franse/vlaamse folk liefhebbers. Ik denk niet dat deze opzet geschikt is als PR machine.. Vermoed dat de traagheid van het forum vooral veroorzaakt wordt door de upload bandbreedte van Mota's verbinding en er zitten nu nog maar een paar mensen op.. Straks kan die arme jongen zelf niet meer internetten ;)

Als 't dan om de PR gaat, kun je dan niet beter samen een uitgebreide website inrichten? (of Folkie helpen met die van hem ;). En als het om landelijke openbare discussie gaat denk ik gelijk aan usenet (ook bekend als newsgroups). Sinds jaar en dag het discussieplatform op internet. Schaalbaar, openbaar, geindexeerd door Google (met web interface) en veel handiger in gebruik dan een webplatform (als je een client gebruikt, Outlook schijnt dat ook te kunnen). Zie bijvoorbeeld: nl.muziek / rec.folk-dancing / rec.music.folk / uk.music.folk

Het aanmaken van zo'n groep is een heel proces met stemmen enzo, maar als er voldoende voorstemmer zijn moet dat lukken. Kan ik mee helpen.

Ernie.

[Google gebruik ik als metafoor voor al die webcrawlers/archieven]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 1:31 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Zoals duidelijk mag zijn heb ik er geen verstand van...zeker niet van hoe het in praktijk werkt, maar ik heb (zoals ik geloof ik a zei) geen principiele bezwaren tegen het lezen van mijn rotzooi door anderen...
Verder...als het wel praktsche bezwaren kent...ok...jammer...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: groot, groter, grootst
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 6:55 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Tja, ik vind het wel een leuk gezellig klein clubje zo en ik ben nu al veel te veel tijd kwijt om alles te lezen :wink:

Maar ja, aan de andere kant wil ik ook niemand de kans ontnemen om deze geweldige berichtjes te lezen...

Mota, zie maar wat je doet, wat mij betreft. Als het uit de klauwen loopt kap je er gewoon mee en begin je weer opnieuw? :luck:

Zeehobbes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 9:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
De robots kunnen nu toch al niet verder. Verder vind ik het prima dat de indexpagina te vinden is via google.. Mijn uploadbandbreedte is inderdaad de beperking Ernie... Alleen download ik zelf vooral dus 't is geen probleem voor mij. Verder voorzie ik nog geen exorbitante groei van het forum in de nabije toekomst.
Dus blijft het dit kluppie enthousiastelingen en iedereen die zich daarbij thuisvoelt.
Lijkt me fijn!
:D Marco :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2003 9:36 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
PS. Even gezocht op Auke in dit forum en van de ruim 340 berichtjes zijn er 8 waarin je echte naam wordt genoemd... Das een leuke zoekklus.
PS2 Deze post inclusief: 9 :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 23, 2003 12:58 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
mota schreef:
Dus blijft het dit kluppie enthousiastelingen en iedereen die zich daarbij thuisvoelt.
Lijkt me fijn!

Mij ook Afbeelding

Btw. nog een laatste paranoide opmerking voor wie denkt dat z'n email-adres nu veilig is voor spambots/crawlers.. Die laten zich niet stoppen door een robots.txt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling