mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 02, 2024 2:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 10, 2010 9:48 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 9:51 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Thuis
Iertje schreef:
Maar goed, ik ben nu dus goed voorbereid voor een hoop dansplezier in januari en de rest van het jaar
:biggrin:


kijk, worden de goede voornemens om meer te gaan dansen dus toch al heel snel ingevuld met een goede voorbereiding :cool:

_________________
"Is het glas half leeg of is het half vol?"
Maar dat is mijn glas niet; het mijne was vol!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 12, 2010 4:22 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Toen ik een jaar geleden dit topic begon, zei Zeerover dat er al een dergelijk topic bestond, die toen verdwenen was. Nu alles terug gezet is, heb ik even gezocht naar het oude 'schoenentopic' maar ik kan het op basis van de titels niet vinden.
Kan iemand me helpen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 4:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Toen ik een jaar geleden dit topic begon, zei Zeerover dat er al een dergelijk topic bestond, die toen verdwenen was. Nu alles terug gezet is, heb ik even gezocht naar het oude 'schoenentopic' maar ik kan het op basis van de titels niet vinden.
Kan iemand me helpen?

Blaren? :idea:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 4:50 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Kees schreef:
Toen ik een jaar geleden dit topic begon, zei Zeerover dat er al een dergelijk topic bestond, die toen verdwenen was.

Waar zeg ik dat dan? Ik zie het niet staan, maar misschien kijk ik er over heen?

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 9:46 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
Kees schreef:
Toen ik een jaar geleden dit topic begon, zei Zeerover dat er al een dergelijk topic bestond, die toen verdwenen was.

Waar zeg ik dat dan? Ik zie het niet staan, maar misschien kijk ik er over heen?


Ik weet zeker dat het ter sprake is gekomen, maar misschien niet in een apart topic?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 13, 2010 9:58 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
zeerover schreef:
Kees schreef:
Toen ik een jaar geleden dit topic begon, zei Zeerover dat er al een dergelijk topic bestond, die toen verdwenen was.

Waar zeg ik dat dan? Ik zie het niet staan, maar misschien kijk ik er over heen?


Zeerover in het tweede topic over CD-recensies schreef:
:crying: Ik wil beter worden en de oude topics herstellen :crying:
Dat bestond natuurlijk al eeuwen... (zo'n topic). En over dansschoenen bestond ook al een topic (had ik zelf gestart). :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2010 9:24 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Hmmm... ja, nu herinner ik het me.
Ik had er ook een foto van m'n dansschoenen bij geplaatst.
Maar ik kan het nergens vinden.
Op alle mogelijke manieren gezocht, o.a. op "schoenen" en dan niet per topic maar alle berichten en dat dan gesorteerd op gebruiker, zodat ik alles van zeerover kon zien.

Wel iets over dat ik m'n ecco-schoenen kwijt was en toen weer vond (hum), maar niets over dansschoenen.

Vreemd. Is daar kennelijk toch iets mis gegaan bij het terugzetten van de topics. Of ik heb toen heel consequent het woord "schoenen" verkeerd gespeld... :raisedeyebrow:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 11:53 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Naar aanleiding van een vraag in een ander topic hier een antwoord.

Marc schreef:
Is er hier toevallig iemand die mij (een man dus) advies kan geven over dansschoenen kopen? Enige winkel die goed bekend staat in Nederland? Of juist een internet winkel die je aanraadt? Mijn schoenen gaan het waarschijnlijk niet een heel weekend vol dansen doorstaan ;)! Daarnaast wil ik rekening houden met glade en niet-gladde vloer zoals in de brief staat.


Ik heb alweer voor de Boombalstage/festival deze zomer nieuwe dansschoenen gekocht. Ik had de lage canvas danssneakers van Papillon (zie mijn post eerder in dit topic) maar daarin begonnen de gaten toch wel erg groot te worden.

Ik heb nu deze danssneakers van Bloch (die van mij zijn helemaal zwart) en ze zitten heerlijk. Ze voelen een stuk steviger en degelijker dan die van Papillon, maar ze zijn dan ook meer dan twee keer zo duur: 90 euro, terwijl de Papillons 40 euro kosten. Toch kan ik die ook aanraden, zeker als je niet te veel geld wilt uitgeven. Ik heb er twee jaar héél veel op gedanst (en op door de modder gelopen op festivals enzo :) ) en plezier van gehad. Koop natuurlijk vooral wat je zelf lekker vindt zitten!

Deze keer ben ik bij SAAKAHS in Den Bosch geweest (op een paar minuten lopen achter het station) en ben daar heel goed geholpen. De vrouw die ons hielp was erg aardig, geduldig en behulpzaam. Een aanrader! En ik kreeg er een gratis schoenentasje bij. :-) De Papillon-winkel in Den Haag vond ik vorige keer ook OK. Er zijn nog een paar andere vestigingen. Via internet kopen zonder te passen zou ik niet doen.

_________________
Dance forever or die trying


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 10:18 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Goeie keus, Arjen! Deze heb ik dus ook (zie pagina hiervoor) zijn superfijn!
Die ronde stip op de bal voor het soepel draaien, en het nike-air gebeuren bij de hak voor het comfort. Als de mijne ook eens gaan slijten (in mijn tempo duurt dat nog wel even) ga ik gewoon weer voor dezelfde :D Had ze pas aan een vriendin uitgeleend en die was ook meteen fan.

Voir de dames raad ik ook nog split-zool balletschoentjes aan. Voor de keren dat je geen zin hebt om danssneakers mee te sjouwen, of voor vloeren waar ook je dansschoenen te stroef zijn. Of voor als je sneakers niet bij je rokje passen. De zool bestaat uit twee stukken soepel leer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 10:39 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
Als de mijne ook eens gaan slijten (in mijn tempo duurt dat nog wel even) ga ik gewoon weer voor dezelfde

Tip: koop er dan gelijk nog een paar, mijn gouden keus (Bloch Stealth) hebben ze een paar jaar later uit de handel genomen, zonder een nieuw alternatief. Ik twijfel een beetje over zo'n hoge hak, 'gronden' is een groot goed als leider..

Een vriendin met voorkeur voor mooie lange jurken en platte ballet-achtige schoenen, heeft vaak te horen gekregen dat het niet bij elkaar paste. Je schijnt dan als vrouw iets met een hak te moeten dragen. Kan mij verder niet schelen, ik geef het maar even door ;). Weet wel dat al te veel hak weer niet handig is met bal folk itt tango.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 12:17 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Die hak ziet er vooral op de foto erg indrukwekkend uit hoor. Maar zeker, er zit een hak onder met luchtbel.

Ik ben trouwens wel benieuwd of er mannen zijn die verschillende soorten schoenen hebben voor verschillende soorten vloeren. Meestal red ik het prima, maar soms zijn er van die festivalvloeren (van die pallets zeg maar) waar het heel hard op werken is, of juist hele gladde vloeren, zoals het vorige bal in Wageningen. Veel vrouwen schijnen verschillende dansschoenen te hebben, maar hoe zit het met de mannen?!

_________________
Dance forever or die trying


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 12:32 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Geen dansschoenen :biggrin:

Maar aangezien er al meer mensen over begonnen zijn, ga ik het misschien toch eens overwegen. Ook over de Papillons hoor ik heel veel mensen op bals enthousiast. Eerst eens kijken of ik intensief Enschede overleef op mijn oude sneakers met gaten ;)

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 12:57 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Laatste telling 12 paar, maar da's inclusief Macedonische opanken, Hongaarse laarzen, Ierse hard-shoes enzovoorts.
Overigens vind ik het nooit te glad, te stroef is veel riskanter (dan draai je je knie aan gort als je niet uitkijkt).

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 1:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
saghws schreef:
Overigens vind ik het nooit te glad, te stroef is veel riskanter (dan draai je je knie aan gort als je niet uitkijkt).

Te glad vind ik ook wel echt niet fijn eigenlijk... Dan krijg ik spierpijn omdat ik krampachtig ga proberen niet uit te glijden. Voor sommige dansen is het wel vervelender om een gladde/stroeve vloer te hebben dan voor andere. Bourrees kan ik echt niet dansen op gladde vloeren (Junushoff in Wageningen was wel echt op het randje, of eigenlijk erover..).

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 1:37 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: zo mei 03, 2009 11:14 am
Berichten: 99
Woonplaats: Utrecht
Schoenenadvies voor gladde vloer?

En Saghws, wat draag jij dan op een hele stroeve vloer?

Het hangt wel erg van de dans af inderdaad, op een stroeve vloer worden walsen een uitputtingsslag en op gladde vloeren worden bourrées en springerige dansen gevaarlijk.

_________________
Dance forever or die trying


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 195 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling