mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 06, 2024 3:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 8:58 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
Ik wil nog even mee delen dat het bij de afgelopen lessen erg goed ging. Je kon tijdens het dansen gratis een glas water krijgen bij de bar, de barman was erg vriendelijk en dat werkt goed want ik heb nog niet eerder (4e keer daar) zo veel mensen gezien die aan het eind van de les nog even wat bestelden bij de bar, wij natuurlijk ook. Dus yay voor de barman, zo gaat het voortreffelijk :applause:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 2:45 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Lijntje schreef:
Jongens jongens... Deze discussie is al lang gevoerd. Mag best nog een keer van mij hoor, maar ik vraag me af of het veel toevoegt.
Daarnaast moet je dan natuurlijk ook nog de nodige merchandising aanschaffen: shirt a 25 euro, poster a 10 euro, wat mij betreft elfen-oortjes of orc-maskers of plastic klimop voor boven je bed of whatever, maar dan ben je alsnog heel wat duurder uit dan wanneer je naar een bal gaat a 8 euro en een drankje haalt van 1,50 euro.

Voor niks gaat de zon op. Amen.

Sjeses, ik vond je bericht erg goed, tot hier. Alsof je bij elk optreden van Omnia dingen moet kopen. Dan was ik blut geweest :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 5:24 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik sta toch wel perplex van de discussie hier.
- ik vind het nogal van lef getuigen om een flesje water te laten vullen door de barman. Die man staat er om ook een centje te verdienen, niet als makkelijke watertapper. Je loopt zijn winkelnering te ondermijnen en vraagt er ook nog een gunst voor. En het erge is dat mensen dat niet eens doorhebben en dat als een recht beschouwen.
Ik vind dat water tappen gewoon thuishoort in de wc, als je het wilt doen.
- Ifer en anderen vindt het een recht om gratis water te drinken, maar door het gebrek aan drankomzet zijn er al veel locaties afgevallen en is het heel moeilijk een nieuwe locatie te vinden voor balfolk. Dus: dat betekent minder ballen dan je zou willen, misschien. Daarmee boor je anderen ook leuke ballen door de neus.
- Als mensen klagen over weinig geld, dan moeten ze inderdaad eens kijken naar hun eigen tijdsbesteding en of er ruimte moet worden gemaakt voor een baantje. Want voor niets gaat de zon op.
- Ik ben tegen het zomaar ophogen van de prijs om de waterdrinkers te compenseren. Dan ga je slecht gedrag belonen. Bovendien laat je de wel-drinkers dan dubbel betalen, oftewel, dat lokt nog meer wat waterdrinken uit. Ik ben blij dat Flimmie mijn pleidooi ondersteunt voor een ophoging met 3 of 4 euro en 2 consumptiebonnen.
- Lijntje, je ziet dus dat je met voorbeelden heel erg moet uitkijken, want mensen gaan daar heel snel mee aan de haal en trekken dan het verhaal uit zijn verband. Lijntje bedoelde dus gewoon, volgens mij, dat mensen wel bereid zijn om op andere plekken wel geld uit te geven en dat normaal te vinden, maar bij balfolk niet.

Zo, nu wel weer genoeg gezegd.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 6:42 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
guillome schreef:
Lijntje schreef:
Jongens jongens... Deze discussie is al lang gevoerd. Mag best nog een keer van mij hoor, maar ik vraag me af of het veel toevoegt.
Daarnaast moet je dan natuurlijk ook nog de nodige merchandising aanschaffen: shirt a 25 euro, poster a 10 euro, wat mij betreft elfen-oortjes of orc-maskers of plastic klimop voor boven je bed of whatever, maar dan ben je alsnog heel wat duurder uit dan wanneer je naar een bal gaat a 8 euro en een drankje haalt van 1,50 euro.

Voor niks gaat de zon op. Amen.

Sjeses, ik vond je bericht erg goed, tot hier. Alsof je bij elk optreden van Omnia dingen moet kopen. Dan was ik blut geweest :P


Ze gaf alleen maar een voorbeeld...ze had elke andere band (Rapalje, Madonna, Michael Jackson) kunnen nemen en ook elke andere hobby. Hobbies kosten geld. Heb je dat geld niet, dan kan je niet je hobby uitvoeren zoals je dat zou willen. Ik zie het al voor me om bij de balletschool te vragen of het ook goed is om maar voor twee lessen per maand te betalen, omdat ik wat krap bij kas zit. ;) Of dat het goed is dat ik geen spitzen aan schaf, maar of ze die ook te leen hebben. Of bijvoorbeeld dat ik wel wil paadrijden, maar geen geld heb voor laarzen en een cap (of een paard...).

Dat had Lijntje allemaal kunnen zeggen, wilde ze ook heus wel, maar voor het overzicht, heeft ze zich even beperkt tot een voorbeeld.

Er worden al speciale tarieven gehanteerd: fijn toch?

Tja, en als het gaat om geld...dan hebben de meeste balfolkies niet een heel erg reële kijk op de wereld.

Maar hee, deze discussie is al een paar keer langs gekomen, maar nog nooit vanuit het oogpunt van gratis water...wat zou er hierna volgen? ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 7:38 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Eens met Kees.

Zeker over het 'dan kan ik niet meer zoveel naar bals'

Als ik elke week het circuit op wil met een auto kan dat helaas ook niet. 4 bals in de week kan ik ook niet betalen.

Dansen is gratis. Muziek is relatief goedkoop, livemuziek word al lastig en voor een locatie waar je verder niets hoefd te doen, die voor jou geopend en gesloten word, die schoongemaakt word enz. enz. dat is duurder.

Word het dan te veel? Schuif dan thuis de banken maar opzij :) Heb je meteen gratis water! (not!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 8:08 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ja, beetje raar om het maar normaal te vinden dat je gratis water zou krijgen aan de bar.

Ik ben met een groepje bezig om een bal te organiseren in Leiden en dat is een stuk moeilijker dan je denkt, vooral qua budget. Er zijn bijna geen goedkope geschikte zalen, dus om maar te zeggen dat er maar een goedkopere zaal gezocht moet worden, gaat niet werken. Balfolk is al goedkoop qua entree, dus daar mogen we al blij mee zijn, hoewel het wel in de weg staat bij organiseren van nieuwe bals, omdat de entreeopbrengsten en ook de baromzet erg laag zijn en je daarmee geen enorme dingen kunt organiseren. Dat is een kwestie van heel veel passen en meten. Dus maak dat men balfolkies graag ziet komen in cafes en zalen, dat zorgt ervoor dat het balfolk kan blijven groeien. :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 8:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Yellowflower schreef:
Ja, beetje raar om het maar normaal te vinden dat je gratis water zou krijgen aan de bar.

Ik ben met een groepje bezig om een bal te organiseren in Leiden en dat is een stuk moeilijker dan je denkt, vooral qua budget. Er zijn bijna geen goedkope geschikte zalen, dus om maar te zeggen dat er maar een goedkopere zaal gezocht moet worden, gaat niet werken. Balfolk is al goedkoop qua entree, dus daar mogen we al blij mee zijn, hoewel het wel in de weg staat bij organiseren van nieuwe bals, omdat de entreeopbrengsten en ook de baromzet erg laag zijn en je daarmee geen enorme dingen kunt organiseren. Dat is een kwestie van heel veel passen en meten. Dus maak dat men balfolkies graag ziet komen in cafes en zalen, dat zorgt ervoor dat het balfolk kan blijven groeien. :hug:

En dan hebben we het nog niet eens gehad over een 'behoorlijke' beloning voor de muzikanten en, als er ook versterking van het geluid is, een 'behoorlijke ' beloning van de geluidsman. Nog los van de gemaakte reiskosten door die medewerkers.

@ Yellowflower:
Heb je al onderzocht of je ook gemeentelijke (culturele) subsidie kan krijgen? Informeer daarover maar eens bij de organisatie van het Mokumbal.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:38 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
Nou, zullen we dan bij het eerstvolgende bal in Moira dan maar een pot neer zetten voor de mensen die graag zelf hun flesje water meenemen? Ik neem namelijk altijd mijn eigen water mee - ik vind ons water sowieso het lekkerste en flesjes vullen bij de WC vind ik niet echt hygiënisch. (al heb ik bij het vorige bal ook 2x Sprite aan de bar gehaald, overigens).

Ik vind het geen probleem om de omzet die ze anders hadden misgelopen te vergoeden - maar ik vind het persoonlijk ook wel weer wat ver gaan om te suggereren dat de toekomst van het hele balfolk in gevaar komt door de mensen die graag meegebracht/bijgevuld water drinken...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:49 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Bals kunnen best goedkoop hoor:
Huur een zaaltje in een buurthuis en neem een CD-speler met wat CD's mee. En je eigen water natuurlijk.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 9:58 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
ChingChuan schreef:
maar ik vind het persoonlijk ook wel weer wat ver gaan om te suggereren dat de toekomst van het hele balfolk in gevaar komt door de mensen die graag meegebracht/bijgevuld water drinken...


In Nijmegen is Kees in zijn kroeg gestopt om folk te programmeren wegen tegenvallende baropbrengsten. Bij Jazz, rock, blues etc. had hij hier geen last van.
Het bal in het Cultuurcafé op de campus van Nijmegen heeft geen vervolg gekregen omdat de chef de baromzet dermate vond tegenvallen dat bij een vervolg onbetaalbare zaalhuur zou rekenen.

1 stad en al 2 locaties ten gronde wegens ons drankprobleem.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 10:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Menno schreef:
1 stad en al 2 locaties ten gronde wegens ons drankprobleem.


Vergeet hier niet te vermelden dat de locatie die nog wel bestaat ook alleen maar rendabel is omdat ze bar weinig voor de zaal vragen... en dan nog is er volgens mij vaker verlies geweest dan dat er iets over schoot...

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 10:08 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Afbeelding

:laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 11:39 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di dec 15, 2009 5:03 pm
Berichten: 90
campie schreef:
Bals kunnen best goedkoop hoor:
Huur een zaaltje in een buurthuis en neem een CD-speler met wat CD's mee. En je eigen water natuurlijk.


Ik zou de voorzichtige opmerking willen maken dat ik jouw opmerking niet begrijp, als hij bedoeld was als reactie op mijn post.

Mijn suggestie was niet sarcastisch bedoeld - eerder als eventuele oplossing. Ik vind het echt niet erg om 2,50 oid te betalen voor mijn eigen Lelystadse water - maar dan wel graag op een manier zodat ik geen verbouwereerde barmensen hoef uit te leggen waar het om gaat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 11:55 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
ChingChuan schreef:
campie schreef:
Bals kunnen best goedkoop hoor:
Huur een zaaltje in een buurthuis en neem een CD-speler met wat CD's mee. En je eigen water natuurlijk.


Ik zou de voorzichtige opmerking willen maken dat ik jouw opmerking niet begrijp, als hij bedoeld was als reactie op mijn post.

Mijn suggestie was niet sarcastisch bedoeld - eerder als eventuele oplossing. Ik vind het echt niet erg om 2,50 oid te betalen voor mijn eigen Lelystadse water - maar dan wel graag op een manier zodat ik geen verbouwereerde barmensen hoef uit te leggen waar het om gaat.

Mijn opmerking sloeg terug op (ben nu te lui om dat te checken) berichtgeving van, ik meen, Nori die op die wijze geloof ik in Leeuwarden aan de gang ging.
Mijn excuses als ik mij vergis.
Hoe dan ook, alles wat je meer wil dan dat, gaat gewoon geld kosten. En ik weet hoeveel dat is uit eigen ervaring door de organisatie van een gratis bal (met consumptiebonnen) voor vrienden en familie.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 9:10 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
WirteX schreef:
bar weinig


:biggrin: :laughing: Die houden we erin.

ChingChuan schreef:
maar ik vind het persoonlijk ook wel weer wat ver gaan om te suggereren dat de toekomst van het hele balfolk in gevaar komt door de mensen die graag meegebracht/bijgevuld water drinken...


Zoals Menno zei zijn er inderdaad al locaties afgevallen door het gebrek aan baromzet. In zoverre kan je je gelijk geven, dat ik denk dat mensen vaak geen benul ervan hebben wat er bij het organiseren van een bal komt kijken en (daardoor) allerlei voorzieningen als een recht beschouwen, zoals gratis water, korting op de entree (zie een ander topic). In die zin zou je kunnen zeggen dat het niet zo zeer om het water gaat, maar om de attitude van sommige balfolk-gangers.

Het is wel apart: dansers zweten zich het laplazerus. Je zou toch denken dat ze regelmatig staan te tanken aan de bar? Maar toch blijft de baromzet (laat staan de opbrengst) treurig laag.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 161 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling