mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 10:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 6:22 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Menno schreef:
Vind ik op zich ook niks mis mee, zolang het old-school spansen maar niet aangeklaagd word omdat het aan oneerlijke concurrentie doet. Het kan best én-én. hoop ik.

Precies :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 6:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Vind ik ook! Juist dan creeer je voor beginnende bands een opstappodium: met een gratis optreden kunnen ze zich in de kijker spelen, en alvast wat podiumervaring opdoen. Als er iemand dan geinteresseerd is, kan diegene hen boeken voor een kleine vergoeding, waardoor ze nog meer ervaring opdoen en nog beter worden en uiteindelijk net zoveel betaald krijgen als de Almachtige Franse Bands :cool:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 8:33 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 9:51 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Thuis
Interessant onderwerp dit. Het beantwoord onder andere de vraag die ik me al een tijdje stel hoe een en ander allemaal uit kan; moeilijk dus...

Als ik zojuist de hele discussie (inmiddels 8 pagina's) lees haal ik er een paar dingen uit:

- zo'n beetje iedereen hier is het er over eens dat 10 euro niet te veel is voor wat je er voor krijgt
- Er zijn mensen die daar anders over denken, maar die zijn niet van dit forum en niemand weet precies waarom ze dat denken, maar de meesten daarvan betalen toch gewoon nadat ze korting hebben gevraagd en niet gekregen
- subsidie kan, maar is onzeker, sponsoring is veel werk


Ten aanzien van de entreeprijs kan ik het niet laten om de vergelijking te maken met popmuziek: als **** komt, dan betalen dezelfde mensen die 10 euro te duur vinden waarschijnlijk 30 tot 70 euro om ze te zien, waar nog bijkomt de mojo tax voor de gedachte aan een zelf gesmeerd broodje kaas wat je mee had willen nemen.
in die zin denk ik dat het een kwestie van 'opvoeden' is om mensen te laten beseffen dat 10 euro niet te duur is om een avondje Musketon te doen met drie bands, waar je op live muziek kunt dansen vanaf 21.00 to 02.00. Het komt mij heel erg voor dat mensen het maar vanzelfsprekend vinden dat ze dat allemaal krijgen. Iedereen die wel eens geprobeerd heeft een feesten en partijen band te huren voor een trouwerij die weet er van mee te praten dat je voor beneden de 1000 euro niet iets krijgt waar je de hele avond naar kunt/wilt luisteren...Misschien zijn de mensen een beetje verwend...

Wat betreft sponsoring: het heeft mij altijd verbaasd hoe Adam Oldenburg in Raamsonksveer het iedere keer weer voor elkaar kreeg om daar vier (over het algemeen) topbands neer te zetten in een zaaltje waar zo'n beetje 50 betalende bezoekers komen en dan nog uit te komen. Het antwoord is sponsoring. Adam is daar heel goed in en daarmee krijgt hij een heleboel voor elkaar. Het is waar dat je er veel tijd in moet stoppen, maar je krijgt er dan ook heel veel voor terug.


Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal, want mij is ooit gevraagd eea te organiseren hier in Noord Holland en ik ben afgehaakt...(maar ik heb dan ook het excuus dat ik het druk heb, wie niet...)

_________________
"Is het glas half leeg of is het half vol?"
Maar dat is mijn glas niet; het mijne was vol!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2009 1:38 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
Ook ik heb me even verdiept in kostenplaatjes om te kunnen oprganiseren, en zonder een groot team is me de moed in de schoenen gezakt een bal te organiseren, omdat ik denk dat ik het gewoon niet quitte kan laten draaien, en dan zijn er nog niet eens belachelijke prijzen gevraagd door bands maar wordt er gesproken over reiskostenvergoeding, maar een zaal die groot genoeg is maakt t lastiger.

T gene dat een mogeljkheid is is door kleinere dingen eerst te doen en zo een potje op te bouwen.
Ik merk inderdaad dat men ook bereid is minieme bedragen te betalen voor dansen op cd muziek.. en als ik dat in een klein zaaltje aanswengel, tevens zijn er ook meer en meer geluiden over beginnende balfolk spelers die wel willen oefenen waar dansers bij zijn voor meer interactie en ze moesten toch al oefenen, daarmee is misschien ook wel iets goedkoops te regelen, maar moet t publiek niet te zinnig zijn en niet zeuren als er eens dingen fout gaan..t is oefenen ;)

En ik wil nog even ingaan op t initiatie gebeuren, ik heb enthouisaste balfolkers overgehouden aan mijn gratis gegeven initiatie die dus waarschijnlijk niet van hoog nivo is geweest...

_________________
ik heb me nooit zo geconcentreerd op de bandjes in t wereldje meer op t dansen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2009 2:14 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 10:59 am
Berichten: 79
Woonplaats: Wageningen
Lijntje schreef:
campie schreef:
Langzaamaan gaat het de richting op van old-school-spansen...

Is dat ook niet hoe het bal in Wageningen op Droef op 29 nov gevuld is geraakt? Mensen die willen spelen voor een biertje?


Dat is helemaal waar. Maar ik denk dat dat inderdaad een leuke opstap kan zijn voor beginnende bandjes, die dan vanzelf meer podium ervaring opdoen. Daarnaast gebeurt het ook regelmatig dat bij de wat grotere bals (waar dus wel entree geld wordt gevraagd) ook beginnende bandjes gratis spelen. Wat ik ook erg goed vind, aangezien ze op die manier meer mensen te zien krijgen en daarna ook gevraagd kunnen worden door bezoekers die ook bals organiseren.
Maar dat neemt niet weg dat voor de wat meer professionele Nederlandse bands en voor professionele buitenlandse bands niet meer betaald mag worden. Ik vind de vergelijking met een beginnend rockbandje en een rockband die een stadium volspeelt wel een mooie vergelijking. Je moet het gewoon beide hebben. Dus als er echt goede bands komen, wil ik ook nog wel 20 euro betalen voor een bal.. Zolang het maar niet de norm wordt.

Groeten,
Tim

_________________
Een dag zonder muziek
is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 11:10 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
hallo hallo,

ik zie dat het al uitvoerig besproken is, en ik heb er veel van gelezen, maar niet alles :blush:


Ik ben er zeker wel mee eens dat we 10€ mogen betalen voor een leuk avondje balfolk!

Alleen zelf ben ik nog een scholier, Havo 5, en ken nog wat anderen. Maar die scholiertjes die willen wel graag dansen, maar moeten opzich ook weer 'vroeg' thuis zijn. Althans ik wel. Dus stel een avond begint op zaterdag om 19 uur, dan zou ik om 22:30 toch wel weg moeten. Om bijv. 11 uur weer thuis te zijn. (als ik begeleiding had, was het anders :P)
Maar goed, met een tientje kan ik dat nog wel overleven :)

Dus ja, vroeg me af of er niet ergens een soort regeleing kan zijn van, ga je voor de helft van de avond weg, krijg je 3 euro terug ofzo? Want scholieren moeten opzich best wel duur reizen, en ouders staan ook niet altijd te popelen om te brengen en halen ivm avondwerk voor sommigen?


Naja, reageer er maar op als jullie willen? :P Kan wel wat gezegd hebben wat niet klopt hoor :biggrin:

:peace: :blush: :dancing:

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 11:39 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Eigenlijk moet je een bal zien als een avond uit gaan. Normaal als je uit gaat, heb je ook reiskosten (als dat niet in je eigen stad is) en geef je ook geld uit om ergens binnen te gaan (bioscoop, poolcentrum dansclub, concert) en betaal je ook nog voor je drankjes...als je het zo bekijkt is een avond bal bijzonder goedkoop! Waar vind je nou nog een film, dansclub, concert voor een tientje? Op die plekken heb ik ook nog nooit van de regeling gehoord dat je drie euro terug krijgt als je eerder weg gaat...;)

Misschien helpt dit het om alles in een breder perspectief te plaatsen?
En weinig geld heeft een hele makkelijke oplossing: werk zoeken! ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 11:57 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Bij balfolk betaal je voor een hele avond, of je daar nu de hele avond bent of niet. Alleen workshops of meerdaagse dingen valt als losse delen te zien, maar bands of zo niet. De vrijwilligers (want dat zijn het altijd) hebben al genoeg werk met gewoon kassa draaien aan het begin van de avond.

Daarbij zijn scholieren toch enigszins uitzondering, de algemene doelgroep van deze avonden (voor zover daarvan te spreken is) is student of ouder. Er zijn zo nu en dan aparte tarieven voor studenten, waar scholieren bij meegerekend worden. Het is even wachten, maar over een paar jaar ben je student en heb je OV.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 1:50 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
ja ok, dat klopt zeker wel ^^


(waarom denk je eigk dat ik bijna nooit uitga? xD)

Maar goed ^^ We krijgen er dan ook wat voor! :)

(alleen niet steeds de prijzen gaan ophogen, want ik las eerst: 8€ toen 10€ en nu is het al 12€ xD)


:hug: :blush: :biggrin: :biggrin:

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 7:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
dreamspirit schreef:
(alleen niet steeds de prijzen gaan ophogen, want ik las eerst: 8€ toen 10€ en nu is het al 12€ xD)
Dat is in de Moira; de Musketon blijft goedko(o)p(er). En wat dacht je van Wageningen: 4 euro, en maar 2,5 uur fietsen vanuit Oss! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 9:07 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
Of course ga ik effe fietsen! :D :applause: :applause: :applause: :applause:


.... :raisedeyebrow:

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 11:06 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Axel schreef:
Wat betreft sponsoring: het heeft mij altijd verbaasd hoe Adam Oldenburg in Raamsonksveer het iedere keer weer voor elkaar kreeg om daar vier (over het algemeen) topbands neer te zetten in een zaaltje waar zo'n beetje 50 betalende bezoekers komen en dan nog uit te komen. Het antwoord is sponsoring. Adam is daar heel goed in en daarmee krijgt hij een heleboel voor elkaar. Het is waar dat je er veel tijd in moet stoppen, maar je krijgt er dan ook heel veel voor terug.


Ja, dat was zeker een wonder! En ook nog eens een erg leuk initiatief...jammer dat dat niet meer kon door gaan.
Hulde voor Adam en Els!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 09, 2010 12:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Sponsoring/subsidie is wel erg fijn voor de organisatie (als je er niet meer tijd in moet stoppen dan je er voor terug krijgt, het organiseren zelf kost al genoeg tijd). Maar het mooist vind ik het als een event zichzelf kan betalen, dus vooral inzetten op pr en goede randvoorwaarden? (bereikbaarheid, kwaliteit, etc).

Verder snap ik de discussie over die paar euri niet zo. Inderdaad, neem gewoon een bijbaantje als je een cash probleem hebt..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 09, 2010 12:27 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 10, 2010 2:16 pm
Berichten: 73
Woonplaats: Oss
Ernie schreef:
Verder snap ik de discussie over die paar euri niet zo. Inderdaad, neem gewoon een bijbaantje als je een cash probleem hebt..


Ja je hebt opzich wel gelijk hoor, ja.... het leven is tegenwoordig gewoon duur? ;p xD

_________________
Tsja, ik denk dat ik balfolk moet leren, maar ik hoor dat ik het gewoon moet doen :3


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 1:00 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
dreamspirit schreef:
Ja je hebt opzich wel gelijk hoor, ja.... het leven is tegenwoordig gewoon duur? ;p xD

Weet nie hoor, ik bracht als scholier een stel kranten rond om surfzeilen te kunnen kopen en dat was best wel vroeger ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 181 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling