mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 02, 2024 9:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 8:47 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Tips voor een hogere bar omzet: Belgische biertjes ipv pils, goede (liefst bio) vruchtensappen ipv frisdrank en tosti's en chippies (krijgen we ook weer dorst van)
Precies, wij hebben in Groningen altijd een mooie drankomzet hoor :~) Zonder zouden we het niet redden.

Maar ja, wij hebben Gageleer, Pinkus Weizen, IJbier... :cool:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:03 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Repelsteeltje schreef:
Ik hoorde mensen klagen over de 8,- euro toegang bij het balfolk van Leiden (2 bands) en zelfs in Oss over de 10,- euro voor 4 bands..


Mensen klagen toch wel, of dat nu om 5 of 15 euro's gaat, prijs is een gewenning dat zich voornamelijk in het hoofd afspeeld, en niet in de beurs.
Het is gewoon belachelijk goedkoop 8 euro voor 2 soms 3 bands waar krijg je zo veel voor zo weinig entree.

Denk dat een dat een verhoging van 2a4 euro's voor de meeste bals best redelijk is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:06 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Kikker schreef:
Ik vind het raar dat dat in de folk de gewoonste zaak van de wereld is, terwijl in andere genres wel fatsoenlijk voor bands wordt betaald.

Omdat er in die circuits wel sprake is van (structurele) subsidie?

Hard onderhandelen over de prijs vond ik ook altijd een erg vervelende taak van een folkclub programmeur. Ik heb ook wel eens een bal in een pop-centrum georganiseerd en toen had ik een budget van 3.500 Euro voor de bands, geloof ik. Dan wordt programmeren opeens veel leuker en makkelijker :)

Btw. Ik ga hier in Den Haag wel eens naar jazz concerten in een kleine club en daar wordt volgens mij net zo slecht betaald. En al die blues en pop bands in m'n voormalige stamcafe moesten het ook doen met een percentage van de baropbrengst of 5 euro entree op zo'n 50 man.. Je kunt maar beter geen beroepsmuzikant worden lijkt me. Kleine kans dat je er ooit van kunt leven..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:35 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Maar maar maar... als een bal hetzelfde zou kosten als bijv een popconcert, dus zeg 20 a 25 euro, dan zou ik noooooooooit elke week of elke 2 weken komen dansen. Niet omdat ik dat niet WIL betalen, maar echt omdat ik dat niet KAN betalen! Ik moet al hard mijn best doen om genoeg geld bij elkaar te sparen om een versleten spijkerbroek te vervangen...

Nee ik wil niet zielig doen, maar wel even aangeven dat er ook mensen zijn die gewoon niet meer kunnen betalen dan max 10 euro voor een bal. En dan neem ik idd mijn eigen flesje water mee, omdat het me echt te duur wordt als ik ook nog eens drinken moet betalen aan de bar.

In Belgie worden wel regelmatig verschillende tarieven berekend voor studenten, bejaarden etc. Maar ja, onder welke categorie valt een werkende student..? En wanneer val je onder de definitie werkende student..? Moeilijke kwestie hoor!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:58 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Lijntje schreef:
In Belgie worden wel regelmatig verschillende tarieven berekend voor studenten, bejaarden etc. Maar ja, onder welke categorie valt een werkende student..? En wanneer val je onder de definitie werkende student..? Moeilijke kwestie hoor!


inderdaad lastig, ik ben er dan ook een fel tegenstander van.

Zo heb ik een tijd lang een baantje gehad waarmee ik maandelijks nauwelijks meer verdiende dan een student. Ik voelde me welliswaar veel rijker dan een student: want ik had nauwelijks tijd om mijn geld uit te geven dus het bleef maar staan. Maar omdat ik destijds werkte voor hetzelfde inkomen ipv studeerde zou ik dan geen korting krijgen?

Of wat te denken van een gezin met meerdere kinderen? Ondanks dat dit soms tweeverdieners zijn hebben het ook niet breed.
soms ligt het aan de keuzes: heeft bijv dat gezin het niet breed omdat ze het baste van het baste voor hun enige koter willen of hebben ze het niet breed omdat ze een Groot Gezin zijn.

zoveel dilemma's dat je beter je tijd zou kunnen spenderen aan propaganda campagnes om meer mensen op een bal te krijgen of huis-aan-huis collectes om iedereen van drank te kunnen voorzien. :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 10:00 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Ik had gewoon even last van een opkomende frustratie, meer niet. Die goeie kritiek in de Volkskrant maakte vanmorgen trouwens veel goed.

Het is echter een feit dat het aanbod van podia voor een folkband de afgelopen jaren drastisch minder is geworden. Dat heeft met een heleboel zaken van doen, maar de muzikale verschraling van het folklandschap door een eenzijdige balbenadering is er daar toch wel een van. Een aantal jaren terug kende ik nog wel cafés die folkbandjes graag zagen komen omdat hun publiek (net als blues- en hardrockpubliek trouwens) niet vies is van een pintje. De baromzet maakte veel goed, wil ik maar zeggen. Maar als ze niets meer drinken houdt de liefde van de uitbater gauw op.

Daar moest ik even aan denken toen ik dat filmpje vond. Ik ben ons archief aan het ordenen en dan wordt je wel eens sentimenteel :)

http://we-nunhenk.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 12:52 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Hans H schreef:
Het is echter een feit dat het aanbod van podia voor een folkband de afgelopen jaren drastisch minder is geworden. Dat heeft met een heleboel zaken van doen, maar de muzikale verschraling van het folklandschap door een eenzijdige balbenadering is er daar toch wel een van.

Is dat wel zo? Balfolk speelt zich in andere gelegenheden af dan café's. Meer in theaters en danszalen. Als de uitbaters van de andere podia zich gewoon zouden blijven richten op hun eigen doelgroep, zou balfolk in principe gewoon complementair zijn.
Dat balfolkies het niet op een zuipen zetten, is juist. Daar moet dus een actieplan voor komen. Iedereen verplicht aan de ouwe jonge! :angry: :angry: :angry:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 1:15 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Over die prijzen en al dan niet studentenkortingen.

Ik zit al een tijdje met dit idee in mijn hoofd, en ik denk dat het 21 dec tijd wordt voor een experiment.

Ik verhoog de toegang naar 10 euro. Kortingstarief is 7 euro. (het oude tarief.) Wie krijgen er korting? Iedereen die bij de kassa gemeend kan zeggen dat hij echt naar minder bals zou komen als de prijzen om hoog gaan. Gezinnen met kinderen, arme studenten, scholieren die niet (ruim) gesteund worden door hun ouders, U-pas houders en minimum-inkomers, iedereen die moeite heeft rond te komen.

Wie krijgen er geen korting: Studenten met een goed betaalde (bij)baan, Scholieren wiens ouders al dit soort uitjes betalen, vermogende 2 verdieners, iedereen die in de quote-500 staat, iedereen die ook elders 50 euro voor concertkaartjes over heeft, enz.

Ik schat zo in dat als ik dit een paar bals volhoudt, er steeds meer mensen bereid zullen zijn het volle tarief te betalen.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 8:07 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Ik verhoog de toegang naar 10 euro.
Ik zou negen doen als ik jou was.
Verder goed idee.
Ik vind het helemaal niet normaal dat veel bandjes onbetaald spelen of alleen voor een gedeeltelijke reiskostenvergoeding.
Lijkt me een goede zaak als mensen beginnen te wennen aan iets meer entree.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 8:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Ik vind het helemaal niet normaal dat veel bandjes onbetaald spelen of alleen voor een gedeeltelijke reiskostenvergoeding.
Lijkt me een goede zaak als mensen beginnen te wennen aan iets meer entree.

En laten we dan ook de geluidsmensen en instructeurs niet vergeten. Misschien extra betalen voor de instructie (al is het maar een klein beetje)?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:09 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Louise schreef:
Wie krijgen er korting? Iedereen die bij de kassa gemeend kan zeggen dat hij echt naar minder bals zou komen als de prijzen om hoog gaan. Gezinnen met kinderen, arme studenten, scholieren die niet (ruim) gesteund worden door hun ouders, U-pas houders en minimum-inkomers, iedereen die moeite heeft rond te komen.

ID kaart en sofi nr bij de hand laten houden, een mooie (pauper)sticker er op plakken en aan de rand van de zaal laten dansen :devilish:
Dit lijkt me een heel lastig en verwarrend deur beleid... ben benieuwd hoe dit experiment uitpakt. Ik denk dat de kassa dame/jongen het er kei moeilijk mee gaat hebben. :raisedeyebrow:

10 eurie lijkt me een prima bedrag voor een goed gevulde avond.
Kinderen moeten dubbel tarief betalen.

campie schreef:
En laten we dan ook de geluidsmensen en instructeurs niet vergeten. Misschien extra betalen voor de instructie (al is het maar een klein beetje)?

Sowieso zijn mensen (o.a. bezoekers) er vaak niet van bewust dat er voor techniek (huur/loon) betaald moet worden.. Ton vraagt een schijntje.. en daar treffen balfolks het mee (in zowel in de financiën als in het resultaat).

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:15 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Maar dan wel bij het hoge tarief een waterdrinkvergunning er bij geven. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:33 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Louise schreef:
Ik verhoog de toegang naar 10 euro.
Ik zou negen doen als ik jou was.
Verder goed idee.
Ik vind het helemaal niet normaal dat veel bandjes onbetaald spelen of alleen voor een gedeeltelijke reiskostenvergoeding.
Lijkt me een goede zaak als mensen beginnen te wennen aan iets meer entree.


10 euor is wel heel makkelijk met wisselgeld...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:36 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
GoofusInsanius schreef:
Louise schreef:
Wie krijgen er korting? Iedereen die bij de kassa gemeend kan zeggen dat hij echt naar minder bals zou komen als de prijzen om hoog gaan. Gezinnen met kinderen, arme studenten, scholieren die niet (ruim) gesteund worden door hun ouders, U-pas houders en minimum-inkomers, iedereen die moeite heeft rond te komen.

ID kaart en sofi nr bij de hand laten houden, een mooie (pauper)sticker er op plakken en aan de rand van de zaal laten dansen :devilish:
Dit lijkt me een heel lastig en verwarrend deur beleid... ben benieuwd hoe dit experiment uitpakt. Ik denk dat de kassa dame/jongen het er kei moeilijk mee gaat hebben. :raisedeyebrow:


Wie wel en wie niet, het zijn enkel richtlijnen. Naar inschatting van de persoon zelf. Oftewel: 'vind je dat je de korting nodig hebt/verdient? (Dat was het experiment gedeelte)

Vandaar ook dat ik verwacht dat er in eerste instantie weinig mensen vrijwillig 10 euro zullen betalen, maar als ze wat meer aan het idee gewend zijn, komt het wel...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 9:37 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 8:26 am
Berichten: 61
Woonplaats: Waalwijk/Tilburg/Etten-leur
21 december.. welk bal was dat ook al weer? ik ben allang blij dat ik vanavond naar het bal in Eindhoven kan gaan. Volgens mijn financieen mag ik dat eigenlijk officieel niet, maar ik heb gemerkt dat ik beter in me vel zit na zo'n avondje dansen(zeker daar). En als ik beter in me vel zit, kan ik beter studeren, kan ik beter studeren haal ik hogere punten en volg ik de lessen beter. Dus 1 keer in de maand naar zo'n bal is dan niet te veel gevraagd.
Ik heb een baan bij een cafe-restaurant vlak bij mij waar ik in de weekenden wel eens kan werken. Dan krijg ik 6 euro per uur en met dat geld moet ik de maand/week zien door te komen. Het geld dat ik van de stufi krijg wordt min of meer gelijk doorgesluist naar school, boeken, ouders en andere rekeningen.
Vaak moet ik mijn vriend ook heel lief aankijken om te zien of hij wil bijspringen voor de entre, zeker voor kaartjes van een bal met Omnia.
Ik vind het super jammer dat ik niet meer naar bals kan gaan, maar ik ben allang blij dat ik de entre kan betalen. Wat ik dan vaak wel doe ik(vaak=in dit geval standaard) haal dan in ieder geval 1 drankje bij de bar, maar voor de rest drink ik ook uit mijn flesje.

Dus helaas ben ik ook zo'n arme student die met geluk thuis kan komen en dan net rond kan komen.

_________________
'There are three rules for writing a novel. Unfortunately no-one knows what they are..' Somerset Maugham


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 161 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling