mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 12:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 9:27 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het huidige standpunt van saqws, na alle reacties :-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 9:33 am 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Cooper schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het huidige standpunt van saqws, na alle reacties :-)


Volgens mij heeft ie inmiddels wel door dat als ie nou wel het lef zou hebben om van te voren wat dansafspraken te maken, dat z'n balboekje dan zou uitpuilen met afspraken!!! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 12:14 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
saghws schreef:

Dat verklaart waarom zelfs bij een mannen overschot vaak/veel dames met elkaar dansen.


Voor een deel. Maar voor een deel misschien ook omdat voor vrouwen de hele zaal een potentiële danspartner is, of het nou mannen of vrouwen zijn. Als ik op een bal ben zijn er altijd een hele serie vriendinnen waar ik graag mee wil dansen en die ik uitnodig los van of er mannen langs de kant staan. Wat uit noodzaak geboren is (vrouwen overschot waardoor je beide rollen leert dansen) zorgt er uiteindelijk voor dat de "visvijver" van vrouwen veel beter gevuld is.

Ik ben sowieso van het "ondernemende extraverte" type dus ik wacht niet tot ik wordt gevraagd en ga zelf vragen. En als iemand bedankt dan zoek ik daar echt niets achter. Als die persoon op dat moment geen zin heeft om die dans met mij te doen, dan is dat zijn/haar goed recht.

Overigens heb ik het wel heel makkelijk want meestal ben ik op een bal met mijn vriend die in mijn ogen de beste danser van het hele land is en die eigenlijk altijd wel met mij wil dansen. :peace: Maar als ik zonder hem op een bal ben (en daar is tot nu toe altijd nog een vrouwen overschot geweest) dans ik vaak de hele avond als man. Zo maak ik een hoop dames gelukkig en kan ik dansen zoveel ik wil.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 12:45 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
ik heb jaren geleden eens in Eindhoven meegemaakt dat er wat mannen over waren terwijl ik samen met een vriendin danste. Vervolgens stapten er twee mannen op ons af die vroegen of wij met hen wilden dansen 'want omdat wij met elkaar dansten hadden zij niemand om mee te dansen'... Ik vond dat echt zo kinderachtig en onbeleefd van die heren om dat zo te vragen! Alsof wij vrouwen alleen maar met elkaar mogen dansen als er vrouwenoverschot is :angry: En wij waren die avond bijna nog niet eens gegaan dus dan waren die 2 heren ook gewoon overgebleven... puh! (heb daarna gelukkig nooit meer last gehad van dit soort situaties :) - en als ze hun vraagstelling hadden aangepast in 'goh, wij kunnen beiden niet zo goed dansen, zouden jullie met ons willen dansen? want wij samen gaat niet werken', dan hadden we best willen ruilen- )

Je gaat als overgeblevene toch ook geen heterogeen-danspaar uit elkaar halen omdat je geen leuk persoon om mee te dansen hebt kunnen vinden? :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 4:56 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Iertje schreef:
ik heb jaren geleden eens in Eindhoven meegemaakt dat er wat mannen over waren terwijl ik samen met een vriendin danste. Vervolgens stapten er twee mannen op ons af die vroegen of wij met hen wilden dansen 'want omdat wij met elkaar dansten hadden zij niemand om mee te dansen'... Ik vond dat echt zo kinderachtig en onbeleefd van die heren om dat zo te vragen! Alsof wij vrouwen alleen maar met elkaar mogen dansen als er vrouwenoverschot is :angry: En wij waren die avond bijna nog niet eens gegaan dus dan waren die 2 heren ook gewoon overgebleven... puh! (heb daarna gelukkig nooit meer last gehad van dit soort situaties :) - en als ze hun vraagstelling hadden aangepast in 'goh, wij kunnen beiden niet zo goed dansen, zouden jullie met ons willen dansen? want wij samen gaat niet werken', dan hadden we best willen ruilen- )

Je gaat als overgeblevene toch ook geen heterogeen-danspaar uit elkaar halen omdat je geen leuk persoon om mee te dansen hebt kunnen vinden? :p


Die ervaring heb ik ook een keer gehad. Het is echt niet makkelijk om mij pissig te maken, maar dat werkte wel echt heel goed...

Ik dans op een bal met wie ik zin heb om te dansen (en dat zijn in de praktijk vaker mensen die ik goed ken dan onbekenden, en vaker ervaren dansers dan beginners, dat geef ik toe) en als dat een vriendinnetje is met wie ik fijn dans, waag het dan niet om ons uit elkaar te halen onder het mom van "nu hebben wij niemand om mee te dansen..." :angry:

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2013 8:52 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Iertje schreef:
doet men zich hier ook realiseren dat je soms zelf (onbewust) degene bent die iemand wegkaapt voor een ander (dat je dus ook weleens wél op tijd was!) En dat je soms ook weleens degene bent die wordt weggekaapt voor de neus van een ander?
Dat je dus soms ook zelf degene bent die als 'winnaar' (om het voor het gemak maar zo even aan te duiden) uit de bus komt ;) !!! :D


Dat dacht ik ook toen ik deze discussie las. Ik kaap vast ook wel eens iemand voor een ander weg en ik word ook wel eens net iets eerder door de één gevraagd dan door de ander, reserveer ook wel eens en dansje vantevoren en op de veel bals dans ik met een handjevol mensen die ik ken. Ik zeg bijna elk bal wel eens 'nee' tegen iemand, omdat ik net even geen zin in die wals-in-100.000 heb...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 16, 2013 3:51 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Afgelopen zondag heb ik er eens op gelet:
- ik merk dat ik mensen al vraag voordat de dans wordt aangekondigd. Dat komt vooral doordat ik dan in de buurt sta bij dames, die al op mijn lijstje in mijn hoofd staan om nog een dansje mee te doen.
- twee keer mochten de dames een danspartner uitnodigen. Een balfolkvriendin nodigde me op afstand non-verbaal uit om te dansen. Tussen ons in stond echter een meisje die me ook uitnodigde, maar ze was net iets later en vatte de non-verbale bevestiging voor haar op. Ik heb de tweede helaas moeten mededelen dat de balfolkvriendin al eerder was.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling