mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 11:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Vragen of gevraagd worden?
Ik laat de ander (meestal) het initiatief nemen 10%  10%  [ 4 ]
Ik neem zélf (meestal) het initiatief 36%  36%  [ 14 ]
Ongeveer fifty-fifty: ik vraag en wordt gevraagd 54%  54%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 9:57 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
harpelientje schreef:
Mag ik er 1 reserveren voor Orfest?


Tuurlijk, graag!

harpelientje schreef:
Vraag ik jou, of vraag jij mij?
Ik denk dat ik op tijd moet zijn om jou te vragen..:S


Ojee, betekent dit dat ik bezig ben een "balfolk beroemdheid" te worden?

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2012 12:12 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
saghws schreef:
Ojee, betekent dit dat ik bezig ben een "balfolk beroemdheid" te worden?


Hoe bedoel je 'te worden'? Elke balfolkie is fan van Gozeweijn en een fan van Gozeweijn weet toch wel wie zijn chauffeur is?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2012 7:06 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:29 am
Berichten: 45
Ron schreef:
saghws schreef:
Ojee, betekent dit dat ik bezig ben een "balfolk beroemdheid" te worden?


Hoe bedoel je 'te worden'? Elke balfolkie is fan van Gozeweijn en een fan van Gozeweijn weet toch wel wie zijn chauffeur is?


@ Saghws: Tuurlijk ben je een bekend balfolk persoon :) er wordt wel vaak gezegd: Probeer een keer met hem te dansen, hij is goed!!

@ Ron: Chauffeur??? BAASJE!! Behalve dat iedereen Gozeweijn kent, ziet men Wim ook geregeld langskomen op bals. En praktisch altijd bezet :)

_________________
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2012 9:06 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
harpelientje schreef:
@ Ron: Chauffeur??? BAASJE!! Behalve dat iedereen Gozeweijn kent, ziet men Wim ook geregeld langskomen op bals. En praktisch altijd bezet :)


Weet je zeker dat Gozeweijn niet de baas is?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 8:47 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Saghws heeft een enorme discussie op facebook doen losbarsten door de opmerking dat hij helemaal klaar is met 'dat malle balfolk'.
Gevraagd maar een reactie komt die inderdaad, waaruit blijkt dat het heel veel met 'vragen en gevraagd worden' te maken heeft, iets waar iedereen bij tijd en wijle problemen mee heeft.
Om de discussie inhoudelijk te maken.
Hier liep een zeer goede en ervaren balfolkdanser als saghws tegenaan:
saghws schreef:
Terwijl ik me juist had voorgenomen mijn verlegenheid te overwinnen en gewoon partners te gaan vragen waarvan ik vind dat ze heel goed en mooi dansen.

Ik ga me dan afvragen waar dat aan ligt.
Ik dacht dat ik wel lekker dans.
Bovendien zie ik dezelfde partners dansen met mensen waarvan ik vind dat zij “slechter” dansen dan ik.
Dus dat zal het dan wel niet zijn, maar wat is er dan aan de hand?
Ik ben misschien gewoon sociaal wat te onhandig en vraag het op het verkeerde moment?
Misschien was er een mannen-overschot en was ik steeds te traag?
Misschien werk ik te weinig met mijn ellebogen en laat ik me te snel passeren?
Het lijkt wel of je van te voren moet reserveren of een dame die een beetje lekker kan dansen zo ongeveer moet stalken om een kans te maken met haar te mogen dansen.

Dus dan kap ik er maar helemaal mee of ik vraag alleen nog maar echte beginners.
Maar da’s dan wel een beetje jammer voor de Polska’s en de walskes.

Of zijn er andere dingen aan de hand die ik niet in de gaten heb?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 9:32 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kees schreef:
Saghws heeft een enorme discussie op facebook doen losbarsten door de opmerking dat hij helemaal klaar is met 'dat malle balfolk'.
Gevraagd maar een reactie komt die inderdaad, waaruit blijkt dat het heel veel met 'vragen en gevraagd worden' te maken heeft, iets waar iedereen bij tijd en wijle problemen mee heeft.
Om de discussie inhoudelijk te maken.
Hier liep een zeer goede en ervaren balfolkdanser als saghws tegenaan:
saghws schreef:
Terwijl ik me juist had voorgenomen mijn verlegenheid te overwinnen en gewoon partners te gaan vragen waarvan ik vind dat ze heel goed en mooi dansen.

Ik ga me dan afvragen waar dat aan ligt.
Ik dacht dat ik wel lekker dans.
Bovendien zie ik dezelfde partners dansen met mensen waarvan ik vind dat zij “slechter” dansen dan ik.
Dus dat zal het dan wel niet zijn, maar wat is er dan aan de hand?
Ik ben misschien gewoon sociaal wat te onhandig en vraag het op het verkeerde moment?
Misschien was er een mannen-overschot en was ik steeds te traag?
Misschien werk ik te weinig met mijn ellebogen en laat ik me te snel passeren?
Het lijkt wel of je van te voren moet reserveren of een dame die een beetje lekker kan dansen zo ongeveer moet stalken om een kans te maken met haar te mogen dansen.

Dus dan kap ik er maar helemaal mee of ik vraag alleen nog maar echte beginners.
Maar da’s dan wel een beetje jammer voor de Polska’s en de walskes.

Of zijn er andere dingen aan de hand die ik niet in de gaten heb?


Die discussie gemist, waar vind ik die?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 10:32 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Op ziijn eigen profiel op facebook.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 4:30 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Kees schreef:
Saghws heeft een enorme discussie op facebook doen losbarsten door de opmerking dat hij helemaal klaar is met 'dat malle balfolk'.


Ik als niet-Facebooker wil graag even weten of dit serieus is, of een knuppel in het hoenderhok voor een inhoudelijke discussie?
Want ik wil de fijne walsjes met hem toch niet hoeven missen eigenlijk. :s


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 4:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Is het niet gewoon een april-grap ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 4:40 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Nee, dit was geloof ik erg serieus. Fijn dat je het ook hier gepost hebt Kees!

Nog even wat stukjes uit de discussie, tot zover ik het gevolgd heb (excuses als ik nicks vergeet en let op dat de meeste smilies verdwenen zijn):

Saghws schreef:
...je wilt iemand vragen, doet twee stappen, bam! Staat er al iemand anders tussen jou en de dame die je wilde vragen. Kijk je daarna om je heen, heeft iedereen al iemand. Ik heb geen zin/het zit niet in mijn karakter om me ergens zo geforceerd te moeten tussen wurmen. Overigens hartelijk dank voor alle reacties, iedereen!


Felice schreef:
Ik heb dat juist als vrouw bij balfolk heel vaak! Je wilt niet weten hoe veel dansjes tijdens bals ik uiteindelijk aan de kant bleef staan, omdat iedereen al een danspartner gevonden had. Of hoeveel dansjes ik jaloers naar koppels gekeken heb, omdat ik ook met diegene wilde dansen, maar niet brutaal genoeg was. Tijdens Folkwoods benefiet concert waren er inderdaad volgens mij een keer meer mannen dan vrouwen, maar meestal moet ik me, als vrouw, er op instellen dat ik op jacht moet om aan de dans te blijven.
Ik probeer er nu minder waarde aan te hechten, dat scheelt ook een hoop. Ik heb nu een aantal mensen waarmee ik graag dans (en ik hoop zij ook met mij) en daar dans ik vaak mee. Soms wil ik heel graag met een goede danser dansen of een nieuw iemand, dan trek ik de stoute schoenen aan, ben brutaal, reserveer van te voren, wat dan ook. Soms heb ik geen zin om te rennen en dan blijf ik vaker alleen over, nouja... Dan ga ik lekker naar de muzikanten kijken of naar de dansers die allemaal mooi aan het dansen zijn. Het moet wel leuk blijven, toch?
Kort gezegd: Je bent niet de enige, ik zou het jammer vinden om te zien dat je naar aanleiding van dit stopt met balfolk! Volgende keer een dansje doen? (Ik dans helemaal niet slecht hoor... alleen de polska heb ik nog niet helemaal door :D)


SanderP schreef:
Wat ik zelf eigenlijk altijd doe, is van te voren al bedenken met wie je heel graag danst, en met wie je heel graag zou willen dansen. En wie met welke dans. En dan naarmate het liedje eindigt, snel "localiseren" waar iemand staat. En dan snel op af stappen met een grapje of wat dan ook en vragen voor een dans. Dit klinkt ook weer zo alsof ik dat zo schematisch doe, dat is ook weer niet zo. Maar het is vooral handelen met je gevoel en oplettendheid. Maar ik mis ook vaak genoeg de boot hoor omdat ik doof ben. Ik kan dan wel mooi de muziek horen, maar ik krijg eigenlijk nooit mee wat ze omroepen. Maar tegen de tijd dat ik dan weet wat ze gaan dansen...... ;p


Wirtex schreef:
Allereerst: ik denk dat meer dames niet met je durven te dansen omdat je zo goed bent dan andersom Wim!

Dat gezegd hebbende denk ik dat je iets verwoord wat voor veel meer mannen speelt dan je denkt. Ik zelf ervaar het ook.
Verlegenheid maakt het lastig om je keuzes te maken. Maar ik denk dat niet alleen verlegenheid hier mee speelt.

In mijn communicatie met mensen ben ik van nature erg introvert. Dat maakt dat ik niet snel een gesprek zal beginnen, maar meer een afwachtende houding zal aannemen, al is het maar omdat ik geen idee heb waar ik over zou beginnen). Er wordt denk ik juist verwoord dat het maken van een praatje kan helpen om 'het ijs te breken' wat de stap naar een dansje veel kleiner kan maken (bewijs, zie je reactie op Miranda). Een medium als Facebook kan een hele 'veilige' manier zijn om deze eerste stapjes te zetten, dat heb ik al meer zien gebeuren. (terwijl ik dit type, gebeurd het hier ook al...!) Ook het samen bijwonen van een workshop of les kan hier heel goed bij helpen. Het vergroot de mogelijkheid tot contactmogelijkheden en daarmee lijkt het vanzelf veel makkelijker te worden om diegene te vragen voor een dansje.

Ik zit met hetzelfde punt dat ik na een bal wel eens het gevoel heb dat het me niet gelukt is om bepaalde mensen die ik niet ken of weinig mee dans ten dans te vragen. De ene keer gaat het beter dan de andere en tussendoor geniet ik natuurlijk van alle dansers die ik wel durf te vragen of die mij vragen.

Wim, ik kijk er naar uit het hier eens in real-life over te hebben, ik denk dat we best wat strategieën kunnen uitwisselen! We zijn niet allemaal zo creatief en impulsief als Sander ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 4:57 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Ik zit met verbazing de posts hierboven te lezen over het punt dat saghws bezig houdt. Als er één topdanser binnen balfolk is dan is het saghs wel en ik kan me ook niet voorstellen dat hij met balfolk zou stoppen. Ik heb de discussie op het facebookprofiel van saghws niet gevolgd daarom moet ik het doen met delen van de discussie hierboven. Soms heb ik er ook last van dat ik te laat mensen vraag, dat heeft te maken met mijn verlegenheid, maar ook dat ik niet direct zie / hoor wat voor dans er komt.
Tot slot: de datum van het begin van deze discussie doet inderdaad vermoeden dat het een eerste-van-de-maand-kwestie is zoals Campie opmerkt. Aan de andere kant: door de ernst van de discussie neig ik weer naar het tegendeel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 03, 2013 6:55 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Beste mensen, dit is geen grap.

Kees, bedankt voor het verwijzen.

Sorry voor degenen die de discussie op Facebook hebben gemist, maar ik vind het niet correct om ongevraagd hier van alles naartoe te kopiëeren.
(Omdat de discussie in facebook ook niet helemaal publiek is)

Misschien later, als de storm van reacties wat is geluwd en ik wat tijd over heb, dat ik dan een soort samenvatting hier neerzet.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 8:55 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Ik heb de facebook-discussie gemist, dus geen idee wat daar allemaal gezegd wordt, maar wat ik hier zo lees denk ik dat Wirtex gelijk heeft: Net zoals sommige leiders niet op de hele goede volgers afstappen, zo zullen vast niet alle volgers op hele goede leiders af durven stappen... Hoewel ironisch genoeg juist Saghws en Wirtex volgens mij bekend staan als mensen die goed kunnen dansen en met iedereen willen dansen.

Wat betreft het 'er snel bij moeten zijn': Dat is iets dat zichzelf creëert; Als je immers niet de tactiek van Sander toepast, dan sta je langs de kant. Zelf wil ik eerst wil weten wat de band gaat spelen, maar als je daarop wacht ben je vaak al te laat. Vooral bij Cadansa was dat opvallend: Daar was het een kwestie van zo snel mogelijk de dichtstbijzijnde persoon vragen voor het eerstvolgende dansje, anders kwam er niet zoveel van dansen.

Overigens valt het me wel op dat er altijd wel mensen langs de kant staan, zowel dames als heren. Waarom zou je die dus niet vragen? Misschien zeggen ze 'nee', omdat ze moe zijn, net iemand anders hebben afgewezen, een kop thee in hun handen hebben, het betreffende dansje niet leuk vinden of gewoon willen muziek luisteren of kletsen, maar misschien zitten ze ook wel in hetzelfde schuitje als jij en waren ze net te laat om te dansen met degene met wie ze wilden dansen...[/b]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 9:34 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Ron schreef:
Zelf wil ik eerst wil weten wat de band gaat spelen, maar als je daarop wacht ben je vaak al te laat. Vooral bij Cadansa was dat opvallend: Daar was het een kwestie van zo snel mogelijk de dichtstbijzijnde persoon vragen voor het eerstvolgende dansje, anders kwam er niet zoveel van dansen.


apart...dit zou impliceren dat er stilletjes dansers verdwijnen in het luchtledige. In theorie zouden er bij de tweede dans evenveel danskansen moeten zijn als bij de eerste dans. :raisedeyebrow:

Ron schreef:
Overigens valt het me wel op dat er altijd wel mensen langs de kant staan


Waarschijnlijk zit daar de oplossing van de "verdwijnende-dansers-these"

Maar als ik zelf dans vind ik het makkelijker om mensen van de dansvloer te vragen (die geven door hun positie al aan dat ze willen dansen) dan mensen van langs de kant. Dat maakt het wel lastiger om te vragen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 11:38 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik schreef het in het feestboekdraadje ook al,..maar uhm,..

Niet omdat het geen goed onderwerp is ofzo, het lijkt me wel nuttig om het zo uit e spreken. Maar ik denk niet dat dit balfolk-specifiek is. Het lijken me hele normale menselijke gevoeligheden die bijna horen bij alle vormen van sociale interactie. Bij een paardans word je dan nog wat meer op de feiten gedrukt, maar dat zou met iedere danssoort zo zijn als je het mij vraagt (en heb ik gemerkt). Of zie ik dat verkeerd?

Wat ik dan weer wel typisch balfolk vind, is het grote aantal harten onder de riem, en de openheid waarmee er over gesproken wordt,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 292 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 158 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling