mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 02, 2024 8:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 4:37 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
Louise schreef:
Wie wel en wie niet, het zijn enkel richtlijnen. Naar inschatting van de persoon zelf. Oftewel: 'vind je dat je de korting nodig hebt/verdient? (Dat was het experiment gedeelte)

We kunnen allemaal wel eenbeetje lopen dollen, maar het is beter om achting te betonen aan de durf en het vertrouwen dat Louise uitstraalt met haar uitspraak. :applause: :hug:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 9:41 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
We kunnen allemaal wel eenbeetje lopen dollen, maar het is beter om achting te betonen aan de durf en het vertrouwen dat Louise uitstraalt met haar uitspraak. :applause: :hug:[/quote]

klopt helemaal.
weet je, op zich kom ik (nog) niet zo vaak naar bals, maar wil wel vaker komen. ik ga echt niet aan de kassa vertellen hoe breed of smal ik het heb. ben op zich wel smal, maar dat is dan wat anders.
ik denk dat als louise verhoging invoert, dat het iid zo is dat de mensen het wel voor lief nemen na een tijdje. iemand die echt wilt, komt heus wel.
STEM OP LOUISE!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 12, 2008 10:02 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Aha, Louise wil het consumentensurplus gaan afromen!

Een algemeen geaccepteerd fenomeen in vrijwel alle geledingen van de economie. En in dit geval helemaal prima omdat het voor de goede zaak is.

De meeste bezoekers zullen er nog wel meer dan 10 euro voor over hebben om binnen te komen. :devilish:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 12, 2008 11:42 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Muziekja schreef:
ik ga echt niet aan de kassa vertellen hoe breed of smal ik het heb (.......) ik denk dat als louise verhoging invoert, dat het iid zo is dat de mensen het wel voor lief nemen na een tijdje. iemand die echt wil, komt heus wel


Dat klopt als een bus. Bij Mokumbal hanteren we een soortgelijk beleid: de entree is 9 euri en daarmee liggen we in de hogere balfolkmarktklasse (:idea: nieuw scrabblewoord).
Maar er zijn ook mensen met een kleine beurs, dus bieden we ook gelegenheid om voor 7,50 naar binnen te komen.

En waarempel: we zien echt altijd heel veel mensen die wel van de kortingsregeling weten, maar er geen gebruik van maken. Het werkt dus wel. Degene die het wel kan betalen (en het gebodene ook in overeenstemming vindt met de prijs) neemt dus ook niet de moeite om een korting aan te vragen. Mensen die wel op de kleintjes moeten passen, doen dus wel sneller.

Studenten of jongeren met een CJP betalen 6 euri.
65+ers betalen ook 6 euri. Gelet op het pensioenniveau van Campie is die regeling strikt genomen niet nodig, maar daarmee kopen we wel mooi de gebruiksrechten van foto's van deze oudere jongere af en dat is het kortingsbedrag wel waard. En voor een fles Ouwe Jonge komt trouwens iedereen, ongeacht geslacht, levensovertuiging, leeftijd, inkomen of sexuele geaardheid altijd voor niks naar binnen.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 12, 2008 11:52 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
flimmie schreef:
Studenten of jongeren met een CJP betalen 6 euri.
65+ers betalen ook 6 euri. Gelet op het pensioenniveau van Campie is die regeling strikt genomen niet nodig, maar daarmee kopen we wel mooi de gebruiksrechten van foto's van deze oudere jongere af en dat is het kortingsbedrag wel waard. En voor een fles Ouwe Jonge komt trouwens iedereen, ongeacht geslacht, levensovertuiging, leeftijd, inkomen of sexuele geaardheid altijd voor niks naar binnen.

Dat van die afkoop is mij onbekend maar netjes vragen helpt altijd (zeker als het copyright geen geweld wordt aangedaan).
Voor het overige:
Geen flessen maar kruiken en tegen inlevering van een lege kruik (met vooraankondiging). :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 10:19 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik vind dat deze oproep ook best in dit onderwerp past:

Citaat:
Voor het bal de 21ste gaan we zelf de bar bemannen. Gister hebben Telenn, Marc en Jos dat gedaan, en het beviel eigenlijk heel goed. (Naar het schijnt hebben ze heel veel lol gehad achter de bar :-)

Ik wil toe naar de constructie met een barteam van 3, die samen de hele middag/avond flexibel de bar bemannen. (En dus ook prima kunnen dansen tussendoor.) Ik wil dus geen schema's opstellen, maar jullie mogen het onderling uitvechten wie wanneer draait. En er zijn altijd wel bezoekers die willen helpen met een rondje glazen ophalen.

Zijn er hier mensen die interesse hebben om af en toe zo'n dienst te draaien? Of weet je iemand die (de sfeer en de mensen van) balfolk wel erg leuk vindt, maar niet zo van het dansen is en met plezier een middagje achter de bar wil staan geinen? Mail of pb mij dan graag maar even.


Hier kunnen jullie een algemene discussie beginnen over kosten besparen door zelf barpersoneel in te zetten, in het topic over 21 dec kunnen jullie reageren specifiek op bardraaien in de moira komende zondag.

:hug:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 11:20 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Welke kosten besparen we dan in het geval van Moira als ik zo vrij mag zijn?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 11:27 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
euh... Kosten voor barpersoneel?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 11:33 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Normaal barpersoneel kost geld...folkies draaien op liefde en aandacht. ;)

toch, Lou?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 11:41 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Draait Moira dan niet op vrijwilligers?
Ik kan me herinneren dat bij het opknappen van Moira ook een beroep werd gedaan op de gebruikers en dat gebeurt normaal niet gauw.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 11:42 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
telenn gwad schreef:
Normaal barpersoneel kost geld...folkies draaien op liefde en aandacht. ;)

toch, Lou?


Ik doe mijn best iedereen de liefde en aandacht te geven die hij/zij nodig heeft. Echter in alle drukte zie ik soms niet meer alle behoeftes.. Laat het me dus weten als je van het een of het ander tekort komt, dan zal ik eens zien wat ik eraan kan doen.

:hug:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 11:46 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Draait Moira dan niet op vrijwilligers?
Ik kan me herinneren dat bij het opknappen van Moira ook een beroep werd gedaan op de gebruikers en dat gebeurt normaal niet gauw.


Er gebeurt in de Moira veel door vrijwilligers, vooral door de gebruikers zelf. Maar er zijn dus niet zoveel losse vrijwilligers die voor niets achter de bar willen gaan staan. Daarom krijgt barpersoneel betaald. (Niet heel veel overigens)

Maar nu ga ik proberen 'mijn eigen' vrijwilligers te vinden voor achter de bar. Iemand interesse?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 12:04 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Louise schreef:
telenn gwad schreef:
Normaal barpersoneel kost geld...folkies draaien op liefde en aandacht. ;)

toch, Lou?


Ik doe mijn best iedereen de liefde en aandacht te geven die hij/zij nodig heeft. Echter in alle drukte zie ik soms niet meer alle behoeftes.. Laat het me dus weten als je van het een of het ander tekort komt, dan zal ik eens zien wat ik eraan kan doen.

:hug:


Ha ha ha, als we huilend en jengelend aan je rokken hangen, heb je het vast wel door! Tot die tijd zijn we vast tevreden.

Zet mij maar op je bar-lijstje. Lijkt me leuk.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 9:28 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 10:27 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Helmond
Louise schreef:
Wie krijgen er korting? Iedereen die bij de kassa gemeend kan zeggen dat hij echt naar minder bals zou komen als de prijzen om hoog gaan.

Wie wel en wie niet, het zijn enkel richtlijnen. Naar inschatting van de persoon zelf. Oftewel: 'vind je dat je de korting nodig hebt/verdient? (Dat was het experiment gedeelte)

Vandaar ook dat ik verwacht dat er in eerste instantie weinig mensen vrijwillig 10 euro zullen betalen, maar als ze wat meer aan het idee gewend zijn, komt het wel...


Heel goed Lou! Ik heb het idee dat balfolkies een redelijk sociaal publiekje zijn ... eens kijken of dat naïef blijkt te zijn of waar is. Ik ben in ieder geval van mening dat ik in de €10,- categorie val.

Misschien moet je het aankondigen als:
- ben je de band en organisatie dankbaar voor de leuke avond maar kun je niet meer opbrengen dan een kostendekkende entree: €7,-
- wil je de band en de organisatie belonen voor de geleverde prestatie: €10,-


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2008 9:47 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Hoe is het gisteren eigenlijk gegaan, met "vrijwillige bijdrage naar waardering van de muzikanten"? Is dat goed uitgepakt? Er waren best veel mensen, dus als die allemaal braaf 7 euro hebben betaald, zal er toch wel wat binnen zijn gekomen. Klopt dat een beetje?

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 174 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling