mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 07, 2024 2:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:01 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
campie schreef:
Bals kunnen best goedkoop hoor:
Huur een zaaltje in een buurthuis en neem een CD-speler met wat CD's mee. En je eigen water natuurlijk.


Dat wordt dus dansen in gymzalen met TL-licht.

L'histoire se répète: ik zie (alweer) overeenkomsten met de geschiedenis van het volksdansen in Nederland.

Had daar niet onlangs nog iemand onderzoek naar gedaan? Die persoon kan dan nu voorspellen wat er gaat gebeuren.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:26 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik behoor tot het kamp van de waterdrinkers en drink tijdens bals weinig tot niets anders.

Het zou me niet onredelijk lijken als entreeprijzen stijgen als dat nodig is om muzikanten te betalen en zaaltjes te kunnen huren ondanks een lage baromzet. Voor een uurtje salsadansles ben ik bijna 10 euro kwijt en ik zou voor een typisch bal met 2 bands best 15 euro + mijn reiskosten willen betalen, zolang ik niets neertel voor water. Dan is een introductietarief voor mensen die voor het eerst komen mogelijk nodig om ze niet af te schrikken, maar anderen blijven wel komen.

Ik besef dat degenen die wel veel bijdragen aan baromzet het hier niet mee eens zijn.

We zullen op termijn wel zien hoe de combinatie van structureel lage baromzet en lage entree verandert.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:28 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
saghws schreef:
campie schreef:
Bals kunnen best goedkoop hoor:
Huur een zaaltje in een buurthuis en neem een CD-speler met wat CD's mee. En je eigen water natuurlijk.


Dat wordt dus dansen in gymzalen met TL-licht.

L'histoire se répète: ik zie (alweer) overeenkomsten met de geschiedenis van het volksdansen in Nederland.

Had daar niet onlangs nog iemand onderzoek naar gedaan? Die persoon kan dan nu voorspellen wat er gaat gebeuren.

Ik vatte Campie's commentaar op als "licht sarcastisch" waarbij dus de juist niet gewenste situatie geschetst werd. Ik denk dat Huathe met haar opmerking "attitude van de balfolkbezoeker" de juiste snaar raakt: het lijkt erop dat men erop uit is zo goedkoop mogelijk uit te zijn (stelletje Nederlanders!!). En inderdaad, bovenstaand voorbeeld dat ik gaf van Omnia had ook elk ander voorbeeld van welke hobby dan ook kunnen zijn, wat mij betreft skischansspringen waarbij je ski's, schoenen, een schans en een goede levensverzekering moet hebben: kost allemaal geld wat je nog steeds maar 1 keer kunt uitgeven. Balfolk is al een relatief goedkope hobby, pers het dan niet nog verder uit.

Zo, en nu lees ik dit topic niet meer! Ik word er helemaal chagrijnig van... :angry: (of komt dat nog steeds door het Sven-debakel..?)

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 10:33 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Lijntje schreef:
saghws schreef:
campie schreef:
Bals kunnen best goedkoop hoor:
Huur een zaaltje in een buurthuis en neem een CD-speler met wat CD's mee. En je eigen water natuurlijk.


Dat wordt dus dansen in gymzalen met TL-licht.

L'histoire se répète: ik zie (alweer) overeenkomsten met de geschiedenis van het volksdansen in Nederland.

Had daar niet onlangs nog iemand onderzoek naar gedaan? Die persoon kan dan nu voorspellen wat er gaat gebeuren.

Ik vatte Campie's commentaar op als "licht sarcastisch" waarbij dus de juist niet gewenste situatie geschetst werd.

Ik vat jouw opmerking op als licht sarcastisch. En die van Campie als zwaar cynisch ;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 11:48 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
We zullen op termijn wel zien hoe de combinatie van structureel lage baromzet, lage entree en kleine schaal verandert.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 12:33 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik respecteer ieders mening.
Mijn opmerking was niet cynisch of sarcastisch bedoeld; de kreet "dansen in gymzalen met TL licht" is niet door mij bedacht.

Ik hou heel erg van de Balfolk en ben erg benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen. Ik ken de volksdanserij en haar geschiedenis enigzins.
Ik zie dat de problemen die de balfolk nu ondervindt bij de volksdanserij in het begin ook speelden. Het is interessant of we op dezelfde oplossingen gaan uitkomen.

Ik ben benieuwd waar het heengaat en hoop dat er nog vaak op live muziek kan worden gedanst, maar liever niet in gymzalen met TL licht.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 1:02 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Mag ik deze discussie weer afkappen? We hebben het al uitgebreid gehad over de baromzet discussie in een ander topic, en ik geloof dat het al wel duidelijk is dat iedereen balfolk een warm hart toedraagt, en dat een deel daar wel extra geld voor over heeft en een deel niet. Soit, jullie keuze.

Ik wilde alleen maar weten hoe het donderdag in de moira ging met water, voordat ik erover met de beheerder ging kletsen. En dat is opgehelderd. Dit is wat ik erover naar mijn danslessers stuurde (maar geldt vooral op de bals natuurlijk voor iedereen).

Citaat:
Over het water in de Moira (waar de maandagavondlessen en veel bals plaatsvinden). Deze zaal is officieel een horeca gelegenheid. Daarom zijn eigen cosumpties niet toegestaan. Flesjes, ook al vul je ze ter plekke met kraanwater, wil de beheerder niet zien. Wel kan je tijdens de lessen gewoon gratis water halen bij de bar. De bar is ook open en ze verkopen er oa heerlijke sapjes en (speciaal) biertjes en thee en koffie, tegen zeer schappelijke prijzen. Blijf vooral na de les hangen voor een drankje dus.

Tijdens de bals zijn eigen consumpties nog steeds niet toegestaan. Laat waterflesjes daarom thuis of in je tas. Bij de bar hebben ze haast een fulltime job aan het schenken van water, daarom doen ze dat niet meer. Wel kan je een beker vragen bij de bar en deze vervolgens gebruiken om bij het kraantje in het toilet bij vullen. Of koop een consumptie en vraag daar een glaasje water bij, doen ze ook niet moeilijk over. Ook verkopen ze spa blauw. Wij gebruiken deze zaal voor een heel lage prijs, maar de beheerder zou wel graag zien dat er enige omzet gedraaid wordt, om zelf ook uit de kosten te komen. Blijft die omzet te laag, zal de huurprijs binnenkort ook omhoog moeten, en dat is iets wat jullie dan helaas gaan merken in de entreeprijzen. :-(


Ik wil ook maar iedereen te vriend houden, de dansers, de muzikanten, de beheerder en mezelf

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 1:10 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Yep, schaalvergroting. Als dat gaat zoals Musketon, kan ik daar niet mee zitten. Of heeft Musketon soms ook problemen met de baromzet?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 3:38 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ik gaat lekker colaatje halen bij het volgende bal :peace: :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 3:45 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Louise schreef:
Ik wilde alleen maar weten hoe het donderdag in de moira ging met water, voordat ik erover met de beheerder ging kletsen. En dat is opgehelderd

Oh ja, daar ging het om in dit draadje... :idea:

Wat ik nog bij wilde dragen: consistent zijn.
Als de ene barman zus doet en de andere zo, dat schept dat verwarring. Ik heb vorige week 2x water gehaald, de eerste keer kreeg ik een glaasje kraanwater, de 2x kreeg ik te horen dat het spa blauw werd, wat geen probleem is. Beide keren werd er naast water ook bier besteld (verrassing).
Dmv briefjes aan de deur kun je mensen op de hoogte stellen wat het waterbeleid is / de huisregels zijn.. en als de barmensen het zelfde doen, is iedereen blij :peace:

Als ik een suggestie mag doen.. verkoop 2L bar le duc pakken water. Ik meen te herinneren dat dat op Boombal ook gedaan wordt/werd (daar was geloof ik ook een heisa over, maar goed). Stel dat je daar 2 eypo voor vraagt, krijg je toch een stukje baromzet, en een danser genoeg water voor een bal.
'1x water halen en betalen en daarna bij vullen in de WC' lijkt me voor de meeste mensen ook redelijk werkbaar. En anders verwerken in de entree, wat Kees al suggereerde. Dan werk je dat in de hand.

Maar boven alles, moet er meer Karmeliet in het verschiet! :biggrin:

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2010 9:59 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
campie schreef:
Yellowflower schreef:
J

@ Yellowflower:
Heb je al onderzocht of je ook gemeentelijke (culturele) subsidie kan krijgen? Informeer daarover maar eens bij de organisatie van het Mokumbal.


@ Campie. Ja, we zijn met subsidie bezig met de gemeente Leiden, maar daarvoor is de voorwaarde dat je eerst een zaal en data hebt, en de verwachting dat je na een jaar zelfvoorzienend kunt zijn. Je kunt dus alsnog geen hele dure zaal gaan huren van de subsidie, omdat we dat na een jaar uit de omzet zouden moeten kunnen betalen. En dat is heel lastig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2010 10:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Yellowflower schreef:
@ Campie. Ja, we zijn met subsidie bezig met de gemeente Leiden, maar daarvoor is de voorwaarde dat je eerst een zaal en data hebt, en de verwachting dat je na een jaar zelfvoorzienend kunt zijn. Je kunt dus alsnog geen hele dure zaal gaan huren van de subsidie, omdat we dat na een jaar uit de omzet zouden moeten kunnen betalen. En dat is heel lastig.


Zonder subsidie is ook wel beter maar soms kan het je over de startdrempel heen helpen. Betaalbare zaal is een eerste vereiste. Desnoods klein beginnen, kleine zaal, niet te veel mensen. Heb je ook geen versterking nodig. beginnende bands of solisten die nog geen hoge financiële eisen stellen.
Zo zijn we begonnen (toen versterking nog in de ban was :biggrin: ) en het was leuk hoor.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2010 12:51 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Alhoewel de directe aanleiding voor deze draad een redelijk concrete vraag van Louise over de gang van zaken in Utrecht was, is de discussie toch onbedoeld een al eerder gevolgd pad in geslagen.
Waarom? Wellicht omdat toch niet iedereen eenzelfde perceptie heeft van wat er allemaal speelt bij het op poten zetten (en houden) van een bal. We kunnen deze draad afkappen met de verwijzing naar die eerdere draad, waarin het allemaal al eens is besproken (toegegeven , ben ik zelf mee begonnen ;) ) of we kunnen helpen de zaken helder op een rijtje te zetten om zo meer begrip te kweken voor het überhaupt voeren van deze discussie.
Ik kies even voor het tweede en stap daarbij af van het aantal al dan niet betaalde flesjes water. Stel: Ik organiseer een bal en nodig 2 groepen uit die ik elk €500 geef (=€1000). Ik trek 100 mensen die elk €10 betalen (=€1000). Wat mis ik nu nog?
Kosten locatie €300
Kosten geluid €90 met dank aan Ton! (en de volgende keer iedereen mee helpen met inpakken en sjouwen, verdomme!:angry: )
Eventueel:
kosten podium (€90), licht (€60), posters (€15) etc.
Dit zijn laag ingeschatte kosten, maar toch zou je al een paar honderd euro moeten gaan knijpen of extern financieren. Hoe moet dit verschil overbrugd worden? Graag suggesties.
:hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2010 1:17 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Je probleem is nog 100 Euro groter, want de helft is student en die willen 2 Euro korting ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2010 1:12 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Robz schreef:
Dit zijn laag ingeschatte kosten, maar toch zou je al een paar honderd euro moeten gaan knijpen of extern financieren. Hoe moet dit verschil overbrugd worden? Graag suggesties.
:hug:

Door 's middags een workshop van drie uur te geven en de inkomsten daarvan gebruiken voor je bal... (en de docenten heel lief aankijken en een lekkere picknick beloven :tongues:)

Ik ben ook erg benieuwd naar suggesties want ik zit een beetje met dezelfde vraag!

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 154 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling