mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 02, 2024 4:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:04 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:44 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Utrecht
Ik denk eerlijk gezegd dat een korting niet nodig is, mensen die niet zoveel geld hebben, zullen altijd wel blij zijn met een korting, maar ze kunnen net zo goed de normale prijs betalen. 10 euro is namelijk meer dan redelijk... Misschien met vrijwilligers kun je werken met een paar gratis drankjes, want ik denk dat het daarvoor ook wel wordt gedaan... Ik vind het een goed idee om het te veranderen, schappelijker voor de muzikanten, en voor de organisatie!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:11 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben fel tegenstander van kortingen; wij proberen de bals in nijmegen voor iedereen zo goedkoop mogelijk te houden.
en die korting gaat om 1 a 2 euro...dat zet toch helemaal geen zoden aan de dijk?

Citaat:
]En krijgen we ook weer de discussie over wie korting mag krijgen. Ik vind zelf student te smal. Ik ken genoeg niet-studenten die het krapper hebben dan wel-studenten... Hoe pakken we dat aan?


inderdaad, toen ik klaar was met mijn studie heb ik het een tijdje krapper gehad. Destijds was dat door een stom slecht betaald baantje...
maar wat doe je met degenen met een riant inkomen met zware woonlasten?
of de mensen die te veel geld uit geven aan uitgaan/reizen/kleding of kinderen
of de mensen die minder geld hebben omdat ze de keuze maken om minder tijd te verspillen aan een baan?
het blijft een vaag begrip :blush:

Citaat:
Gratis entree voor vrijwilligers Lijkt mij een Sympathiek idee, of zoiets van de helft korting voor 2 uur helpen (misschien iets voor armlastige studenten)


Voor! Bij onze bals streven we naar een fatsoenlijk vrijwilligers beleid (lukt nog niet zo riant zoals wij dat willen) Dat is altijd goed als blijk voor waardering voor degenen die zich die avond uit de sloffen werken en het is ook direct duidelijk wie 'recht' op een korting/beloning heeft.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:16 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Hee, Jannes, wat is er aan de hand met je shift-toets?

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:23 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
:applause: :applause: voor Menno.

Je kunt je geld maar eenmaal uitgeven en als je er spruitjes voor gekocht hebt, schiet er minder over voor een bal.
Waarom zou je in een weekend 3 bals moeten meemaken? En het volgend weekend weer en daarvoor dan ook nog naar België reizen.
Het lijkt wel of er niets anders is in het leven dan ballen. :angry:

Dan wordt het inderdaad zelfmeegebracht water drinken met als consequentie dat de zaaleigenaar er de brui aan gaat geven.

Een disco is duurder en daar draaien ze alleen maar plaatjes met gehoorbeschadiging.

Zo!

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:29 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: za feb 16, 2008 7:19 pm
Berichten: 63
[quote = "flimmie" Hee, Jannes, wat is er aan de hand met je shift-toets? / quote]

Tja daar wordt ik zelf ook een beetje gek van, leg dat eens uit of een nieuw topic ? O, misschien is het die vertaler die er op zit bij mij !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:33 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ik geef eerlijk toe dat de prijs niet de rede is dat ik zelfmeegebracht water drink...maar meer t feit dat ik water t gezondste vind en t goed de dorst lest...en ja ik werk soms op een bal er 2 liter van weg, maar als blijk van waardering koop ik ernaast ook nog zo nu en dan een consumptie.

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 11:27 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Barrin schreef:
.en ja ik werk soms op een bal er 2 liter van weg


Hier moet je trouwens wel een beetje iets mee uitkijken. Wel zoute stengels erbij eten ofzo. Als je heel veel zweet en dan alleen (veel) water drinkt krijg je na een tijdje zoutgebrek (is mij wel eens overkomen, hoewel nog nooit in het nedrelandse klimaat) met duizelig en misselijk en hoofdpijn en onderuitgaan enzo.

Als je echt overdrijft krijg je zelfs watervergiftiging, en dat is echt link. Daar gingen toen bij de nijmeegste vierdaagse ook dingen mee mis.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 12:03 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Nadeel van geen korting geven is dat mensen erdoor ontmoedigd kunnen worden om te komen. Dat levert minder inkomsten op, en minder nieuwe mensen. Tja, het is een afweging natuurlijk.

Uit mijn eigen ervaring: het is opvallend dat de meeste mensen die beweren dat studenten veel te veel klagen dat ze het krap hebben, zelf gestudeerd hebben in de tijd dat je als student nog onbeperkt studiefinanciering kreeg (dus zolang je studeerde, niet afhankelijk van wat) en in de tijd dat de OV-studentenkaart nog de hele week geldig was... :blush:

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 12:13 am 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: ma nov 23, 2009 5:12 pm
Berichten: 5
Ik vraag me af hoe representatief de mensen hier op het forum zijn. Is het niet logisch dat iedereen hier geld over heeft voor een bal? Immers je komt op het forum als je actief als spanser bent, je bent actief als je naar veel bals gaat, dus je hebt er het geld blijkbaar voor over.

Hoewel ik denk dat de meeste studenten tegenwoordig best 10 euro kunnen betalen voor een bal, zijn er nog steeds studenten voor wie dit niet betaalbaar is. Voor komend bal in de Musketon (8 euro) heb ik van een meisje gehoord dat ze niet komt, omdat het te duur is, terwijl ze verder geen reiskosten heeft. Het zou wel haar eerste keer zijn, dus dan zou een regeling dat de eerste keer gratis is haar waarschijnlijk wel over de drempel halen.

Korting voor mensen die vaak komen, vind ik niet zo nodig. Dat zijn juist de mensen die hebben laten zien dat ze er het geld wél voor over hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 12:54 am 
Offline
Trainee

Geregistreerd: ma mei 18, 2009 8:40 am
Berichten: 25
Ik heb een tijdje grootschalige evenementen helpen organiseren, dus ik heb wel wat ervaring met vraagstukken rond de toegangsprijs e.d. Mijn ervaring is: mensen betalen niet uit zichzelf wat ze denken dat iets waard is, maar laten de prijs mede bepalen hoeveel ze iets waarderen.

Dus een relatief duur bal met redelijk goede bands zal meer gewaardeerd worden dan een goedkoop bal met één lokale band. Ik zou je dan ook aan willen raden om iets te gaan spelen met de verhouding kwaliteit/kwantiteit en de daarbij horende toegangsprijs.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 1:08 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Tsjeboetikin schreef:
Korting voor mensen die vaak komen, vind ik niet zo nodig. Dat zijn juist de mensen die hebben laten zien dat ze er het geld wél voor over hebben.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik merk juist dat het steeds lastiger wordt om vrienden mee te nemen die nog nooit gedanst hebben, want 10 euro entree is toch meer dan bij gewoon uitgaan... De eerste-keer-korting spreekt mij daarom wel aan, maar het is misschien wel lastig te controleren. Alhoewel de 'naïviteit' bij de bals in Moira volgens mij erg goed werkte: als je mensen vertrouwt, zijn ze ook wel eerlijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 8:29 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Hasselt schreef:
Dus een relatief duur bal met redelijk goede bands zal meer gewaardeerd worden dan een goedkoop bal met één lokale band.
Kunnen lokale bands niet goed zijn?
Sorry, maar hier wordt ik echt een beetje pissig van...
Sidaro, Lirio, Annie en de Boswachter, OrfeO.. allemaal "lokale" bands, die toch aardig populair zijn dacht ik zo.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 8:45 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Mafdet schreef:
Uit mijn eigen ervaring: het is opvallend dat de meeste mensen die beweren dat studenten veel te veel klagen dat ze het krap hebben, zelf gestudeerd hebben in de tijd dat je als student nog onbeperkt studiefinanciering kreeg (dus zolang je studeerde, niet afhankelijk van wat) en in de tijd dat de OV-studentenkaart nog de hele week geldig was... :blush:


wat een onzin, dat is lang geleden, ik denk de jaren 80 begin jaren 90
In mijn tijd (2000-2005) heb ik zeker gebruik gemaakt van kortingen (een gegeven paard niet in de bek kijken), maar vond ik dat mede studenten steen en been konden klagen.
Ben toen namelijk een tijdje penningmeester geweest, en dan hoor/zie je wel alle slappe excusen in contrast met iemands uitgaven patroon (nieuwe kleren, mp3, uitgaan) voorbij komen :crying:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 8:53 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
:biggrin: opvallend, in korte tijd hebben we 3 pagina's over kortingen vol geblaft...wat zijn wij folkies eigenlijk een stelletje geldwolven!

Louise schreef:
Bijvoorbeeld door te werken met een stempelkaart en dat je Xe bal dan gratis is ofzo


Kijk als dit is om mensen tegemoet te komen...daar houd ik niet van. Zo solidair ben ik ook weer niet. Ik geloof niet dat veelplegers zielig zijn zodat ze ondersteund moeten worden in nog meer bals.

:dancing: Maar ik ben een groot voorstander van ludieke/onzinnige acties. Ik zie het helemaal zitten met zegeltjes plakken, stempeltjes, bal-miles kaarten en wat al niet meer om onzinnige dingen te winnen: meet en greet met de orga, knuffelbeesten, plectrums, doekjes van de muzikanten of in het uiterste geval een consumptie of een entree. :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 8:56 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
zeerover schreef:
Hasselt schreef:
Dus een relatief duur bal met redelijk goede bands zal meer gewaardeerd worden dan een goedkoop bal met één lokale band.
Kunnen lokale bands niet goed zijn?


volgens mij doelt die op hetzelfde consumenten gedrag dat een klant gelooft dat een fototoestel van 500,- beter is dan een toestel van 300,-
of merk-pindakaas van 2,- lekkerder zou smaken dan 0,75.
Dat is niet zo maar een consument denkt soms wel zo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 174 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling