mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 17, 2024 7:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2009 2:45 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Iets meer over onze cd presentatie!

Orfeo cd presentatie!

Afbeelding

Orfeo is in de Nederlandse balfolkwereld allang geen onbekende meer. Nadat de bandleden lang geleden op Folkwoods besloten om een band op te richten, volgde al snel een eerste optreden in 2005. Hierna speelden zij op veel bals, festivals en vertrokken zelfs een paar keer naar het buitenland (Duitsland en Denemarken). In 2007 verscheen een demo-cd, waarvan er inmiddels heel wat verkocht zijn. In augustus 2009 stonden zij dan eindelijk zelf ook op Folkwoods! Een heel bijzonder moment voor de band en daarnaast een geweldig optreden gevolgd door veel lovende kritieken, zoals op Folkforum en in de Volkskrant. Nu is het moment dan eindelijk aangebroken dat zij hun eerste echte Orfeo CD kunnen presenteren!

De cd gaat ‘Inferno’ heten en wordt in eigen beheer uitgebracht. Er staan elf eigen nummers op, waaronder de ‘11 Fantasy waltz’ en natuurlijk het titelnummer ‘Inferno’ dat al eerder opgenomen werd voor de Mota cd ‘Van Folkguerilla tot Balfolk’.

De presentatie wordt gehouden op 16 januari in Theater de Musketon, Hondsrug 19 - 3524 BP Utrecht.

19u00: deur open
19u15 - 20u15: dansuitleg
20u30 - 22u30: Esquisse
22u45 - 00u45: Orfeo

Na het optreden is de cd te koop voor 15 euro.
Meer info over Orfeo kun je terug vinden op www.orfeofolk.nl.

Orfeo bestaat uit:
Marco van Asperen: 12-snarige gitaar, elektrische gitaar, elektro-akoestische draailier en theremin
Erica van Brenk: houten dwarsfluit en alt-fluit
Paul Hendriks: elektrische contrabas
Ruger van Krieken: drums en cajon
Lies Sommer: harp en draailier

Komen jullie ook?

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2009 3:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Repelsteeltje schreef:
Iets meer over onze cd presentatie!

Mooi hoor! Jups ik kom :cool:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2009 6:24 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 08, 2009 10:59 am
Berichten: 79
Woonplaats: Wageningen
Ik vind de artwork echt vet gedaan, net als de flyer. Hebben jullie dat zelf gedaan of hebben jullie dat uitbesteed?

Tim

_________________
Een dag zonder muziek
is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 2:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Ha Tim,

dankjewel! Ja dat hebben we uitbesteed.. aan een professionele vormgeefster die al jaren met ons samenwerkt (ook voor de vroegere Groot Feest-feesten, waar nu het Orfest terrein is).. We zijn heel blij met haar! Op de voorkant zie je Euridice, de geliefde van Orpheus, maar nu dat niet hij, maar zij omkijkt. Het boekje bij de cd is ook erg mooi geworden (vinden we zelf :tongues:). De cd is al naar de drukker en wij zijn nu met spanning aan het wachten op de eerste gedrukte exemplaren! :dancing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 12:11 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 7:38 pm
Berichten: 11
Ik heb een vraagje aan de mensen uit Utrecht die zaterdag naar het bal komen. Ik kom uit Lelystad, en een vriendin van me uit Harderwijk. Om weer naar huis te komen moeten we dan (redelijk)vroeg vertrekken, en dit vinden we natuurlijk zonde! Mijn vraag was dus of er iemand misschien twee slaapplekjes over heeft waar we kunnen blijven slapen. Een stukje vloer is ook goed, een luchtbed past best in onze rugzak :) Het zou echt heel fijn zijn! ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 12:17 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Repelsteeltje schreef:
Op de voorkant zie je Euridice, de geliefde van Orpheus, maar nu dat niet hij, maar zij omkijkt


Even uit nieuwschierigheid: vanwaar besluit Euridice om te kijken en wat is het vermeende gevolg hievan? Of hebben jullie de rollen van de twee omgedraaid?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 1:05 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
's middags is er weer een muziekworkshop, waar tot nu toe nog maar heel weinig deelnemers voor zijn... Zijn er nog mensen die mee willen doen? 't wordt weer haast priveles... Meer info op http://www.balfolk.nl/muziek.php

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 1:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
hihi, eigenlijk wilden we iedereen er zelf over na laten denken.. maar dit is onze interpretatie:

Iedereen kent het verhaal van Orpheus en Euridice. Euridice sterft en Orpheus gaat haar terughalen uit de onderwereld. Hij krijgt het voor elkaar dat ze achter hem aan naar buiten loopt, maar hij mag niet naar haar omkijken. Dat doet hij natuurlijk toch en zij lost op in de mist. Op onze cover kijkt Euridice zelf om, dwz ze neemt het heft in eigen handen. (Of dit nu is voordat Orpheus omkijkt, en ze dus niet met hem mee wil, of juist nadat hij omkijkt, dat laat ik even in het midden).. Het zijn de traditionele elementen uit het verhaal, maar dan net even anders. Zo is het ook met de band Orfeo. We hebben traditionele instrumenten, spelen de basis van traditionele muziek, maar we nemen het heft in eigen handen. We doen er ons eigen ding mee. Dat is een beetje onze boodschap, iets dat we uit willen dragen.

Maar het is natuurlijk ook gewoon een mooi plaatje!! :biggrin:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 1:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Hoei...het is al bijna zo ver...de cd presentatie van de Orfeo's...spannend!!! Bal, presentatie en ook nog eens een verjaardagsfeestje...dat wordt een super toffe avond. En dankzij de strakke planningen van WW kan ik er gewoon naar toe!!!

Nu nog even uitzoeken hoe ik daar op de fiets kom en ook weer op een veilige manier weg kom...iemand uit de buurt tips voor een snelle route?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 6:00 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 21, 2005 2:48 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Utrecht
Hey Telenn,

Ik ga ook met de fiets terug. Misschien kunnen we een stukje samen?

_________________
Er is een tijd om te huilen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwen en een tijd om te dansen. (Prediker 3:4)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 9:05 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:44 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Utrecht
Ligt er beetje aan waar je woont, ik ga altijd vlak naast de snelweg, vanuit utrecht oost beetje..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 9:56 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Repelsteeltje schreef:
De cd is al naar de drukker en wij zijn nu met spanning aan het wachten op de eerste gedrukte exemplaren! :dancing:

De eerste gedrukte exemplaren zijn binnen! :biggrin:
Zo tof om je CD voor het eerst in handen te hebben en te kunnen betasten, beluisteren :cool:
Dat wordt een puik feestje a.s. zaterdag!

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 10:18 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
Ik zal geld meenemen , want die moet ik natuurlijk hebben!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 1:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Gezocht: slaapplek in Utrecht voor 2 personen (mijn vriend en ik), liefst bij iemand die ook op zondag gaat helpen de nieuwe balfolk site te vullen. (Maar hoeft niet perse)

En voordat deze ook ondergesneeuwd raakt, hier nog 2 mensen in 'nood':

Tanouska schreef:
Ik heb een vraagje aan de mensen uit Utrecht die zaterdag naar het bal komen. Ik kom uit Lelystad, en een vriendin van me uit Harderwijk. Om weer naar huis te komen moeten we dan (redelijk)vroeg vertrekken, en dit vinden we natuurlijk zonde! Mijn vraag was dus of er iemand misschien twee slaapplekjes over heeft waar we kunnen blijven slapen. Een stukje vloer is ook goed, een luchtbed past best in onze rugzak :) Het zou echt heel fijn zijn! ^^


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 5:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
GoofusInsanius schreef:
Repelsteeltje schreef:
De cd is al naar de drukker en wij zijn nu met spanning aan het wachten op de eerste gedrukte exemplaren! :dancing:

De eerste gedrukte exemplaren zijn binnen! :biggrin:
Zo tof om je CD voor het eerst in handen te hebben en te kunnen betasten, beluisteren :cool:
Dat wordt een puik feestje a.s. zaterdag!


En hoe jaloers zijn de andere Orfeo's dat jij hem al kan betasten?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 206 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling