mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 6:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 9:54 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
kan je met 33 nog een wajong uitkering krijgen? Bizar.

Anyway, 300 is niet veel nee, bij een particulier krijg je daar normaliter maar een paar m2 voor.

En banken geven geen hypotheek aan studenten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 9:57 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Bart schreef:
kan je met 33 nog een wajong uitkering krijgen? Bizar.

Anyway, 300 is niet veel nee, bij een particulier krijg je daar normaliter maar een paar m2 voor.

En banken geven geen hypotheek aan studenten.


WAJONG is voor iedereen die nooit gewerkt heeft, dat kan volgens mij tot je 65e.

En ja, 300 euro zou ik ook niet op rekenen,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 10:05 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
telenn gwad schreef:


Citaat:
We zijn allemaal serieus op zoek naar woonruimte, maar ik denk dat er geen bank op de wereld ons een hypotheek geeft...

Dat weet je pas als je daadwerkelijk met een bank gaat praten en niet afgaat op krantenberichten.

Je moet uitkijken dat je algemene verhalen vertaalt naar je specifieke situatie. Er wordt nog altijd gekeken naar inkomen en vermogen en hoe stabiel dat is. Tja, dat is altijd lastig.
Maar banken leven van het binnenhalen en uitlenen van geld, dus als ze niets meer zouden doen aan hun core business, kunnen ze zichzelf wel opdoeken.


Ik woon al een tijdje in Utrecht en heb nog niet zo lang geleden mijn baan opgezegd. Toen ik nog wel een vast inkomen had, heb ik gekeken naar mijn mogelijkheden om een huis te kopen. In het Utrecht is het, zeker nu, extreem moeilijk om in je eentje een hypotheek te krijgen. Maar drie werkeloze meisjes? Misschien dat we een glaasje melk en een koekje krijgen voor onze naïviteit, maar geen lening. Dat baseer ik niet op krantenberichten, maar op eigen ervaringen.
Als het gaat om wonen is Utrecht gewoon moeilijk. Maar als je dan eenmaal een fijn plekje hebt: dan wil je nooit meer weg! (maar ik geloof dan ook dat dat het probleem veroorzaakt :blush: )

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 11:16 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Ik gok dat veel steden problemen hebben met wonen, telenn... Ik heb vijf jaar hier ingeschreven gestaan bij de studentenhuisvesting, maar ik had uiteindelijk wel bij mijn eerste reactie al succes. :biggrin:

Of je moet buiten de randstad willen wonen natuurlijk. Daar staan zat huizen te koop. In het dorp waar ik vandaan kom in Friesland staan 71 huizen te koop, en dat op 5100 inwoners... :sad::

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 11:18 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Cooper schreef:
WAJONG is voor iedereen die nooit gewerkt heeft, dat kan volgens mij tot je 65e.


Okay, dat wist ik niet, dat echt dat het alleen voor jongeren was :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 25, 2009 7:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Hoe zit dat eigenlijk met huurhuizen? Kun je ook met een groep mensen een huis huren, of gaat dat niet?
Om maar een voorbeeld te noemen: deze met 5 bruikbare slaapkamers.
Spans-Jet wil ook wel meedoen... Dat maakt ons al 4 vrouw sterk!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 25, 2009 9:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ja, huren is natuurlijk ook een heel goed idee...ik heb al wel vaker naar huizen gekeken, maar ik ben dan wel benieuwd hoe je dat precies aanpakt...op wiens naam komt het contract of heb je daarvoor een stichting nodig...ik was van plan om binnenkort dit soort dingen eens uit te pluizen.

Maar over de plek in Utrecht moeten we dan nog maar eens goed brainstormen...;) (na juli...)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2009 10:27 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Goed overleggen met de verhuurder, die is het er vaak niet zomaar mee eens dat er allemaal studenten wonen.

En als je er met z'n zessen zou gaan wonen, is de kale huur 250 euro, daar komt nog behoorlijk wat gemeentebelasting, en gas water en licht en dergelijken bovenop.

Maar het klinkt wel tof! En je hebt ook een grote woonkamer en tuin. En het is dicht bij mij. :-) Ik zou het doen :biggrin:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2009 10:31 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 6:35 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Utrecht
Dit klinkt geweldig! :hug: Ik herinner me dat het hier ruim anderhalf jaar geleden ook al over ging :p

Ik weet dat, behalve in lunetten, in oudwijk en tuinwijk misschien ook wel zo iets te doen is. Kennissen van mij wonen daar in zo'n beste grote gezinswoning met een heel aantal studenten. En tuinwijk is echt een heel schattig buurtje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 12:01 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik verhuis 'm hier even heen, dat scheelt weer een topic:

Doran schreef:
(of het mag op dit forum weet ik niet. zo niet verwijder dan maar. is ook een beetje tegen mijn principes maar t is nou een maar een noodgeval)

Dat ik een rare huisbaas had wist ik al langer, maar zo raar als hij de afgelopen twee dagen bleek had ik nooit kunnen verwachten. Op zeer korte termijn moet ik weg uit mijn fijne kamertje in Utrecht. Komt allemaal erg ongelegen wat betreft tentamens enzo. maar ben nu dus op zoek naar het volgende:

Een kamer van min. 10 m2, liefst niet al te ver van het centraal station.

Huisgenoten lijkt me gezellig, maar is geen must.

Weet je iets? Reageer dan alsjeblieft snel!!!!

Mijn dank is groot,

Doran

:luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 10:11 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Ik zoek ook een kamer in Utrecht! Alles is prima, heb zo snel mogelijk iets nodig. Maar iets leuks is natuurlijk wel het leukst :)
Als iemand iemand weet die een kamer in de aanbieding heeft, hoor ik het graag!

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 30, 2010 11:18 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: ma apr 21, 2008 9:20 pm
Berichten: 21
zeerover schreef:
Ik verhuis 'm hier even heen, dat scheelt weer een topic:

Doran schreef:
(of het mag op dit forum weet ik niet. zo niet verwijder dan maar. is ook een beetje tegen mijn principes maar t is nou een maar een noodgeval)

Dat ik een rare huisbaas had wist ik al langer, maar zo raar als hij de afgelopen twee dagen bleek had ik nooit kunnen verwachten. Op zeer korte termijn moet ik weg uit mijn fijne kamertje in Utrecht. Komt allemaal erg ongelegen wat betreft tentamens enzo. maar ben nu dus op zoek naar het volgende:

Een kamer van min. 10 m2, liefst niet al te ver van het centraal station.

Huisgenoten lijkt me gezellig, maar is geen must.

Weet je iets? Reageer dan alsjeblieft snel!!!!

Mijn dank is groot,

Doran

:luck:


Inmiddels kan ik melden dat ik een kamer heb gevonden in overvecht:D Ben daar heel blij mee. Hou me uiteraard aanbevolen als er daadwerkelijke plannen zijn voor een spanshuis, want met folkies wonen lijkt me nog altijd geweldig, want zoals al eerder werd geschreven is het echt heel leuk om met gelijkgestemden in een huis te wonen.

In de loop van volgende week trek ik in mijn nieuwe kamer en ga ik samenwonen met een pabovrijeschoolstudent! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2010 12:18 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Doran schreef:
Inmiddels kan ik melden dat ik een kamer heb gevonden in overvecht:D Ben daar heel blij mee. Hou me uiteraard aanbevolen als er daadwerkelijke plannen zijn voor een spanshuis, want met folkies wonen lijkt me nog altijd geweldig, want zoals al eerder werd geschreven is het echt heel leuk om met gelijkgestemden in een huis te wonen.

In de loop van volgende week trek ik in mijn nieuwe kamer en ga ik samenwonen met een pabovrijeschoolstudent! :hug:

Ah damn, ik heb ook op die advertentie gereageerd (ga ervan uit dat er niet op 1 moment meerdere pabovrijeschoolstudenten een kamer verhuren, dus zal wel dezelfde zijn) en zat zo te hopen daar uitgenodigd te worden omdat het zo goed klonk....
Nou ja, wel fijn voor jou dat je iets gevonden hebt :)

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 31, 2010 2:33 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: ma apr 21, 2008 9:20 pm
Berichten: 21
Fynn'ya schreef:
Doran schreef:
Inmiddels kan ik melden dat ik een kamer heb gevonden in overvecht:D Ben daar heel blij mee. Hou me uiteraard aanbevolen als er daadwerkelijke plannen zijn voor een spanshuis, want met folkies wonen lijkt me nog altijd geweldig, want zoals al eerder werd geschreven is het echt heel leuk om met gelijkgestemden in een huis te wonen.

In de loop van volgende week trek ik in mijn nieuwe kamer en ga ik samenwonen met een pabovrijeschoolstudent! :hug:

Ah damn, ik heb ook op die advertentie gereageerd (ga ervan uit dat er niet op 1 moment meerdere pabovrijeschoolstudenten een kamer verhuren, dus zal wel dezelfde zijn) en zat zo te hopen daar uitgenodigd te worden omdat het zo goed klonk....
Nou ja, wel fijn voor jou dat je iets gevonden hebt :)


He, ja dat zal wel over dezelfde kamer gaan (overvecht). De kamer waar ik uit ga komt vrij. Ik kan je het telefoonnummer geven van mijn huisbaas, maar doe dat alleen als je in pure nood zit. Ik ben daar niet voor niks weggegaan. Laat het maar weten als je wil bellen, dan pm ik je zijn telefoonnummer. Mijn kamer komt 1 maart officieel vrij, maar ik hoop er eerder weg te zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 4:57 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Jeej, ik ga verhuizen naar een eenkamerappartement in MAX van ssh :) plek voor mezelf!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 144 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling