mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 10:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: gentse feesten
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 3:46 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo apr 19, 2009 4:11 pm
Berichten: 18
na mijn bezoek aan de gentse feesten van gister en eergister heb ik eigelijk al weer zin om weer te gaan en wel volgend weekend want dan speelt om half 10 !!!!!! hot griselda dus
20u00 – 21u00: Dansinitiatie olv Leen
21u30 – 23u30: Boombal met HOT GRISELDA
23u45 – 05u00: Bal Populaire met DJ's Koen & Timor

mijn vraag heeft iemand al plannen om naar daar te reizen. en zo ja
is er nog plek in de auto....

_________________
there is only one happiness in life,
to love and be loved.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 4:10 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
is dat de vrijdag of de zatedag?
ik ben er namelijk vrijag en ik ga gewoon met de trein en niet terug naar NL...

:hug:

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 6:25 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: zo apr 19, 2009 4:11 pm
Berichten: 18
zondag :P en ik probeer het goedkoop te doen dus liever geen trein :)

_________________
there is only one happiness in life,
to love and be loved.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 23, 2009 9:39 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Gaat er nog iemand naar de Gentse feesten?
Ik ga morgen avond naar 't Boombal met Embrun. Zaterdag ga ik waarschijnlijk niet.

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 25, 2009 11:13 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik ben net thuis vanaf de Gentse Feesten en ben er vanaf maandag tot en met zaterdagochtend geweest. Met name de woensdag was een memorabel bal. Met leuke muziek van de White Russians waren we fanatiek aan het dansen in de stromende regen. Uitrusten en dus afkoelen was geen optie, dus dan maar voluit door en daarna op de camping een half uur onder de warme douche.

Verder kon ik de stad eens goed leren kennen en heb ik tijdens het festival straattheater en verschillende leuke muziek optredens gezien. Met name het Polé-polé podium beviel me goed met veel reggae, salsa en dergelijke, met als entourage de mooie oude gebouwen en kerken van Gent. Het uitzicht was nog beter vanaf de top van de Sint-Baafs Kathedraal, die alleen tijdens de feesten te beklimmen is.

Maar nu eerst uitrusten, alles weer op orde brengen en dan uit zien naar het Boombalfestival en stage.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 7:50 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Zo, ook weer terug van de Gentse Feesten.

Mijn ervaringen in het algemeen met boombal op GF.
op 2 avonden na ben ik elke avond wel bij het boombal 's avonds geweest.
De dinsdagavond, en vanaf donderdagavond tot het zondagavond heb ik de bals volledig meegemaakt.

Enkele constateringen:
- veel mensen leren kennismaken met boombal en er was elke dag wel animo, ook bij slecht weer, om de dansen te leren. Het grote enthousiasme is natuurlijk erg leuk.
- het was druk en het laatste weekend zeer druk op de boombals.
- mensen gaan ook meedansen ook als ze de dansinstructie niet hebben gevolgd. Dat is op zich geen probleem, maar als je eigenlijk helemaal geen balfolk wil dansen, is dat best irritant.

Over het algemeen voelde ik me niet helemaal lekker in mijn vel op de bals. Zaterdagavond (met Follia! die avond) had ik het eigenlijk helemaal gehad. Ik snakte naar het boombal intiem met Naragonia op zondagmiddag in de hoop dat dat mijn dansplezier nog enigszins kon redden.
En dat deed het! Allemachtig, wat was dat een lekker balletje! Heel veel kunnen dansen. Ik snapte weer helemaal waarom ik het zo leuk vind en dat had ik wel even nodig. Het zorgde voor voldoende drive om de laatste avond, met Hot Griselda, toch weer lekker proberen te dansen en dat lukte best aardig.

Maar het is me wel gelukt om iemand helemaal enthousiast te krijgen voor balfolk. Hij had op dinsdagmiddag zitten kijken bij boombal intiem en vond het wel aardig, maar toen hij 's avonds zelf aan de gang ging, was het hek van de dam. Hij had ook het geluk dat hij terecht kwam bij een vriendinnengroep van 5 personen, die vanwege het oneven aantal wel een danspartner kon gebruiken en hij tot die danspartner voor de verschillende dames werd gebombardeerd. (een niet geringe prestatie zeker niet als je bedenkt dat hij eigenlijk een lichte vorm van autisme heeft)

Andere optredens die ik op de Gentse Feesten heb gezien, waren soms van wisselende kwaliteit (van heel slecht tot heel goed), maar de balans is over het algemeen best positief.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 8:56 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Het was afgezien van woensdag en het Intiem bal inderdaad erg druk en de eerste twee dagen stoorde ik me er nogal aan. Donderdag en vrijdag was ik er meer aan gewend en zocht ik voor een enkele dans de hoeken aan de zijkant op (bourree auvergne en dergelijke, waarbij je je echt even wilt laten gaan)

Tijdens het bal intiem heb ik nog heel hard rondjes gedanst op een absurd snelle wals, geweldig. Nu hoop ik met verschillende dames nog eens weer te dansen op het boombalfestival en dergelijke. :biggrin:

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:34 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Ja, ik was er dan alleen vrijdag maar ik heb welgeteld 4 dansjes gedaan... omdat het te druk was.
Ja Leon jouw spot was een goed plekje voor de Bourree! :biggrin:

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:44 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Dansen op een Boombal, is dat net zoiets als eten bij McDonalds ? :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:46 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
campie schreef:
Dansen op een Boombal, is dat net zoiets als eten bij McDonalds ? :devilish:


:laughing: eigenlijk wel!

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:51 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dit jaar weer op de Gentse Feesten, maar dit keer slechts een kort weekend (zaterdagochtend heen, vrijdag aan het eind van de middag weer terug). Op de enige avond, de zaterdagavond ben ik niet eens wezen Boomballen, omdat ik met een vriend daar was, die er helemaal niets mee heeft (is enkele jaren geleden wel twee keer meegeweest naar een folkbal). En zelf vond ik het ook niet erg na de ervaringen van vorig jaar. Dit keer heb ik me voornamelijk gefocussed op het straattheater op het Spaansekastelenplein, net buiten het echte centrum.
Zijn er anderen wel geweest die wat kunnen vertellen over de dansactiviteiten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 9:34 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Kees schreef:
maar dit keer slechts een kort weekend (zaterdagochtend heen, vrijdag aan het eind van de middag weer terug).


Nou, das best een lang weekend eigenlijk ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 10:36 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Misschien ga ik volgend jaar een poging doen om in Gent te zijn tijdens de Gentse feesten, in plaats van ervoor. :blush:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 10:56 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dit jaar heeft Boombal een interessant programma op de Gentse Feesten. En dan doel ik voornamelijk op de boombal intiems, die me twee jaar geleden erg goed bevielen. In plaats van 1 band treden er op zaterdag 16 juli en op maandag 25 juli drie bands achter elkaar op: 5 uur dansplezier.
Hier even een link naar het volledige boombalprogramma:
http://www.boombal.be/GENTSEFEESTEN2011.PDF

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 10:57 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ben de laatste twee dagen, de zondag en de maandag, naar de Gentse Feesten geweest. De zondag was eigenlijk voornamelijk bedoeld voor het straattheater, maar door wat sms-jes kwam ik toch bij het boombal terecht.
Het was volgens mij een nieuw concept om enkele late middagen de Boombal Intiems buiten te laten plaatsvinden en met enkele bands achter elkaar geprogrammeerd. Ik vond het een fijn concept. Twee jaar geleden raakte ik bijna mijn dansplezier kwijt bij de buitenBoombals, maar nu was dat absoluut niet zo. Er was geen dansinstructie vooraf en het begon al 's middags en niet 's avonds laat. Dat betekent dat je dit keer geen last had van tieners die zonder dansinstructie zomaar in het rond sprongen. Door de weinige bekenden veel met nieuwe mensen gedanst en dat is me ook goed bevallen. Over het algemeen was het niveau best hoog voor zo'n open evenement. Of ik had gewoon een goede neus om de juiste mensen te vragen, want het is soms een beetje gokken.

Op zondag traden Bert Leemans solo en Purkwapa op.
Ik was vooral benieuwd naar Purkwapa, omdat ik die nog nooit gehoord had en ik van mensen van Gooikoorts goede geluiden gehoord had. En het klinkt zeker niet verkeerd, zeker niet voor een band van jonge gasten die nog maar een jaar bestaan.

De laatste dag was zeker bedoeld om te dansen met Jeroen Geerink, Bogus en Naragonia. Alle drie waren goed op dreef, al moet ik zeggen dat Bogus alles in de hoogste versnelling speelde en dat vond ik toch niet echt prettig. Verder vind ik het ronduit dom om na een polka te zeggen dat je het liefst nog een polka wil spelen, maar dat dat toch maar niet doet vanwege de energie van de dansers, en dan toch een scottisch alsnog over laat gaan in een polka. Dat snap ik totaal niet. Als ze in het optreden meer op de rem hadden durven trappen, had ik het een fijner optreden gevonden. De nieuwe nummers die ik hoorde, waren echter wel mooi.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Laatst bijgewerkt door Kees op wo jul 27, 2011 11:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 153 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling