mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 4:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 11:19 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
Wij kunnen alles doen omdat er een stichting (februari muziekmaand) achter zit die heel hard werkt om subsidies los te krijgen. Dat doen ze echt geweldig, voor de hele maand februari krijgen ze elk jaar veel voor elkaar.

Het zou geen gek plan zijn als er voor balfolk ook een stichting komt die subsidies kan aanvragen voor bals door het land heen.... Maarja, dan heb je wel een echte stichting nodig, en ook mensen die echt weten hoe je aan subsidies kunt komen en ook nog mensen die er dan voor kunnen zorgen dat dat geld weer voor alle initiatieven die met balfolk te maken hebben beschikbaar komt.

Frank

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 11:34 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Volgens mij sluit jouw pleidooi aan aan een initiatief van anderhalf jaar geleden (http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... c&start=90) maar waar de laatste tijd niet veel meer van gehoord is. :idea:
Misschien is het handig dat de initiatiefnemers een update van de stand van zaken geven, voor zover er iets te melden valt. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 1:27 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 20, 2006 12:15 pm
Berichten: 203
WirteX schreef:
(of frank lief aankijken en in enschede iets organiseren :tongues:)


:biggrin:

ja -- dat zou wel fijn zijn als dat altijd zo gaat. Maar als dat bal op entree had moeten draaien was je zo'n 20 euro per bezoeker kwijt! En voor die prijs waren ze vast niet allemaal gekomen -- wordt het nog duurder :sick:

Wij houden van de Februarimuziekmaand en alle mensen die er zalen en andere zooi voor beschikbaar stellen :kiss: :love: :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 3:16 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Kijk... het duurde 3 jaar, maar het antwoord is daar.
Hoe verhogen we de drankinkomsten? Door een zwengel aan de volumeknop te geven
nu.nl schreef:
'Harde muziek verhoogt alcoholconsumptie'
Laatste update: 15 december 2011 00:01 info
AMSTERDAM – Brits onderzoek heeft uitgewezen dat mensen meer en in een hoger tempo alcohol nuttigen naarmate het geluidsvolume hoger is.

Dat meldt persbureau The Press Association, op basis van een rapport van psycholoog Dr. Lorenzo Stafford aan de universiteit van Portsmouth.
Volgens Stafford zouden zijn participanten de smaak van alcohol anders ervaren bij harde muziek. Ook zouden drinkers bij een hoger geluidsvolume minder bewust zijn van de hoeveelheid alcohol zij nuttigen.

Het onderzoek vond plaats met slechts tachtig participanten, waarvan elf mannen. Desondanks noemt Stafford de resultaten opvallend, omdat het geluidsniveau nooit eerder een rol speelde in soortgelijke onderzoeken.


:devilish: Of door uitsluitend doedelzakken te boeken. Bij de weekenden van Draailier Doedelzak is omzet best redelijk :laughing:

Hoewel....bij uitsluitend doedelzakken wordt de invloed van volume waarschijnlijk teniet gedaan door de invloed van alle dansers die dan hun muzikale verdriet willen verdrinken. Afijn, het resultaat is hetzelfde :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 4:02 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Misschien kwam dit resultaat uit het onderzoek omdat je bij harde muziek niet kunt kletsen en dus iets anders zoekt om te doen: drinken. :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 4:44 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 10, 2007 3:32 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Enschede!
Als de muziek te hard staat op een bal ga ik meestal klagen dat ze oordoppen beschikbaar moeten stellen. Toen Stijn op het Mokumbal speelde was dat nodig, de muziek stond zo hard dat het niet meer relaxt was om te dansen! Ik heb er toen ook een sport van gemaakt om bij iedereen die geen bezoeker was te klagen over het volume.

Harde muziek doodt leuke bals. Don't do it.


En doedelzakken mogen wat mij betreft sowieso het raam uit... Uilleann pipes zijn nog wel okee, maar de klankkleur van een gewone doedelzak is ronduit lelijk. Bovendien lijken de meeste spelers het niet te merken als ze precies naast de noot zitten te spelen. Tenenkrommend is dat!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 8:53 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 1:08 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Nijmegen
Ifer schreef:
En doedelzakken mogen wat mij betreft sowieso het raam uit... Uilleann pipes zijn nog wel okee, maar de klankkleur van een gewone doedelzak is ronduit lelijk. Bovendien lijken de meeste spelers het niet te merken als ze precies naast de noot zitten te spelen. Tenenkrommend is dat!

Hee, bedankt hè? Er zitten hier ook mensen die doedelzak spelen, dus hou het even aardig...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 9:21 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Vat het niet persoonlijk op. Je kunt een hekel aan een instrument hebben, dat mag. Er werd iets gezegd over de ervaring met doedelzakspelers die kennelijk geen toon kunnen houden. Als jij dat wel kan, dan hoef je je niet aangesproken te voelen. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 9:47 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 10, 2007 3:32 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Enschede!
Dankjewel Christine.

Het is een beetje vloeken in de kerk, ik weet het, maar ik heb een hekel aan het geluid van de doedelzak. Dat is geen persoonlijk verwijt aan doedelzakspelers.
Dat er helaas veel spelers zijn die noten naast de chromatische toonladder spelen of een instrument hebben dat dat niet kan (ik weet het niet - dat kan natuurlijk ook het geval zijn...), is een observatie waar mensen met een goed oor en een paar jaar folk niet omheen kunnen. Dat is niet lullig bedoeld, en als je zelf netjes speelt hoef je je daar ook niets van aan te trekken. Tenzij je doceert, uiteraard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 10:55 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ifer schreef:
Dat er helaas veel spelers zijn die noten naast de chromatische toonladder spelen of een instrument hebben dat dat niet kan
wat bedoel je precies?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 9:44 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ifer schreef:
maar de klankkleur van een gewone doedelzak is ronduit lelijk.
Smaken verschillen, lijkt me zo.
Ik vind dat niet.

'k heb wel erg moeten wennen aan zowel de klank van de doedelzak als de draailier toen ik in de balfolk terecht kwam (eh... acht jaar geleden?). Ik denk dat Griff er erg aan bijgedragen heeft dat ik de doedel leerde waarderen (indrukwekkend concert ooit op Gooikoorts) en dat La Machine heeft bijgedragen aan het leren kennen van de draailier. En daarna allerlei andere bands.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 10:06 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
zeerover schreef:
Ifer schreef:
en dat La Machine heeft bijgedragen aan het leren kennen van de draailier.


Voor mij heeft La Machine er ook nog eens voor gezorgd dat ik de combinatie draailier/doedelzak heel erg ben gaan waarderen :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 10:21 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 10, 2007 3:32 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Enschede!
We beginnen aardig off-topic te raken...

Cooper schreef:
Ifer schreef:
Dat er helaas veel spelers zijn die noten naast de chromatische toonladder spelen of een instrument hebben dat dat niet kan
wat bedoel je precies?
W


Ik loop wel een keer naar je toe als ik het weer eens hoor. Het komt voor in het hogere deel van het bereik van een doedelzak, en het is een afwijking van tussen de tien en dertig cent. Als ik het me goed herinner is het vaak net te laag, maar daar ben ik niet 100 % zeker over.


En Zeerover, ik moet zeggen dat ik ook aan beide instrumenten heb moeten wennen. Dankzij Grégory Jolivet en later een paar andere brilliante spelers ben ik de charme van de draailier wel in gaan zien. Naar doedelzakken heb ik ook ooit meer open-minded geluisterd, maar in de afgelopen vijf jaar heeft het me niet weten te raken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 11:24 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Christine schreef:
Vat het niet persoonlijk op. Je kunt een hekel aan een instrument hebben, dat mag.
dan nog mag er altijd aardig gebleven worden. Een eigen mening is niet hetzelfde als een vrijbrief om onbeleefd te doen... vat ook dat niet te persoonlijk op, want met mijn voorstel voor 100% doedelzak-only bals daagde ik natuurlijk ook uit :hug:

EDIT--> had de verkeerde quote naam, dit moet dus zijn: IFER schreef:
Harde muziek doodt leuke bals. Don't do it.
:laughing: Neem het vooral niet te serieus. Ik nam aan dat iedereen wel snapt dat geen enkele danser harder gaat drinken van een subtiele romantische mazurka die met 185 decibel door de zaal heen knalt. Ik moest met een glimlach aan dit oude topic denken toen ik het in de krant las. :peace:

:crying: Een topic dat nog steeds actueel is, per bezoeker hebben we in Nijmegen gemiddeld 3,66 euro baromzet per persoon


Laatst bijgewerkt door Menno op ma dec 19, 2011 11:51 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 11:48 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Uhm, Menno. Die tweede quote is niet van mij hoor! :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 175 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling