mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 8:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Kom jij naar een Folk-bal op 11 mei in Enschede?
Ja! 22%  22%  [ 2 ]
Misschien 67%  67%  [ 6 ]
Die sla ik over.. 11%  11%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 31, 2003 11:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Folkclub Twente zou op zondagmiddag 11 mei in de Roef te Enschede een folk-bal kunnen organiseren. Dit gecombineerd met een concert van de Bretons/Duitse top band: An Erminig (Duitse info/Frans).

Voorstel: 's middags vanaf 13:00 instructie, 15:00 het concert van An Erminig en daarna sessie (alles met met dans dus).

Lijkt jullie dat wat? Of niet? Vul dan de poll even in, dan heb ik een idee van de opkomst.

Enschede is prima te bereiken met de trein en door 't 's middags te doen, kun je ook weer makkelijk terug komen. De zaal is ruim met podium en heel aardige akoestiek. Vlakke tegel vloer, geen hout, maar dat hebben ze in Belgie ook lang niet altijd. De Roef heeft een pro keuken die we kunnen gebruiken en natuurlijk een bar en ruimte zat.

Ben benieuwd,

Ernie.

Moet er nog over vergaderen en tegen argumenten zouden zijn dat we eigenlijk geen zondagmiddag doen in de zomer vanwege het risico van te mooi weer en dat we ook een Iers bandje op het oog hebben dat veel goedkoper is, maar An Erminig in de buurt gebeurt ook niet altijd..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 12:07 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Is dit een april-grap?

Daarnet schreef je nog dat 'An Ermenig' te duur was?

Nouja, als ik niet naar de verjaardag van mijn moeder moet kom ik vast en zeker. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 8:39 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Is dit een april-grap? Daarnet schreef je nog dat 'An Erminig' te duur was?


Niet te duur: harde onderhandelaars en dat 't waarschijnlijk niet door ging. Maar een niet Ierse sessie en de boel massaal aan het dansen krijgen is ook wat waard (nog maar 1x gebeurd met Engelse dansinstructie van een Australische band). Ik kan er nog weinig over zeggen, want de folkclub is een democratische stichting, waarbij ik met programmavoorstellen kom waar we dan uit kiezen (en ik ging er van uit dat Erminig, gezien de prijs, geen schijn van kans maakte, maar dat blijkt niet zo te zijn)

Zeker geen 1 april grap dus :)


Ik heb cdtjes van Erminig online staan in mp3. Mocht je toegang hebben tot een flat-fee internet verbinding druk dan maar even op die PM button hieronder dan stuur ik je de url (dit aanbod is houdbaar tot half mei)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 9:22 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
In principe heb ik al een afspraak staan...(hele weekend volleyballen) maar als dat niet doorgaat ben ik erbij,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: bal
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 10:42 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik kom! En ik neem Nienke en Linde vast ook mee (en mota... en tourke...en..... :happy: )

Het staat in mijn agenda!
Overdag vind ik ook wel leuk eigenlijk (ook al gaat het dan ten koste van een zeildag...), is handig met reizen.
Ik zal mota vantevoren nog wat privé-danslessen vragen :dancing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 5:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
'k Ben ook benieuwd wanneer het bal in Deventer plaats gaat vinden... Was ook ergens sprake van... in mei.
Maar verder kan ik en laat ik een bal boven de rivieren natuurlijk niet aan mijn neus voorbijgaan :)
Gegroet,
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 8:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Mota is het niet handig om een aparte topic of site te maken met de data wanneer er bals gaan plaatsvinden en concerten?
:idea:
Dat als je inlogt er meteen een link is waar je op kunt klikken en waar dan bals en concerten staan die wij organiseren of die we leuk vinden. Zodat ook niet-folkies die stiekum toch het forum lezen incognito naar een bal kunnen gaan ("ik was toevallig in de buurt") wat meteen zorgt voor een groter draagvlak.
Anders wordt het zo'n ons-kent-ons wereldje
:battingeyelashes:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 8:37 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Dimitra schreef:
Mota is het niet handig om een aparte topic of site te maken met de data wanneer er bals gaan plaatsvinden en concerten?
:idea:
Is op zich wel een goed idee. Dan hoef je niet de hele discussies te volgen wat de preciese data wordt. Ogenblikkie, ik fabriceer wat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 9:10 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Dimitra schreef:
Mota is het niet handig om een aparte topic of site te maken met de data wanneer er bals gaan plaatsvinden en concerten?


I'll second that. Vooral een website werkt goed. Met meta data (titel keys), up-to-date houden en dan met z'n alle naar linken; krijgt ie een aardige ranking in Google en is ie makkelijk te vinden.

Let wel, de laatste 2 bal-organisatoren stonden niet te springen om mijn aangeboden pr diensten.. Maar dat geldt natuurlijk niet voor Enschede ;)

(had in de statistieken-discussie eenzijdig de site van Folky genomineerd omdat die toch al aardig compleet leek, maar vind die Lycos adds toch wel behoorlijk onhandig..)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 9:23 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ernie schreef:
(had in de statistieken-discussie eenzijdig de site van Folky genomineerd omdat die toch al aardig compleet leek, maar vind die Lycos adds toch wel behoorlijk onhandig..)


Helemaal mee eens Ernie en ze worden met de dag irritanter. Maw: ik ben zo langzamerhand op zoek naar goedkope reclameloze host die php en MySQL ondersteunt. Als je nog tips hebt...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2003 9:29 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
folkie schreef:
Helemaal mee eens Ernie en ze worden met de dag irritanter. Maw: ik ben zo langzamerhand op zoek naar goedkope reclameloze host die php en MySQL ondersteunt. Als je nog tips hebt...
Wat dacht je van mota.xs4all.nl :D Wel postgresql ipv mysql :) maar je mag zo je site bij mij dumpen. In ieder geval geen banners. Het enige is dat de downloadsnelheid in totaal niet meer dan zo'n 11KB/sec kan zijn...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2003 11:08 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Cooper schreef:
In principe heb ik al een afspraak staan...(hele weekend volleyballen) maar als dat niet doorgaat ben ik erbij,
W

Ik ben er waarschijnlijk gewoon bij,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Helaas..
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2003 10:22 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ondanks alle bedenkingen (zondag in de zomer, geld, dansers?), was m'n voorstel er zowaar door (het Cooper effect?). Maar toen kwamen we er achter dat het dan moederdag is. Ik hou me niet zo bezig met dat commerciele gebeuren, maar blijkt toch wel een issue te zijn. Ik wilde het er niet doordrukken (twijfelde zelf ook wel een beetje). Was niet eens vooral financien, als zo'n band staat te spelen voor een handje vol bezoekers houden wij daar ook een kater aan over, terwijl we dit juist doen voor de lol.. Sorry, had er zelf ook erg veel zin in (loop al een week rond met allemaal Erminig deuntjes, vooral die jig is hardnekkig ;).

Wil 't nog wel eens doen, de Roef is er ook zeer geschikt voor met akoestisch goede grote zaal en meerdere ruimten, bars (en instrumentengarderobe ;). Moet dat nou met een band? Als het in 't programma van de folkclub wordt opgenomen wel. Geen An Erminig meer, dat was een buitenkansje, maar wellicht iets Belgisch? De jongens van Tref bijvoorbeeld? Voor reizen en i.v.m. sluitingstijd van de zaal lijkt 't me wel handig om het op een middag te doen. Dat wordt dan automatisch een zondag bij ons en niet in de zomer..

Het bal gebeuren heeft nu trouwens wel aandacht gekregen op Folkforum. Heb 'm ook alvast maar verteld van de plannen op 14 juni. We signaleren een bal trend in Nederland. En als die er al niet was, is ie er nu! ;). Voortaan kunnen bals dus ook worden aangekondigd op Folkforum. Nou die bal-website nog ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Helaas..
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2003 6:39 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ernie schreef:
Wellicht iets Belgisch? De jongens van Tref bijvoorbeeld?


Tref is een concert-formatie. Bij mijn weten spelen die geen bal.

Als je perse iets Belgisch wilt zou je ook kunnen denken aan Matoufet: een Waals duo met Marinette Bonnert op trekzak en Raymond Honay op viool. Of Rue de Village, die heb je zelf gehoord. :dancing:

Een van de beste Belgsische balspelers is mijnsinziens nog altijd Christian D'Huyvetter.

In Nederland heb je ook groepen die leuk bal kunnen spelen: Amerant bijvoorbeeld.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Helaas..
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2003 6:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Fille schreef:
In Nederland heb je ook groepen die leuk bal kunnen spelen: Amerant bijvoorbeeld.
Enne de Akoestijners (of hoe we ook mogen heten) :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling