mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 11:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:56 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Leuk, zo veel reacties, bedankt allemaal!

Als ik het zo hoor denk ik dat het danssneakers met rubberen/kunststof zool (maakt dat nog uit?) moeten worden. Niet al te slappe gympen zoals die van K-swiss zoals Iertje noemt is misschien ook wel wat. Die zijn gewoon bij sportzaken te vinden neem ik aan?

Enneh, dansschoenen inlopen (indansen? :) ), is dat echt nodig?

Die winkel in de Voorstraat noemde iemand laatst (weet even niet meer wie) en die was geloof ik ook niet heel enthousiast. Ze zijn trouwens ook dicht wegens vakantie t/m 13 augustus (http://www.flashdance.nl/).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 12:05 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Arjen schreef:
Leuk, zo veel reacties, bedankt allemaal!

Als ik het zo hoor denk ik dat het danssneakers met rubberen/kunststof zool (maakt dat nog uit?) moeten worden. Niet al te slappe gympen zoals die van K-swiss zoals Iertje noemt is misschien ook wel wat. Die zijn gewoon bij sportzaken te vinden neem ik aan?

Enneh, dansschoenen inlopen (indansen? :) ), is dat echt nodig?



Indansen/inlopen kan heel handig zijn. Op die manier weet je op tijd of er iets toch niet helemaal lekker zit in de schoen en of je toch nog een extra inlegzooltje nodig hebt, of dat de schoen toch nog net iets te strak zit en je hem een beetje moet laten rekken. ect. Voor gympen zal dat niet hoeven, maar als je voor wat stijvere dansschoenen gaat misschien wel. Weet je meteen of er toch nog ergens wrijving is en waar je dan van te voren al de blarenpleisters op moet plakken zodat je ze bij voorbaat al niet meer krijgt...

Ik ben voor k-swiss gegaan omdat ik weet dat die compleet zwarte modellen hebben. Ik hou niet zo van kleurige sneakers... En ik denk ook niet dat je je zelf heel charmant zou voelen bij een bal als je op felgekleurde nike's aan zou komen zetten... Maar dat is allemaal een kwestie van smaak. Alle schoenenzaken in Den Bosch hebben nu uitverkoop dus ik zou gewoon eens meerdere van die sneaker-zaken inlopen. Op de Hinthamerstraat zitten er al 1 of 2. In dat rijtje rondom de hema zitten er ook al 2, en als je van daaruit richting de orthen straat gaat zit er ook nog zo'n 'skater'-zaakje. En in tegenstelling tot de danswinkels zullen deze commerciele zaken wél open zijn! Zelf heb ik het via de officiele website besteld omdat de dollar zo lekker laag was en ik toen lekker goedkoop uit was... En op die website heb je zelfs nog de mogelijkheid om je eigen model en kleur samen te stellen :D Desnoods ga je nog bij de actiesport, intersport of de perrysport langs.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 9:46 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Indansen / inlopen zou ik zeker aanraden, omdat een week dansen erg intensief is. Ik denk dat het ook voor wat lossere schoenen nodig is, want blaren ontstaan al als je een beetje wringt of schuift in je schoen en daar dagen mee door gaat. Neem vooral ook blarenpleisters mee, want het kan altijd mis gaan.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 11:27 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Leon schreef:
Indansen / inlopen zou ik zeker aanraden, omdat een week dansen erg intensief is.


Komt er nu dan een dansschoenen-indans-bal? :dancing:

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 3:21 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Selena schreef:
Komt er nu dan een dansschoenen-indans-bal? :dancing:


Heet dat niet gewoon Folkwoods? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 7:27 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Flashdance is inderdaad geen goede winkel. Het personeel heeft er totaal geen verstand van. In ieder geval, toen ik er was (en andere ook...).

Maar, de prijs ligt daar niet erg hoog en als je er zelf verstand van hebt heb je het deskundig advies van het personeel niet nodig :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 11:33 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Arjen schreef:
Leuk, zo veel reacties, bedankt allemaal!

Als ik het zo hoor denk ik dat het danssneakers met rubberen/kunststof zool (maakt dat nog uit?) moeten worden. Niet al te slappe gympen zoals die van K-swiss zoals Iertje noemt is misschien ook wel wat. Die zijn gewoon bij sportzaken te vinden neem ik aan?

Enneh, dansschoenen inlopen (indansen? :) ), is dat echt nodig?

Die winkel in de Voorstraat noemde iemand laatst (weet even niet meer wie) en die was geloof ik ook niet heel enthousiast. Ze zijn trouwens ook dicht wegens vakantie t/m 13 augustus (http://www.flashdance.nl/).


Als ik jou was, zou ik zeker naar de papillion gaan in Den Haag, volgens mij ben je geregeld in het westen...;) (hij zit tegenover het gouden hoofd/Bonneterie)

Ik zou heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg uitkijken met 'gewone' sneakers. Die zolen hebben namelijk een profiel dat bedoelt is dat je voet niet zomaar wegglijdt...en je wil dat dansschoenen dat nou juist wel doen. Je kan hele naren kniebandblessures oplopen...en die heb je echt nog langer nodig!!!

Ik heb mijn dansschoenen nog nooit ingelopen...maar dat is natuurlijk een beetje gewaagd. Als je kiest voor danssneakers, zie ik geen enkele reden om er rekening mee te houden dat je ze hoeft in te lopen...echt niet nodig! meteen lekker veel op dansen, voel je meteen hoe fijn dat is!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 12:12 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik wandel dagelijks langs Papillon in Den Haag. Ik kan morgen wel even voor je kijken of ze geen zomervakantie houden. :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 9:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Vergeten te kijken, maar op hun website http://www.lepapillon.net/winkel/winkels.html?show=3 staat niets over een zomersluiting, dus ik denk dat ze gewoon open zijn. :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Bloch
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 10:52 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb 6 jaar geleden de Stealth low-profile dance sneakers van Bloch gekocht en die gebruik ik nog steeds. Het ging mij vooral om niet leren schoenen en een harde plastic zool die goed draait en nauwelijks slijt. Er zat 1 stukje leer in bij de hiel, maar dat was al snel versleten en mis ik niet. Ik vind het opzienbarend dat de schoenen verder nog heel zijn na al die jaren van mishandelingen en grote hoeveelheden zweet. Moet nou wel eens denken aan nieuwe, maar dit type lijkt niet meer in het assortiment te zitten. Ze zijn overigens niet geschikt om door plassen te lopen, omdat de midden-zool ontbreekt (voor de flexibiliteit).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 1:26 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik heb even naar Papillon in Tilburg gebeld en zij zijn gewoon geopend.
Dat zal dan ook wel voor de andere vestigingen gelden, denk ik dan zo.
Dus ik denk dat ik daar binnenkort een kijkje ga nemen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 3:03 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 2:42 pm
Berichten: 86
Citaat:
Dus ik denk dat ik daar binnenkort een kijkje ga nemen.


toch maar niet naar Utrecht dan?

_________________
DanCIng THrOugH LiFE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 11:24 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Allemaal bedankt weer!

Telenn, ik kom inderdaad wel eens in de buurt van Den Haag. :-) Zal zeker langs de Papillon gaan om naar sneakers te kijken, maar ik ben bang dat dat pas de week voor BBF wordt... Dus dat indansen zal helaas daar moeten gebeuren ben ik bang.

Wil misschien ook nog wel naar "nette" gympen/sneakers zoals die van K-swiss kijken. Ben sowieso wel aan nieuwe schoenen toe, en al heb ik dan maar lekkere schoenen waar ik ook op kan dansen. Erger voor mijn kniebanden dan mijn anti-slipschoenen kan het toch niet zijn?! :-)

Iertje, schoenen bestellen via internet? Wel eerst gepast in de winkel dan? En via de USA begrijp ik, hoe lang duurde dat? 't Is wel een idee...

Kikker, bedankt voor je info! Zoals gezegd duurt 't nog even voordat ik langs kan gaan helaas...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 7:22 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ik ben op zoek naar dansschoenen met lere zolen. Maar in Brussel zijn die er alleen met belachelijk hoge hakken (salsa en tango) of het zijn heren modellen. Zweedse dansschoenen lijken me geweldig: leren zool en verder stevig (die extra flap die er ter versiering op zit schijn je er extra bij te moeten kopen, wat betekent dat je ze gelukkig ook zonder kunt krijgen), maar ik ken geen winkel in NL BE of FR waar ze die verkopen. Als iemand dat wel wel weet wil ik dat heel graag weten!

bedankt

Fille

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 3:19 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Fille schreef:
Ik ben op zoek naar dansschoenen met lere zolen. Maar in Brussel zijn die er alleen met belachelijk hoge hakken (salsa en tango) of het zijn heren modellen. Zweedse dansschoenen lijken me geweldig: leren zool en verder stevig (die extra flap die er ter versiering op zit schijn je er extra bij te moeten kopen, wat betekent dat je ze gelukkig ook zonder kunt krijgen), maar ik ken geen winkel in NL BE of FR waar ze die verkopen. Als iemand dat wel wel weet wil ik dat heel graag weten!

Nee, ik ken ook geen winkel in NL, BE of FR voor zweedse dansschoenen. Ik heb de mijne bij de schoenmaker in Rättvick gekocht. Ze maken ze daar op maat. Ik had alleen een schoen meegekregen waar een verkeerde hak onder zat. Op het laatste moment nog mee terug geweest. Nu zitten ze goed en ik vind ze heel fijn dansen! :love:

Wel wat hard soms die leren zolen en lastig dat je niet makkelijk van een danstent naar de ander kunt lopen over natte grond. Bij mij zaten er wel flappen bij geloof ik, maar ik heb geen idee meer waar die zijn. Ze zitten iig los.

In Zweden schijnt er ook een fabriek te zijn waar zweedse dansschoenen worden gemaakt met standaard maten. Voor meer info kun je informeren bij Karel en Annemieke van Lillan http://home.hetnet.nl/~lillan/. Zij weten ook hoe je die schoenen op afstand kunt bestellen. Er gaan ook wel eens gipsen afgietsels van voeten met mensen van de dansgroep mee naar Zweden om schoenen te kopen... :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 293 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling