mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 06, 2024 6:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:40 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
He Zeerover, kan je anders de titel van dit onderwerp niet veranderen in iets relevanters? (Als Hans dat ook oke vindt) 't is namelijke een leuke en nuttige discussie, maar over de springlevendheid van luisterfolk is het nooit echt gegaan... :hug: :biggrin:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 10:34 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
He Zeerover, kan je anders de titel van dit onderwerp niet veranderen in iets relevanters? (Als Hans dat ook oke vindt) 't is namelijke een leuke en nuttige discussie, maar over de springlevendheid van luisterfolk is het nooit echt gegaan... :hug: :biggrin:

Zoiets? :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 10:35 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Selena schreef:
Hallo allen,

Ik kreeg van de mensen van Het hof van Gelre van Bommelbal een opmerking over dat er best wel wat mensen waren met zelf mee gebrachte drinkflesjes en omdat drank voor de mensen van Het hof van Gelre zeg maar hun inkomsten zijn hebben ze dat liever niet.

ik moet zeggen dat ik ook erg graag gebruik maak van mijn zelf meegebrachte drinkflesje maar hoe ga ik het aanpakken dat mensen geen flesjes mee nemen naar Bommelbal en gebruik maken van de aanwezige bar?

Trouwens, 't is geen Bommelbal maar wel georganiseerd op de plek van Bommelbal het SeeSbal, 23 januari 2009!


Dit lijkt me meer van toepassing in dit topic (houden we het een beetje overzichtelijk)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 11:40 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Voor ons, in De Wilde Wereld, is het hele drankprobleem :biggrin: een geschenk uit de hemel. De (karige) drankomzet is dan wel voor De Wilde Wereld, maar het is een niet-commerciële zaal die geheel op vrijwilligers draait. We hebben altijd dezelfde tappers die niet dansen maar wel heel graag met het bal folk achter de bar staan. Geen gedoe met bezopen mensen, gezellige sfeer en zelfs in je eentje heel goed te doen. Daarnaast heeft De Wilde Wereld al jaren ruzie met de Wageningse horeca omdat ze aan concurrentievervalsing zouden doen. Gezien de discussie hier kan dat zeker niet gelden voor het bal folk!

Maar alle gekheid op een stokje: wat Hans aanstipt is wel een probleem, laten we wel wezen. Ik begrijp dat niet iedereen in de scene een vet salaris heeft, maar de lage prijs van bals, concerten en workshops wordt soms wel erg gemakkelijk als vanzelfsprekend gezien. Uiteindelijk moet er voor bepaalde partijen ook brood op de plank komen, en volgens mij bestaat er een gevaar dat de krenterigheid in de folkscene een soort glazen plafond voor de algehele kwaliteit gaat worden. Ook zou ik het jammer vinden als luisterconcerten worden verdrongen door de bal folk gekte. Ik hoor uit de Ierse scene ook al geluiden dat veel Ierse sessies een soort bal folk sessies dreigen te worden, waardoor veel muzikanten van het eerste uur afhaken. Het moet geen koekoeksjong worden!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 1:01 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Die ene keer dat ik wel in staat was om naar het maandelijkse bal in Eindhoven te gaan, was ik zeer verrast toen we bij de bar een cola bestelden met een glas water en dat het glas water toen gewoon gratis was. Wat mij betreft een goede deal: iets te drinken van de bar en een glas water er op toe. Iedereen happy? :biggrin:

Maar, ik moet ook melden dat bij het Boschbal afgelopen maart iets te ijverig personeel onze halflege bierflesjes al had opgehaald. Tja, dan bestel je eens iets van de bar, wordt je alsnog gestraft als je het eventjes aan de kant laat staan om een leuk dansje te doen... :raisedeyebrow:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 1:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Mafdet schreef:
Tja, dan bestel je eens iets van de bar, wordt je alsnog gestraft als je het eventjes aan de kant laat staan om een leuk dansje te doen... :raisedeyebrow:

Ik vraag altijd een glas erbij. :idea:
(Zeker in de wespentijd.)

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 1:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mafdet schreef:
Tja, dan bestel je eens iets van de bar, wordt je alsnog gestraft als je het eventjes aan de kant laat staan om een leuk dansje te doen... :raisedeyebrow:

In eindhoven wisselen de biertjes als een tovercircel vaak van eigenaar :laughing: *welke was ookalweer van mij?*
In café wilhelmina zal de drankomzet waarschijnlijk niet te laag zijn tijdens de balfolk avonden, er wordt meestal goed genuttigd :)

Bij Boschbal was de bediening de laatste 2x inderdaad niet zo best.. verveelde studenten die lauwe jupiler serveerde... :sad::

folkie schreef:
Ik begrijp dat niet iedereen in de scene een vet salaris heeft, maar de lage prijs van bals, concerten en workshops wordt soms wel erg gemakkelijk als vanzelfsprekend gezien. Uiteindelijk moet er voor bepaalde partijen ook brood op de plank komen, en volgens mij bestaat er een gevaar dat de krenterigheid in de folkscene een soort glazen plafond voor de algehele kwaliteit gaat worden.

Haro broeva!
Wat zullen we drinken... (7 ballen lang)

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 3:01 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Ik bied aan een workshop bier drinken te geven? :biggrin:

(Prijs: 25,- euro, 10 consumpties inbegrepen).

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 4:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik voel een thema in de workshops die we voorstellen, Repel...dronk pansen was er ook al een... :blush:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 4:26 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
telenn gwad schreef:
Ik voel een thema in de workshops die we voorstellen, Repel...dronk pansen was er ook al een... :blush:


pansen?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 5:08 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Repelsteeltje schreef:
Ik bied aan een workshop bier drinken te geven? :biggrin:

(Prijs: 25,- euro, 10 consumpties inbegrepen).


U wordt thuisgebracht.... :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 7:17 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Kees schreef:
Repelsteeltje schreef:
Ik bied aan een workshop bier drinken te geven? :biggrin:

(Prijs: 25,- euro, 10 consumpties inbegrepen).


U wordt thuisgebracht.... :laughing:


Sta op, en wankel! :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 4:09 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
[ Gezinnen met kinderen, arme studenten, scholieren die niet (ruim) gesteund worden door hun ouders, U-pas houders en minimum-inkomers, iedereen die moeite heeft rond te komen.

Wie krijgen er geen korting: Studenten met een goed betaalde (bij)baan, Scholieren wiens ouders al dit soort uitjes betalen, vermogende 2 verdieners, iedereen die in de quote-500 staat, iedereen die ook elders 50 euro voor concertkaartjes over heeft, enz.

alleenstaande moeders?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 4:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
graag salaris-strookje en afschriften meebrengen...

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 4:31 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Louise schreef:
Wie wel en wie niet, het zijn enkel richtlijnen. Naar inschatting van de persoon zelf. Oftewel: 'vind je dat je de korting nodig hebt/verdient? (Dat was het experiment gedeelte)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 142 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling