mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 12:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 9:08 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik ben tot nu toe alleen in Utrecht (Musketon en Moira) en Eindhoven geweest. Dat is voor mij nog best bereikbaar vanuit Leiden (waar ik zelf woon) en vanuit mijn ouders. Wilde wel naar het Mokum- en Haagbal, maar dat kwam niet uit met mijn agenda. Dat is dus al het eerste criterium, verder reistijd, bekenden die gaan (maar ik leer steeds meer mensen kennen) etc.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2009 10:33 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
flimmie schreef:
- Valt regionale betrokkenheid anderen ook op (dus dat mensen dicht in de buurt een bal folk bezoeken en verre oorden mijden of dat LBB's elkaar bijna nergens meer tegenkomen tenzij ze heel erg hun best doen en van tevoren afspreken),

Je suggereert hier een fenomeen dat LBB-ers (ik dacht even dat je het over Limburgers had ofzo) steeds minder ver reizen voor een bal. Dat vind ik een moeilijke. Ik heb zo mijn geografische restricties die ik alleen laat varen als een bijzondere omstandigheid zich voordoet. Dat is: een zeer mooie locatie, een zeer goede band cq. line-up, of sociale aspecten.

Citaat:
- Is regionale betrokkenheid onderdeel van het succes van bal folk in algemene/bredere zin

Voor de verbreding van balfolk is regionale betrokkenheid essentieel. De eerste keer/keren ga je nog niet ver reizen voor een bal, maar als je het leuk vindt, heb je er grotere reisafstanden voor over. Ikzelf ben ook eerst twee keer naar Boschbal geweest voordat ik de gemeentegrenzen achter me liet.

Citaat:
- Zijn de structureel georganiseerde Oases Van Balfolk (Wageningen, Haagbal, PARA, Spansbal, Eindhoven, Utrecht, Enkhuizen/Hoorn, Mokumbal, Nijmegen, Venlo) vooral aangewezen op hun eigen achterbannen?

Ik schat in dat dat wisselt.

Citaat:
- Is de programmering van invloed om verre reizen te maken en dus een middel/garantie om op een bal een hogere opkomst te krijgen.

De programmering is voor mij wel degelijk van invloed voor mijn bereidheid afstanden af te leggen. Voor LBB-ers zal dat zeker gelden, locals en beginnende LBB-ers kennsen nog te weinig bands om op basis daarvan te selecteren. Alles is dan leuk en nieuw.

Citaat:
- In hoeverre wegen de ongerief veroorzakende oorzaken van logeerpartijen - denk aan half opgeblazen luchtbedjes of van krioelende wandluizen doorspekte leenmatrassen - op tegen het wel of niet maken van verre reizen naar de Oases Van Balfolk.

Op Enschede na ben ik nog niet ergens na een bal blijven slapen en in Enschede was het in een blokhut (en in Gent na kerstboombal in de jeugdherberg). Dus logeerpartijen heb ik nog niet meegemaakt. Zelf kies ik graag plekken uit die ik nog met mijn autootje kan aanrijden. Leiden was wel zo ongeveer het verste wat ik autotechnisch kan behappen. En Deventer is eigenlijk wel een locatie dat ik te ver vind om te rijden, dus dat vereist ook even een oplossing.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2009 11:14 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Citaat:
Zelf kies ik graag plekken uit die ik nog met mijn autootje kan aanrijden.


Prachtig Brabants.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2009 9:07 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Cooper schreef:
. (In Nieuweschans naast het station is het heel bereikbaar,...maar het aantal locals is niet heel erg groot en zal niet heel erg groot worden etc,.._)

Daar is trouwens wel een mooi zaaltje...
:biggrin:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2009 9:08 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Hmm, zo zou ik het zelf niet gezegd hebben, maar ik begrijp het zeker wel. Zeg zelf ook 'aanrijden' als ik vertrekken bedoel, maar ja, ben dan ook van oorsprong Brabo. :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2009 9:09 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Oops, quote vergeten. Ging hier dus over:

Leon schreef:
Citaat:
Zelf kies ik graag plekken uit die ik nog met mijn autootje kan aanrijden.


Prachtig Brabants.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2009 6:00 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Op verschillende bals is de verhouding tussen locals en LBB'ers wel anders. Dit lijkt mij vooral aan de bereikbaarheid te liggen (in Wageningen meer locals dan in Utrecht), maar ook aan de programmering (ik vermoed toch een redelijk aantal LBB'ers in Deventer komend weekend).

Wil je de locals trekken, moet je binnen je plaats veel reclame maken voor het bal, dan komen ze wel. Wil je daarnaast meer LBB'ers trekken, dan moet je ook nog eens een aantrekkelijke band geprogrammeerd hebben.

Voor mij is overigens niet de reistijd het belangrijkst, maar de mogelijkheid tot overnachten. Zo ga ik prima naar een bal in Groningen (waar een vriendin van mij woont), maar minder snel naar een bal in Breda of Rotterdam (waar ik geloof ik niemand ken).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 10:22 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het fenomeen 'oases' was mij ook opgevallen. De meeste balfolk locaties hebben een aardige lokale achterban die 'bestuift' wordt door de balfolk forenzen. Die 'forenzen' zijn heel handig bij het aanslingeren van het bal, trekken mensen de dansvloer op en maken de dansuitleg makkelijker. Naar mijn idee is dit meestal een klein groepje van ±15 man? Verschilt per bal/programmatie/locatie.

Leon schreef:
Citaat:
Zelf kies ik graag plekken uit die ik nog met mijn autootje kan aanrijden.


Prachtig Brabants.

Zet je 'm dan langs de mijne? ;)
Ik las er strak overheen :blush:

Voorheen ging ik ook NL af naar bals, op Groningen na :blush: Daarbij speelde het programma een aardige rol, vervoer (trein/lift/overnachting) en het gegeven dat er toen nog niet zo veel bals waren.
Nu ga ik naar 'n bal als we er met Orfeo spelen.. en heel af en toe als er iets speelt waar ik benieuwd naar ben.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: balfolk in venlo
BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2009 12:13 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Omdat Venlo een aantal keer als balfolkoase genoemd word, neem ik even het initiatief om hier fanatieke LBB-ers te laten weten dat het hier gaat om een zeer behoudend clubje van een stuk of 8 mensen (ik noem even geen leeftijden) die maandelijks bij elkaar komen onder de noemer "bal", maar in feite krijgen ze balfolkdansles van een enthousiaste juf die al meer dan 50 jaar actief is in NL, B, D en Fr en ook bekend is met de verschillende dansjes, pasjes, variatietjes,...
Zelf ging ik er tot een jaar geleden weleens heen of speelde wat mee met de plaatselijke huisband. Sinds ik vorig jaar door een LBB-er (zo zou ie zichzelf nooit willen noemen, maar goed) uitgenodigd ben om een ECHT BAL mee te maken in Wageningen, reis ik regelmatig af naar de andere oases om me daar te verfrissen aan nieuwe muziek en dans.
Kortom: doe geen moeite om naar Venlo af te zakken!

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 11:03 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
OK, dan valt Venlo kennelijk af als Oase van Bal Folk. Maar er staat dus wel zoiets als een bedoeïenentent waar de dadels en vijgen van dans en spel verorberd kunnen worden?
En waar heb je onze LBB J. eigenlijk vandaan gehaald?

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 11:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Het bier in de Venlose bedouienentent is overigens van hoge klasse. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2009 11:25 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Op basis van de kwaliteit van het vocht moet Venlo toch tot de oases worden gerekend. :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 9:33 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
@campie:
http://www.lindeboom.nl/ bedoel je? Opgepast als je geen 18 bent, kom je de site niet op!
@flimmie:
Als ik Sommerbordunale zeg, geloof je me toch niet. Zoekt en gij zult vinden!

_________________
ik spans, jij spanst...wij spansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 10:49 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Nee, daar geloof ik inderdaad niks van.
Ik houd het toch op de oase Venlo, met dadels, vijgen en bier :devilish:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2009 12:22 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
WirTex, is het iets om een leuke enquete op balfolk.nl te zetten? Om eens te kijken naar de redenen en dergelijken.

De indruk die ik nu krijg is dat ieder bal zijn eigen achterban moet hebben om te kunnen bestaan.
Maar ook de indruk is dat afstand niet echt een obstakel is voor veel LBB-ers, en dat die wel extra komen bij een voldoende interssant programma. MAW: voor de regionalen maakt het niet veel uit wat er geprogrammeerd wordt, maar wil je meer mensen te trekken (de LBB-ers) dan maakt de programmatie wel degelijk veel verschil.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 148 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling