mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do apr 25, 2024 7:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 8:55 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Ook ik zal reageren in utrecht als je staat te zwaaien,, mocht ik niet in mn route naar je toe aangesproken worden ofzoow ;)

De zweedse vlaggetjes ben ik voor...ik zal ze hard opzoeken...

Kikker zou ik best willen opzoeken...heb je vast ook wel s gezien..maar geen idee wie je bent ;)

als ik sjerpen zou dragen zou ik kiezen voor:
1 halfpaars half gele sjerp, ik hang tussen beginnen en ervaren in en wil met iedereen te dansen.
1 Groene sjerp voor wiebelmazurka's
En een witte natuurlijk, al wil ik wel weten wat er dan niet meer verboden is :P

Maar om elkaar van t forum te herkennen iedereen nog een dogtag met daarop de forum naam ;) ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 9:06 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
(tempo: 1, 2, 1, 2, 1, 2)
Stap naar links (rechts voor hem), sluit. Stap naar links, sluit. Stap naar links, sluit. Stap naar links, sluit. Stap naar links, sluit. Stap naar links, sluit. Stap naar links, sluit.

Nee, daar kan ik geen wals van maken. :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 9:19 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
hmm, geel, rood, blauw, wit ,zwart.... Ik denk dat ik voor de Mondriaan-sjerp ga!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 11:41 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Hoe het bij mij werkt, is totaal afhankelijk van mijn stemming en de door mij ervaarde sfeer en situatie. In sommige situaties loopt het allemaal goed en vraag ik me zonder gène de ene na de ander, soms ervaar ik om de een of andere reden een hoge drempel om mensen te vragen.

Ik heb er soms ook geen goede neus voor om te zien wie wel zin heeft om te dansen en wie niet. Als mensen me trouwens meermalen weigeren op verschillende bals, dan weet ik genoeg en vraag ik ze niet meer. Dan is het geen kwestie meer van 'even drinken, plassen, neus poederen, kletsen, uitrusten', maar gewoon niet willen dansen vanwege de persoon.

Het moment vind ik ook heel lastig soms. Soms begint de dans al, heb je net even niet gehoord wat ze gaan spelen en zijn de mensen die willen dansen al aan het dansen. Ik heb wel geleerd sneller te handelen dan ik normaal doe. Daarmee passeer ik in mijn snelheid wel eens mensen, die zich dan wat gepikeerd voelen dat ik hen niet vroeg (dan keek ik wel, maar zag ik ze niet, hoe lomp dat ook klinkt). De ene keer loop ik de dansvloer op, kijk rond en vraag iemand, de andere keer sta ik eigenlijk te lang aan de kant en vraag ik de buurvrouw, die zegt nee, en dan laat ik het zitten ('ja' is natuurlijk ook mogelijk), omdat ik het eigenlijk wel best vind. Heel soms ga ik rondwandelen aan het begin van de dans, maar dat heeft meestal niet het gewenste effect, omdat de mensen die willen dansen al aan het dansen zijn.

Op het BBF ging het juist heel lekker. Bijna altijd lukte het om een danspartner te kunnen vinden. Ik vond het ook een mooie ontdekking dat een simpele handreiking vaak al voldoende was om een dame tot een dansje te verleiden. Eigenlijk ontstond die gewoonte bij mij, omdat je niet weet welke taal de dame spreekt. Maar het werkte eigenlijk beter dan de mensen vragen.

Gevraagd worden gebeurt af en toe wel eens. De leukste was wel toen op BBF een tarantella werd aangekondigd en een meisje meteen ferm haar handen naar me uitstak: 'we gaan de tarantella doen' (okee, dat meisje kende ik wel een beetje). Hoezo Belgen niet gediend van de directe aanpak. :liar:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 9:05 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Barrin schreef:
Kikker zou ik best willen opzoeken...heb je vast ook wel s gezien..maar geen idee wie je bent ;)

:biggrin: Iedereen herkent me altijd direct aan m'n witte haren. En ik heb een rode bril. :peace:
Heb je al eens met me gedanst? Ik weet ook niet wie jij bent. :)

Ik kijk uit naar een dansje! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 9:47 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ff foto's terug gespiekt van vorige Moira, en als je daar was heb ik nu een idee wie je kan zijn :)

Dan hebben we nog niet gedanst, ik loop erg vaak in nightwish shirt rond,
dat is wel redelijk herkenbaar voor mij denk ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 11:05 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
telenn gwad schreef:
Ik word zelden gevraagd, terwijl ik dat eigenlijk wel erg fijn vind.
....
Mensen weigeren doe ik regelmatig. ...


Ergens klopt hier iets niet.
Of je wordt vaker gevraagd dan je in eerste instantie denkt, of mensen hebben de moed opgegeven om je te vragen, omdat je zo vaak weigert.


Ha ha ah, je hebt helemaal gelijk, hoor! Het was ook niet mijn meest heldere post, zoals je misschien wel kon merken.

Maar...ik word inderdaad weinig gevraagd (door mensen die ik niet ken) en van die weinige keren weiger ik dan ook nog wel eens.

Het viel me vooral dit Boombalfestival op, omdat ik gewoon ziek was en niet meer dan drie vier dansjes per dag aan kon, dat mensen bijzonder ongemanierd reageren op een afwijzing. Ik vraag bijna altijd en word gus ook met regelmaat 'afgewezen'. Ik ervaar dat niet als een groot issue, iets waar ik over na moet denken. Dat die persoon MIJ dan maar de volgende keer moet vragen...en ik denk al helemaal niet dat die persoon niet met mij zou willen dansen...
Als iemand me vraagt en ik zeg 'nee' vind ik dat op zich al genoeg. En als mensen stom doen als ik 'nee' zeg, dan voel ik al helemaal geen behoefte meer om ets uit te leggen...Iemand in Lovendegem gaf me zelfs het gevoel dat ik alleen maar een smoesje gebruikte om niet te hoeven dansen. Hallo!!! Ik ben daar toch op een dansfestival met voorbedachte rade? Dan probeer ik toch niet onder dansen uit te komen zonder goede reden???

Trouwens (sorry Kees, dit wordt weer geen helder verhaal...als ik weer helemaal in orde ben, worden ze misschien wel weer beter), ik heb het idee dat veel mensen een weigering opvatten zoals ze die zelf zouden bedoelen. Dus, ina weird twisted way, hulde aan Bart voor de eerlijke manier waarop hij nu inzicht geeft in zijn gedachtengang. Ik merk dat dat in iedergeval op gaat voor mij...zo schrijvend.
Wat denken jullie?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 12:19 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ik denk dat je gelijk hebt wat mij betrefd, een gewoon nee zou ik inderdaad zelf alleen geven als ik de rede niet wil zeggen, anders zou ik altijd erbij zeggen, nee nu even niet, maar straks misschien wel, ook zeg ik vaak nee deze dans ligt me niet zo...dan weet de ander dat ik r niet om persoonlijke rede weiger, en zodoende vat ik het zelf ook op als er niks bijgezegd wordt dat het om de persoon gaat....

dus ik ben het met je eens telen gwad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 12:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
jee!!! Dan had ik het toch min of meer en zeer omslagtich...goed geformuleerd... denk ik. ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 12:56 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Ik vond het ook een mooie ontdekking dat een simpele handreiking vaak al voldoende was om een dame tot een dansje te verleiden.


Ik vind dit ook een mooie methode om een dame ten dans te vragen. Het straalt ouderwetse hoffelijkheid uit (en daar houd ik van). Ook al ben ik moe, ik zal niet snel een dans afslaan als de heer mij hoffelijk vraagt. :)

Ik ben een geëmancipeerde vrouw, maar als ik ergens gevoelig voor ben dan zijn dat heren die je het gevoel geven een echte 'dame' te zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 1:37 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ik doe dat zelf ook vaak, zeker in het buitenland. Oogcontact maken werkt vaak ook erg goed :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 1:52 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bart schreef:
in het buitenland.


Ik kan desgewenst op het volgende bal wel eens een demonstratie geven hoe men in buitenlanden zoals Bulgarije, Roemenië, Macedonië, etc elkander ten dans uitnodigt.
Ter leering ende vermaek.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 2:08 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Dus, even samengevat:

Het komende bal sta ik in de zaal met mijn armen wild boven mijn hoofd te zwaaien, en dan kom jij met je gekleurde sjerp om mij op Oost-Europese wijze ten dans vragen?

Ik zie er nu al naar uit! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 2:09 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Klinkt spannend hoor! Niet allemaal tegelijk doen trouwens :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 2:20 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Привет !

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling