mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 10:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 11:52 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
oja, goed denkwerk. Ik heb de quote-naam aangepast :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 12:23 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Menno, je bent niet de enige hoor.
Bart heeft ook raar lopen quoten afgelopen zaterdag. In zijn berichtje schrijft hij een quote toe aan Ifer, terwijl die van zeerover is.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 19, 2011 1:28 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ifer schreef:
We beginnen aardig off-topic te raken...

Cooper schreef:
Ifer schreef:
Dat er helaas veel spelers zijn die noten naast de chromatische toonladder spelen of een instrument hebben dat dat niet kan
wat bedoel je precies?
W


Ik loop wel een keer naar je toe als ik het weer eens hoor. Het komt voor in het hogere deel van het bereik van een doedelzak, en het is een afwijking van tussen de tien en dertig cent. Als ik het me goed herinner is het vaak net te laag, maar daar ben ik niet 100 % zeker over.


Das goed, ik ben benieuwd wat je bedoelt. Ook omdat je de geciteerde zin op allerlei manieren interpretabel is, en ik dus gewoon niet precies snap wat je zei :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 2:28 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo mei 01, 2011 5:11 pm
Berichten: 27
Ik heb het idee dat de drankconsumptie bij balfolk voornamelijk samenhangt met de warmte van de zaal, de zwoelheid of uitputtendheid van nummers en het wel of niet toegestaan zijn van waterflesjes. Maar ik begrijp dat het voor veel mensen niet betaalbaar is om steeds drinken te kopen voor 1,5-2 euro per glas.
Ik betaal in ieder geval graag een euro meer om het geluidsniveau wenselijk te houden en snaarinstrumenten te behouden ;).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 7:51 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 01, 2011 11:29 pm
Berichten: 30
Ik heb er geen enkel probleem mee als een horeca gelegenheid niet toe staat dat mensen eigen flesjes water meenemen, maar dan vind ik wel dat ze bij iedere betaalde consumptie een gratis glas water moeten schenken. Anders wordt het wel erg duur om te gaan dansen.

_________________
Beter één man in de hand dan de lucht van tien ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 11:07 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 25, 2009 8:03 pm
Berichten: 6
Niet helemaal on-topic, maar binnen de marges.
Weet iemand hoe het werkt met vergunningen voor het schenken van drank? Stel je organiseert een (openbaar) bal in je achtertuin: heb je dan een horeca vergunning nodig?

_________________
"Kings and lords come and go and leave nothing but statues in a desert, while a couple of young men tinkering in a workshop change the way the world works." - The Patrician (in 'The Truth' by Terry Pratchett)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 4:18 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Volgens mij in principe wel. Maar openbaar in je achtertuin is natuurlijk een beetje grijs. Als je een bal hebt in je tuin waar 50 mensen zijn, dan heb je gewoon een tuinfeestje en daar is geen drankvergunning voor nodig :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 6:59 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo mei 01, 2011 5:11 pm
Berichten: 27
Is dat niet afhankelijk van of gasten moeten betalen voor de drank of niet? Je mag toch pas betaald schenken buiten huiselijke kring op het moment dat je een vergunning hebt?

Bij mijn woonkamer (groot complex) wordt ook geschonken, maar dat is wel binnen een kring van 50-100 dezelfde mensen die er dus ook wonen of eventueel op hun naam noteren voor gasten. Maar als we losstaand als bar zouden willen functioneren zouden we wel een schenkvergunning moeten hebben volgens mij, ook als dit maar voor 1 avondje is voor bijvoorbeeld een groter buitenfeest. Ik weet niet hoe streng regels hierin gecontroleerd worden, want je "bar" (buiten en binnen) moet dan ook voldoen aan hygiene en veiligheidseisen (ehbo spul/brandvoorziening e.d.). En je tappers moeten de standaard cursussen hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 18, 2012 8:57 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Als Bal-organisator die mede afhankelijk is van de baromzet om niet in de rode cijfers te komen, blijft het onderwerp me fascineren....

:hug: Maar hee! we doen het nog eens zo verschrikkelijk slecht!

Het AD schreef:
De uitgaven voor drank per gast in de Nederlandse cafés zakten het afgelopen voorjaar naar een historisch dieptepunt. De gemiddelde cafébezoeker besteedde in mei dit jaar per bezoek 9,20 euro, tegenover een bedrag van ongeveer 12 euro in dezelfde maand in 2011
>>>link<<<


Op 19 dec 2011 schreef ik dat de gemiddelde drankomzet van Folkbal Nijmegen op 3,66 per persoon ligt. Dit is het afgelopen jaar redelijk constant gebleven.
En de baromzet per persoon is slechts tweederde minder dan in een "gemiddeld" café... ik had het veel dramatischer verwacht. Maar afijn, nog steeds tweederde te weinig om een uitbater te overtuigen dat balfolk een aanwinst voor de zaal is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 10:53 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 9:00 pm
Berichten: 20
Ik doe het zelf een beetje om en om. De ene keer drink ik wat uit m'n waterfles, de andere keer koop ik wat bij de bar. Dansen in een (vaak) bloedhete zaal maakt erg dorstig en ik heb geen zin om ieder bal €15-20 uit te geven aan ±1 liter drank. Aan de andere kant snap ik ook wel dat de bar omzet wil draaien dus vandaar dat ik het ongeveer 50/50 doe.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2012 2:19 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
ik zelf schreef:
Op 19 dec 2011 schreef ik dat de gemiddelde drankomzet van Folkbal Nijmegen op 3,66 per persoon ligt. Dit is het afgelopen jaar redelijk constant gebleven.
En de baromzet per persoon is slechts tweederde minder dan in een "gemiddeld" café... ik had het veel dramatischer verwacht. Maar afijn, nog steeds tweederde te weinig om een uitbater te overtuigen dat balfolk een aanwinst voor de zaal is.


In onze zoektocht naar een nieuwe zaal in Nijmegen is dit voor ons helaas ook weer actueel. Eén potentiële (en erg mooie) locatie is hier op afgehaakt. :crying:

:devilish: Misschien moeten we elk bal in plaats van een Mazurka-battle maar een Bar-Battle doen. Waarbij de ene groep bijvoorbeeld een bourree lalt en de andere groep daar dan een mazurka op probeert te drinken. :tongues: :battingeyelashes:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2012 2:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ja dit blijft een interessante discussie.

Misschien heb ik het al eens gezegd, maar ik merk steeds vaker dat het loont om met de uitbater te praten over wat ze aanbieden. Goede sapjes en speciaalbier zorgen vaak voor een hogere baromzet. En water geven bij drinken ook, ook al klint dat tegenstrijdig. In de Musketon en de Moira zijn ze over het algemeen tevreden over de baromzet.

En als er genoeg omgezet wordt in de Moira krijg ik korting op de zaal huur. Dus mensen drinkt vooral genoeg karmeliet morgen, dat komt balfolk ten goede...

Liefs

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2012 7:38 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Louise schreef:
Ja dit blijft een interessante discussie.

Misschien heb ik het al eens gezegd, maar ik merk steeds vaker dat het loont om met de uitbater te praten over wat ze aanbieden (...)


In ons geval maakte dat niet uit. Het was namelijk echt een toplocatie. Misschien iets te top... Karmeliet op fles?
Goed, dat had die dan weer niet, wel andere bieren op fles... en oja ook acht speciaal bieren op de tap. Dat mocht allemaal echt niet baten. Dat verhaal hebben wij ook afgestoken. We zijn gewoon eerlijk geweest in de gemiddelde baromzet die wij draaien. (en wij bieden ook al veel bio-sapjes aan, daarom staat die omzet ook op 3,66 per persoon)

Maar wat ik ook heb gezegd: het aantal bierdrinkers wordt niet substantieel groter als je speciaalbier aanbied. Het enige verschil is dat het bestaande aantal bierdrinkers gelukkiger wordt. Afijn, dat is ook wat waard natuurlijk.

kortom, jammer maar helaas.
harder drinken mensen. wellicht komen we ooit weer met die zaal in gesprek.

ze hadden interesse in de muziek en het concept. Maar door wat cultureel beleid van de laatste tijd kunnen zij het risico niet lopen om iets als balfolk aan te bieden en kozen ze voor financiële zekerheid.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 9:47 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Ik heb gisteren meerdere mensen gesproken die speciaal bier gingen halen om de bals te sponsoren... Inderdaad geen geheel-onthouders, maar wel mensen die normaal niet drinken op de bals.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 10:53 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Ik denk dat het zeker zinvol is om de bezoekers af en toe te herinneren dat veel zalen hun inkomsten moeten halen uit de drank en dat onze aanwezigheid afhankelijk is van hoeveel er gedronken wordt. Zo gaat het bij ons ook. En het blijkt dat veel mensen dan best een biertje/cola meer willen drinken =)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 168 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling