mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo mei 05, 2024 7:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 8:16 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
De heer waar het op Boombal specifiek om ging zocht nadrukkelijk verlegen meisjes op, omdat die geen idee hebben wat gewoon is of hoe ze er mee om moeten gaan. De wat assertiever dames geven hem namelijk aan wat ze er van vinden en dansen deels niet meer met hem. Na de klachten zou Rafael hem hier op aanspreken en het feit dat hij alsnog van het festival gezet is geeft aan dat dit niet hielp. Dit was geen kwestie meer van stille hints negeren of valse beschuldigingen.

Conclusie: Deze man was echt bewust vervelend en de organisatie is wel zorgvuldig geweest in aanpak denk ik.

Maak je je als heer er dan ook maar niet druk over dat je vervelend bent zonder dat je het door hebt, dat merk je wel of krijg je te horen.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 8:27 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Over grenzen gaan heeft natuurlijk vele vormen...

Ik denk inderdaad dat dansers met goede bedoelingen mogelijk iets over de ander zijn grenzen kunnen gaan.
Maar een duim/hand op je rechtersleutelbeen die wat meer afstand vraagt of een hand op je rechter arm/schouderblad die je dichtbij houdt zijn voor de attente danser duidelijke signalen.
Zeker, hele kleine signalen van 'net iets te dichtbij' kun je zomaar missen, maar voor iemand (bijna huilend) bij je wegloopt is er meer gebeurd, denk ik in ieder geval.
Ik denk dus dat als Jannes het over aanranders heeft hij niet dat hele subtiele en dus onopzettelijke spel bedoeld.

Openheid onderling en eventueel in tweede instantie naar de organisatie lijkt me zeker de moeite waard.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 8:45 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:48 am
Berichten: 9
Woonplaats: Menen
Hallo vrienden van het Noorden.

Ik lees met grote aandacht dit onderwerp en heb me daarom ook geregistreerd op het forum.

Laten we beginnen bij mezelf. Ik dans niet graag close enkel met bepaalde mensen die ik graag heb en waar zo wil mee dansen. Ik heb ook al omgekeerd geweten als man dat vrouw dicht kwam. Leuk zou je denken maar Dat vind ik achteraf dan weer niet zo. Ja ik moet leiden en kon wegduwen maar soms gaat zo vlug en kan je niet goed en klaar nadenken.

Hoe het is om als meisje zoiets te ervaren weet ik ook niet. Maar ik zou vreeslijk vinden als effectief daardoor niet meer gedanst word en je dansen als iets "vies" vind.

Daar ik de laatste tijd ook wat minder dans. heb ik ook tijd om naast naar groep te luisteren en kijken. Ook naar de dansers te kijken. En idd ik vind dat sommigen "raar" dansen en heb soms ook "raar" gevoel bij. Hoe sommigen jonge meisjes uitnodigen en dan zo tegen hen drukken. Maar ik stond daar nooit bij stil. Tot ik via via hier op forum kwam.

We hadden ook iets van laten we de discussie op Vlaamse fora starten. Maar ik weet niet hoe en wat kan. Ik zelf ben forum moderator bij folkroddels. (waar nu de fut beetje inzit) en vind het delicaat onderwerp om te starten. Ik las ook frans forum (tradzone) en daar was reactie gans anders dan hier.

Ik blijf de evolutie rond dit onderwerp volgen. Trouwens kan iemand in persoonlijke mail mij eventueel foto van personen door mailen? Ik heb wel zelf mannen in mijn gedachte maar wens geen verkeerd conclusies of beschuldigingen te treffen.

groetjes luis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:00 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
luis schreef:
Ik zelf ben forum moderator bij folkroddels. (waar nu de fut beetje inzit) en vind het delicaat onderwerp om te starten.

Deze forum moderator vindt het ook een delicaat onderwerp en houdt het nauwlettend in de gaten :rose:

Maar ik vind het gesprek heel goed gaan :hug:
't is goed om hier eens bij stil te staan.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Laatst bijgewerkt door zeerover op vr sep 04, 2009 9:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:19 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
zeerover schreef:
Deze forum moderator vind het ook een delicaat onderwerp en houdt het nauwlettend in de gaten :rose:

:applause: :hug:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:21 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:48 am
Berichten: 9
Woonplaats: Menen
off topic!

zeerover schreef:
luis schreef:
Ik zelf ben forum moderator bij folkroddels. (waar nu de fut beetje inzit) en vind het delicaat onderwerp om te starten.

Deze forum moderator vind het ook een delicaat onderwerp en houdt het nauwlettend in de gaten :rose:

Maar ik vind het gesprek heel goed gaan :hug:
't is goed om hier eens bij stil te staan.


Allé dan zijn we collega's. Ik kan maar leren van hoe jullie doen en wat jullie ervan vinden. Ik denk niet dat dit onderwerp bij ons zou kunnen omdat delicaat onderwerp is. Maar ben wel opgelucht dat hier kan en dat alles in goeie banen word geleid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:42 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
jannes schreef:
ook in enschede op de dansstage's

Weet je het heel zeker? Dan ben ik wel heel benieuwd wie het is... Is het deze zelfde persoon die van BBF verwijderd is? Ik heb als organisator uiteraard een namenlijst van de deelnemers van vorig jaar en wil graag weten of ik hem bij een komende editie eventueel de deelname moet ontzeggen... Hoewel ik ook wel bang ben overhaaste of verkeerde conclusies te trekken of vals te beschuldigen...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:53 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Lijntje schreef:
Weet je het heel zeker? Dan ben ik wel heel benieuwd wie het is... Is het deze zelfde persoon die van BBF verwijderd is? Ik heb als organisator uiteraard een namenlijst van de deelnemers van vorig jaar en wil graag weten of ik hem bij een komende editie eventueel de deelname moet ontzeggen... Hoewel ik ook wel bang ben overhaaste of verkeerde conclusies te trekken of vals te beschuldigen...

Over wie het is, kun je het beter persoonlijk met Jannes hebben en niet hier op het forum.

En ik denk dat je alleen mensen die duidelijk grensoverschrijdend bezig zijn, weg kunt sturen op het moment dat ze dat gedrag vertonen.
Dat lijkt me het meest duidelijke en dan loop je zelf ook niet het risico dat je iemand vals beschuldigd.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:55 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:48 am
Berichten: 9
Woonplaats: Menen
Lijntje schreef:
..Ik heb als organisator uiteraard een namenlijst van de deelnemers van vorig jaar en wil graag weten of ik hem bij een komende editie eventueel de deelname moet ontzeggen... Hoewel ik ook wel bang ben overhaaste of verkeerde conclusies te trekken of vals te beschuldigen...


Dat is nu probleem met dit onderwerp. Wie is wie. sommigen hebben het gezien. hebben één gezicht op de man. Ik kan enkel maar veronderstellen wie kan zijn en gissen. Maar dat is gevaarlijk en het mes kan aan beide kanten snijden. Valse beschuldigingen kunnen iemand Kapot maken hoor. Ik vind dat je echt moet opletten met wat je zegt over wie. Toch in deze context.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 10:18 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Het is ook zeker mijn bedoeling niet om hier online een zwarte lijst aan te maken met naam en toenaam want dan wordt de kans op valse beschuldigingen wel erg groot. Maar anderzijds wil ik als organisator wel voorkomen dat er duistere praktijken gebeuren op mijn evenement. Van gevallen vroeger bij mij op school weet ik dat klachten soms pas laat (te laat..) serieus worden genomen als het kwaad al geschied is...
Ik zal Jannes zeker even persoonlijk aanspreken over het hoe wat waar en wie.

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 11:25 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
Mensen die er alleen maar zijn voor hun eigen genot en daarbij geen rekening houden met andermans gevoelens, dat is echt vreselijk. Moet zeker wat aan gedaan worden.
En als het duidelijk is dat dat bij iemand het geval is, en het niet iemand is die gewoon niet doorheeft dat de ander dat niet fijn vindt, mag diegene wat mij betreft inderdaad best geweigerd of weggestuurd worden. Maar goed, dan heb je het over echte klootzakken, ik denk dat er ook wel mannen zullen zijn die te close dansen, maar dat niet expres doen.

En ik denk dat wij als vrouwen daar ook wel medeverantwoordelijk voor zijn.
Als iedereen alleen subtiel degene met een hand op afstand houdt, krijgt diegene het toch nooit door?? Zeg het dan gewoon.
Lijkt me een stuk effectiever dan dat zij hem de hele tijd weg probeert te duwen en hij de hele tijd dichterbij probeert te komen, omdat hij denkt dat dat zo hoort, of dat fijner dansen vindt, of gewoon denkt 'wat danst die vrouw raar met haar hand op die plaats, snapt ze dan niet dat je zo niet fijn kan dansen?'.
Natuurlijk, sommige mensen hebben subtiele dingen door, maar je kan niet van alle mensen (zeker beginnenden) verwachten dat ze die dingen begrijpen.

Misschien is het inderdaad handig als er bij de dansuitleg wat verteld wordt over mogelijke danshoudingen. Je kan makkelijk uitleggen dat close zijn voordelen heeft, maar dat niet iedereen daarvan gediend is en of mensen er rekening mee willen houden dat hun danspartner dat misschien niet fijn vindt, en dat je gewoon tegen je danspartner kan zeggen dat je iets niet wil, of dat je iets gewoon minder fijn vindt dansen.

Ik dans zelf graag redelijk close, niet omdat ik iemands lichaam wil voelen, maar omdat het bij veel dansen dan gewoon makkelijker is om te volgen.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je onder close verstaat. Iemand die je borst de hele tijd strak tegen zich aantrekt en je geen bewegingruimte geeft, werkt natuurlijk niet.
Maar ik vind bijv 1 voet tussen de ander zn voeten zetten en de hand van de leidende tussen de schouderbladen van de ander wel echt nuttig. Er zijn zoveel beginnende dansers waar gewoon niet mee te dansen valt omdat ze met hun voeten een meter van je af staan, hun hand losjes tegen je zij laten liggen en dan je maar gewoon meetrekken aan je hand. Ik heb liever dat hen geleerd wordt dat je toch echt niet kan dansen op zo'n afstand, en dat het echt stukken vloeiender gaat als je gewoon je voeten in elkaars buurt houdt en met de hand meer op de rug dan op de zij echt stukken beter leidt, dan dat close dansen wordt afgeraden.
En afgezien van onzekere jonge meiden, iedereen kan toch gewoon zeggen dat ze iets niet fijn vinden?

En tourdion, de wiebelmazurka is mijn allerallerallerlievelingsdans, dus die gaan we mooi niet verbieden hoor :biggrin:
Ik persoonlijk ben heel blij dat steeds meer mensen gewoon een lekker romantische, rustige, wiebelmazurka dansen dan zo'n irritante hopspring-mazurka.

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 11:37 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Fynn'ya schreef:
Ik heb liever dat hen geleerd wordt dat je toch echt niet kan dansen op zo'n afstand, .

Natuurlijk kan je wel dansen met veel afstand. Of je het leuk vind, dat is persoonlijk. Maar het kan zeker wel.
Alles kan, als beide dansers zich er maar prettig bij voelen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 11:39 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Fynn'ya schreef:
Ik persoonlijk ben heel blij dat steeds meer mensen gewoon een lekker romantische, rustige, wiebelmazurka dansen dan zo'n irritante hopspring-mazurka.

Jij vind een rustige wiebelmazurka "gewoon", maar niet iedereen vind dat. En ik denk dat dat heel belangrijk is.
Dat close dansen niet de norm wordt, en vanzelfsprekend.

Iemand anders vind dat namelijk juist irritant en vind een hopspring-mazurka veel leuker om te dansen.

Nogmaals, geen probleem, zolang beide dansers zich er prettig bij voelen en in de gaten houden wat de ander wel en niet wil.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 11:47 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Bovendien kan je een wiebelmazurka ook best dansen zonder tegen elkaar aangeplakt te zitten, hoor...dat zijn twee andere dingen. (zo kan je ook een hops-mazurka heel close dansen...al lijkt me dat bijzonder onprettig).

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 11:56 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di apr 12, 2005 2:57 pm
Berichten: 384
Woonplaats: Rotterdam
zeerover schreef:
Jij vind een rustige wiebelmazurka "gewoon", maar niet iedereen vind dat. En ik denk dat dat heel belangrijk is.
Dat close dansen niet de norm wordt, en vanzelfsprekend.

Iemand anders vind dat namelijk juist irritant en vind een hopspring-mazurka veel leuker om te dansen.
Ik vind die helemaal niet "gewoon", ik vind die m fijn, dat zei ik.
Tuurlijk vinden sommige anderen die juist irritant en zo'n hopspringmazurka fijn, lijkt me logisch dat dat verschilt. Maar er wordt in dit topic een beetje de indruk gewekt dat het een slechte ontwikkeling is dat er closer gedanst wordt tegenwoordig, en ik wou even aangeven dat ik het juist een heel fijne ontwikkeling vind.

_________________
Balfolkjunkie


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 150 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling