mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 04, 2024 6:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:07 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ja, nu je in het andere topic een opmerking maakte over amsterdam snapte ik hem in 1 keer! Ben ook direct hierheen gevlucht om dat te melden! Tres bien!

Hoi Christine, wanneer kom je in Utrecht dansen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:12 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Hasselt schreef:
Eigenlijk gewoon de digitale versie van: "Haar moet je eens vragen, die kan goed dansen!" dus :-)


O! :blush:

Dankjewel Hasselt! En Bart: ik kom 2 oktober in Utrecht dansen. Ik post van te voren nog wel even wat ik aantrek (waarschijnlijk mijn lange zwarte dansrok en rode dansschoentjes. Want rode schoentjes zijn gemaakt om op te dansen :D) zodat ik herkenbaar ben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:15 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
zeker dat je geen 9 bedoelt ? kan op de 2e namelijk niet iets vinden dat er is of zijn dat lessen ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:17 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Woeps, verkeerde datum ja! 9 oktober zal het worden!

Misschien moeten we een dans-date topic aanmaken voor dit soort dingen. :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:28 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik ga er proberen te zijn die avond! Ik zal je zeker ten dans vragen mocht ik je daar herkennen :)

(en anders misschien ook wel maar dan weet ik niet dat jij het bent...)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 9:43 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
de 9e Musketon staat namelijk ook al weer een tijd op mijn agenda, ik mis eigenlijk geen 1 utrecht ook al kom ik uit friesland ;) heb er nu een te gezellig clubje al opgebouwd, maar ik hou nog altijd dansen genoeg over voor mensen die ik (nog) niet ken ;)
K hoop dat ik mijn eigen dresscode niet vergeet :cool:

Tot nu toe is het idee dat ik met t groepje daar er Wageningen volgende dag ook bezoek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 7:08 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
telenn gwad schreef:
hi hi...


Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb
Ik mag nix posten als ik een slok op heb

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 10:43 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik heb er de afgelopen paar bals eens een beetje op gelet en het valt mij op dat er inderdaad een groepje LBB-ers is dat vrijwel uitlsuitend met elkaar danst.

Je ziet ze steeds ofwel langs de kant staan/zitten of met elkaar dansen.

Op de schaal van Dick Crum zouden dit dan dus Intermediate of Hotshot dansers zijn.

Het viel mij ineens op dat ik met bepaalde LBB-ers nog nooit gedanst heb, terwijl ik toch veel bals bezoek en niet kieskeurig ben met wie ik vraag.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 10:50 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
saghws schreef:
Ik heb er de afgelopen paar bals eens een beetje op gelet en het valt mij op dat er inderdaad een groepje LBB-ers is dat vrijwel uitlsuitend met elkaar danst.
Je ziet ze steeds ofwel langs de kant staan/zitten of met elkaar dansen.

Het viel mij ineens op dat ik met bepaalde LBB-ers nog nooit gedanst heb, terwijl ik toch veel bals bezoek en niet kieskeurig ben met wie ik vraag.


Ik merk dat dat voor mij geldt. De bals waar ik bij ben gebruik ik tegenwoordig meestal om bij te kletsen met mensen en ik dans eigenlijk bijna alleen als ik gevraagd word tegenwoordig. Eigenlijk wel jammer, maar ja,..bijkletsen is ook leuk :-)

saghws schreef:
Op de schaal van Dick Crum zouden dit dan dus Intermediate of Hotshot dansers zijn.
Is die schaal dan omkeerbaar volgens jou? Ik bedoel,... "een hond is een dier, maar is een dier een hond"?


W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 11:17 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
saghws schreef:
Ik heb er de afgelopen paar bals eens een beetje op gelet en het valt mij op dat er inderdaad een groepje LBB-ers is dat vrijwel uitlsuitend met elkaar danst.


Hmmm. Ik ben bijna lange na nog geen LBB-er, en zoals eerder vermeld laat ik me meestal vragen, maar dat betekend ook dat ik niet kieskeurig ben. Iedereen mag me vragen, en tenzij ik écht iets heb (of bijvoorbeeld een wals aan saghws heb beloofd) zeg ik altijd "ja". Wat me juist aanspreekt aan balfolk is de openheid en het dansen met iedereen, in plaats van je eigen clubje. Jammer dus dat dit geconstateerd wordt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 1:41 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Saghws, ik denk dat ik ook beetje schuld kan bekennen...ook al voel ik me niet te goed voor bepaalden om mee te dansen.. en zal ik ook met nieuwelingen best eens een dansje hebben, maar het bijpraten met een groepje waar ik goed mee kan is een rede aan de kant te staan.
Maar dan voornamelijk op danssoort, walsen zal ik vaak niet aandurfen...begin nu beetje met die in 3... maar heb er veel moeite mee.

En als ik wil rusten kies ik ook vaak bourees om over te slaan.

Maar t is wel in utrecht voor mij dat een aantal dames minimaal 1 dansje van me krijgen... (en vaak ook wel meer dan 1)
Maar ook omdat ik tussendoor niet snel genoeg iemand zie waarvan ik denk ...die wil vast wel met me dansen... en dan kies ik de veilige route.

Maar doordat ik op plekken kom waar mn bekenden niet zijn... zoals een wageningen...dans je al wel sneller met meer nieuwelingen (en tevens dans ik ook minder op die dagen merk ik).

En door te starten met een groepje wordt de circel ook wel groter...ook al merk ik dat ik het meeste met jongeren dans en bijna niet met ouderen...

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 2:27 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Barrin schreef:
En door te starten met een groepje wordt de circel ook wel groter...ook al merk ik dat ik het meeste met jongeren dans en bijna niet met ouderen...

Is het alleen mijn indruk of wordt het verschil ouder/jonger steeds nadrukkelijker????

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 3:07 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ik heb wel het gevoel dat er ergens een grote generatie kloof zit op een enkeling na inderdaad.... zelf schaar ik me ook als iemand die in die kloof zit... maar na het groepje tm 20/22 heb ik t idee dat er een heel stuk zo goed als niets zit....
ken weinig van rond eind 20 begin 30 die balfolken....
Maar misschien dat zowieso de jongeren wel zwaar overheersen, dat de 22+ ers in het algemeen erg in de minderheid zijn.
Dus dat de kloof niet een kloof is maar gelijk een dal dat niet meer een heuvel wordt ?!

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 3:21 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Barrin schreef:
Maar misschien dat zowieso de jongeren wel zwaar overheersen, dat de 22+ ers in het algemeen erg in de minderheid zijn.


Pfff, hoor ik nu al bij de "oudere" minderheid? :crying:

Ik moet zelf zeggen dat ik het lastig vind om met ouderen te dansen. Zeg nou zelf: als een man van rond de 50 een meisje van 16 ten dans vraagt... dan kijk je als 16-jarig meisje toch ook even raar? En als die man dan aangesloten danst... wat denk je dan? Ik kan me voorstellen dat je daar op jonge leeftijd erg zenuwachtig van kan worden.

Even over mijzelf: ik heb nog geen ervaring met het dansen met 'oudere' mannen (nee Saghws, jou reken ik nog niet tot de oudere mannen), dus ik kan er nog niet echt over oordelen. Maar ik denk dat ik me toch niet helemaal prettig voel als een opa van 70 mij ineens ten dans zou vragen. :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 3:36 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Zelf ben ik 28 dus ik noem mezelf ook minderheid.
En op die leeftijd is het al moeilijk om de grote garde dames ten dans te vragen die 10 jaar of meer jonger zijn, puur omdat ik gemerkt heb dat een groot deel ervan er niet meer zit...(En ik toch niet door heb in eerste instantie hoe jong ze zijn)(en zij ook mij vaak jonger schatten) dans ik er graag mee.

En omdat ik mezelf niet zo goed vind zal ik sneller ouderen ontwijken... bang om te falen...(ook al blijkt dat ze je achteraf best wel dingen willen leren ipv afkraken ;))
Maar mijn basis bestaat zowieso uit het niet dansen zullen weigeren als ik nog niet eerder met de dame gedanst heb. En op basis daarvan als ik niet fijn met ze kan dansen....zou het kunnen dat ik een keer bedank met opgaaf van die reden.
Maar denk dat ik mensen ook nog wel meer kansen zal geven :)

@ Christine, ik denk dat t inderdaad voor de jonge meiden moeilijker is dat er wel volwassenere mannen willen dansen met mogelijk rare bedoelingen.... dan voor de heren... die kunnen sneller van goede bedoelingen uitgaan denk ik.

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 176 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling