mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do apr 25, 2024 4:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2008 6:48 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Menno schreef:
en zo beginnen we altijd weer van voor af aan :hug:


:biggrin: zei ik het niet?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2008 11:02 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
goh, je kijkt even niet en er staan weer teveel reacties om op te kunnen reageren.

resumerend: de teneur is dat het merendeel van de muzikanten alhier speelt voor het plezier, de gezelligheid en de sociale contacten. da's mooi, want dat is ook de essentie van muziekmaken. vergelijkingen met tendensen in omringende landen zijn niet interessant, en daar kan ik als nederbelg helemaal in komen.

dan vraag ik me toch af waarom er een forum-cd gemaakt wordt. want dat impliceert toch artistieke pretenties. sterker nog, als die cd (waar ik zeer benieuwd naar ben) in de folksamenleving gedropt wordt zal die vergelijking w?l gemaakt worden.

ik weet niet of jullie recensie-exemplaren gaan rondsturen, maar dan nog zal NFS (gezien de connecties) en folkforum (stiekeme meelezers) er aandacht aan besteden. en 'gezelligheid' als bestaansreden wordt dan niet altijd als positief ervaren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2008 11:36 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Hans H schreef:
dan vraag ik me toch af waarom er een forum-cd gemaakt wordt. want dat impliceert toch artistieke pretenties. sterker nog, als die cd (waar ik zeer benieuwd naar ben) in de folksamenleving gedropt wordt zal die vergelijking w?l gemaakt worden.

De forum-cd wordt gemaakt omdat het forum 5 jaar bestaat. En, zo kunnen we opmaken uit de berichten van FF, is een achterliggende gedachte om de bandjes die nu zo leuk en aardig bal folks begeleiden, een motivatie te geven om hun spelpeil te verhogen door gericht aan opnamen te werken die ook worden uitgebracht. Als er een opname over de dam is, volgen er misschien meer. Laten we hopen dat dat zo is.

Hans H schreef:
ik weet niet of jullie recensie-exemplaren gaan rondsturen, maar dan nog zal NFS (gezien de connecties) en folkforum (stiekeme meelezers) er aandacht aan besteden. en 'gezelligheid' als bestaansreden wordt dan niet altijd als positief ervaren.

NFS en folkforum moeten gewoon lekker hun ding doen. Doen wij ook.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2008 3:52 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Hans H schreef:
dan vraag ik me toch af waarom er een forum-cd gemaakt wordt. want dat impliceert toch artistieke pretenties.


dit is is een vooronderstelling
zelf heb ik het idee (ook een vooronderstelling!) dat deze meer vanuit een soort gezellige grap wordt gemaakt: om een overzicht te bieden wat die apen die hier zoal typen in de afgelopen 5 jaar hebben bereikt.

zekers ook geschiedkundig interessant (ware het niet dat ik geen vestand heb van die gekke geschied)
alhoelwel er ook her en der zeker artistieke pretenties zijn door de maker van de muziek (zie oa die geweldige (= persooonlijke mening) mazurker van orfeo) is dit misschien niet het oogpunt van de mensen die achter die cd zitten.... en waarom niet? --> met home recordogings bereik je net geen ahoy-publiek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2008 1:25 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
wie iets over de cd wil weten: zie topic Molenbal. En anders stuur een pb naar Gromit voor meer info. NFS zal er in elk geval aandacht aan besteden in het juni nummer (via ondergetekende) en hoe we dat met de rest van de PR gaan doen horen jullie nog. Ik ga even niet in op allerlei veronderstellingen waarom we die cd gemaakt hebben.

Belangrijker: hebben jullie dit al gezien? Gaat over dit topic: dus Grijze Golf en wat Folkforum daarvan vindt :battingeyelashes:

http://www.folkforum.nl/content/view/9722/172/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2008 8:08 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Grappig dat folkforum hier zo bovenop zit....

Hans H schreef:
resumerend: de teneur is dat het merendeel van de muzikanten alhier speelt voor het plezier, de gezelligheid en de sociale contacten. da's mooi, want dat is ook de essentie van muziekmaken. .......

dan vraag ik me toch af waarom er een forum-cd gemaakt wordt. want dat impliceert toch artistieke pretenties. sterker nog, als die cd (waar ik zeer benieuwd naar ben) in de folksamenleving gedropt wordt zal die vergelijking w?l gemaakt worden.


Ik bedoelde eigenlijk 'zonder al te v??l pretenties muziekmaken'..... want proberen steeds beter muziek te maken of om iets tot stand te brengen dat lekker klinkt is iedere muzikant van nature ingebakken. Maar het doel van vernieuwend bezig zijn, internationaal meetellen of artistiek hoog van de toren blazen is volgens n?et waar het om gaat.

De keuze voor volksmuziek is al een artistiek gebaar an sich. Namelijk een keuze voor ongekunsteldheid, eenvoud en laagdrempeligheid.

ik hoop dat dat ook te horen zal zijn op de forumcd en dat men het gebruik van galm, compressie en gekunstelde arrangementen een beetje buiten de deur gehouden zal hebben.

De forumcd is er om te vieren dat we al 5 jaar een bijzonder aardige groep mensen bij elkaar hebben die lekker ouwehoeren over muziek en die door dit medium ook regelmatig elkaar ontmoeten om muziek te maken.

Meer is het niet.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling