mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 6:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: MOKUMbal 6 juni 2009
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 11:05 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Op 6 juni wordt er gespanst in Mokum. Op z'n Grunnings nog wel want:

SIDARO komt spelen!!

en natuurlijk de huisbands Schraapstaal en Mélusien.

Vanaf 21.00 uur in het Muiderpoorttheater (toch?)

Entrée: halve kruik Ouwe Jonge.

Komt allen!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 9:04 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Als dat een strikte voorwaarde is, bestaat het publiek uit 1 man.

Maar,

als men de weg weet, maak ik de grootste omzet ooit.
:biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Mokumbal 6 juni a.s.
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 5:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Ja leuk, Sidaro komt hierzo... eindelijk! :dancing:

Maar voor de rest is alles precies als altijd:
- Dansuitleg vanaf 20.00 uur
- Sessie na afloop, dus neem instrumenten mee
- Entree is 9,-, maar vrienden van Mokumbal krijgen 1,50 korting als ze even een mailtje sturen naar: mokumbal@gmail.com
- Locatie: Muiderpoorttheater, Tweede van Swindenstraat 26, 1093 VS Amsterdam.

We hopen jullie daarzo te zien!
Marion :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 05, 2009 8:36 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Ik rijd vanuit Utrecht naar het Mokumbal zodat ik me geen zorgen hoef te maken over treinen/late terugreis en heb zéér waarschijnlijk wel plek over in de auto. Stuur me even een PM als je mee wilt rijden!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 05, 2009 10:14 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Pfoei! Vandaag de laatste repetitie gehad voor het prestigieuze Mokum Bal. :cool:

We spelen tegenwoordig nummers waar zoveel akkoorden in zitten (zoals 'de Jig van Martijn') dat ik er op het bal weer spiekbriefjes met akkoorden bij moet hebben.

Dat gaat helemaal de verkeerde kant op met ons repertoire. :crying:

maarja, nummers met 2 of 3 akkoorden dat is natuurlijk te boers en te plat voor die stadslui uit Mokum..... :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 05, 2009 10:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
tourdion schreef:
We spelen tegenwoordig nummers waar zoveel akkoorden in zitten (zoals 'de Jig van Martijn') dat ik er op het bal weer spiekbriefjes met akkoorden bij moet hebben.

Ja, de (oorspronkelijke) akkoorden bij die jig komen van mij. :biggrin: :tongues: Op viool zijn ze heel makkelijk hoor! :dancing: :liar:

Veel succes met spelen! Ik kan er helaas niet bij zijn. :sad:: Iets met een verjaardag van een 'schoon'oma ver weg in Twente.... :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 05, 2009 10:56 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
....maarja, nummers met 2 of 3 akkoorden dat is natuurlijk te boers en te plat voor die stadslui uit Mokum..... :raisedeyebrow:

Inderdaad, muzikaal modderworstelen zijn we in Amsterdam niet van gediend. :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 06, 2009 3:32 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Kikker schreef:
Ja, de (oorspronkelijke) akkoorden bij die jig komen van mij. :biggrin: :tongues: Op viool zijn ze heel makkelijk hoor! :dancing: :liar:

Maar Kikker, we hadden toch afgesproken dat je op viool helemaal geen akkoorden KUNT maken ? ! Hetgeen nog weer eens bewezen werd tijdens de workshop van Jos K. toen er een gitaar aan te pas moest komen om een en ander uit te leggen.

Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 06, 2009 6:17 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
Kikker schreef:
Ja, de (oorspronkelijke) akkoorden bij die jig komen van mij. :biggrin: :tongues: Op viool zijn ze heel makkelijk hoor! :dancing: :liar:

Maar Kikker, we hadden toch afgesproken dat je op viool helemaal geen akkoorden KUNT maken ? ! Hetgeen nog weer eens bewezen werd tijdens de workshop van Jos K. toen er een gitaar aan te pas moest komen om een en ander uit te leggen.

Scordatura


Dat hoef je helemaal niet af te spreken. Tweeklanken zijn geen akkoorden.
(HINT NAAR DE TERTSLOZE TREKZAKSPELERS):devilish:

;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 06, 2009 9:24 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
(HINT NAAR DE TERTSLOZE TREKZAKSPELERS):devilish:

;) :tongues:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 11:59 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gisteren erg leuk gespeeld op het MOKUMbal. Leuke zaal, bekwame geluidstechnici, uitstekende FEBO-friet, wat wil een muzikant nog meer?

Wat me het meest opviel was dat er eigenlijk heel weinig forumgangers waren. Er werd wel goed gedanst maar men was een beetje timide. Ze reageerden totaal niet op de ongein die ik uitkraamde bij de aankondigingen. En terecht natuurlijk, als ze flauwe grappen hadden willen horen waren ze wel naar het comedy café gegaan. :blush:

Campie was de enige gast met gevoel voor humor (maar dat is dan ook geen danstype). Hij had zich toegang verschaft tot het bal middels het tonen van een halve kruik Ouwe Jonge en een print uit dit topic waarin ik aangekondigd had dat toegang tot het Mokumbal een halve kruik Ouwe Jonge zou kosten.

Uiteraard bedoelde ik de geldswaarde van een halve kruik O.J. maar Campie kwam het kennelijk goed uit om deze vergelijking letterlijk te nemen. :tongues:

Lekker gespeeld met Sidaro. Vrijwel geheel foutloos. (Martijn slechts 80 fouten in 15 nummers wat hem op een aftrek van het zelfde bedrag in euro's van zijn gage kwam te staan, zo leert ie het wel af :devilish: ).
De band was geheel compleet. (onze violiste zelfs overcompleet :wink: ). En dat was prettig. De woeste excessen van onze bassist op electrische bas werden in Mokum wel gewaardeerd. :dancing:

Ook nog een stukje Schraapstaal meegekregen. Dat wordt steeds maar beter en beter. (En ze waren al zo goed). Mooi solowerk van Gitta op draailier. Flimmie kent inmiddels al meer dan 1 nummer op zijn sopraansax. En dat geluid voegt echt iets toe aan deze band. Het zoetgevooisde blokfluitgeluid houdt de zaak in balans. Prettige ontwikkeling dat Flimmie vanaf het podium de dansers becommentarieerd en aanmoedigd. Terwijl ik met een Amsterdamse schone aan het spinnen was brulde hij keihard 'en TOURDION SCOORT!' door de zaal. Dat was wel een hele positieve voorstelling van zaken, maar toch bedankt. :hug:

Mélusine heb ik helaas niet meer kunnen bewonderen omdat wij als een haas weer noordwaarts moesten ivm een broedse kip (het is ook altijd wat als je op het platteland woont). Vanochtend vroeg is het eerste kuiken uit het ei gekropen wat toch een klein wonder is om mee te maken. :rose:

Misschien kan iemand anders de loftrompet steken over Melusine, of anders een leuk filmpje op internet zetten. :raisedeyebrow:

MOKUMMERS! BEDANKT! :hug: :rose: :love: :cool:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 3:14 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Sidaro was goed in vorm gisteravond. Het was over en weer een hele tijd geleden dat we elkaar hoorden en ook voor Sidaro geldt dat de groei er inzit, niet alleen qua postuur, met een aanstaand bandlid dat ongetwijfeld de vacature van percussionist zal opvullen (beginnend met rammelaar en daarna tamboerijn), maar ook muzikaal. Sidaro speelt retestrak en de fouten van Martijn klinken in de zaal als mooie improvisaties en omspelingen, wat de muziek extra frivool maakt. Ook een opbouw in de set was te bespeuren: rustig in het begin, met mooi samenspel van viool en klarinet en naarmate de avond vorderde werd het knallen met elektrische bas. Tel daar de vreemde toeter van Martijn bij op en je hebt nog een ruige rand erbij. Persoonlijk zou ik die opbouw eerder andersom hebben gedaan: als eerste groep meteen knallen en dan terugnemen en dan weer energie opbouwen naar de finale. Het maakt wat dat betreft verschil of je als 1e of als 3e groep geprogrammeerd staat.

Het eten was ditmaal aangepast: Normaal hebben we de beroemde Mokumbal roti, maar ditmaal hadden we muzikanten van ver-hier-vandaan, dus meenden we, gelet op het artikel hoe een buitenlandse muzikant zich voorbereid op spelen op NL bal folk dat we de muzikanten dit keer konden verrassen met een bak patat en warme kroketten. Gepeperde Hindoe-roti-reut kan snel teveel zijn voor wie zelf eitjes kweekt en aardappels plukt.

Melusien speelde zeer bedreven, geholpen door de goede geluidstechniek waardoor de intieme sfeer mooi tot zijn recht kwam. Nog een kleine sessie na, inclusief draailierles aan de nachtelijke naspansers. Voor het eerst ging Campie pas na ons weg. Hij zat nog aan een borreltje te nippen en die was hem gegund, want de hele avond heeft hij weer foto's zitten maken. We zijn erg benieuwd naar het resultaat.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 12:24 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Foto's

Mijn persoonlijke keuze uit het geheel van sfeerbeelden.
Krijgen we nog eens waxinelichtjes erbij om het mij wat makkelijker te maken?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 12:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
campie schreef:
Foto's

Mijn persoonlijke keuze uit het geheel van sfeerbeelden.
Krijgen we nog eens waxinelichtjes erbij om het mij wat makkelijker te maken?


ik klik me suf maar volgens mij is er geen link? :cow:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 12:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
campie schreef:
Foto's

Mijn persoonlijke keuze uit het geheel van sfeerbeelden.
Krijgen we nog eens waxinelichtjes erbij om het mij wat makkelijker te maken?


Maar nu met de link er bij. :blush:
http://picasaweb.google.com/campie.gert ... Bbg&pli=1#

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 148 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling