mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 11:25 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Wij reden zondag om 7 uur langs gent (onderweg van gennetines naar nl) en hebben nog even overwogen te stoppen voor een dansje en een biertje. Maar omdat dat biertje niet zo fijn combineert met weer verder rijden, en een slaapplek zoeken weer veel gedoe was, zijn we toch maar doorgereden...

We wisten het programma ook eigenlijk niet, dus heel veel viel er ook niet meer te dansen dus...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 1:44 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Nee, het boombalprogramma was om acht uur afgelopen. (mooi op tijd om zelf nog huiswaarts te keren). En de laatste die optrad was Naragonia, maar ik begreep dat die op Gennetines al drie keer opgetreden hebben, dus dan heb je niet veel gemist.
Om een indruk te krijgen, hierbij een filmpje dat ik op youtube heb gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=BrnfLYz-n-8

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 9:46 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ben (zoals elk jaar, sinds 2009) weer eens naar de Gentse Feesten geweest, dit keer van vrijdag tot maandag), wederom voor straattheater en Boombal.
Op dit forum zal ik me tot het Boombaldeel beperken.
De eerste avond zag ik Duo Botasso en HIKS. Van die tweede had ik nog nooit gehoord, maar ik denk dat ik het wel aardig omschrijf als Fest noz op zijn MKF's. En dat is gewoon niet mijn ding.
Maar ik hoorde wel van andere plekken waar balfolkbandjes optraden en dat waren erg leuke optredens met alleen goede dansers.
Eentje was op het Luisterplein met Purkwapa en Trio Dhoore. Vanwege de entourage (slechts een beetje dansruimte tussen de banken en het (hoge) podium in) was behoorlijk wat schroom om iopenlijk te dansen voor het podium, maar toen dat door de muzikanten zelf werd aangemoedigd, was het hek van de dam natuurlijk.

Het tweede veel kleinere optreden was in een feestzaal Cocteau, waar Purkwapa optrad in een hoekje van de dansvloer, bij gebrek aan podium. Het is een swingcafé, waar ook lindyhop-, swing- en salsalessen worden gegeven. Ik denk dat Lijntje zich er prima zou vermaken, bijvoorbeeld.
Omdat het tegenover Kadril in het Baudelopark stond geprogrammeerd, stonden de vaste balfolkies erg in dubio. Ik vreesde voor de opkomst bij Purkwapa, maar toen een club van 15 balfolkies de zaal binnenkwam, was dat ineens geen probleem meer (er zaten wel al mensen die voor het swingoptreden erna kwamen).

Vooral dat laatste optreden vond ik erg leuk. Ik blijf Purkwapa een geweldige band vinden en ik vind het jammer dat dit soort bandjes niet benoorden Eindhoven terecht komen, want ze verdienen het mijns inziens wel degelijk.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 9:02 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 01, 2011 11:29 pm
Berichten: 30
Ik ben dit jaar ook een weekendje naar de Gentse feesten geweest, maar ik was met een vriendin met twee kleine kindjes die niets met balfolk heeft (en wel met 23:30 naar de stad gaan en 4:30 weer terug komen), dus helaas geen bal meegemaakt. Toen ik de zaterdag daarop naar mijn ouders ging ben ik nog wel even langs Gent gereden, maar het was zo druk in de stad dat er geen parkeerplek meer te vinden was. Regen kan toch ook zijn voordeel hebben.

_________________
Beter één man in de hand dan de lucht van tien ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 157 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling