mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 11:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 07, 2013 3:40 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Mooi Ietje Fietje trek je baljurk aan
dan zullen we samen naar het bal toe gaan.
Nee meneer, ik dank u zeer,
de polka is geen mode meer.

Sorry, voor deze totaal nutteloze toevoeging
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 07, 2013 10:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Heb m'n folkclub bal in Enschede op de Markt in 2004 toen New Folk Festival genoemd en het jaar daarop in Atak New Folk Party. Dat werkte wel, jaren later kwam ik nog mensen tegen die de term New Folk kenden, maar had er wel beetje spijt van, want het was natuurlijk gewoon balfolk :)

Dacht ik google even op 'new folk Enschede' :)
http://www.folkforum.nl/special/137-spe ... n-enschede


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 8:06 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Christine schreef:
(...)Als een organisator zijn/haar eigen bals een eigen naam meegeeft voor de herkenbaarheid (...)


:biggrin: Of omdat een zekere fanatiekeling al e-mail adressen balfolknijmegen@... had geclaimd, die wachtwoorden niet meer werkten en alleen nog folkbalnijmegen@... over was.:raisedeyebrow:
(vandaar dat dit later ook de naam van de site en in de pr werd)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 10:11 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
haha.. Menno.. altijd eerst je facebookpagina claimen.. dan de rest :laughing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 2:41 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Was op een bal in London en daar hadden ze het over Euro Folk en Euro Dance.. Vreemd om dat juist van die, veelal, anti-Euro Britten te horen, maar misschien is het juist wel een politiek statement ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 3:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ernie schreef:
Was op een bal in London en daar hadden ze het over Euro Folk en Euro Dance.. Vreemd om dat juist van die, veelal, anti-Euro Britten te horen, maar misschien is het juist wel een politiek statement ;)

Ik denk dat ze dat zo noemen voor het onderscheid van hun eigen traditionele dansfeesten.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 10:18 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Bij Eurodance heb ik een heel andere associatie, namelijk de jaren 90 house-achtige dingen zoals Two Unlimited enzo. Nogal verwarrend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 7:05 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het is volgens mij voor het eerst dat in het lijstje van 'eerstkomende bals' op balfolk.nl alle bals op dezelfde dag plaatsvinden.
En dat zijn nog niet eens alle activiteiten die door en voor balfolkies georganiseerd worden, heb ik begrepen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 7:13 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik had het ook al gezien.
Wanneer wordt het verzadigingspunt bereikt ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 8:41 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Nou, vijf bals op één avond is denk ik toch al wel over het verzadigingspunt... Ik hoop dat alles wel een succes wordt! Doordat balfolk nog steeds groeit, kunnen ook de hoeveelheid bals blijven groeien. Ik vraag me wel af wanneer mensen zullen stoppen met ver reizen voor bals. In België zie je dat zo ondertussen wel verschijnen; mensen komen enkel nog in Gent of enkel in Brussel ofzo. Dat zou ik wel super jammer vinden!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 1:44 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Tja, eigenlijk doe ik dat al. Ik ga niet het halve land door met het ov, want je komt gewoon niet meer terug, tenzij je heel vroeg weggaat van het bal. En ik heb ook niet altijd zin om dan mijn halve weekend op te offeren om ergens te blijven slapen op een dun matje etc. Ik kies dus wel bewust waar ik heen ga, tenzij het echt hele goede bands zijn. Verder heb ik ook wel meer dingen in mijn agenda dan balfolk, dus dan komt het vaak ook niet uit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2013 9:05 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: zo dec 25, 2011 9:00 pm
Berichten: 20
Yellowflower schreef:
Tja, eigenlijk doe ik dat al. Ik ga niet het halve land door met het ov, want je komt gewoon niet meer terug, tenzij je heel vroeg weggaat van het bal. En ik heb ook niet altijd zin om dan mijn halve weekend op te offeren om ergens te blijven slapen op een dun matje etc. Ik kies dus wel bewust waar ik heen ga, tenzij het echt hele goede bands zijn. Verder heb ik ook wel meer dingen in mijn agenda dan balfolk, dus dan komt het vaak ook niet uit.


Ik maak genoeg avonturen met de nachttrein mee hoor :P Maar goed, ik woon in Utrecht, dus als er iets in een stad met nachtnet plaats vind kan ik er zowiezo heen zonder dat ik vroeg weg hoef. Maar af en toe zou een auto wel erg handig zijn ja.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 8:53 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Jojo schreef:
Ik vraag me wel af wanneer mensen zullen stoppen met ver reizen voor bals.


Yellowflower schreef:
Tja, eigenlijk doe ik dat al. Ik ga niet het halve land door met het ov, want je komt gewoon niet meer terug, tenzij je heel vroeg weggaat van het bal. En ik heb ook niet altijd zin om dan mijn halve weekend op te offeren om ergens te blijven slapen op een dun matje etc.


Ik weet niet of dat zo erg is. Sommige steden hebben al een behoorlijk grote lokale doelgroep (Groningen en Nijmegen bijvoorbeeld) en er zullen altijd wel mensen zijn die het halve land door reizen voor bals.

Wel is het natuurlijk zo dat, als er dan toch zoveel bals zijn, ik niet helemaal naar Verweggistan ga reizen (en dan een half bal missen omdat ik de volgende dag vroeg op moet) als er een dag later om de hoek ook iets te doen is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 1:33 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Als ik zie dat een bepaalde groep twee keer achter elkaar gaat optreden kies ik ervoor om het bal te gaan bezoeken waar ik het makkelijkst kan komen en weer vandaan kan gaan of een locatie die ik goed ken. Bijvoorbeeld de bals in het laatste weekend van april (Amsterdam en Wageningen) waar beide keren Bal O' Gadjo optrad. Ik heb toen voor Wageningen gekozen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 9:05 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Tim schreef:
Yellowflower schreef:
Tja, eigenlijk doe ik dat al. Ik ga niet het halve land door met het ov, want je komt gewoon niet meer terug, tenzij je heel vroeg weggaat van het bal. En ik heb ook niet altijd zin om dan mijn halve weekend op te offeren om ergens te blijven slapen op een dun matje etc. Ik kies dus wel bewust waar ik heen ga, tenzij het echt hele goede bands zijn. Verder heb ik ook wel meer dingen in mijn agenda dan balfolk, dus dan komt het vaak ook niet uit.


Ik maak genoeg avonturen met de nachttrein mee hoor :P Maar goed, ik woon in Utrecht, dus als er iets in een stad met nachtnet plaats vind kan ik er zowiezo heen zonder dat ik vroeg weg hoef. Maar af en toe zou een auto wel erg handig zijn ja.


Ja, Leiden heeft ook nachtnet, maar veel andere steden niet... Of de steden wel, maar dan moet je eerst naar het station zien te komen (zoals bij de Musketon, wat in Utrecht is, maar van Lunetten naar Centraal is geen nachtnet.. en ik kan niet fietsen, anders was dat een optie geweest).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling