mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 06, 2024 2:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 5:33 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Of spreek af met de bar: grote glazen kraanwater schenken voor 50 cent. Dat pept de omzet een beetje op, en arme studenten kunnen voor 1/4e van een normale horecaprijs toch wat water tanken.

Zelf snap ik trouwens niet dat mensen drinken meenemen. Je weet toch dat je naar een horecagelegenheid gaat? Ik sta zelf wel eens achter de bar in mijn dansschool, en daar is het beleid heel duidelijk: geen eigen consumpties, als je kraanwater wilt kan je een glas krijgen en dat zelf in het toilet vullen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 10:53 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ergens is de discussie overgelopen van het drinken van kraanwater naar het drinken van andere zelfmeegenomen dranken.

Met hoeveel je beweegt is gratis kraanwater wel erg prettig en kan het jammer zijn van de lage baromzet.

Zelf ander drinken meenemen is daarentegen echt asociaal en ik snap niet hoe mensen dit in hun hoofd halen. Dit is ook geen regel die je als organisatie hoeft te melden, want dit geldt overal en hier mag je vooral iedereen op aanspreken.

Met meegebracht eten is het anders, maar ik ga er vanuit dat dit zeker bij de picknicks gecommuniceerd wordt met de mensen van de danslocatie.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 12:29 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ja, dat water kan ik nog begrijpen, dat doe ikzelf ook soms, maar andere dranken kan gewoon echt niet. Ik probeer ook altijd minstens 1 consumptie aan de bar te halen. Ik drink niet zoveel en moet mezelf daar echt aan herinneren, dus het is geen opzet van me als ik niet veel consumpties bestel.

En eten is zeker anders, omdat dat nu eenmaal niet in een bar te koop is en er inderdaad soms een picknick is. Het gaat dus niet van de baromzet af, waar de discussie nu over gaat. Omdat de lage baromzet een tegenwerkende factor is bij het organiseren van bals.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 2:13 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
@ Leon, het zelf meebrengen van drinken werd ingebracht door Frank, omdat hij dat te horen kreeg van het barpersoneel in Enschede.

Zelf meebrengen van taarten en cake is wat mij betreft een randgeval. De baromzet draait vooral op drank en niet zozeer wat er gegeten wordt.
Ik denk niet dat het altijd gecommuniceerd wordt met de locatie (togram?), maar ik denk dat het door de locaties gedoogd wordt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 3:38 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Hoe meer er (zout) gegeten wordt, hoe meer men wil drinken ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 12:53 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Kees schreef:
Zelf meebrengen van taarten en cake is wat mij betreft een randgeval. De baromzet draait vooral op drank en niet zozeer wat er gegeten wordt.
Ik denk niet dat het altijd gecommuniceerd wordt met de locatie (togram?), maar ik denk dat het door de locaties gedoogd wordt.

Ik had het op boschbal niet gecommuniceerd, maar de barman was heel blij toen ik hem een stukje cake aanbood. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt dat de bar niet echt draait op etenswaren, dus dat ze daar zich waarschijnlijk minder druk om zullen maken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 9:34 am 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 10:20 am
Berichten: 8
Woonplaats: Utrecht
Laat ik mijn mening ook eens geven :blush:

Tijdens een bal neem ik niet de tijd om een drankje bij de bar te gaan halen, ben veel te veel bezig met dansen :hug:
Heb ook geen behoefte aan iets anders dan water. Misschien naderhand een biertje, maar dat was t wel.

Water is een eerste levensbehoefte bij t dansen, dus laat ik graag -even snel- wat water in m`n mond lopen bij de wastafels, na een toiletbezoekje.

Ik snap dat het dit probleem van weinig baromzet in de hand werkt. Eerlijk gezegd, zou ik echt "verleidt" moeten worden naar de bar te gaan. Consumptiebonnen bij binnenkomst doorrekenen is dan wel een goede optie (geef ik misschien alsnog aan iemand anders, maar er wordt in elk geval voor betaald ;))


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 1:53 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Kraanwater op de kaart van je stamkroeg
Want 'bottled water' is een belachelijk fenomeen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 04, 2010 4:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Tussenvorm: Een consumptiebon i.p.v. korting voor studenten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 199 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling