mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 12:47 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
William Mc Gonnagle schreef:
campie schreef:
Gele sjerp =
[...]
Zwarte sjerp = verdwaald, ik kom eigenlijk voor judo

:biggrin: :applause:


Uiteraard met elkaar te combineren. :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 12:48 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Paars/groen voor mij dus! :dancing:

Twee leuke vind ik:
- De zwarte (briljant gevonden!)
- De gele (mijn stijldanspartner heeft een gele sjerp voor Latin... hij is gevorderd en wil best met iedereen dansen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 1:03 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
OK, nog ééntje dan:

Grijze sjerp = Help, ik ben kleurenblind.
:cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 2:01 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
campie schreef:
OK, nog ééntje dan:

Grijze sjerp = Help, ik ben kleurenblind.
:cool:

Dat lijkt me wat voor mij en laat 'kleuren' maar weg... :blush: Hoewel ik misschien beter een knal roze sjerp kan gebruiken zodat de mensen die ik niet kan zien mij wel zien en mij al dansend kunnen ontwijken, of me natuurlijk direct ten dans vragen. :biggrin:

Ik word weinig ten dans gevraagd, dus ga ik vaak zelf vragen. Soms moet ik mezelf daar echt toe zetten, want ik vind het best lastig om mensen te vragen. Dit komt vooral door m'n slechte ogen. Daardoor is het voor mij lastig om bekenden te vinden of om situaties in te schatten: "staat die jongen nou al bij die vrouw om met haar te dansen?", "of hebben ze net gedanst en kan ik hem nu vragen?" "of is het z'n vriendin die daar staat die vast nu die mazurka met hem wil dansen?". Ik heb daar al vaak blunders mee gemaakt en dat vind ik nooit zo prettig. Maar als ik mezelf er niet toe zet, komt het regelmatig voor dat ik langs de kant sta, dus ik probeer het wel. :luck:

Ik ben wel benieuwd naar de cursus grijpbaar kijken zonder gezichtsuitdrukkingen te kunnen zien!! :dancing: :peace:

Bij deze een uitnodiging aan jullie allemaal: als je eens met me wil dansen, vraag het me, dat vind ik fijn! :hug: Beginner of gevorderde maakt me niet uit. Polska's hou ik ook erg van. En als ik je niet direct herken terwijl je me toch eerder hebt gesproken of eerder met me hebt gedanst, wees dan niet beledigd. :blush: Dan ligt het aan m'n ogen. :peace:

P.S. Er bestaan ook speciale gele hesjes voor slechtzienden (voor het skiën), maar daar ga ik niet aan beginnen hoor! En m'n witte stok met rode bandjes laat ik ook maar thuis want die is niet zo bruikbaar op de dansvloer... daar zijn genoeg heren om me te leiden :wink: :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 2:20 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik vind het op zich wel een idee om gewoon af te spreken om met je armen boven je hoofd te zwaaien als je een danspartner zoekt.
Dat is erg duidelijk (ook voor slechtzienden) en je hoeft het maar even te doen... je staat dus niet lang voor gek als er niemand op je af komt. ;)

Misschien moet ik dat in Utrecht eens gaan uitproberen... met als risico dat een hoop mensen denken "die is gek, daar ga ik niet mee dansen! :laughing: ".


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 2:40 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
campie schreef:
OK, nog ééntje dan:

Grijze sjerp = Help, ik ben kleurenblind.
:cool:

Marlies Dekkers-bretels = mijn knieën knarsen :biggrin:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:02 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Kikker schreef:
Ik word weinig ten dans gevraagd, dus ga ik vaak zelf vragen. Soms moet ik mezelf daar echt toe zetten, want ik vind het best lastig om mensen te vragen. Dit komt vooral door m'n slechte ogen. Daardoor is het voor mij lastig om bekenden te vinden of om situaties in te schatten: "staat die jongen nou al bij die vrouw om met haar te dansen?", "of hebben ze net gedanst en kan ik hem nu vragen?" "of is het z'n vriendin die daar staat die vast nu die mazurka met hem wil dansen?". Ik heb daar al vaak blunders mee gemaakt en dat vind ik nooit zo prettig. Maar als ik mezelf er niet toe zet, komt het regelmatig voor dat ik langs de kant sta, dus ik probeer het wel. :luck:

Dat lijkt me inderdaad super-lastig voor je en ik vind het heel knap hoe je je daar toch doorheen slaat.
Respect, Kikker :cool:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:59 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
flimmie schreef:
campie schreef:
OK, nog ééntje dan:

Grijze sjerp = Help, ik ben kleurenblind.
:cool:

Marlies Dekkers-bretels = mijn knieën knarsen :biggrin:


Marlies Dekkers betekend voor sommige mensen heel andere dingen (heb ik uit betrouwbare bronnen :raisedeyebrow: )!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 4:09 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Nori schreef:
Marlies Dekkers betekend voor sommige mensen heel andere dingen (heb ik uit betrouwbare bronnen :raisedeyebrow: )!

Jaja, MD betekent de voorportalen. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 4:31 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Christine schreef:
Ik vind het op zich wel een idee om gewoon af te spreken om met je armen boven je hoofd te zwaaien als je een danspartner zoekt.
Dat is erg duidelijk (ook voor slechtzienden) en je hoeft het maar even te doen... je staat dus niet lang voor gek als er niemand op je af komt. ;)

Misschien moet ik dat in Utrecht eens gaan uitproberen... met als risico dat een hoop mensen denken "die is gek, daar ga ik niet mee dansen! :laughing: ".

Nee hoor, dan denk ik: "Aha, dat is dus Christine!" en dan ga ik met al mijn gekleurde sjerps om met je dansen :D

Net zoals Kikker zegt, ik word niet vaak gevraagd maar ik vind het wel leuk om gevraagd te worden. De tactiek "afwachtend naast de dansvloer staan te kijken" werkte afgelopen Mokumbal trouwens wel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 4:33 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Als ik met onbekende dames ga dansen zijn dat inderdaad vaak degenen die langs de vloer staan en duidelijk aandacht hebben voor de muziek. Dan heb je vaak een aardige kans dat ze ook gevoel hebben voor het dansen.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 5:47 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Kikker schreef:
campie schreef:
OK, nog ééntje dan:

Grijze sjerp = Help, ik ben kleurenblind.
:cool:

Dat lijkt me wat voor mij en laat 'kleuren' maar weg... :blush: Hoewel ik misschien beter een knal roze sjerp kan gebruiken zodat de mensen die ik niet kan zien mij wel zien en mij al dansend kunnen ontwijken, of me natuurlijk direct ten dans vragen. :biggrin:

....

P.S. Er bestaan ook speciale gele hesjes voor slechtzienden (voor het skiën), maar daar ga ik niet aan beginnen hoor! En m'n witte stok met rode bandjes laat ik ook maar thuis want die is niet zo bruikbaar op de dansvloer... daar zijn genoeg heren om me te leiden :wink: :peace:


Ik wilde inderdaad al zeggen: Wat nou roze sjerp, ik heb nog wel een geel reflecterend hesje? Maar gelukkig lees ik soms berichtjes zowaar in hun geheel... :biggrin:

Heer=blindegeleidehond?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 5:50 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Goed, volgende keer ga ik dus duidelijk met mijn armen boven mijn hoofd zwaaien, ik zie uit naar ons dansje Togram! :biggrin: :dancing:

Leon schreef:
Dan heb je vaak een aardige kans dat ze ook gevoel hebben voor het dansen.


Dat probeer ik ook vaak in te schatten. Zelf dans ik al jaren, en ik speel ook piano, dus gevoel voor ritme zit er in elk geval in. Als mensen geen gevoel voor de dans hebben vind ik het vaak nog overkomelijk, maar mensen zonder ritmegevoel.... dat is lastig!

Op Castlefest werd ik door een heer gevraagd die de dans niet bleek te kunnen. Dat vond ik geen probleem, totdat hij gestaag in een 4-kwartsmaat bleef stappen terwijl het een wals was.... voor mij dus verstand op nul en een beetje meewandelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 7:55 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Kikker schreef:
Polska's hou ik ook erg van.

Kijk, dat is nuttige info (al wist ik dat al wel van jou). Net als saghws heb ik ook bij polska's moeite om een danspartner te vinden. Een polska kan ik alleen dansen met iemand anders die m ook enigszins kan.

Misschien kan iedereen die een polska kan dansen een Zweeds vlaggetje op zijn wang schilderen? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 8:44 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Christine schreef:
Op Castlefest werd ik door een heer gevraagd die de dans niet bleek te kunnen. Dat vond ik geen probleem, totdat hij gestaag in een 4-kwartsmaat bleef stappen terwijl het een wals was.... voor mij dus verstand op nul en een beetje meewandelen.


Deed hij niet gewoon de luie wals? Als in dat elke 1,2,3 gelijk staat aan 1(+ aansluiten) pas naar links en op de volgende 1,2,3 weer naar rechts? Die is altijd erg fijn om bij te komen van een wilde bourree oid.
Of zaten z'n benen gewoon echt strak in een 1,2,3,4 maat en ging compleet langs de muziek heen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling