mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 1:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 4:38 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
tourdion schreef:
Ik ben benieuwd of deze nieuwe opzet werkt. :luck:


Het was mijn eerste keer, dus het wordt een verslagje van zelf ervaren en horen zeggen.
De bands:
- Blowzabella: aardig. Gregory Jolivet kan echt verschrikkelijk kunstige dingetjes uit zijn draailier halen. Wat doet trouwens een Fransman in een Engelse band?
De dansen, erg veel scottisches en bourrees. Op een gegeven moment had ik daar wel genoeg van.

- Nordic: hele mooie muziek. De CD's na afloop waren in een mum van tijd uitverkocht, dus eigenlijk zegt dat al heel veel.
Een aantal balfolkies (waaronder ikzelf) hebben hier ook een aantal nummers op gedanst. Dat kon in de kleine zaal met de mooie houten vloer veel beter dan de tegels in de foyer, die op sommge plekken verschrikkelijk stroef waren, maar andere weer niet.

Bellowhead: feestfolk in optima forma. Aan het eind van het optreden stond de houten vloer met freestyle-dansende mensen.

Ter vergelijking:
ik heb begrepen dat er in de kleine zaal vorig jaar nauwelijks gedanst werd. Ik weet niet hoezeer dat aan de band lag of aan de dansende folkies die het ijs braken, maar de beentjes gingen volledig van de vloer dit keer.
Ik heb dan ook begrepen van ervarener Trad'It gangers, dat de sfeer heel erg ten goed is gekomen.

Was er dan niets negatiefs te noemen:
- de Oostenrijkse dames, Netnakisum, Nernakisum, kon me absoluut niet bekoren. Ik heb het eerst van een afstandje een beetje gevolgd, toen ik met Arjen stond te praten, maar toen hij zich juist naar het podium begaf, heb ik me gauw uit de voeten gemaakt.
- persoonlijk word ik niet echt vrolijk van de locatie. Kil en desolaat grote tussenruimte.

Wat mij betreft is Trad'It een blijvertje in mijn folkprogrammering en de reis naar Groningen zeker waard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 5:43 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
wow wat een feest was het weer!
Bellowhead was te gek; door die big band opzet kreeg ik er haast een sinatra achtig idee bij, erg fijne muziek. Gezellig na-borrel in de Ierse Pub.

In de taxi naar mijn vaders huis heeft de chauffeur nog knetterhard onze Bellow-cd gedraaid. Een goede afsluiting van de avond :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 5:58 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 10, 2009 8:16 am
Berichten: 171
Woonplaats: Utrecht
Wat was dat een heerlijk feest zeg!
Het begon leuk met Blowzabella, hoewel ik het niet altijd even dansbaar vond en veel van 't zelfde. Ik heb wel even heel erg met open mond naar de draailierspeler staan kijken. Wouw, hij kan spelen zeg!
Nordic overtrof daarna Blowzabella direct, erg vrolijk en enthousiast en er viel ook nog aardig goed op te dansen (hoewel een deel van het publiek toen wat raar op keek :cow: ).
Netnakisum (toch?) vond ik moeilijk te peilen, maar toen ik had besloten dat het eigenlijk de oostenrijkse versie van femmage was (ook een aanrader!), kon ik er best van genieten! Leuk even voor de afwisseling, maar ik miste hun enthousiasme en contact met elkaar en het publiek.
En toen natuurlijk de knaller: Bellowhead! Die weten wat een feestje bouwen is! Helemaal los! Wisten het publiek ook erg goed mee te krijgen!

Ik heb heel eventjes gekeken bij ZAR, ook erg fijne luistermuziek, maar ik had teveel adrenaline in m'n lichaam om stil te staan, dus ben ik terug gegaan naar blowzabella.

Ik heb er ook erg van genoten om van te voren met elkaar te eten, tussendoor te kletsen en na te borrelen! Een top avond (euhm dag is 't meer geworden :hug: )!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 6:45 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
't was echt een toffe avond! Als ik volgend jaar weer twijfel of ik naar Trad.It ga, willen jullie me dan vooral dwingen wel te gaan? Ik vergeet af en toe dat niet-balfolk-folk ook heel erg tof is, dat luisterconcerten in de kleine zaal daar ook prachtig kunnen zijn en dat een beetje freestylen ook niet mis is...

Blowzabella: Op het hier veel kleinere podium dan in Troyes, kwam deze band veel beter tot z'n recht. Ze hadden veel meer contact met elkaar en met de zaal. Maar ondanks de geweldige Gregory blijft het niet echt spannend...

ZAR: Heb ik gemist omdat ik blowzabella toch te leuk vond (en lekker dansen te fijn). De cd heb ik ondertussen ook geluisterd en dat klinkt best prettig.

Nordic: Drie schattige jongens, die ook nog eens echt toffe muziek maakten. Zweedse muziek, maar de Polska's waar ik op gehoopt had bleven uit. Gelukkig werden die vervangen door funky scottisches en andere toffe luister muziekjes. Die cellist deed echt toffe boum-chack dingen op z'n cello (choppen?) En toen gingen ze zingen. (Ik denk dat de kelten ze nodig hebben als achtergrond koortje. "Woehoehoe" maar dan laag :hug:) De cd's waren idd veel te snel op, maar ik ga er een stuk of 10 bestellen. Mensen met interesse kunnen mij pb-en.

Netnakisum: Eerst op een afstandje staan kletsen, toen deed het me weinig. Vervolgens toch ook nog even dichtbij gaan zitten. 3 echt jonge meiden (viool, altviool, cello) die echt wel leuke dingen doen. Maar vooral als geintje tussendoor. Cover van britney spears was erg grappig, inclusief special effect als het laten draaien van de cello. En het jodelen dat halverwege een hiphop sausje kregen. 't zijn wel toffe meiden. :-)

Bellowhead: Superfeestband :-)

Wat betreft het dansen (in het algemeen). Bij Blowzabella leek het niet meer dan vorig jaar bij La Machine. (Maar dat is altijd tegen te spreken, t is slechts een indruk.) En bij de andere bands werd af en toe wat balfolk gedanst (soms meer en soms minder gepast), en ik denk dat daardoor ook weer voor anderen de drempel lager was om wat te gaan dansen... Denk dat de luisteraars op de eerste rij het wel een beetje gek vonden omdat ze daardoor niets zagen. Maarja, dan moeten ze maar hoger gaan zitten als ze willen kijken...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 7:36 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 24, 2009 10:48 pm
Berichten: 144
Woonplaats: Zwolle
Nou, dan zal ik eens even vertellen waarom ik Netnakisum wèl leuk vond...

De drie dames speelden lekker strak. Tegelijkertijd zaten ze wel te geinen. Ze wisten uit hun strijkinstrumenten ook ritmisch leuke dingen te halen (iets wat de cellist van Nordic trouwens ook niet schuwde).
Wat ik tevens goed kon pruimen waren de gezongen stukken. Ze zongen niet alledrie even sterk, maar dat was bij de stukken in kwestie geen probleem. Ze zongen (en speelden) in ieder geval met veel pathos, dus eventuele dove medebezoekers konden hun lol op.
Het middelste stuk van de set miste ik door een goed gesprek even verderop, maar de afsluiting met een 3-stemmige jodl die zich gaandeweg verhiphopte en een compositie van een goede vriendin -ene Britney S.- liet mij absoluut achter met een brede grijns.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 7:48 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik sluit me bij Robz aan:

Ik heb zelden zulk loepzuiver en strak vioolwerk gehoord. Mooie harmonieën en 2e stemmen. Leuke ritmische accentjes uit je viool halen. Sfeervolle en afwisselende arrangementen. Niet heel erg folky maar wel erg mooi.

Echter, deze dames kwamen niet helemaal tot hun recht in de foyer, het leek wel een pauze-act en als je verder dan 10 meter van het podium stond was het geluid bagger. Maar het was absoluut geen Netnietniksum.

Ik overweeg nog om een cd aan te schaffen voor gitana. :rose:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 8:00 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Robz schreef:
Nou, dan zal ik eens even vertellen waarom ik Netnakisum wèl leuk vond...

De drie dames speelden lekker strak. Tegelijkertijd zaten ze wel te geinen. Ze wisten uit hun strijkinstrumenten ook ritmisch leuke dingen te halen (iets wat de cellist van Nordic trouwens ook niet schuwde).
Wat ik tevens goed kon pruimen waren de gezongen stukken. Ze zongen niet alledrie even sterk, maar dat was bij de stukken in kwestie geen probleem. Ze zongen (en speelden) in ieder geval met veel pathos, dus eventuele dove medebezoekers konden hun lol op.
Het middelste stuk van de set miste ik door een goed gesprek even verderop, maar de afsluiting met een 3-stemmige jodl die zich gaandeweg verhiphopte en een compositie van een goede vriendin -ene Britney S.- liet mij absoluut achter met een brede grijns.


Hear, hear!
Verder weinig aan bovenstaande recensies toe te voegen behalve dan dat ik Blowzabella weer erg lekker vond. Wat een geweldige blazers! en wat een groovende draailier!
Verder vind ik het erg grappig hoe ze de hardcore balfolkdansers weten te ontregelen :devilish: Ik heb in ieder geval een heerlijke snelle scottish gedanst en me rot gelachen tijdens die Engelse dansjes in het begin.
Oh ja, Bellowhead is inderdaad een erg strakke feestband, maar ik miste af en toe wat ruige rafelrandjes zoals bijvoorbeeld The Pogues die hadden.

De entourage in de foyer vind ik trouwens niet echt top. De volgende keer misschien toch een gezelligere locatie zien te vinden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 10:31 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Hier kan je het jodelen terugluisteren: http://www.myspace.com/netnakisum (live vond ik het wel indrukwekkender..)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 10:32 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Al een filmpje van youtube opgeduikeld.
18 seconden ZAR: http://www.youtube.com/watch?v=JYofRQ-gg3U

Oja, bij Femke de CD's van Nordic en Bellowhead geluisterd.
De CD van Nordic is heel tof, Bellowhead op CD spreekt me minder aan.

Enne, gezien de reacties had ik dichter bij de Oostenrijkse dames moeten staan om een goed beeld van hun muzikale kwaliteiten te krijgen. Maar ach, het rust geven aan mijn voeten en het socializen is ook een prettig aspect van een zeer geslaagde avond.

Nordic en Bellowhead waren voor de eerste keer in Nederland, maar gezien de reacties gisteravond zullen we ze wel vaker gaan zien, schat ik in. Al is het om het magistrale 'Port of Amsterdam' nog eens te horen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 11:12 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Nordic speelt 31 oktober in Rasa, utrecht, en 1 nov in het concertgebouw in amsterdam (www.myspace.com/nordicmusic)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 10:24 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
Ik vond het echt ontzettend leuk. Bij Blowzabella hebben we lekker gedanst, al leek de vloer hier en daar te plakken van het bier. Na het optreden kwam de muziek van Nordic niet goed binnen: ik was te onrustig. Gelukkig zijn er altijd wel vriendjes en vriendinnetjes om mee te praten. Toen ik later bij Nordic ging luisteren vond ik het ontzettend mooi. Helaas te laat voor een cd, dus al mijn hoop is nu op Lou gevestigd :rose:

Bij het optreden van de drie juffers van Netnakisum ben ik aan het einde pas aangeschoven, maar ik vond het leuke meiden. Lekker gek.

Bellowhead was te zot. Trad it wordt elk jaar zotter met zingen en joelen en dansen, dus wat voor gekte moeten we volgend jaar verwachten? De cd's van Bellowhead vind ik geenszins tegenvallen. Het zou leuk zijn als ze nog eens naar Nederland komen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 1:21 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik vond met name de paar dansen bij Nordic echt geweldig. Volgens mij vond de band het ook wel leuk, ze kondigden bij een van de laatste nummers in ieder geval aan dat het een scottish was en we er dus op konden dansen.

Waar we bij Nordic nog rustig op het donkere deel van de vloer bleven met dansen, ging het bij Bellowhead meteen pal voor het podium. Vooral de eerste jig met 8 man was leuk, omdat daarna de rest van de mensen los kwam en uiteindelijk bijna iedereen aan het feesten was.

Als tussendoortje waren de Oostenrijkse meiden best te verteren. Soms muzikaal sterk, maar meer opvallend vanwege het cabaret-gehalte van de liedjes.

Al met al inderdaad een goede reden om eens naar Groningen te gaan en voor herhaling vatbaar.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 2:44 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Bestaat er zoiets als een kritieke hoeveelheid dansers om een optreden in een feest te laten ontaarden? Ik geloof in ieder geval dat we genoeg vonk waren om het enthousiasme van Bellowhead op te pakken.

Help me er aub dit najaar aan denken als Nordic weer naar Nederland komt. Ik vind het de moeite waard en raad anderen ook aan de cd te kopen als Louise ze heeft.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 4:29 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik vond het ook een supertoffe avond! Ik vind Blowzabella echt supertof...juist helemaal niet suf! Nordic en Bellowhead vond ik allebei heel anders, maar wel heel leuk. Ik denk dat ik van Bellowhead niet per se een cd zou hoeven, omdat je dat feestgevoel nooit krijgt uit boxen zonder life band...van Draakje hoorde ik dat de viool en de trekzak ook samen een cd hebben? Hoe heette die ook al weer, want die zou ik nou wel heel graag in mijn kast hebben staan!

Ja, de drie zingende meisjes...pas na veertig minuten kwam ik er achter dat het echt niet meer de soundcheck kon zijn...ha ha ha! Ik vond het vooral saai en een beetje vreselijk, maar een pauze om even te eten was heel welkom.

De nazit in de Ierse kroeg was ook geslaagd: al met al een hele goede avond in het Hoge Noorden. Wat is Groningen toch vreselijk leuk!!! (en de Groningers en ex-Groningers ook!!!)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 4:38 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ja, dit was m'n gezelligste Trad.It. Voelde me wel een beetje bezwaard om te gaan dansen voor de neus van de bands in de 'kleine' zaal. Je kunt wel makkelijk stellen dat de kijkers dan maar hoger moeten gaan zitten, maar aangezien de bands gelijkvloers speelden (wat erg goed is voor het contact), blokkeer je wel behoorlijk effectief het zicht op die bands. Denk niet dat iedereen het gedans kon waarderen (maar heb geen klachten gehoord..)

Leuk dat de jongens van Bellowhead ook nog even mee gingen dansen (met een Engels pasje dat Blowzabella eerder al uitgelegd had). Ik ben nog niet toegekomen aan hun laatste CD luisteren (schijnt iets minder te zin), maar hun eerste heb ik helemaal grijs gedraaid.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 293 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling