mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 11:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 2:44 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Iets heel anders trouwens: ik geef regelmatig een beetje fooi. Omdat ik zelf achter de bar heb gestaan weet ik dat dit gewaardeerd wordt en als iedereen 50 cent achterlaat dan heb je toch een fijne fooi erbij voor de moeite – want het verdient niet veel en/of zijn vrijwilligers. Stel dat 100 man 20 cent achterlaat, is dat toch weer 20 euro.

Volgens mij is fooi geven aan het barpersoneel niet zo gebruikelijk in de balfolk, of zit ik hier naast?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 7:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Valt ook wel onder het onderwerp inkomsten denk ik:
http://www.folkforum.nl/festivals/366-f ... -jaar-over
:crying:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 2:01 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Is de opleving van het forum voorbij, of was mijn vraag te lastig/gevoelig? :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 2:12 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Christine schreef:
Is de opleving van het forum voorbij, of was mijn vraag te lastig/gevoelig? :raisedeyebrow:


Niet zozeer lastig of gevoelig, maar ook niet echt ter zake doend.
Ik geef regelmatig fooi, of ik nu op een balfolk ben, of in horeca voor een andere reden.

Dat verandert niets aan de noodzaak voor zaaleigenaren om te verdienen aan de drank.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 2:17 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
waarschijnlijk de shock van Folkwoods.:crying:
Bizar dat er wel voldoende mensen waren, maar de omzet per persoon het liet afweten om het interessant te maken.

Volgens mij worden er weinig fooien gegeven. Geen idee. Ikzelf doe het niet zo veel bij bals. In Nijmegen wordt er soms op eigen initiatief ook wel betaald voor het water drinken, maar dat is wat anders

Overigens was de baromzet bij het afscheidsbal van onze oude locatie het record van de afgelopen 5 jaar. Maar liefst 5,60 per persoon. Nog steeds onder het gemiddelde dat een horeca-bedrijf wenst te halen... maar toch, gaat de goede kant op.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 2:21 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Christine schreef:
Volgens mij is fooi geven aan het barpersoneel niet zo gebruikelijk in de balfolk, of zit ik hier naast?

Ik had je vraag over het hoofd gezien toen ik de plotselinge uitbarsting aan aktiviteit aan het inhalen was.

Ik geef vrijwel nooit fooi als ik aan een bar iets bestel en meteen meeneem, maar wel vaak als ik aan een tafeltje zit en aan het eind van de zitting afreken. Dat heeft weinig met balfolk of niet te maken. Maar omdat ik bij balfolk altijd meteen aan de bar afreken komt het helaas nooit tot een fooi.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 5:49 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik geef pas fooi als iemand het echt verdient. Je moet mn drankje wel heel speciaal inschenken en met een mooie glimlach serveren wil ik een fooi geven als ik aan de bar iets bestel.

Als je daar als vrijwilliger staat, sta je er toch als vrijwilliger? Als je betaald wil krijgen voor je werkzaamheden moet je geen vrijwilligerswerk gaan doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 10:53 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
Inderdaad, aan de bar komt het meestal niet voor dat ik fooi geef..... dit omdat ik meteen wegloop. Als ik aan een tafeltje zit dan geef ik meestal wel wat.

Verder ben ik het eens met Bart, fooi moet je verdienen hier in Nederland. Dus goede service en lekker eten zeg maar ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 175 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling