mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 02, 2024 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:09 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Louise schreef:
Ik ben misschien naief, maar het werkt wel. :-) Dat vind ik juist zo fijn dat dat soort dingen kunnen in het balfolkwereldje...


Waarom zou je dat dan veranderen, als het nu werkt?

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:09 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Leuk trouwens al jullie reacties :hug: (Of zou ik dat vinden omdat jullie allemaal zeggen wel meer te willen betalen? :biggrin: )

Gratis initiatie is veel gedoe, dan moet iedereen de zaal weer uit enzo. En is een initiatie genoeg om te weten of je het leuk vindt? Er zijn juist mensen die de eerste keer alleen komen kijken en luisteren, voor ze worden overgehaald ook wat stapjes te zetten. Die vallen dan buiten de boot...

Mijn argumenten om frequente bezoekers korting te geven is dat je een dergelijke harde kern met ervaren dansers nodig hebt om een bal leuk te houden. Probeer maar eens een bal te draaien met alleen maar nieuwelingen. Dat is echt heel moeilijk. En als je vaak komt, stop je behoorlijk veel tijd en (entree)geld in de balfolk, ik vind dat dat wel beloond mag worden, op een of andere manier...

Misschien is korting op vertoon van je OV, college kaart of een via internet aan te vragen kortingskaart voor als je weinig inkomsten hebt wel een interessante combi. Maar dat levert ook weer extra werk, want iemand moet die aanmeldingen beheren, en zorgen dat die mensen hun kaartje krijgen etc...

Plus dat ik toe wil naar gratis entree voor de utrechtse bals voor mensen die met regelmaat helpen met de organisatie van bals. (Koken, kassa draaien, pr dingen, kortingskaarten- en vrijwilligersadministratie bijhouden etc.) Maar hoe dat te controleren en handhaven weet ik ook nog niet...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Louise schreef:
Ik ben misschien naief, maar het werkt wel. :-) Dat vind ik juist zo fijn dat dat soort dingen kunnen in het balfolkwereldje...


Waarom zou je dat dan veranderen, als het nu werkt?

W


Wellicht verander ik het ook niet...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:14 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Louise schreef:
Plus dat ik toe wil naar gratis entree voor de utrechtse bals voor mensen die met regelmaat helpen met de organisatie van bals. (Koken, kassa draaien, pr dingen, kortingskaarten- en vrijwilligersadministratie bijhouden etc.) Maar hoe dat te controleren en handhaven weet ik ook nog niet...


Maar als je het huidige systeem toch wil veranderen, met bovenstaande in gedachten, dan is een soort donateurschap wel een goed idee denk ik.
Met een pasje dan enzo. Donateurschap zou dan korting geven op de entree-prijs.

Mensen die korting nodig hebben om een of andere reden kunnen dan gratis zo'n pasje krijgen. Andere mensen die vaak bals bezoeken kunnen zo'n pasje kopen. En vrijwilligers krijgen zo'n pasje dan ook gratis.

Ofzoiets,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:17 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Louise schreef:
Plus dat ik toe wil naar gratis entree voor de utrechtse bals voor mensen die met regelmaat helpen met de organisatie van bals. (Koken, kassa draaien, pr dingen, kortingskaarten- en vrijwilligersadministratie bijhouden etc.)

Goed idee trouwens,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:45 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Louise schreef:
Mijn argumenten om frequente bezoekers korting te geven is dat je een dergelijke harde kern met ervaren dansers nodig hebt om een bal leuk te houden. Probeer maar eens een bal te draaien met alleen maar nieuwelingen. Dat is echt heel moeilijk. En als je vaak komt, stop je behoorlijk veel tijd en (entree)geld in de balfolk, ik vind dat dat wel beloond mag worden, op een of andere manier...


Ik snap het idee wel, dat jij veelplegers wil belonen, maar aan de andere kant snappen de mensen die regelmatig naar een bal komen ook dat ze waar krijgen voor hun geld.

De prijzen zijn inderdaad gestegen, maar ik heb het idee dat de eisen ook zijn veranderd. Volgens mij vindt men het tegenwoordig wel karig als er maar één band speelt. Er worden dus vaak meerdere bands gevraagd, die ook meer kosten dan vroeger.

En eerlijk gezegd geloof ik dat studenten wel een tientje kunnen uitsparen voor een bal. Ik geloof niet dat ik een rijke student ben en ik heb nooit moeite gehad entree op te hoesten. Gewoon minder (bier) drinken et cetera. :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 5:55 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Is een pasjessysteem niet te veel gedoe? Aanvragen moeten worden verwerkt en beoordeeld, pasjes moeten worden gemaakt en opgestuurd, wie bepaalt hoelang ieder pasje geldig is en hoe ga je dat controleren? En dan nog: mensen die wel een pasje hebben, vergeten natuurlijk hun pasje ook wel eens.

Wat mij betreft mag de korting zoals deze nu bestaat blijven bestaan. Dat scheelt veel organisatorisch gedoe en maakt het bij de kassa niet al te moeilijk.

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 6:00 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Ik vind 10 euro heel redelijk en vind niet dat er met kortingen gewerkt zou hoeven worden. Voor de mensen waarvoor het echt niet te betalen is, zou geregeld kunnen worden dat ze bardienst o.i.d. draaien.

Het verbaast me vaak dat er mensen zijn die echt niet snappen waarom ze geld moeten betalen voor een bal. Ik vind het echt goed als mensen zich er meer bewust van worden dat het geld voor de muzikanten is (en natuurlijk voor de zaal e.d.).
Balfolkland is voor muzikanten gemiddeld echt onderbetaald, maar omdat ze het leuk vinden blijven ze komen. (Er zijn zelfs allemaal muzikanten die ervan moeten leven.)

Het bovenstaande is wat meer terzijde, maar het stoort me wel. Dus daarom zou ik het juist niet erg vinden als mensen gewoon 10 euro betalen en daarbij te horen krijgen waarom ze dat eigenlijk betalen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 6:07 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Precies! Rooddraakje slaat de spijker op zijn kop! :applause: Muzikanten zijn uiteindelijk de dupe van minder inkomsten.
Ik denk dat het een luxe is dat je voor 10,- euro 2 livebands hebt!
(Bij een gemiddelde tango-avond betaal je 5,- of 6,- euro voor alleen muziek van cd-tjes...)
En ik ben (nog steeds) student, en ik vind 10,- euro echt niet te veel.
Mensen die korting willen zouden een kassa- of bardienst kunnen draaien of helpen met de opbouw/afbouw. Dat levert je medewerkers op en dit is veel minder werk dan al die kortingspassen of vage grijze zones van mensen die menen niet genoeg geld te hebben.

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 6:48 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Volgens mij zijn op dit forum weinig mensen te vinden die vinden dat ze geen waar voor hun geld krijgen als ze naar een bal gaan... :blush:

Blijft nog wel mijn vraag staan: hoeveel mensen hebben er daadwerkelijk gebruik gemaakt van het kortingstarief, is daar iets over bekend? Het maakt nogal wat uit hoeveel mensen korting krijgen...

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Toegangsprijs:...........................10 euro

Kortingen:
- leeftijdkorting..........................2
- stadspas..................................2
- vriend van het bal....................2
- foto's maken............................2
- geen gebruik van de dansvloer..2
___+
Totaal kortingen.........................10 euro
En dan heb ik de veelplegerskorting (dank Huathe!) nog niet eens meegerekend.

Ik zie het wel zitten. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:27 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Rooddraakje schreef:
Ik vind 10 euro heel redelijk en vind niet dat er met kortingen gewerkt zou hoeven worden. Voor de mensen waarvoor het echt niet te betalen is, zou geregeld kunnen worden dat ze bardienst o.i.d. draaien.


Draakje schreef:
HBalfolkland is voor muzikanten gemiddeld echt onderbetaald, maar omdat ze het leuk vinden blijven ze komen. (Er zijn zelfs allemaal muzikanten die ervan moeten leven.)


Ik sluit me aan bij Rooddraakje. Als muzikant vind ik het jammer dat er vaak weinig geld is, terwijl je er veel geld (reiskosten voor repetities, stages, e.d.) en tijd in stopt en er misschien zelfs wel (deels) van zou willen leven. En als organisator vind ik het jammer dat je muzikanten bijna altijd minder kan betalen dan je graag zou willen.

Daarnaast wil ik ook nog even noemen dat het voor de organisatie ook heel erg veel werk is om zo'n bal te organiseren, en voor zover ik weet gebeurt dat overal vrijwillig. Ik merk zelf dat ik er na zoveel jaren bals organiseren een beetje tegenzin van krijg, om dat steeds maar voor niets te doen. Zeker nu de bals groter worden en ik een groot deel van de mensen niet ken. Het is leuk om zo'n feestje te organiseren en het is leuk dat er dan zo'n 100 mensen een hele leuke avond gehad hebben, maar het is wel echt veel geregel en werk.

Dit dus ook nog even als kanttekening. Nu de balfolk in Nederland groter wordt en er vaker bals georganiseerd worden, ook vaak met workshops erbij, is het misschien niet zo raar als de mensen die er echt veel werk van hebben een vrijwilligers-vergoeding krijgen o.i.d.

Ik vind het dus een heel goed idee, Lou, om 10 euro te vragen voor een bal met goede bands. Dat geld kan naar de muzikanten en misschien ook voor een deel naar de organisatie.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:35 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:
Daarnaast wil ik ook nog even noemen dat het voor de organisatie ook heel erg veel werk is om zo'n bal te organiseren,...
Misschien ben ik wel meer van de Old School Spans-feestjes tegenwoordig ;) Minder werk, meer lol (als muzikant in elk geval) en meer incrowd ;)

En dan kom ik wel gewoon naar een bal in Utrecht om fijn te consumeren van bandjes en betaal daar graag een tientje voor. (bij mij zijn de reiskosten toch de grootste post, die twee euro zijn relatief maar weinig).

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 8:48 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Rooddraakje schreef:
Ik vind 10 euro heel redelijk en vind niet dat er met kortingen gewerkt zou hoeven worden. Voor de mensen waarvoor het echt niet te betalen is, zou geregeld kunnen worden dat ze bardienst o.i.d. draaien.

Ik vind 10 eypo ook een prima bedrag. Dat mensen niet beseffen wat ze daar voor krijg is wel jammer ja... maar hoe maak je ze daar bewust van? Dit topic is 1 ding, maar voor de rest...
Voor mij spelen de reiskosten eerder mee dan de entreeprijs, omdat die laatste toch meestal wel schappelijk is.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 9:54 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
Tja, ... studenten, studenten, studenten wat een voorrecht Krijgen studenten toch bij sommige mensen.
Kunnen studenten geen bijbaantjes Nemen ofzo, misschien vakantie werk. Hebben al Vaak ov voordeel en het is maken voor HUN toch ook gewoon keuze's, wel een Baantje, op vakantie of niet wel of geen mobieltje, enz..

Denk DAT er echt nog wel meer groepen in aanmerking komen die echt buiten HUN vermogen krap bij kas zitten en waar een Kortings tarief echt wel redelijk voor is.

Zelf kost een balavondtje mij ongeveer 50 euro (reis, entree, bar) vind de verhoudingen dan ook wel erg zoek met de student (OV, 8 euro entree, dikwijls eigendrank) uiteindelijk moet ik toch ook extra werken om mij deze hobby te veroorloven, En dat heb ik er graag voor over die 10 euro: applaus:

En dan de stempelkaart doet mij toch wel denken aan de afhaalchinees heeft Geen enkele Invloed op het geen wat ik eet maar als ik toch ga, ja dan maar Stempelen, Het Lijkt mij een grote onnodige extra rompslomp DENK DAT JE de "harde kern" meer tegemoet komt door gewoonweg goeie balbands te blijven halen iets fantasties wat je doet en je daar op blijft concentreren, een Grotere beloning voor de komende Vaak denk dansers is er niet.

Gratis entree voor vrijwilligers Lijkt mij een Sympathiek idee, of zoiets van de helft korting voor 2 uur helpen (misschien iets voor armlastige studenten)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 177 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling