mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 07, 2024 9:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:00 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
harpelientje schreef:
oh ja dat vroeg ik me ook af.
Wat is IMHO???


In My Honest Opinion (denk ik al heel lang).

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:08 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Het past wel in de zin....
thanks :)

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:11 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
harpelientje schreef:
Maar ik ben daar ook heel gevoelig in. Zeker een vorm van (wan)hoop is heel makkelijk op te pikken en dat kost mij energie, zeker als ik dan iemand verder probeer te helpen en het niet over komt :raisedeyebrow:

Soms projecteren mensen ook meer op iemand dan dat er daadwerkelijk is. Ik zou me niet teveel van zulke 'gevoelens' aantrekken. Een dansje is een dansje, en als je iemand vraagt kan het antwoord "ja" zijn of "nee". Als mensen daarover dramatisch gaan doen is dat jammer.

martijnv schreef:
Het enige wat ik eigenlijk doe is het gezicht van diegene even extra inprenten en het eerste uur maar niet weer vragen (of als ik het gevoel heb dat iemand eigenlijk liever niet met mij danst dan het hele bal maar niet meer.


Of wellicht gewoon helemaal nooit meer...

harpelientje schreef:
Niet alle volgers zijn vrouwelijk XD Voor mannen is het ( aangezien ze zo vaak in de leidersrol zitten, iets met mannelijk ego enzo) heel handig en fijn om ook een keer te volgen.
Hoe beter je kunt volgen, meestal gaat het leiden dan ook beter :)


Klopt. Maar daar is een andere thread voor. ;-)

Edit: IMHO = In My Humble Opinion.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:15 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Wat is XD ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:18 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
campie schreef:
Wat is XD ?


Een smiley. Zoiets als :D, maar dan nog vrolijker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:28 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Christine schreef:
Ik heb één keer een dans afgebroken om een soortgelijke reden. De leider was ontzettend wilt aan het rondspringen (uit de maat) en ik vond dat hij een gevaar was voor zichzelf, voor mij en voor de rest van de dansvloer. Ik heb eerst nog geprobeerd aan het te vragen of hij iets rustig kon dansen omdat ik dat prettiger vond. Helaas bleef het een ongeleid projectiel en vond hij dat hij zo leuker danste. Dat vond ik best, maar ik heb toen wel gezegd dat ik ging stoppen met de dans, omdat het me pijn deed (de grens tussen krachtig leiden en sjorren kende hij niet).


Hmm dat blijft altijd vervelend..:( Het is best wel jammer als mensen tips enzo niet meenemen in het dansen.

Ron schreef:
Soms projecteren mensen ook meer op iemand dan dat er daadwerkelijk is. Ik zou me niet teveel van zulke 'gevoelens' aantrekken. Een dansje is een dansje, en als je iemand vraagt kan het antwoord "ja" zijn of "nee". Als mensen daarover dramatisch gaan doen is dat jammer.


True, helaas weet ik wanneer ik aan het mutsen ben en dus zogezegd dingen bedenk en wanneer ik gelijk heb. Ik ben een paar keer paranoïde genoemd terwijl ik gelijk had, dus stiekem ga ik toch wel op mijn gevoel af.
Ik neem aan dat jij je ook wel eens ongemakkelijk voelt bij mensen, zonder dat je iets van ze weet of überhaupt gesproken hebt. Over dat instinctieve gevoel heb ik het ;)


Campie schreef:
Wat is XD ?

ken je de smileys >< dat je je ogen gesloten heb tijdens het lachen? Het is een beetje als deze --> :laughing:
Net als dat deze --> T.T een huilende smiley is ( zo dat klinkt raar, huilende smiley..:S)

Oh sorry Ron, ik zag pas later dat je ook al daarop gereageerd had.

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:36 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ron schreef:
Een smiley. Zoiets als :D, maar dan nog vrolijker.

O, gelukkig.
Ik vermoedde eerst een genetische variatie. :blush:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:39 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ron schreef:
Of wellicht gewoon helemaal nooit meer...

Dingen kunnen veranderen. En bovendien kan ik niet van al die mensen eindeloos onthouden wie wie is. Dus 1 bal lang is voor mij genoeg.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 12:23 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Als iemand mij vraagt zeg ik meestal ja, tenzij ik net iemand anders wou uitnodigen (dat zeg ik dan ook) of moe ben, of een dans niet leuk vind (Dan stel ik voor om later een ander dans te doen). Maar het komt wel voor dat de dans dan ongelofelijk tegenvalt. Niet eens zo zeer omdat het om een beginner gaat. Maar vooral omdat het dan mannen betreft die allerlei rare toeren willen uithalen in een mazurka, waar ik niet van gediend ben, of die me alle kanten opslingeren in een scottish met 1001 variaties. Ik hoop dan dat doordat ik een beetje stug reageer, mijn partner zal begrijpen dat ik het niet prettig vind... maar meestal tevergeefs. Ze denken geloof ik hoogstens dat ik niet goed kan volgen. Aan het einde van de dans zeg ik dan met een beleefde glimlach "bedankt" en taai zo snel mogelijk af.

Maar ik wordt trouwens niet zo heel veel gevraagd, omdat ik meestal met mijn vriend op een bal ben. Dat blijkt voor mensen een barrière om je uit te nodigen.

Op de bals die wij organiseren zorg ik altijd dat ik ook dans met de beginners uit onze dansles en vrouwen die langs de kant zitten te wachten tot iemand ze komt halen. Op festivals zijn er zoveel mensen dat ik eigenlijk alleen mijn vrienden en kennissen uitnodig. Maar als iemand me uitnodigt zeg ik geen nee.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 12:27 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
sommige zie je vaak genoeg dat je die wel een aantal bals zou kunnen ontwijken ;)

Maar soms dans ik weer eens met mensen die ik niet fijn vond dansen, dat ik erna dacht:"goh jij bent veel fijner gaan dansen over die bepaalde tijd heen."
En soms verandert ook de uitstraling :) Dat de druk ook minder hoog wordt.

Dus mensen voor altijd afschrijven om niet mee te dansen, doe dat alleen wanneer je iemand echt niet kan uitstaan. Mensen moet je een beetje aan wennen... tijd erover heen laten gaan is meestal het beste..

Zo heb ik Saghws als heel vaak langs zien draaien op bals, maar zo vaak heb ik nog niet met hem gedanst. Niet omdat wij dat niet wilden, maar meer omdat we er niet aan toe kwamen..

maar als we dan over het komen en gaan van danspartners gaan hebben, kunnen we dat beter ergens anders doen, heb ik zo'n idee :)

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 1:23 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Christine schreef:
En zoals bekend hier ben ik nogal moeilijk met walsjes


PARDON !?
Ik heb geen klachten, als er iemand goed kan walsen dan ben jij dat, dus hoezo moeilijk?

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 1:34 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
saghws schreef:
Christine schreef:
En zoals bekend hier ben ik nogal moeilijk met walsjes


PARDON !?
Ik heb geen klachten, als er iemand goed kan walsen dan ben jij dat, dus hoezo moeilijk?


Agreed!!
Ik heb tot nu toe ook geen klachten inderdaad over jouw walsjes Chris,
Kan me wel herinneren dat je gezegd hebt dat je het moeilijk vond erin te komen, maar daar heb ik toen weinig van gemerkt ;)

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 1:35 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Oh, ehhh, dankje. ;)

Maar ik bedoelde meer: ik ben moeilijk met PARTNERS in het wals-dansen. Ik ben niet zo balfolk-walserig en eigenlijk dans ik een walsje alleen lekker met mensen die zelf erg goed kunnen walsen (jij dus, om maar iemand te noemen). Daarom kies ik vaak liever zelf een partner voor een walsje dan dat ik wordt gevraagd, omdat ik dan zeker weet dat ik fijn kan dansen en me niet drie minuten lang opgelaten en onprettig voel. :peace:

@harpelientje: ohhh, jij ook bedankt. :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 6:05 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
harpelientje schreef:
Zo heb ik Saghws als heel vaak langs zien draaien op bals, maar zo vaak heb ik nog niet met hem gedanst. Niet omdat wij dat niet wilden, maar meer omdat we er niet aan toe kwamen..


Zo hee, nou ben ik behoorlijk nieuwsgierig wie jij bent...
Het probleem van zoveel fijne mensen om mee te dansen en zo weinig tijd is wel heel herkenbaar. Ik word ook altijd overvallen door de laatste dans.

Edit: laat maar, ik denk dat ik het al weet.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:33 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
saghws schreef:
harpelientje schreef:
Zo heb ik Saghws als heel vaak langs zien draaien op bals, maar zo vaak heb ik nog niet met hem gedanst. Niet omdat wij dat niet wilden, maar meer omdat we er niet aan toe kwamen..


Zo hee, nou ben ik behoorlijk nieuwsgierig wie jij bent...
Het probleem van zoveel fijne mensen om mee te dansen en zo weinig tijd is wel heel herkenbaar. Ik word ook altijd overvallen door de laatste dans.

Edit: laat maar, ik denk dat ik het al weet.


Hihi cool :)
Maar ik heb dit weekend weer niet direct met jou gedanst :( Mag ik er 1 reserveren voor Orfest? Ik weet nog niet welke, maar dat we iig 1 dansje gedaan hebben. Het is een lange dag, dat zou toch moeten??
En anders komt het er een ander bal weer van :)

Maar om terug op de topic te komen :devilish:
Vraag ik jou, of vraag jij mij?
Ik denk dat ik op tijd moet zijn om jou te vragen..:S

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 121 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling