mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 8:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 10:25 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Mijn interesse is gericht op: "Zwiefache spielen im Stil ländlicher Gebrauchsmusikanten vormultimedialer Zeit".

:biggrin:


Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja!!!!

Willow en ik hebben een workshop Zwiefache gedaan en we zijn fan...nu zijn we alleen nog op zoek naar mensen die het voor ons willen spelen.

Dus ik zou zeggen: iedereen en masse naar die workshop! ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 3:25 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
telenn gwad schreef:
campie schreef:
Mijn interesse is gericht op: "Zwiefache spielen im Stil ländlicher Gebrauchsmusikanten vormultimedialer Zeit".

:biggrin:


Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja!!!!

Willow en ik hebben een workshop Zwiefache gedaan en we zijn fan...nu zijn we alleen nog op zoek naar mensen die het voor ons willen spelen.

Dus ik zou zeggen: iedereen en masse naar die workshop! ;)


Ook 1x gedaan. Vond het ook erg leuk (draaaien!).

Zal eens kijken of ik er een kan lereb spelen :biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 3:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
martijnv schreef:
Zal eens kijken of ik er een kan lereb spelen :biggrin:


:hug: :hug:
(eentje van Willow en eentje van mij!)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 4:56 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
telenn gwad schreef:
Willow en ik hebben een workshop Zwiefache gedaan



Was dat in Damada?
Zo ja, wat vond je er van?

(Ik hou ook heel erg van Zwiefachers !)

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:04 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
We vonden het echt heel erg leuk! Vooral omdat je eerst even goed moet luisteren vordat je het wals/draai patroontje kan ontdekken. WE hoorden ook van de docent dat het normaal is dat je eerst even luistert en dan pas begint met dansen en wanneer er een nieuwe deun komt, je weer even luistert. Als je maar gewoon doordanst, dan komt het altijd goed, want biij de walspas en de draaipas, eindig je met je gewicht op hetzelfde been...dus als een van de twee een stapje minder zet, is er geen man overboord (geen vrouw in ons geval ;) ).
We vonden de uitdaging leuk om het goede patroontje te vinden en daarvoor moet je echt naar de muziek luisteren. Helaas is de meeste van die muziek van een heel erg hoog hoempa-gehalte waarvan ik erg veel trek kreeg in worsten met veel bier...al waren er ook wel een aantal subtielere muziekjes.
De draai in drie was eventjes puzzelen...maar dat ging uiteindelijk ook vrij gemakkelijk. We waren eigenlijk heel erg klaar voor de vervolgcursus... ;) Dus dat zal waarschijnlijk een keer een tripje naar Duitsland worden. :biggrin:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:30 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Ik krijg een beetje de kriebels van de hoeveelheid WE in Coca 's post, dus voor de vorm ook nog even een berichtje van mij :peace: Maar eigenlijk vind ik inderdaad gewoon wat Coca vind :hug: Dus bij deze een :hug: voor Martijn, en ik vind dat Wendy op doedel aan de zwiefach moet :biggrin:
Zwiefachers zijn supercool, en sommige van de muziekjes ook, maar ik houd niet van worst en dus ook niet van teveel hoempa (een beetje subtiel hoempagehalte is wel handig voor beginnende zwiefachdansers)
En ik wil ook naar duitsland voor een vervolgcursus zolang ik maar niet meer met de docent een mazurka of wals in 8 hoef te dansen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:42 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
hi hi...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:12 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
Nu onze onregelmatige onregelmatige wals op youtube staat kun je die ook opschrijven als zwiefacher, of zijn die dansen alleen bestemd voor hoempamuziek?

http://www.youtube.com/watch?v=pAi37w-cU3Q

(in het commentaar staat hij al uitgewerkt, vast door iemand van dit forum: (332)(22)(332)(32)(32)(3332)(3 32)(332)(32)(23)(32)(23)(32)(2 3)(32), dus in zwiefacher zou dat zijn: WWDDDWWDWDWDWWWDWWDWWDWDDWWDDWWDDWWD)

Frank

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:38 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
frank schreef:
Nu onze onregelmatige onregelmatige wals op youtube staat kun je die ook opschrijven als zwiefacher, of zijn die dansen alleen bestemd voor hoempamuziek?

http://www.youtube.com/watch?v=pAi37w-cU3Q

(in het commentaar staat hij al uitgewerkt, vast door iemand van dit forum: (332)(22)(332)(32)(32)(3332)(3 32)(332)(32)(23)(32)(23)(32)(2 3)(32), dus in zwiefacher zou dat zijn: WWDDDWWDWDWDWWWDWWDWWDWDDWWDDWWDDWWD)

Frank
Is dit een deterministische chaos?
Waar zit het systeem? Of moet je een dans op zoiets maar gewoon uitwiebelen?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:49 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 5:03 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Enschede
Per couplet is het hetzelfde, net als de zwiefachers moet je het ritme of het liedje kennen. Ik denk hem zelf in
8-4-8-5-5-11-8-8-5-5-5-5-5-5-5-5 en onze gitarist in 12-8-13-14-10-20-15. Als je het liedje vaak hoort gaat het vanzelf.

Frank

_________________
De Gonnagles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:51 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
het verschil tussen zwiefacher en onregelmatige wals is voor zover ik begrijp vooral een stijlverschil: bij zwiefach houdt je in gesloten danshouding vast en zet je de 2 stap beide plat op de grond. Dit kan in een wals natuulrlijk ook maar daar kies ik eerder voor de tweede tel op mijn tenen. Verder heeft het A deel van de muziek vaak een andere telling dan het B deel waardoor het afwisselender is dan een onregelmatige wals. en de hoempa helpt dan wel om te ontdekken waar de draai zit.
Jullie onregelmatige onregelmatige wals is dan eigenlijk de zwiefachers der zwiefachers. Maar dat gaat wel behoorlijk boven mijn pet, dus ik heb er eerlijk gezegd nog nooit op gedanst, ik vermaak me liever met het kijken naar het plezier op t podium en t gestuntel van andere dansers :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:59 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Tja...en daar ben ik het dan weer helemaal mee eens... ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 12:10 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Dansen jullie hem ook zelf?

En hebben jullie ook de tekst voor ons? Ik zou hem graag willen dansen, maar ik kan er te weinig mee... (Zelfs na hem ondertussen best wel vaak geluisterd en geprobeerd te hebben..)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 12:56 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
telenn gwad schreef:
Als je maar gewoon doordanst, dan komt het altijd goed, want biij de walspas en de draaipas, eindig je met je gewicht op hetzelfde been...dus als een van de twee een stapje minder zet, is er geen man overboord (geen vrouw in ons geval ;) ).

Dit snap ik nu niet meer. Het werkte inderdaad op Damada. Maar nu ik er achter mijn bureau over nadenk: hoe kan je wanneer je 2 ipv 3 stappen zet toch goed eindigen? :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 1:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
hee, dat is inderdaad gek...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 182 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling