mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 4:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 1:35 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Kennelijk is een klarinet 86 Decibel. Ik kan niets vinden over trekzakken cq accordeons.

groeten

Fille


Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar er zijn allerlei apps te downloaden waarmee je Decibellen kunt meten. Je kan dan nagaan of je telefoon dat kan (de mijne kan het maar tot 85 dB accuraat, volgens de specificaties van mijn telefoon die in de app worden genoemd)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 1:59 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Mijn telefoon kan geen apps downloaden. :cow:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 12, 2012 7:52 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Fille schreef:
Muzikanten met op maat gemaakte oordoppen: wat zijn jullie ervaringen sinds 2010? Nog steeds blij? Gebruik je ze ook echt?

Ik gebruik ze echt, maar heb ze nog niet nodig gehad bij het spelen, gelukkig.
Gebruik ze dus alleen als luisteraar. En ben er voor dat vlak heel blij mee!

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2012 1:03 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen maar gebruik ze niet voor spelen. Ben er wel heel erg tevreden mee, zeker in vergelijking met goedkope oordoppen. De mijne hebben ongeveer 120 euro gekost maar ik kan hiermee zonder problemen een hele avond+nacht rondlopen zonder dat ze irriteren.

Ik zal ze eens indoen tijdens het spelen, kijken in hoeverre mn trekzak vervormt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2012 1:19 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik heb gehoorbescherming in huis van Hans Troost http://www.troostmuziek.nl/html/gehoor.php.

Toch zet ik het weinig op. Je kan best wennen aan gedempte geluid. Muziekmaken is nog steeds mogelijk met die doppen in je oren. Maar het is wennen.

En Tinnitus heb ik al. Ik wacht tot daar ooit iets op gevonden wordt.

Na het spelen op mijn trekzak wordt het oorpiepje erger. Vooral het zwevende register (de dubbele 8-voet) en de hoge akkoorden uit baskant veroorzaken enige overlast voor de gevoelige trilhaartjes.

Het trekzakgeluid is penetranter dan het geluid van een chromatische accordeon. Het zou me niet verbazen als trekzakspelers op latere leeftijd allemaal tinnitus krijgen. (hoewel het ene type trekzak erger is dan het andere)

Mijn tinnitus is overigens ontstaan bij een optreden met een rock'n'roll bandje..... BALEN!! maar niks meer aan te doen. Je moet er mee leren leven en er niet op gaan letten. :worried:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2012 1:19 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Fille schreef:
Mijn telefoon kan geen apps downloaden. :cow:


Het werkt in principe ook op andermans telefoons ;-)


Als je iets gevonden hebt waar je tevreden over bent trouwens kun je dat eens laten weten? Ik ben benieuwd hoe dat werkt,...ik zou mezelf en de andere instrumenten, zowel als de stem gewoon goed willen blijven horen op een podium (of misschien zelfs nog wel beter dan nu), maar de rest mag dan best wat minder...

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2012 5:17 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Sinds anderhalf jaar heb ik op maat gemaakte oordoppen van de audicien, merk Comfoor. Ik gebruik die van mij nog steeds alleen als luisteraar, ook op bals met regelmaat. Ik heb als danser helemaal geen last van het verminderde volume, integendeel: ik ga daardoor alleen nog maar beter letten op de subtiliteiten in de muziek. Wel is het zo, zoals je in het andere draadje schreef: een gesprek voeren is iets lastiger, maar met een beetje stemverheffing prima te doen.

Ik wil nog steeds een keer gaan proberen om langere tijd muziek te maken met mijn gehoorbescherming in, maar dat is er tot nu toe niet van gekomen. Om dat nu ineens bij een concert of bal te proberen, vind ik een beetje riskant omdat ik niet precies wat ik wel en niet zal horen. Goed om hier aan herinnerd te worden, want van Tinnitus verhalen krijg ik de kriebels, of, herementijd, Menière of iets dergelijks...

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 30, 2012 9:21 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
zeerover schreef:
Ik ga voor de Exinore: http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/

Die hebben vrij vlakke dempingswaarden (ik neem de ER15)
http://www.exinore.nl/pdf/dempingsk_ExinoreER_downl.pdf


Ben heel benieuwd hoe het is om met die doppen in te spelen en hoe het is om bijvoorbeeld naar Vera te gaan (dat laatste lijkt me erg fijn met bescherming...)


En van dat vergeten, dat lijkt me ook iets wat ik ga doen..
En da's wel zonde. Kijken of het een automatisme kan worden in de trant van "Sleutels, portemonnee, mobiel, doppen... Check!" ;)


En heb je ze geprobeerd in Vera of in een vergelijkbare herrietent? Hoe was dat? En is het meenemen een automatisme geworden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 30, 2012 10:17 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
collega schreef:
En heb je ze geprobeerd in Vera of in een vergelijkbare herrietent? Hoe was dat? En is het meenemen een automatisme geworden?
Ja, en dat is heel fijn! Je kunt dichtbij de muziek staan, zonder zorgen over permanente gehoorbeschadiging.
En ik sta graag dichtbij de muzikanten om te zien wat er gebeurt :)

Het meenemen is helaas nog geen automatisme, maar het gaat steeds beter. Sinds ik ze twee keer ofzo op een belangrijk moment vergeten ben (waardoor ik afstand moest houden van het podium) zit het er beter in, want dat was jammer.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 10:45 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Misschien is het puur mijn perceptie, maar het lijkt alsof het geluid in de Moira tegenwoordig veel harder staat dan vroeger...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 10:51 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Ron schreef:
Misschien is het puur mijn perceptie, maar het lijkt alsof het geluid in de Moira tegenwoordig veel harder staat dan vroeger...


Minder geluiddempende dansers dan vroeger, nu er een limiet zit op het aantal dansers? Of heb je het over minder vroeger dan dat?

Ik hoorde van Matthijs gisteren wel dat er heel dynamisch gespeeld werd, dus dan moet je continu aan de knoppen blijven draaien harder/zachter/harder etc. om eenzelfde geluidsniveau te houden. En hij stond ook wel eens een dansje te doen.
Ik heb hem op een gegeven moment wel gevraagd om het laatste duo wat zachter te zetten, zowel vanwege eigen voorkeur als dat ik ergens op ving dat iemand het te hard vond.
Je kunt natuurlijk op een bal zelf proberen om de geluidsman aan te spreken hierop, dan kan hij er op dat moment iets aan doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 11:52 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Brenda schreef:
Ron schreef:
Misschien is het puur mijn perceptie, maar het lijkt alsof het geluid in de Moira tegenwoordig veel harder staat dan vroeger...

... Ik hoorde van Matthijs gisteren wel dat er heel dynamisch gespeeld werd, dus dan moet je continu aan de knoppen blijven draaien harder/zachter/harder etc. om eenzelfde geluidsniveau te houden. En hij stond ook wel eens een dansje te doen.

Wat is dat nu voor waanzin ?
Als een band dynamisch speelt dan ga je dat als geluidsman toch niet verpesten ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 12:28 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
campie schreef:
Brenda schreef:
Ron schreef:
Misschien is het puur mijn perceptie, maar het lijkt alsof het geluid in de Moira tegenwoordig veel harder staat dan vroeger...

... Ik hoorde van Matthijs gisteren wel dat er heel dynamisch gespeeld werd, dus dan moet je continu aan de knoppen blijven draaien harder/zachter/harder etc. om eenzelfde geluidsniveau te houden. En hij stond ook wel eens een dansje te doen.

Wat is dat nu voor waanzin ?
Als een band dynamisch speelt dan ga je dat als geluidsman toch niet verpesten ?


Wel als je een zacht nummer zo hebt versterkt dat het in ieder geval lekker hoorbaar is in de zaal en als ze daarna als een idioot op hun instrument gaan blazen/trekken/whatever waardoor iedereen doof dreigt te worden bij dezelfde geluidsinstellingen. Lijkt me.
Ik bedoelde niet te zeggen dat een geluidsman alles probeert uit te vlakken tot hetzelfde geluidsniveau.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 1:32 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Brenda schreef:
Wel als je een zacht nummer zo hebt versterkt dat het in ieder geval lekker hoorbaar is in de zaal en als ze daarna als een idioot op hun instrument gaan blazen/trekken/whatever waardoor iedereen doof dreigt te worden bij dezelfde geluidsinstellingen. Lijkt me.
Ik bedoelde niet te zeggen dat een geluidsman alles probeert uit te vlakken tot hetzelfde geluidsniveau.

Dan zou bij de soundcheck eens even kunnen worden gevraagd om de
felste dynamiek en daarop het maximum afstellen. En verder het publiek
maar eens disciplineren om de muziek niet te verpesten met hun
gekakel. Wel eens een Zweeds bal meegemaakt waarbij niet wordt
versterkt ? Als je wil praten, ga je de zaal uit.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 2:32 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
campie schreef:
Brenda schreef:
Wel als je een zacht nummer zo hebt versterkt dat het in ieder geval lekker hoorbaar is in de zaal en als ze daarna als een idioot op hun instrument gaan blazen/trekken/whatever waardoor iedereen doof dreigt te worden bij dezelfde geluidsinstellingen. Lijkt me.
Ik bedoelde niet te zeggen dat een geluidsman alles probeert uit te vlakken tot hetzelfde geluidsniveau.

Dan zou bij de soundcheck eens even kunnen worden gevraagd om de
felste dynamiek en daarop het maximum afstellen.


Ik ga hier verder niet op in want ik ben geen geluidstechnicus. Mijn initiële reactie was er vooral op berust dat als je een probleem hebt met het volume, dat je dat aan kan geven en dat er soms wel een reden kan zijn dat het voor sommige mensen wat te hard lijkt te gaan.

campie schreef:
En verder het publiek maar eens disciplineren om de muziek niet te verpesten met hun gekakel.


Er werd inderdaad wel heel veel gewauweld. Er werd ook meerdere malen sssssstttt geroepen, wat dan gelukkig wel eventjes werkte.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling