mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 2:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 10:38 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ja, want het is totaal niet handig. Je bereikt niet veel mensen op het gastenboek, ik bijvoorbeeld kijk er eigenlijk nooit op, en als je het forum beter aangeeft, komen er meer mensen op het forum. Altijd gezellig en het voegt, voor mij althans, veel toe aan mijn balfolkervaring. Omdat je op de hoogte blijft en met meer mensen spreekt, zo blijven mensen beter hangen denk ik, dan als af en toe dansend, maar verder geen contacten dan op bals.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 8:52 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Hee wat grappig! Ik ontdek net de optie om bepaalde bals van balfolk.nl te 'liken' op facebook... Wat een leuk nieuw speelgoed! :biggrin:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:52 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 27, 2009 11:21 am
Berichten: 35
Ik hoor in dit draadje voor het eerst over het bestaan van het gastenboek :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 11:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Ja, ik ben inderdaad aan het 'spelen' geweest met wat nieuwe functies... eens zien hoe dat gebruikt gaat worden :)

Over dat gastenboek/forum: er is ooit te sprake geweest dat dit forum een beetje voor de mensen zou blijven die echt serieus wat te zeggen hadden, er is toen voor gekozen om het niet al te open en blood op de website te plaatsen omdat dit forum meer is dan alleen een balfolk forum.

Inmiddels is dat wellicht aan het verschuiven... Hoe zouden jullie het vinden, oude garde en nieuwe garde, als het Mota een prominentere vermelding zou grijgen op de balfolk website?

Daarnaast wil ik nog even melden dat een gastenboek een heel ander medium is in vergelijking met een forum: het is veel laagdrempeliger om er berichten te plaatsen, je hoeft niet eerst te ontdekken 'wat de forum regels zijn voordat je iets post' en je hebt meteen een oerzicht wat er besproken wordt. Hierdoor kan het in veel gevallen handig zijn om even een reactie, een verzoek of een vraag te stellen.

Ik weet bijna zeker dat je via het gastenboek ander publiek bereikt dan via een forum, dus ik zal ze zeker naast elkaar blijven aanbieden! :peace:

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 12:56 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Als eerste zou er een beveiliging op dit forum moeten komen bij het registreren. Er melden zich dagelijks 100den bots aan, zie maar bij Memberlist


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 1:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
Als eerste zou er een beveiliging op dit forum moeten komen bij het registreren. Er melden zich dagelijks 100den bots aan, zie maar bij Memberlist

Goed de 'stickies' lezen. !

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 1:14 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Dat weet ik :) Maar die 'leden' staan wel in de database. Stel dat er 100 per dag bij komen, en het zijn er echt meer dan dat, dat is 36.500 per jaar :P
Is ook jammer dat je niet kan zien wie er echt nieuw bij gekomen is enzo. En het zal het systeem ook niet sneller maken in de loop van de tijd.

Zeker als het op meerdere plekken naar gelinkt gaat worden, dan komen er nog meer bots.

`t Is geen kritiek ofzo (om een discussie als de vorige te voorkomen) maar slechts een tip.


Laatst bijgewerkt door guillome op ma feb 07, 2011 1:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 1:29 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
WirteX schreef:
...

Over dat gastenboek/forum: er is ooit te sprake geweest dat dit forum een beetje voor de mensen zou blijven die echt serieus wat te zeggen hadden, er is toen voor gekozen om het niet al te open en blood op de website te plaatsen omdat dit forum meer is dan alleen een balfolk forum.

Inmiddels is dat wellicht aan het verschuiven... Hoe zouden jullie het vinden, oude garde .... als het Mota een prominentere vermelding zou grijgen op de balfolk website?...

Lijkt me prima, Het eerdere idee is achterhaald door de feiten, denk ik,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 2:09 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
@ Wirtex. ook al is er misschien ooit een consensus bereikt over hoe het forum zich zou moeten profileren, het is erg logisch om dat periodiek te heroverwegen of de huidige werkwijze nog voldoet aan ooit afgesproken zaken. Ik vind dat een forum zo open mogelijk moet zijn, refererend aan de sfeer die op een folkbal wordt beoogd. Een open sfeer op een folkbal en een soort besloten forum spreekt elkaar tegen. Bovendien wordt het bestaan van het forum steeds actiever gecommuniceerd via de bekende mond-tot-mond-reclame.

Ik heb sterk mijn twijfels over de zinssnede 'mensen die echt serieus wat te zeggen hebben'. Als ik op basis van de topics (voorbeeld: filmtopic) kijk, werd er vroeger veel meer sideways gekletst dan dat er nu gebeurt. Alleen zijn misschien de serieuze onderwerpen minder instrumentaal georiënteerd.

Voor de muzikanten is er een apart topic gecreeerd, dus die hebben hun eigen 'serieuze' hoekje weer gekregen.

Ik waag sterk te betwijfelen of de doelgroep voor het gastenboek en die voor het forum verschillend zijn. Ik denk dat meer bekendheid aan het forum zal laten zien dat die doelgroepen helemaal niet zo verschillend zijn.

Wild idee: gezien het aantal Belgen dat meeleest en het ontbreken van een forum aldaar, is het misschien een idee om ook te kijken of het zinvol is om op enkele Vlaamse sites een linkje te laten plaatsen.

@ Guillome, Nieuwe mensen kun je vragen zich even voor te stellen. Op die manier kun je periodiek de registraties zonder bericht wissen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 6:02 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Het lijkt mij prima om meer bekendheid te geven aan het forum. Ik sluit me op dat punt bij Kees en Cooper aan.

Wat betreft bots: ik heb een scriptje waar ik ze mee kan verwijderen. Dat doe ik ook af en toe, maar is nogal gedoe, dus niet zo vaak als jullie graag zouden willen.

Als ik het goed begrepen heb, komt er een php-update als Martijn het overneemt en dan komt er vast ook een andere aanmeld-procedure. Tot die tijd moeten jullie het hiermee doen :tongues:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 8:31 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Kees schreef:
@ Guillome, Nieuwe mensen kun je vragen zich even voor te stellen. Op die manier kun je periodiek de registraties zonder bericht wissen.


Ik heb me sowieso wel eens afgevraagd waarom die er niet is! Op een forum waarbij de meeste mensen een bijnaam gebruiken en geen foto als avatar hebben, is het soms best lastig om te onthouden wie wie is =P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 9:46 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
wat ik nu wel relaxed vind is dat er hoogstens 1 a 2 nieuwe mensen per maand binnenstromen. En na een boombalfestival ofzo stromen er soms 5 in een keer binnen. Het fijne hiervan is dat je steeds de tijd hebt om een nieuw iemand te leren kennen + dat je als (semi-) oude garde ook niet het idee krijgt ineens helemaal overspoeld te raken met allerlei nieuwe mensen.

Ik zat zelf enige tijd op de Within Temptation chat voordat ze bekend werden en dat was ook een gezellig clubje met 1 nieuw lid per week. De vaste club had op die manier alle tijd om de nieuwkomer welkom te heten, in te wijden in de humor die gebruikt werd, hem te leren kennen etc.
Maar toen WT eenmaal bekend werd overstroomde de chat met allerlei nieuwe mensen en kon je door de bomen het bos niet meer zien. De admins hadden hun handen vol en binnen een maand was het grootste deel van de oude garde verdwenen...

Nu zal het met een forum al iets minder chaotisch zijn dan met een chatsite, en het plaatsen van het forum op balfolk.nl zal ook niet zo veel impact hebben als de eerste hit van WT, maar toch kan je je afvragen of het forum dan niet iets te snel zal gaan groeien en of we dat met z'n allen trekken. Er zullen bijvoorbeeld veel vaker 'communicatie-incidenten' (Campie die iets te serieus genomen wordt, smileys en knipoogjes die vergeten worden) voorkomen die een admin weer extra werk opleveren.

Misschien is dat idd wel een mooi uitgangspunt voor de vraag over wel of geen link op balfolk.nl: Heeft de admin er wel tijd en energie voor om de potentiele stroom nieuwkomers 'op te vangen' en de grotere stroom posts in de gaten te houden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 8:15 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Jojo schreef:
Kees schreef:
@ Guillome, Nieuwe mensen kun je vragen zich even voor te stellen. Op die manier kun je periodiek de registraties zonder bericht wissen.
Ik heb me sowieso wel eens afgevraagd waarom die er niet is! Op een forum waarbij de meeste mensen een bijnaam gebruiken en geen foto als avatar hebben, is het soms best lastig om te onthouden wie wie is =P

Er zijn er wel een paar hoor (af en toe doet iemand weer een poging ;) )
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=735 bijvoorbeeld

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 9:05 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Het lijkt mij prima om meer bekendheid te geven aan het forum. Ik sluit me op dat punt bij Kees en Cooper aan.



En ik ook.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 8:00 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kees schreef:
Ik heb sterk mijn twijfels over de zinssnede 'mensen die echt serieus wat te zeggen hebben'. Als ik op basis van de topics (voorbeeld: filmtopic) kijk, werd er vroeger veel meer sideways gekletst dan dat er nu gebeurt. Alleen zijn misschien de serieuze onderwerpen minder instrumentaal georiënteerd.


Mijn eerste natuurlijk veel eloquentere poging werd opgegeten door mijn telefoon, dus jullie zullen het met dit antwoord moeten doen.


Cogito ergo dubito. Twijfels zijn uitstekend. Mensen die niet meer twijfelen over hun standpunt zijn gestopt met denken en dus gevaarlijk. :-)

Maar toch... Vroeggah was allus betâh. Ik denk dat je een en ander wat onderschat.

In den Beginne...
werd er natuurlijk ook over van allerlei zinloze en off-topic onderwerpen gel.praat. Maar de serieuze onderwerpen waren meestal wat serieuzer en er werd meer daadwerkelijk vanuit verschillende standpunten gediscussieerd. De situatie was toen totaal anders. Er was geen balfolkscene. De rode draad was meestal "Hoe bouw je een scene sp. en een balfolk-scene in het bijzonder." Vragen als "Welke sfeer willen we op zo'n avond, en hoe bewerkstellig je dat." Moeten we proberen aan te sluiten bij bestaande structuren/stichtingen (en dus soms subsidies) of geef je daarmee te veel eigens weg. Hoe bereik je de doelgroep die je wilt hebben. willen we überhaupt op die manier denken. Hoe traditioneel moet een en ander zijn (en hoe versterkt). etc etc.
Nu is die scene er en lijken die vragen wellicht minder relevant. De meeste mensen die balfolk gevonden hebben zijn niet anders gewend dan hoe het nu is. Dan zijn die vragen wellicht non-vragen geworden. De mensen, die nu op het forum ronddwalen verschillen blijkbaar ook niet zoveel meer van mening. Enerzijds om dat er waarschijnlijk een goede middenweg is gevonden, anderzijds omdat de mensen met afwijkende en sterke standpunten het forum niet vaak meer frequenteren en er alleen mensen bijkomen die het resultaat prettig vinden.
De discussies toen waren vaak veel fundamenteler (en vaak ook heftiger) dan de onderwerpen die nu de revue passeren. En die discussies (en de acties en vriendschappen die daaruit voortvloeiden) zijn wel de basis voor wat nu de balfolkscene is.

Maar die functie heeft mota niet echt meer (is waarschijnlijk ook niet meer nodig) dus het lijkt me prima om het nog opener te maken.

Acta est fabula.
;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Laatst bijgewerkt door Cooper op wo feb 09, 2011 1:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 161 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling