mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo mei 05, 2024 1:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 5:12 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Ik vindt het ook al een onderwerp waar ik extra op gespitst ben (enige abonnement) ook omdat ik serieus met balfolken zelf bezig ben, niet wil twijvelen over zelf verkeerd dansen(en gister wel gemerkt dat ik me automatisch aanpas aan de dame :)) en bovenal omdat ik zelf in leeuwarden het voortouw wat neem voor organisatie.

Verder is het inderdaad super goed werk wat je doet als moderator om je eigen regels goed aan te houden in dit soort topics (Y)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 5:13 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 10:59 am
Berichten: 79
Woonplaats: Wageningen
folkie schreef:
Hierbij mijn twee centen, naar wat ik in Unitas heb meegemaakt (10 jaar geleden dan he, ik word oud). Wellicht dat de huidige generatie (m.n. kroegcie) er ook wat over kan zeggen.

Als er klachten over opdringerige mannen waren, dan sprak de organisatie die man erop aan. Bij herhaling/weigering zijn gedrag te wijzigen werd hij eruit gezet, evt met een weigering voor een bepaalde tijd. Unitas had destijds geen bordjes "lastig gevallen? Meld het aan de bar!", maar ik weet dat andere zalen dat wel hebben/hadden.


Dit is wat er vorig jaar nog steeds gebeurde en ik denk dat dat ook de beste manier is om iets aan te pakken. Als je de eerste keer iets ziet, tegen de organisatie zeggen en de persoon in de gaten houden (en er eventueel al iets over tegen de persoon zeggen). Zeker op het moment dat het geen toeval bleek te zijn, moet iemand van de organisatie die persoon er gewoon op toespreken. Luistert hij/zij niet, dan wordt hij/zij gewoon verwijdert. Ik vind dat je als organisatie daar het recht toe hebt (geen idee of dat juridisch ook zo is..)

Verder is het zo dat van mensen die vaker problemen veroorzaken inderdaad bij de kroegcie bekend is/was wie het zijn en dat ze die beter in de gaten houden en bij meerdere malen verkeerd gedrag ook de toegang weigerden.
Ik denk dat de balfolkgemeenschap dit ook zou kunnen doen. Als iemand meerdere malen verkeerd gedrag vertoond (nadat hij/zij daarop meerdere malen is aangesproken) dan denk ik dat je iemand best kunt/mag weigeren van jou evenement voor de komende tijd (1 jaar, 2 jaar..). Ik denk dat de boodschap dan duidelijk is dat zo iemand iets aan zichzelf moet veranderen en dat hij anders gewoon niet meer welkom is.

Overigens denk ik dat bij veel andere dansfeesten (disco's etc) al veel eerder wordt ingegrepen bij onzedelijk gedrag, maar dat de (bal)folk wereld teveel aardige/lieve mensen gewend is, waardoor dat ingrijpen nu nog als vreemd en vervelend ervaren wordt (gelukkig maar, want het is natuurlijk veel leuker zonder!)

Ik denk ook zeker dat tijdens initiaties voorbeelden geven hoe je dingen duidelijk kan maken aan iemand anders heel nuttig kan zijn, als dit standaard wordt, weet iedereen hoe hij/zij moet reageren in een situatie waarin het niet lekker gaat.

Verder denk ik dat dit topic echt heel beschaafd/netjes verloopt, dus hulde aan zeerover!

Grts,
Tim

_________________
Een dag zonder muziek
is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 8:31 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Zeerover: :applause: :applause: :applause:

En fijn dat iedereen zijn/haar best doet respectvol van gedachten te wisselen!

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 9:38 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 6:35 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Utrecht
Gatsie... wat een narigheden. Het is verschrikkelijk als er sprake is van ongewenste intimidatie.

Zeerover.. dank voor hoe je dit forum bijhoudt!

Inmiddels weten de meesten wel dat er het een en ander gebeurt is op verschillende dans-aangelegenheden. Ook is bekend dat hier actie bij ondernomen is. Tevens is er een voornemen/idee is om bij dansinitiaties en workshops hier aandacht aan te besteden. De reacties van iedereen hier om op elkaar te letten vind ik ook heel fijn!

Maar... er komen ook steeds meer speculaties, zesdehands beschrijvingen, etc. etc.

Ik hoop niemand hiermee tegen het hoofd te stoten, maar ik zou het eigenlijk best fijn vinden als het nu klaar is hierover op het forum.

Ik heb het gevoel dat we inmiddels allemaal wel genoeg weten en zo niet dat je dan persoonlijk naar iemand toe kan gaan die er meer over weet (uit eerste of tweede hand dus). Ik vind het zo wel goed geweest. Het is niet alleen destructief voor iedereen die mogelijk lijkt op de schuldige(n). Het gaat ook ten kosten van het dansplezier als dit verder gaat dan 'nodig' is... hiermee bedoel ik dan dat ik er bang voor ben dat er een soort wantrouwende sfeer jegens (oudere) mannen kan komen en een heleboel geklets.

En hiermee bedoel ik dus niet dat dit topic overbodig is, zeker niet! Maar ik vind het ook een beetje eng om er hier op een forum te lang op door te gaan...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 9:40 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Amen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 10:15 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Sluit ik me volledig bij aan.

Ik ben blij dat er mensen zijn die op de hoogte zijn van om wie het gaat, maar zelf hoef ik het niet te weten. Dansen gaat om plezier hebben en dat plezier wil ik niet graag kwijtraken door dit soort narigheden.

Oh ja, nog mijn complimenten voor Zeerover en voor Lou en Wen. :hug:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 7:54 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik was al van plan om één dezer dagen een slotje op het topic te zetten.
Volgens mij is alles al wel gezegd.
Als ik er een slotje op zet, hoef ik het niet meer steeds in de gaten te houden en hebben we een mooie, afgeronde (zo zie ik het in elk geval) discussie/gesprek.

Mocht er iemand zijn die toch nog graag iets wil schrijven, wat nog niet gezegd is (o.i.d.), dan kan ik het altijd weer even open zetten.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 7:57 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Gwendolyn schreef:
Ik hoop niemand hiermee tegen het hoofd te stoten, maar ik zou het eigenlijk best fijn vinden als het nu klaar is hierover op het forum.


mee eens


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 8:49 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:48 am
Berichten: 9
Woonplaats: Menen
Dit onderwerp doet ook de ronde in vlaanderen. Niet op fora of zo maar onder bal dansers. Ik vind dat alles gezegd is. Als mensen echt willen weten wie-wie is neemt die best contact op met iemand vanuit de eerste lijn info heeft. Zo kunnen gaan er geen onschuldigen beschuldigd worden.

Ik vind raar dat één van hen zover naar nederland gaat dansen. terwijl in vlaanderen genoeg bals zijn.

Je mag gerust topic afsluiten hoor. Ik heb ook mijn abonnement op dit topic opgezegd.

groeten luis en mogen we in "folk" verder leven!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 10:21 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Prima om dit topic met z'n heldere maar weinig plezierige titel van een slotje te voorzien.

Door het signaleren van deze (hopelijk) incidenten op o.a. dit forum zijn we allemaal op onze hoede en weten we wat ons te doen staat als het zich weer voordoet.

Ik neem tenminste aan dat het een incident is en dat het geen trend wordt. Het lijkt me althans sterk dat hele hordes van deze sexueel gefrustreerde oudere mannen of 'frotteurs' of hoe je ze ook wilt noemen elkaar via duistere internetsite's en sms-jes attent maken op de ongekende mogelijkheden die er voor hen liggen op de diverse folkbals.

Op ons eigen bal in Groningen zou ik zo iemand er (samen met de wild gespierde M.) rücksichtsloss uitzetten. Zo'n vent wil je niet meer in de zaal hebben nadat ie zoiets heeft geflikt.

Maar dat is een relatief klein bal. Op grote bals en festivals is het een stuk moeilijker om zo'n 'hooligan' te weren. Want wie is verantwoordelijk? (maar dit is in dit topic al uitgebreid besproken).

Verder hulde voor de uiterst nette toon waarop het debat in dit topic gevoerd werd. Geweldadige taal is nauwelijks gebezigd. Daarom mijn enige en laatste tip: geef 'm gewoon een knietje! :sick: :blush:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 1:26 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Goed, dan gaat ie bij deze op slot.

Mocht iemand nog een dringende bijdrage hebben, dan kan je me een pb sturen :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 136 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling