mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 02, 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 12:47 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik hoop niet dat Moira de toon heeft gezet om een tientje entree te gaan heffen. Want hoe graag ik ook balfolk, ik ben wel een calculerende burger.
Komend weekend is er zowel in Gorinchem en Nijmegen een bal waarbij de entree een tientje is (in Nijmegen inclusief consumptiebon).
Aangezien ik er vanavond waarschijnlijk niet de hele avond bij zou kunnen zijn, vraag ik me heel sterk af of ik tijdens de vergadering wegga om nog naar Gorinchem te gaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 2:11 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
Bij Moira is het nog steeds alleen voor de mensen die het kunnen betalen, dat is wel een wezenlijk verschil met zowiezo voor iedereen een tientje.

Jammer dat Enschede niet trendzetter is in het bepalen van de toegangsprijzen :)

Frank

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 4:50 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Het Cultuurcafe, waar komende zaterdag het bal in Nijmegen is, is naar onze mening een ideale ballocatie, waar we bovendien de zaal gratis kunnen gebruiken mmv van Studentenvakbond AKKU en alleen voor het barpersoneel betalen, maar waar de uitbater - terecht - wel wat aan over wil houden. Omdat wij weten dat de drankinkomsten door folkies nooit enorm zullen zijn, hebben we dat opgelost met die constructie van 1 consumptie bij entree inbegrepen. Dan betaal je dus zeg maar eigenlijk 8 euro entree. Dat lijkt me wel normaal, toch? Op deze manier "garanderen" we een bepaald inkomen voor de uitbater. Het is namelijk zo dat wij heel graag vaker in het Cultuurcafe bals zouden willen organiseren, en dat kan alleen met welwillendheid van de baas, dus die moeten we een beetje te vriend houden...
Ennehm... met balfolk heb je nog een relatief goedkope hobby hoor Kees; ga bijvoorbeeld maar eens wekelijks paardrijden (en schaf dan ook meteen laarzen, een cap, een rijbroek, zweepje, etc etc aan) of net zo vaak naar een popconcert als naar een bal; dan ben je pas echt zo blut!

Trouwens, mocht je geinteresseerd zijn in korting: je kunt voor 10 euro per jaar lid worden van AKKU (mits student in Nijmegen) en dan mag je voor 7 euro naar het bal...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 5:02 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Hihi dus eigenlijk moet je gewoon gaan studeren in Nijmegen voor korting voor bals in Nijmegen :biggrin:

tot morgen :hug:

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 5:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Selena schreef:
Hihi dus eigenlijk moet je gewoon gaan studeren in Nijmegen voor korting voor bals in Nijmegen :biggrin:

Ja, dat is alles, eitje toch?! ;) :laughing: :peace:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 5:13 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 10:24 pm
Berichten: 24
Woonplaats: niet op de dansvloer... :-(
Geen probleem... Ik ben alleen geen lid van de AKKU. Wat moet ik ermee? Ik haal daar slechts voordeel uit als er >3 bals per jaar in Nijmegen georganiseerd gaan worden met akkukorting waar ik heen kan.

_________________
We are the Folkies. You will be assimilated. Resistance is futile. Your musical and stylistic distinctiveness will be added to our own. Lower your shields and prepare to dance...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 6:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Ik hoop niet dat Moira de toon heeft gezet om een tientje entree te gaan heffen. Want hoe graag ik ook balfolk, ik ben wel een calculerende burger.
Komend weekend is er zowel in Gorinchem en Nijmegen een bal waarbij de entree een tientje is (in Nijmegen inclusief consumptiebon).
Aangezien ik er vanavond waarschijnlijk niet de hele avond bij zou kunnen zijn, vraag ik me heel sterk af of ik tijdens de vergadering wegga om nog naar Gorinchem te gaan.



Het is natuurlijk jammer voor mensen die geen 10 euro per bal kunnen uitgeven, en daarvoor hou ik er graag een kortingstarief naast, maar helaas is dat gewoon wat een bal kost. Om financieel uit te kunnen met zaal en bar en bands en andere bijkomende kosten, is een 10-tje blijkbaar wat nodig is. Als we een sterke balfolk scene willen neerzetten, en professionele muzikanten dansmuziek willen laten spelen, is er gewoon meer geld nodig dan je met 5 euro inkom binnen haalt.

Tegelijkertijd is er ook zoiets als marktwerking. Als de bals te duur worden en mensen minder vaak komen, verlies je uiteindelijk toch weer inkomsten, en kan het voordeliger zijn om je prijs weer te verlagen, zodat er weer meer mensen komen. (Of gewoon een kwalitiatief goed bal neer te zetten waar mensen graag dat tientje voor willen betalen. :biggrin: )

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 6:13 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Even off topic, Kees, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door onze reacties. 't is juist fijn dat jij met enige regelmaat (onzachtzinnig) je mening verkondigt. Zodat wij in de verdediging kunnen schieten en ons ei kwijt kunnen.

Ik heb net een artikel moeten schrijven voor mijn studie, over de rol van klimaatskeptici om klimaatbeleid. Een van de onbedoelde effecten is dat, doordat de skeptici zeggen dat er geen probleem is, de oppositie in de verdediging schiet en met extra argumenten komt om te zeggen dat het wel een probleem is. :peace:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 6:44 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Louise, ik voel me zeker niet aangevallen. Ik weet dat ik dingen soms scherp neerzet en dat ik dan soms scherpe reacties terug kan krijgen. Maar dat valt heel erg mee hoor. En ik ben blij dat jij en Lijntje inhoudelijk constructief reageren, zodat er gediscussieerd wordt over de ontwikkelingen binnen de balfolkwereld en dat er geuit wordt welke gedachten er leven. Ik kan het wel tegen jullie zeggen op een folkbal, maar op deze manier geef je anderen de gelegenheid om er ook wat over te kunnen zeggen, als ze dat willen. Ik wil niemand aanvallen, maar ik constateer dingen en geef alleen aan wat voor gevoel dat bij mij oproept. Anderen zijn daar misschien terughoudender of minder direct in om dat te uiten (losstaand van het feit of ze uberhaupt hetzelfde vinden).

Bij Moira betaal je inderdaad ook een tientje, maar ik vind dat logisch vanwege de lange lengte van het bal en het aantal bands. Dan krijg je met een tientje nog steeds heel veel voor je geld. Als er slechts 1 of 2 bands optreden, kan de balans anders komen te liggen en maken mensen andere afwegingen. (dat is bij mij met Gorinchem het geval aangezien het ernaar uitziet dat ik na de eerste band kom).

Karlijn, bedankt voor je uitleg. Ik verwachtte al dat je de ruimte op de uni gratis zou kunnen gebruiken. Daarom verraste me de prijs ook zeer.
Maar ik had inderdaad buiten het barpersoneel gerekend, wat je uiteraard als een soort 'huur' kan beschouwen.
Tja, over dure of goedkope hobbies kun je veel dingen zeggen, maar die zijn niet relevant. Dat is wel mijn banksaldo en dat heeft de neiging aan het eind van de maand lager te zijn dan aan het begin van de maand en daarom ben ik een beetje voorzichtig met mijn uitgaven en zal ik wel eens andere keuzes maken.
En inderdaad, als ik zo vaak naar concerten zou gaan, zou ik heel snel bankroet zijn, dus ik voel me ook zeker wel bevoorrecht dat ik op deze manier een flinke dosis hele fijne muziek tot me kan nemen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 1:24 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Er is natuurlijk al veel gezegd in dit onderwerp.. Ik wil toch ook even een reactie plaatsen..

Ik als muzikant vind het heel fijn om betaald te krijgen! Er gaat heel veel tijd in zitten om te oefenen met een band en je steekt er gemakkelijk ook heel veel geld in. Natuurlijk vind ik het ook leuk om te doen, maar ik denk dat ik per bal gerekend er als muzikant meer geld in steek dan een gemiddelde bezoeker.. (gewoon om even aan te geven hoe de verhoudingen liggen).. Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn harp heb nog niet eens de aanschafkosten terugverdiend, laat staan alle electronica, reiskosten (de enige reden dat ik een auto heb ik dat ik dan met mn harp overal kan komen om op te treden), tijd en energie...

Dus Kees, echt heel tof dat je er was gisteren en dat je onze band daarmee indirect gesponsord hebt!!!! :hug: :rose: :applause: Dankjewel! :love:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 2:43 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Repelsteeltje schreef:
Ik als muzikant vind het heel fijn om betaald te krijgen! Er gaat heel veel tijd in zitten om te oefenen met een band en je steekt er gemakkelijk ook heel veel geld in. Natuurlijk vind ik het ook leuk om te doen, maar ik denk dat ik per bal gerekend er als muzikant meer geld in steek dan een gemiddelde bezoeker.. (gewoon om even aan te geven hoe de verhoudingen liggen).. Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn harp heb nog niet eens de aanschafkosten terugverdiend, laat staan alle electronica, reiskosten (de enige reden dat ik een auto heb ik dat ik dan met mn harp overal kan komen om op te treden), tijd en energie...

:applause: Voor mij geldt hetzelfde (en ik denk voor praktisch alle muzikanten hier). Het kost heel veel tijd en geld om muziek te maken. Gelukkig krijg je daar mega-veel plezier voor terug :love: :dancing:
Maar ik heb het idee dat de niet-muzikanten zich er niet altijd bewust van zijn hoeveel onkosten muzikanten maken die op een bal komen spelen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 3:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Precies, zo is het.
Ik heb net een nieuwe fluit erbij gekocht, dus een beetje extra sponsoring is zeker welkom ;)

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 3:43 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Tuurlijk. Jullie hebben gelijk. Al die moeite die jullie in organisatie en muziek steken moet wel gewaardeerd en beloond worden. Dank daarvoor.
En uiteindelijk ben ik toch gewoon naar Gorinchem afgereisd om nog het optreden van Orfeo mee te kunnen maken. Het was aan de hoeveelheid publiek erg duidelijk te merken dat de plaats niet aan een van de OV-hoofdaders ligt. Maar met de toffe mensen die er waren, was het een aangenaam knus balletje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 3:52 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
De oplossing lijkt mij duidelijk: zo veel mogelijk vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen, zodat er meer betalende mensen naar een bal komen! :dancing: (Totdat er een grotere en dus duurdere zaal nodig is... :cow: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 6:05 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
het is een doodeenvoudige rekensom, ik neem het voorbeeld van Nijmegen:

70 * € 8 euro inkom = € 560,- (dat bleef echter op 48 hangen... gelukkig heeft niet iedereen zijn consumptiebon voor 100% benut :hug:)

reken daar kosten voor barpersoneel voor een hele avond bij.
Verder wil je nog wat posteren, je wil de muzikanten nog wat te drinken en te eten aanbieden.

Tja, wat blijft er dan over voor een band, laat staan als je twee of drie bands wil laten spelen?

Ik ben het helemaal met Repel en Zeerover eens, de muzikanten zijn vaak het duurste uit op zo'n avond...

Dus, of je moet standaard 140 man binnen zien te krijgen of je entree nog meer omhoog gooien... (of frank lief aankijken en in enschede iets organiseren :tongues:)

En hoe Lou dat in Utrecht doet met meerdere bands, dat is gewoon een beetje toveren en veel charmes denk ik! :tongues:

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 192 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling