mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 26, 2024 11:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 10:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeerover schreef:
Fille schreef:
Ik ben aangenaam verrast dat er andere forum leden zijn die hier van houden want met zwijmelmazurka's ? la Koen en boombal disco heeft het weinig te maken.

Als je die laatste helft van de zin nou weg had gelaten, dan was het zowaar eens een puur positief berichtje geweest.
Maar je kon het weer niet laten :laughing:


Toch is het wel een cruciaal punt. Je zou kunnen zeggen: het hoogst haalbare voor de lage landen is: boombaldisco en zwijmelmazurka's omdat wij niet in staat zijn om de dansmuziek op een traditionele manier te spelen. En dan bedoel ik niet 'basic-traditioneel' maar traditioneel met 'sjeu'. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 10:38 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
tourdion schreef:
zeerover schreef:
Fille schreef:
Ik ben aangenaam verrast dat er andere forum leden zijn die hier van houden want met zwijmelmazurka's ? la Koen en boombal disco heeft het weinig te maken.

Als je die laatste helft van de zin nou weg had gelaten, dan was het zowaar eens een puur positief berichtje geweest.
Maar je kon het weer niet laten :laughing:


Toch is het wel een cruciaal punt. Je zou kunnen zeggen: het hoogst haalbare voor de lage landen is: boombaldisco en zwijmelmazurka's omdat wij niet in staat zijn om de dansmuziek op een traditionele manier te spelen. En dan bedoel ik niet 'basic-traditioneel' maar traditioneel met 'sjeu'. :biggrin:


Kom op zeg! Gaan we bij de (vlaamse) pakken neerzitten?
Zet je tanden er in en oefenen!

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 10:49 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De Chardonnekes zijn zowat de enigen die inderdaad niet bij de pakken neerzitten en al die lastige truukjes gaan oefenen.

Ik heb één keer TEEU-workshop bij Bruno Letron gevolgd en het opvallende was dat hij er wijselijk voor koos om ons Nederlanders een mooie rustige wals aan te leren die voor iedereen behapbaar was.

Tussendoor liet hij ons ook nog even zien hoe je een pittige Auvergne-bourr?e kon spelen...... dat heeft iedereen keurig opgenomen op z'n opneemapparaatje. Misschien dat ik het over 10 jaar nog weer eens ga proberen......

(onee, sorry Distel, ik ga dat vandaag weer eens afluisteren, de tanden erin! :biggrin: )

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:02 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Daarbij lopen er nog genoeg ouwe en nieuwe rotten (of is het ouwe en jonge :biggrin: ?) rond met een hoop kennis en vaardigheid! Doe er je voordeel mee en maak er samen (grijs en groen) een Nederlands Bal Folk van! Met heel veel enthousiasme en plezier zijn we naar mijn idee al een heel eind gekomen... :dancing:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:13 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 15, 2007 8:46 pm
Berichten: 147
Woonplaats: Den Haag & Charente Limousine
distel schreef:
Met heel veel enthousiasme en plezier zijn we naar mijn idee al een heel eind gekomen... :dancing:

Helemaal eens :biggrin:
Waarom moet er in dit land altijd zoveel gepraat worden??? Gewoon doen, dan kom je verder...

_________________
Òc, lenga oficiala!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:20 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
tourdion schreef:
De Chardonnekes zijn zowat de enigen die inderdaad niet bij de pakken neerzitten en al die lastige truukjes gaan oefenen.

Komkom, 'zowat de enigen'! Pas op dat er niet een hele meute forumgangers met grote blaren op de vingers van het oefenen over je heen valt, grijzen en groenen!!!

tourdion schreef:
Tussendoor liet hij ons ook nog even zien hoe je een pittige Auvergne-bourr?e kon spelen...... dat heeft iedereen keurig opgenomen op z'n opneemapparaatje. Misschien dat ik het over 10 jaar nog weer eens ga proberen......

(onee, sorry Distel, ik ga dat vandaag weer eens afluisteren, de tanden erin! :biggrin: )

That's the spirit! Als je gaat 'zitten', kom je er niet! :luck:

En dan kom ik nog even met mijn motto (naast 'niet zeuren, maar dansen!'): als we er maar samen voor gaan - grijs, groen, jong, oud- dan komt het goed!

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:21 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Pascale schreef:
distel schreef:
Met heel veel enthousiasme en plezier zijn we naar mijn idee al een heel eind gekomen... :dancing:

Helemaal eens :biggrin:
Waarom moet er in dit land altijd zoveel gepraat worden??? Gewoon doen, dan kom je verder...

Was Pascale me net even v??r, terwijl ik zat te typen! :biggrin: :dancing:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:24 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Pascale schreef:
Waarom moet er in dit land altijd zoveel gepraat worden??? Gewoon doen, dan kom je verder...
Als je kijkt naar wat er allemaal gebeurt: zeker twee keer per maand ergens een bal, dans- en muziekworkshops, bandjes en samenspelclubjes die zich vormen, een forum-cd die gemaakt wordt, initiatieven van nieuwe clubs als Folkfusie en de Balfolkfabriek...
Dan kan je toch zeggen dat er aardig wat gedaan wordt door een heleboel mensen.
Beetje kort door de bocht, Pascale...

Distel schreef:
En dan kom ik nog even met mijn motto (naast 'niet zeuren, maar dansen!'): als we er maar samen voor gaan - grijs, groen, jong, oud- dan komt het goed!

Precies :~)
:hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:30 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Pascale schreef:
distel schreef:
Met heel veel enthousiasme en plezier zijn we naar mijn idee al een heel eind gekomen... :dancing:

Helemaal eens :biggrin:
Waarom moet er in dit land altijd zoveel gepraat worden??? Gewoon doen, dan kom je verder...


Natuurlijk moet je ook gewoon d?en! En er wordt gelukkig ook veel gedaan!

Maar mag er op maandagochtend als er in de verste verte geen bal te bekennen is misschien een beetje van gedachten worden gewisseld over onze passie: muziek!

Ik vind al die verschillende stijlen hartstikke interessant en erg de moeite waard om over te praten wat nog niet altijd meevalt met al die dansers die dit forum hebben overrompeld :biggrin: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:36 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
Het gaat zoals met zoveel om het juiste evenwicht: praten en doen, dansen en spelen. Pas op tourke: zonder dansers geen balspelers :biggrin: !! De passie van dansers is dezelfde als van de spelers: muziek. Op z'n tijd het er over hebben, maar vooral 'doen' en SAMEN!

Kortom: ik ga wat doen! Met muziek op de achtergrond :biggrin: !

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:40 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 04, 2003 10:37 pm
Berichten: 345
distel schreef:
Het gaat zoals met zoveel om het juiste evenwicht: praten en doen, dansen en spelen. Pas op tourke: zonder dansers geen balspelers :biggrin: !! De passie van dansers is dezelfde als van de spelers: muziek. Op z'n tijd het er over hebben, maar vooral 'doen' en SAMEN!

Kortom: ik ga wat doen! Met muziek op de achtergrond :biggrin: !


Jazzzzz! :biggrin: :cool: :devilish: :biggrin:

_________________
Niet zeuren, maar dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 11:49 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 15, 2007 8:46 pm
Berichten: 147
Woonplaats: Den Haag & Charente Limousine
zeerover schreef:
Pascale schreef:
Waarom moet er in dit land altijd zoveel gepraat worden??? Gewoon doen, dan kom je verder...
Als je kijkt naar wat er allemaal gebeurt: zeker twee keer per maand ergens een bal, dans- en muziekworkshops, bandjes en samenspelclubjes die zich vormen, een forum-cd die gemaakt wordt, initiatieven van nieuwe clubs als Folkfusie en de Balfolkfabriek...
Dan kan je toch zeggen dat er aardig wat gedaan wordt door een heleboel mensen.
Beetje kort door de bocht, Pascale...


Ik heb nooit gezegd dat niets gedaan werd...

_________________
Òc, lenga oficiala!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 12:03 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
distel schreef:
distel schreef:
Het gaat zoals met zoveel om het juiste evenwicht: praten en doen, dansen en spelen. Pas op tourke: zonder dansers geen balspelers :biggrin: !! De passie van dansers is dezelfde als van de spelers: muziek. Op z'n tijd het er over hebben, maar vooral 'doen' en SAMEN!

Kortom: ik ga wat doen! Met muziek op de achtergrond :biggrin: !


Jazzzzz! :biggrin: :cool: :devilish: :biggrin:


Ja als zelfs de Chardonezen al aan de ziekte van het zappen gaan lijden waar blijven we dan?

Ik heb het ook hoor en de Sidaro klarinettist eveneens. Zoals hij regelmatig zegt`?`???k vind teveel muziekstijlen leuk om me maar tot eentje te beperken???

En dat is het probleem`?? je moet je monomaan op één stijl gaan richten wil je er echt goed in worden??. En is dat het waard? (stelling)

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 1:22 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
zeerover schreef:
Pascale schreef:
Waarom moet er in dit land altijd zoveel gepraat worden??? Gewoon doen, dan kom je verder...
Als je kijkt naar wat er allemaal gebeurt: zeker twee keer per maand ergens een bal, dans- en muziekworkshops, bandjes en samenspelclubjes die zich vormen, een forum-cd die gemaakt wordt, initiatieven van nieuwe clubs als Folkfusie en de Balfolkfabriek...
Dan kan je toch zeggen dat er aardig wat gedaan wordt door een heleboel mensen.
Beetje kort door de bocht, Pascale...


:biggrin: maar er gaat soms misschien wel erg veel discussie aan vooraf :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 1:51 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
zeerover schreef:
Fille schreef:
Ik ben aangenaam verrast dat er andere forum leden zijn die hier van houden want met zwijmelmazurka's ? la Koen en boombal disco heeft het weinig te maken.

Als je die laatste helft van de zin nou weg had gelaten, dan was het zowaar eens een puur positief berichtje geweest.
Maar je kon het weer niet laten :laughing:


Inderdaad. :devilish:

Het zal wel liggen aan het feit dat ik altijd slechts vluchtig door een aantal topics van het Forum lees in plaats van aan 'close reading' te doen, maar het overgrote deel van de tijd gaan de discussies over hoe geweldig Embrun weer was (en of die muzikanten ook zo goed zouden zijn in bed), de nieuwe CD van Naragonia, de geweldige stage 1001 onregelmatige mazurka variaties van Koen of hoe 3 verschillende boombals met een festival in Frankrijk te combineren waar Dites 34 of Minuit Guibole of anders wel Milleret-Pignol carte blanche hebbben....

Tsja, dan kijk je wel verbaasd op als er plosteling een trio DCA aanbiddings topic wordt geopend :peace:

Daarmee wil ik geenszins zeggen dat Nederlanders niet in staat zijn tot het spelen van "traditionele muziek met sjeu" (ik ben toch ook nog steeds Nederlanse en verder kan ik nog wel een paar mensen noemen). Er lijk op dit Forum echter maar weinig mensen die zich daar mee bezig houden of zin hebben hun bestaan daaraan te wijden.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling