mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 8:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 7:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
campie schreef:
collega schreef:

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn; De band naar voren halen dan kunnen de dansers achter band hun gang gaan zonder dat de rest daar last van heeft.

Maar dan wil ik wel een zwart gordijn achter de muzikanten. Beter voor de fotografie. :idea:
:laughing: :laughing: :laughing:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 12:44 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
gpvos schreef:
gompie schreef:
Gewoon de artiesten op een verhoogd podium, alle problemen opgelost.

Lijkt me ook de beste oplossing. Het is wel weer een klein nadeel voor bij de luisterbands en -nummers: het is best wel fijn om op de grond te zitten en zo van vrij dichtbij de muzikanten bezig te kunnen zien.


Ben blij dat we hier de oplossing hebben bedacht voor het probleem. :-)
Vraag me alleen af of dat helpt, als niemand de organisatie erop wijst :hug:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 8:36 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Cooper schreef:
Vraag me alleen af of dat helpt, als niemand de organisatie erop wijst


Hoe zijn ze er anders toe gekomen om een balfolkkorting in te stellen?
Daardoor kreeg ik het gevoel dat er hier meegelezen werd, maar dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 8:45 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Cooper schreef:
gpvos schreef:
gompie schreef:
Gewoon de artiesten op een verhoogd podium, alle problemen opgelost.

Lijkt me ook de beste oplossing. Het is wel weer een klein nadeel voor bij de luisterbands en -nummers: het is best wel fijn om op de grond te zitten en zo van vrij dichtbij de muzikanten bezig te kunnen zien.


Ben blij dat we hier de oplossing hebben bedacht voor het probleem. :-)
Vraag me alleen af of dat helpt, als niemand de organisatie erop wijst :hug:
W


Uit alles blijkt dat de organisatie juist zeer bewust heeft gekozen om het podium (dat altijd afstand schept) achterwege te laten. Men wilde de sfeer van een (dans)feest creëren waarbij muzikanten en feestvierders bijna door elkaar heen konden lopen.

Lees je de beschrijving van de band 'Bellowhead' dan staat daar ook dat bij optredens iedereen vanaf de eerste noot opspringt uit z'n stoel om uit zijn dak te gaan. Kortom 'Bellowhead' was als feestband geprogrammeerd. (zoals elk jaar op Tradit is dat het geval met de laatst spelende band).

Als ik de verhalen van de aanwezigen mag geloven is die feestsfeer er zeker geweest. De luisterliefhebbers hadden dan maar een beter plekje op moeten zoeken of op moeten springen uit hun zetel om een polonaise met John en John te gaan doen.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 11:04 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
Maar ik ben erg blij Matachin van Bellowhead. Dat zit muzikaal toch zo interessant in elkaar dat t thuis ook heel fijn is.

Heb 'm nu ook een paar keer beluisterd. Geen spijt van de aanschaf, maar hun eerste is w.m.b. wel een stuk leuker (heb ik vaker met de kennismakings-cd)

Louise schreef:
En waar ik al het Ierse veel te onrustig en zenuwachtig vind, heeft de Engelse muziek iets relaxders over zich

Iers wordt wel een stuk leuker als je de dansjes kent. Met m'n Ierse set-dance ervaring kan ik nu zelfs met veel plezier naar een hard-core set-dance cd van bijv. Michael Sexton luisteren. Jammer dat die Engelse dansjes dan juist weer zo suf zijn (in mijn ervaring).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 6:48 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Het is best grappig om deze hele discussie te lezen. Ik heb ook de Trad'It 2009-topic erop nagelezen en daar klonken juist de geluiden dat mensen niet durfden te gaan dansen. Door een balfolkkorting heeft de organisatie in ieder geval een duidelijk statement gemaakt dat ze het dansen hebben willen aanmoedigen. In die opzet zijn ze zeker geslaagd.
Ik vraag me persoonlijk af of de discussies relevant zijn op de plek waar je danst of de dansen die je danst, zeker als je ziet hoe het ontaardde in een totale freestyle-anarchie.
Bij Bellowhead had ik in eerste instantie enige reserves om pal voor hun neus te gaan dansen, maar soit, als je een feestje wil, kun je een feestje krijgen. En doordat daar zo pontificaal in het licht gedanst werd, moedigde het anderen aan om mee te doen.

Zou die terughoudendheid over de plek van het dansen te maken hebben met de vroegere strijd tussen luisterpubliek, die zich stoorde aan mensen die begonnen te dansen op folkmuziek? En is daardoor balfolk ontstaan onder het mom van: dan organiseren we toch onze eigen feestjes?

Ik zag trouwens in een youtubefilmpje van vorig jaar dat mensen geinterviewd werden en dat de verslaggeefster zei dat ze de gemiddelde leeftijd toch wat aan de oudere kant vond. Misschien heeft de organisatie dat aangegrepen om dansen te promoten en daarmee een levendiger festival te creeren.

En als laatste opmerking: ik kan me niet voorstellen dat Bellowhead een beetje raar keken toen we een jig inzetten. Ik zou eerder verwachten dat ze blij verrast waren dat er zo vroeg in hun optreden al gedanst werd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 9:24 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
Gister was op radio 6 (een deel) van het optreden van Nordic op Trad.it + een interview te horen. Het programma (JazzLive) is terug te luisteren op http://gids.radio6.nl/2010/07/29/ . Ze hebben eerder ook Bellowhead en Zar uitgezonden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 237 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling