mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 20, 2024 6:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 10:27 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik ben redelijk afwachtend, vooral omdat ik pas begonnen ben met balfolk. Maar ik heb gemerkt dat het helemaal niet raar is om als dame een heer ten dans te vragen, dus ik probeer wel mensen te vragen, maar dat duurt soms even, lol. Op een Boombalfestival leer je dat wel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 10:34 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Christine schreef:
... met een chagerijnig gezicht omdat hij niet met een onervaren danser wil dansen.


Zie citaat van Dick Crum, verderop in dit topic.
Zo iemand is dus geen goede danser (volgens Dick)

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 10:38 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Nori schreef:
Ik voelde me bezwaard, want wie wil nou met zo'n beginner/kluns dansen?


zie Dick Crum citaat verderop in dit topic
(of moet ik zeggen: stukje terug?)

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 7:54 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Hoe noem je iemand die al jaren danst en die niemand durft te vragen omdat ze denken "die wil vast niet met mij dansen"? :angry:
(lees: mijn probleem op stijldansen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 10:03 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
iemand met een laag zelfbeeld ?

En ik kan t beantwoorden omdat ik t zelf dus ook beetje heb ;)

Zelf dans ik ook prima met beginners, zo geweldig ben ik nu ook weer niet, en bij beginners hou ik gewoon rekening met meetellen minder of niet varieren etc.

En heel af en toe overkomt t mij ook wel dat ik bij iets tofs niet mee kan doen, omdat ik zelf de polska nog wil leren moet ik een keer dame vinden die m zelf wel kan...

En ik mistte wat ik dacht een zoveelste scottisch vorige keer moira wat achteraf iets bleek te zijn met versnelling er later in en zeer tof eruit zag.
En iedereen die wilde dansen stond er al ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 10:24 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
[quote="Christine"]Hoe noem je iemand die al jaren danst en die niemand durft te vragen omdat ze denken "die wil vast niet met mij dansen"? [quote]

saghws, a.k.a. "Wim"

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 10:26 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Hmmm, volgens mij had ik het iets duidelijker moeten formuleren. Het is niet zo dat ik niemand durf te vragen: het is juist andersom. Veel mannen zien mij een paar ingewikkelde variaties doen en durven vervolgens niet meer op me af te stappen. En aangezien ik zelf van het type "ik wacht af tot ik gevraagd wordt" ben...
... misschien toch eens iets assertiever worden. :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 2:43 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Ahh inderdaad ik las het verkeerd om.

Zelf heb ik daar niet zo last van, ik weet dat er dames bij zijn die ik vraag mij nog meer variaties aan kunnen leren, en dat vindt ik dan juist fijn, dus ik vraag ook zeker wel meer ervaren dames, maar t is maar net wie ik tegenkom als ik snel een danspartner moet zoeken, want tijd om de hele zaal rond te lopen heb je meestal niet ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 2:50 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Christine schreef:
Hmmm, volgens mij had ik het iets duidelijker moeten formuleren. Het is niet zo dat ik niemand durf te vragen: het is juist andersom. Veel mannen zien mij een paar ingewikkelde variaties doen en durven vervolgens niet meer op me af te stappen. En aangezien ik zelf van het type "ik wacht af tot ik gevraagd wordt" ben...
... misschien toch eens iets assertiever worden. :P
Waarom assertiever worden?
Laat die variaties gewoon eens weg en kijk wat er dan gebeurt. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 4:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Christine schreef:
Hmmm, volgens mij had ik het iets duidelijker moeten formuleren. Het is niet zo dat ik niemand durf te vragen: het is juist andersom. Veel mannen zien mij een paar ingewikkelde variaties doen en durven vervolgens niet meer op me af te stappen. En aangezien ik zelf van het type "ik wacht af tot ik gevraagd wordt" ben...
... misschien toch eens iets assertiever worden. :P
Waarom assertiever worden?
Laat die variaties gewoon eens weg en kijk wat er dan gebeurt. :cool:


Euh, als dame heb je daar meestal niet zoveel inspraak op de ingewikkelde variaties. Je kan ze natuurlijk weigeren, maar of je daar nou meer danspartners en fijne dansjes aan overhoudt betwijfel ik.

Ik ken het ook wel een beetje hoor. Ik vraag vaak heren ten dans, en dan stap ik toch bij voorkeur af op mannen waarvan ik weet dat ik fijn met ze dans, of gewoon jongens die ik erg mag. (Of meisjes.) Dansers die ik niet ken vraag ik niet zo snel, omdat ik dan niet weet wat ik krijg ofzo... Niet dat ik er niet van hou om verrast te worden, maar gewoon een veilige keuze willen maken.

Maar op het moment dat ik geen zin heb om mensen te vragen, word ik ook niet (of weinig) door anderen gevraagd. Of alleen door meisjes, terwijl vaak het moment dat ik geen zin heb om te vragen samengaat met dat ik geen zin heb om te leiden. Maar dat ik niet actief achter danspartners aanga, betekent zeker niet dat ik geen zin heb om te dansen. En ik voel me ook heel gevleid als ik ten dans gevraagd word. Maar dat gebeurt dus heel weinig. Zo eng ben ik toch niet? (Ik bijt bijna nooit, en als ik het doe is het lief bedoelt.)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 5:33 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bij mij hangt het ook van de dans af.


Als ik alleen op een bal ben dan zijn de "gewone" balfolk dansen geen probleem. Maar als er een Polska of Hambo langs komt, sta ik altijd (te lang) te twijfelen wie ik nou eens moet vragen.

Heeft ermee te maken dat bij die dansen de samenwerking erg nauw luistert. Als je elkaar niet bijna perfect aanvoelt is het al snel een "ramp".
Heeft er ook mee te maken dat ik te weinig mensen goed genoeg ken om meteen te weten of ze 'm "beheersen" of niet.

Zelfde gevoel heb ik (in iets mindere mate) bij een Polka. Is weinig aan als de partner niet enthousiast "met je mee" gaat.

Toch maar eens iets organiseren voor balfolkies die Polska, Hambo en/of Polka willen leren misschien? Dan wordt de keuze wat groter...

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 5:55 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
saghws schreef:
Toch maar eens iets organiseren voor balfolkies die Polska, Hambo en/of Polka willen leren misschien? Dan wordt de keuze wat groter...


off topic, maar toch maar even reageren :-)

Volgens mij zie je een Hambo niet heel vaak op een balfolk. Maar Polska en Polka komen allebei nog wel eens voor. Polka is denk ik voornamelijk iets van intentie van de dans die met elkaar moet kloppen. Ik weet niet of het helpt om daar veel aandacht aan te besteden. Misschien wel.

Maar Polska vind ik een ander verhaal. Ik zou graag meer polska's zien op bals, en meer mensen die hem kunnen dansen. Die dans past wat mij betreft perfect in het balfolkrepertoire, als koppeldans met redelijk wat ruimte om te improviseren en leiden/volgen. Ook de muziek past erg goed denk ik, en kan van "romantisch" tot "met ballen" gespeeld worden, wat ook de groepen voldoende expressiemogelijkheden geeft.

Het probleem zit hem er een beetje in dat er bij de Zweedse wereld een "polska is moeilijk en moet je niet leren aan beginners"-vibe heerst. En dat daar nog eens bij komt dat ze het moeilijk vinden om een polska-vorm te vinden/kiezen die op heel veel polska's (uit welk kut-dorpje dan ook) een beetje redelijk past.

:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 5:58 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Louise schreef:
Euh, als dame heb je daar meestal niet zoveel inspraak op de ingewikkelde variaties. Je kan ze natuurlijk weigeren, maar of je daar nou meer danspartners en fijne dansjes aan overhoudt betwijfel ik.

Als iemand duizend variaties doet en ik heb daar geen zin in, dan vraag ik gewoon of we het voor deze dans een beetje bij de basis kunnen houden, hoor :~)

Variaties kunnen heel leuk zijn (met Willow bijvoorbeeld :hug: :dancing:) maar soms concentreer ik me met iemand liever op het basis-gevoel.

En als dat heel dringend is (dat ik het daar graag bij wil laten) terwijl de ander me alle kanten op zwiert, dan vraag ik het. En daar heb ik fijne dansjes aan overgehouden, tot nu toe :tongues:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 6:17 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Cooper schreef:
"polska is moeilijk en moet je niet leren aan beginners"-vibe heerst. -)


off topic, maar toch maar even reageren :-)

Ik vind dat ook, en ik zit (nog) niet "diep" in het Zweedse wereldje.
Ik heb er dansers met jaaaren ervaring op zien sneuvelen, en er zijn partners waar ik 'm nog steeds niet lekker mee kan doen (maar er zijn er ook waarmee 'ie hemels voelt)

Echter, je moet ergens beginnen om uit het kip/ei verhaal te geraken.
(groepen die 'm niet spelen omdat de dansers 'm niet kunnen dansen)

Ik denk dat je met de Bingsjö Polska variant een heel eind komt, dwz die kun je op heel veel muziekjes doen.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 6:28 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
hambo ken ik zo niet...ook nog niet op bal's gehoord dat die gespeelt werd, de polska denk ik wel te kunnen maar ook probleem dat ik ervaren dame niet weet te vinden en kan t niet goed genoeg om te leiden. dus daar meer in leren zou ik graag willen.

Polka zie ik tot nu toe ook meer als aanvoelen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling