mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 1:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 7:17 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Hoihoi!

Ik ben plannen aan het maken om naar Utrecht te gaan verhuizen. Wie o wie heeft goede tips voor mij voor kamers/appartementen? Ik zou graag in een leuke woongroep wonen!

Bedankt alvast voor het meedenken!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 7:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
En als iemand zelfs twee plekken weet in een leuke woongroep...dan houd ik me ook van ahrte aanbevolen! ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 7:30 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
...en ik!!

Misschien moeten we er een oprichten... :idea: Is dat moeilijk? Hoe moet dat? Een vereniging worden, en dan? Een pand kopen op naam van de vereniging..?

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 7:35 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Zelf oprichten is natuurlijk ook een optie...maar een pand kopen...Er staat genoeg te koop, maar een lening krijgen is op het moment niet heel erg gemakkelijk. Er is iets met een crisis... :blush:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 7:58 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Maar ja, als studenten en starters zijn we natuurlijk een heeeeeeeeel betrouwbare lener... :cow:

Toch voor de grap: Hoe richt je een woongroep op. Ik wil me er best een keer in verdiepen maar nu even niet... Misschien dat ik er in de zomer eens tijd voor heb!

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 8:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Een groot spanshuis in Utrecht.. met danszaal en workshopruimtes :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 8:05 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Dat zou het fijnste zijn...maar laten we er wat later in de zomer (na juli) eens verder over denken. Tenzij iemand ons nu een huis wil aanbieden, natuurlijk!
:battingeyelashes: :battingeyelashes: :battingeyelashes:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 8:16 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Laten we deze nemen!!
Niet duur want was een huurhuis, dus lekker zelf klussen om het naar onze zin te maken; de woonkamer is groot genoeg als balzaal en dan nog 5 ruime slaapkamers. Ik ben fan van Lunetten dus ik wil er graag wonen!
Doen..?!?!

;)

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 8:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Oei, maar ik wil eigenlijk mijn wijkje niet uit...ik stel de volgende voor:

http://www.funda.nl/koop/utrecht/appart ... chrijving/

(en ik heb de gave tot hippe linkjes niet... :blush: )

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 10:02 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
mag ik inbreken in dit topic met wilde woonplannen?
Ik sprak vrijdagavond in Utrecht iemand die ik al zeer lang niet gezien had (nou ja, wat is ongeveer 7 jaar op een mensenleven).
Zij gaf te kennen dat ze ook nog woonruimte zocht voor zichzelf. Ze wil heel graag weg uit de kamer waar ze nu al heel lang woont (is 33 jaar). Ze wil naar woonruimte die max. 300 euro kost.

Heeft iemand een tip of weet iemand iets?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Enne, die woongroepplannen zijn cool zeg. Maar ik zou eerst maar eens een clubje mensen verzamelen met wie je in een huis wil wonen, dan de woonwensen op elkaar afstemmen, dan kijken wat je financieel bij elkaar kunt leggen en op basis daarvan naar huizen gaan kijken.
Maar dat hadden jullie natuurlijk zelf al wel bedacht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 1:28 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo nov 19, 2008 4:36 pm
Berichten: 145
Woonplaats: Utrecht
Als we samen een spanshuis kopen/huren, doe ik mee :P
Maar, ik zit op kamers, via SSH (ong een jaar wachttijd nodig voor je aan de beurt ben voor kamers, soms ook zelfstandige woningen). De woningbouw heeft 6 jaar wachttijd voordat je aan de beurt bent. Verder heb ik er geen verstand van.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 9:06 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Ik weet niet hoe serieus deze wilde plannen zijn, maar toch een tip. :)

Het appartement onder mij staat te koop: http://www.stienstra.nl/stienstra/verko ... ring=prijs

Als je weet dat je er een tijdje blijft wonen (zeg 5 jaar of meer) is juist nu een goede tijd om een huis te kopen, zeker in Utrecht en zeker een goedkopere woning. (Financiering is een ander verhaal natuurlijk...)

Deze flat is relatief goedkoop voor deze wijk, want nog een ex-huurwoning, maar daardoor waarschijnlijk wel kluswerk (afhankelijk van je eisen).

't Is een 4-k appartement, heerlijk balkon op ZW, mooie binnentuin, rustig wijkje, 10 min. fietsen naar het station, vlakbij park en winkelcentrum, en vooral een erg leuke bovenbuurman natuurlijk. :biggrin:

Uw spansmakelaar :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 9:11 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Wat een leuk idee!

Klinkt wel een beetje als wat we hier in Leiden in mijn huis ook hebben gedaan: bij het vrijkomen van kamers hebben we steeds mensen van eigen studie of binnen onze vriendenkring voorgedragen. Met als gevolg een hele gang vol Egyptologen en Archeologen. Hoezo gelijkgestemden... ;)
Alleen jammer dat voor appartementen je niet mensen kunt voordragen, in ieder geval hier in Leiden niet.

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 9:36 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Ze wil naar woonruimte die max. 300 euro kost.

Heeft iemand een tip of weet iemand iets?



300 euro? In Utrecht? Vergeet het maar! Misschien iets van 3x2...staat ze al ingeschreven als woningzoekende?

Ik wens haar veel succes met zoeken, maar ik denk dat als ze echt in Utrecht wil wonen, ze het bedrag dat ze wil uitgeven moet bij stellen.

We zijn allemaal serieus op zoek naar woonruimte, maar ik denk dat er geen bank op de wereld ons een hypotheek geeft...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 9:46 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
telenn gwad schreef:

300 euro? In Utrecht? Vergeet het maar! Misschien iets van 3x2...staat ze al ingeschreven als woningzoekende?
Ik wens haar veel succes met zoeken, maar ik denk dat als ze echt in Utrecht wil wonen, ze het bedrag dat ze wil uitgeven moet bij stellen.

Die 300 euro vond ik ook irreeel, maar na doorvragen was dat toch echt haar uiterste bovengrens (ze heeft een WAJONG-uitkering)

Citaat:
We zijn allemaal serieus op zoek naar woonruimte, maar ik denk dat er geen bank op de wereld ons een hypotheek geeft...

Dat weet je pas als je daadwerkelijk met een bank gaat praten en niet afgaat op krantenberichten.

Je moet uitkijken dat je algemene verhalen vertaalt naar je specifieke situatie. Er wordt nog altijd gekeken naar inkomen en vermogen en hoe stabiel dat is. Tja, dat is altijd lastig.
Maar banken leven van het binnenhalen en uitlenen van geld, dus als ze niets meer zouden doen aan hun core business, kunnen ze zichzelf wel opdoeken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 177 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling