mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 9:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 4:43 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
zeerover schreef:
Zo'n mooie uiteenzetting verdient een eigen topic, .... Zeker jij als LBB-er zou toch beter moeten weten....


Hihi, dat weet ik ook wel, maar we hoeven er niet meer aan te denken want we hebben tegenwoordig een moderator :rose: die dat altijd netjes opknapt

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 4:48 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik vind LBB maar een rare term.

Maar kan ik dan na 6 bals en 2 weken in Belgie het afgelopen jaar en bezoek aan Damada aanspraak maken op titel Internationaal Bekende Balfolker?

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 5:24 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leon schreef:
Ik vind LBB maar een rare term.

Jullie moeten die term niet zo serieus nemen....

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 9:21 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Ik heb eigenlijk geen idee wat we in Nijmegen trekken.
Inderdaad een idee om bij het bal van 31 oktober wellicht een paspoort controle te houden. :biggrin:
Maar geen idee wat we trekken, ik woon nog niet zo lang hier in nijmegen dus ik pik ze er nog niet zo snel uit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2009 9:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Je kunt natuurlijk de postcode-andro doen. Eerste ronde voor postcode 1000-2000, daarna aansluiten met postcode tot 3000. Enzovoort. :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 9:20 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Goed idee, Campie! Ontmoet je meteen wat mensen uit je eigen regio. :laughing:

Voor mezelf betreft: ik vind het geen probleem om te moeten reizen voor een bal. Een bal zoals dat in Eindhoven gisteren is reden genoeg om vanuit Leiden te gaan. Al helemaal als je met een groepje met de auto gaat, dan houd je de reiskosten ook nog eens laag.

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 12:23 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Goed idee om dat eens op het forum te gooien Flimmie, ik was daar eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik kreeg ook de indruk dat er een hoop mensen in Utrceht komen die eigenlijk nergens anders heen gaan dan naar Utrecht. Nu komen er ook wel een hoop mensen naar Utrecht die wèl ergens anders heen gaan ook, maar toch... Zo vanaf de verschillende podia gezien leek het me dat de meeste "bal-oases" zo inderdaad hun eigen kring hebben opgebouwd.

En zo moet het ook denk ik. Niet iedereen is gek genoeg om het hele land af te reizen om alle balfolks te bevolken. In den Beginne was dat wel zo; alle 25 man gingen gewoon naar alle activiteiten in den lande (en daarbuiten). Dat was ook nodig, omdat die 25 man extra op elk bal zorgden dat het haalbaar was om muzikanten te halen, en zo niet dan speelden ze zelf wel. (Oh the good old times). Tegenwoordig lijkt het erop dta die 25 zijn afgelost door een andere 25(+), maar dat het grootste deel van de befolking toch uit locals bestaat, of semi-locals,...(mensen die maar naar 2 bals gaan oid).
Die eerste 25 zie je ook bijna nergens meer...Iemand Gromit of Scorda nog gezien de laatste tijd op een bal? Ze zijn wel eens op het mokumbal denk ik? En Mota hmself? Last sighting is geloof ik op een bal in Wageningen, was hij er deze keer? Fille kwam eerder ook nog wel eens op een bal in Nederland (voordat ze dat boek had gelezen :devilish: ) Ikzelf kan maar moeilijk de tijd vinden om naar meer bals te gaan dan die in Utrecht, en zelfs die in de Moira sla k wel eens over. Ernie heb ik ook al een tijd niet meer gezien geloof ik. Ik vergeet er nog een hoop, sorry.

Anyway, beetje afgedwaald,..sorry. Een vorm van enquete is een goed idee. Dat kan op elk bal afzonderlijk. Maar misschien geeft een enquete op balfolk.nl eigenlijk ook wel een goed beeld? Ik weet het niet zeker natuurijk, maar ik heb de indruk dat ook de mensen die redelijk nieuw zijn en de niet-LBB-ers ook wel op balfolk.nl komen. Dan zou een enquete daar (met de juiste vragen) een redelijkrealistisch beeld geven, toch?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 12:28 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
oh ja, wat mijzelf betreft:

De eerste reden voor mij om wel of niet naar een bal te gaan is mijn eigen agenda.
De tweede reden is of de programmatie me aanstaat. De derde is de sfeer/aanwezigheid van vrienden.

Eerste reden met afstand het belangrijkst, de andere twee staan vlakbij elkaar. Afstand is voor mij niet zo van belang, zo lang het niet mijn agenda in de weg zit,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 12:41 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Mijn afwegingen:

1. Staat mijn agenda het toe?
2. in principe niet meer dan 1 bal per weekend
3A. Als het verder weg is, is het dan makkelijk terugreizen op de dag zelf.
3B. Als ik niet meer terugkan is er dan een (redelijk comfortabele) slaapplek.
4. Als er keuze is uit verschillende ballen, laat ik fotografische overwegingen uiteindelijk meespelen. Of ik kom gewoon omdat iemand mij uitnodigt.

En soms ga ik gewoon voor de muziek en de gezelligheid en laat ik de camera gewoon thuis (of in de tas).

@ Mafdet: Mijn regio is Nederland en omstreken. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 2:00 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Cooper schreef:
Anyway, beetje afgedwaald,..sorry. Een vorm van enquete is een goed idee. Dat kan op elk bal afzonderlijk. Maar misschien geeft een enquete op balfolk.nl eigenlijk ook wel een goed beeld? Ik weet het niet zeker natuurijk, maar ik heb de indruk dat ook de mensen die redelijk nieuw zijn en de niet-LBB-ers ook wel op balfolk.nl komen. Dan zou een enquete daar (met de juiste vragen) een redelijkrealistisch beeld geven, toch?
W

Ik ben benieuwd waarvoor een enquête een goed idee is. Misschien is het wel leuk om te weten wat het percentage locals op een bal is, maar wil je daar dan iets mee? Als je mensen gaat lastigvallen met enquêtevragen moet je daar mijns inziens wel een goede rede voor hebben. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 2:09 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kikker schreef:
Cooper schreef:
Anyway, beetje afgedwaald,..sorry. Een vorm van enquete is een goed idee. Dat kan op elk bal afzonderlijk. Maar misschien geeft een enquete op balfolk.nl eigenlijk ook wel een goed beeld? Ik weet het niet zeker natuurijk, maar ik heb de indruk dat ook de mensen die redelijk nieuw zijn en de niet-LBB-ers ook wel op balfolk.nl komen. Dan zou een enquete daar (met de juiste vragen) een redelijk realistisch beeld geven, toch?
W

Ik ben benieuwd waarvoor een enquête een goed idee is. Misschien is het wel leuk om te weten wat het percentage locals op een bal is, maar wil je daar dan iets mee? Als je mensen gaat lastigvallen met enquêtevragen moet je daar mijns inziens wel een goede rede voor hebben. :peace:


Bijvoorbeeld om te kijken waar en hoe je reclame wil maken. Of om te kijken naar de "levensvatbaarheid" van nieuwe bal-locaties. (In Nieuweschans naast het station is het heel bereikbaar,...maar het aantal locals is niet heel erg groot en zal niet heel erg groot worden etc,.._)
Hebben de grootste bals ook de grootste local-community of zijn de grote aantallen juist vanwege hoge aantallen "LBB-ers"? Als je als bal dan zo groot wil worden heb je dus meer LBB-ers nodig,...en dus een andere programmatie? En als je juist klein wil blijven etc.

Dus behalve nieuwsgierigheid die graag gestild wil worden, ook planning ed :-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 3:35 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ik zie mezelf ook wel actiever worden...

mijn overwegingen is mn agenda, maar balfolk krijgt wel een redelijke hoge priorteit.
vrienden die heen gaan helpt wel erg.
2 ballen in een weekend juist wel als ik ze kan combineren in een regio door er te blijven hangen.

voorkeur regio Utrecht voornamelijk ontwikkeld doordat ik toen ik daar in de buurt woonde daar vrienden heb gekregen.

En nu voornamelijk in het noorden meer actief aan het worden.

tot nu toe in het westen nog niet naar ballen geweest, en sinds ik in het noorden zit het zuiden ook nog links laten liggen.

Wel voor grotere dingen reisbereidheid zo heb ik de festivals in frankrijk nog wel in overweging, maar zal t van vrienden/goede bekenden afhangen of ik t zie zitten.

Zie mezelf nog niet snel alleen naar een festival gaan.

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 3:49 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Wat ik heel fijn vind is dat een van m'n beste vrienden tegelijk met mij is gaan balfolken. We gaan dus samen naar een bal, we starten de avond samen, en we gaan samen naar huis. Daartussenin zien we elkaar vaak alleen met de jig en cercle. :laughing:

Het is zo wel gezellig en op die manier hoef ik niet "eng alleen" ergens heen. Zoals ergens anders op dit forum staat vraag ik niet zo snel mensen ten dans. :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 4:04 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Ik kan helaas niet heel erg lokaal zijn want in Enschede is er slechts eens per jaar een bal ofzo. (Stageweekend even niet meegeteld natuurlijk)

Helaas zitten mijn weekenden vaak al erg vol en is het vanuit Enschede best een eindje reizen voor je überhaupt ergens bent dus is agenda en reistijd een belangrijke factor bij mijn ga-ik vraag.
Als ik ga is het dus meestal naar Utrecht, maar ook vooral omdat daar heel vaak bals zijn en die dus meer kans maken om uit te komen met mijn agenda. (Deventer laatst kwam dus niet uit bijvoorbeeld)

1 Keer in Amsterdam geweest, dat was omdat we door een Gonnagle waren uitgenodigd toen ze daar gingen spelen. (Mijn vriend hielp met de techniek)

Balfolk heeft niet mijn hoogste prioriteit, dus dan krijg je dit. ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 4:36 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
In verband met familie etc kan ik makkelijk naar bals in de buurt van Haarlem, Breda, Nijmegen en Enschede. Dat betekent dat Limburg, Zeeland en het noorden meestal buiten bereik liggen. Verder laat ik naast mijn agenda de locatie en de bands toch vrij zwaar wegen voor ik ergens heen reis.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 168 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling