mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 11, 2024 11:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 11:41 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
tourdion schreef:
H? Mota, als jij een vrijkaartje krijgt, doe je dan mee? Lekker inspansen voor Wageningen :biggrin:
Ik zit hard te wiebelen bovenop een dubbeltje (je weet wel, 10 ouderwetse centen in een klein stukkie metaal verenigt). Heb je Plienemuis al gevraagd?
Ik vind dat ik nog wat het een en ander moet doen vandaag. Als ik nu alweer met leuke dingen bezig ga... ik voel me bijna schuldig. Moet je het gauw weten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 11:43 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
tourdion schreef:
Hm, misschien kan je zelfs vergoeding krijgen voor de kosten van logies + ontbijt die je aan mij moet betalen :devilish: :biggrin:


Valt te proberen toch. :biggrin:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 2:26 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Nou mensen, het gaat door hoor. Zaterdagavond bal op Tradit in de Oosterpoort :hug: .

Iedereen die een instrument kan vasthouden krijgt een gratis entr?e-bewijs :laughing: .

We spelen in de zg. binnenzaal, een klein intiem zaaltje met een goede akoestiek en dansvloer :kiss: .

Er zal voor het geval dat nodig is een kleine installatie met een paar microfoons aanwezig zijn :sick: .

Zegt het voort!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 2:30 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
tourdion schreef:
Er zal voor het geval dat nodig is een kleine installatie met een paar microfoons aanwezig zijn


Da's wel prettig.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 10:59 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik voel wel wat voor balfolk als afterparty! Amsterdam Klezmer Band is goed, maar die kun je overal zien (kan het niet meer op 1 hand tellen ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2004 11:53 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Of tijdens Cara Dillon (als er dan niks anders is). Heb Cara zien spelen op Brossella en we hebben die gladde show niet uitgezeten ('k hoor liever d'r zus).

Heeft Tour misschien een schema van het festival?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 14, 2004 12:03 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Hallo, :) Een half uurtje terug van TradIT. De hardcorespansers tour en gitana alsmede de club rond Martijn zitten waarschijnlijk nog te spelen. Maar Plienemuis en ik hielden het voor gezien. We konden niet concurreren tegen de andere bands. Ik heb een zenuwachtige zigeunerband gezien en gehoord. Nadara. Swingt wel, maar ik werd er echt een beetje zenuwachtig van. Malbrook was wel leuk. Het eerste nummer dat ik hoorde (niet het eerste nummer dat ze speelden) was mooi. Gezongen, een scottisch (volgens Fille) en met een mooie viool.
De duivel uit Normandi? met een berg aan Quebec muziek. Swingde. Kon je rustig op Pogo'en. Amai.
'k Duik m'n bed in. Morgen is er per slot van rekening bal Wageningen.
Toedeloedokie
---mota---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2004 11:28 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Nounounou mensen wat hebben we een fijn spansbal gehad op Tradit :liar:

Maar wel mooi 10 vrijkaarten in de wacht gesleept :biggrin:

En het was erg gezellig. Folle Flier logeerde hier. En ze heeft prachtig trekzak gespeeld. Ik heb het allemaal opgenomen met de aankondigen van Floor er bij. Zodat ik weer wat te studeren heb.

Ik was hoogst verbluft toen Fille ineens Vlaams! begon te praten met het Belgische spansmeisje van Ernie!! Echter dan echt. Het was bizar.

Ernie had lekker schransvoer mee. Zoals overjarige brie en wijn (Spaansche wijn uit 1992! het was net zachte cognac)

De mooiste muziek op Tradit werd veroorzaakt door het duo Jon Anders Halvorsen (zang) en Tore Bruvoll (gitaar). Ik ben nu de overtuiging toegedaan dat eenvoudige verstilde muziek eerder tot schoonheid neigt dan drukke, tingeltangel muziek. Maar het is nog niet makkelijk om dat te bereiken. Zuinig zijn met noten is erg moeilijk.

Vanavond ben ik met Gitana naar deel 1. van La Meglio Gioventu geweest. Dat duurde 3 uur! Vrijdag moet ik naar deel 2. Dat duurt 3 uur en 6 minuten! Italiaans Familie Epos dus erg mooi. :rose:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2004 1:38 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Zoals overjarige brie en wijn (Spaansche wijn uit 1992!

Correctie: Camembert en Gran Reserva uit 1991 (destijds met leuke aanbieding bij de Makro de hele plank leeg gekocht en dat drink je niet zomaar weg ;) En jij bedankt voor de gastvrijheid, voedzame spans-maaltijd en een vertrouwde Ikea slaapbank.

tourdion schreef:
De mooiste muziek op Tradit werd veroorzaakt door het duo Jon Anders Halvorsen (zang) en Tore Bruvoll (gitaar)


Yep, heb eigenlijk een beetje spijt dat ik die jongens niet opgezocht heb voor een cd.. Heb wel een cd van de Warsaw Village Band en daar heb ik geen spijt van. Is beter in evenwicht dan hun drukke optreden.

Jammer dat zo weinig mensen de weg door de spansgrot hebben gevonden. Als afterparty zou het wel gewerkt hebben denk ik, ware het niet dat Oosterpoort de deur zo vroeg mogelijk wil sluiten. Ook viel me op dat de helft van het bezoek al was vertrokken bij de laatste act.. De sfeer zakte als een mislukte soufle in elkaar.. Waarom begint zo'n festival ook pas om 20:00? Wmb mogen ze om 14:00 beginnen, dan kan ook alles sequentieel zodat je niks hoeft te missen en de boel ook een stuk relaxter wordt (kunnen ze ook nog wat verdienen met eetkraampjes ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2004 11:11 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Het was in elk geval een erg leerzame gebeurtenis.

1. Een bal op een festival zonder dat het in programma genoemd wordt werkt niet.

2. Opboksen tegen dampende acts werkt niet tenzij je zelf een dampende act bent.

3. Achterafzaaltjes worden alleen maar bezocht door lieden die verdwaald zijn op weg naar het toilet.

4. Doorsnee publiek weet niets van Spansen, ook in Groningen niet.

Kortom: het spansen staat nog redelijk in de kinderschoenen. :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2004 12:05 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ja van dat spansen kwam dus niets, zoals hierboven al vermeld. Ons enige succesje was een violist van Le diabl' dans la Fourche die aan het begin van de avond kwam vragen wanneer het bal begon en na zijn optreden waarempel nog is komen dansen. :dancing: Maar het was wel leuk om met versterking te oefenen en experimenteren en nu kan ik tenminste zeggen in de Oosterpoort te hebben gespeeld. :cool:

Mooiste vond ik zoals verwacht Dr. Faustus en Le Daibl' dans la Fourche. Hoe GOW (of wie er dan ook verantwoordelijk was) die nou tegelijkertijd kan in plannen?? :crying: Nu heb ik maar de helft van beiden kunnen zien.

Dr. Faustus typisch Engels, beetje verstild misschien en wel erg veel liedjes in het deel dat ik zag (tweede half uur). Ik had wel wat meer dansmuziek gewild. In vergelijking met bijv. Spiers&Boden miste ik het vuur een beetje. Wel mooie stemmen en gevoel voor humor.

Le diabl' dans la fourche swingend Quebec. Interessante een-rijder speler. Misschien een beetje te 'chants-de-mer' achtig en gelikt voor mijn smaak, maar het zat goed in elkaar en het enthousiasme van de muzikanten werkte aanstekelijk en er stond al gauw een groot deel van het publiek te hossen en te springen voor het podium. Als al die mensen nou daarna even bij ons waren komen spansen... maar nee hoor.

Ik vond de opzet met twee groepen tegelijkertijd erg onrustig. Het zal wel typisch festival-achtig zijn, maar ik heb er liever een tegelijk. Nu had ik het gevoel dat ik zat te zappen en dat maakte het moeilijk om echt voor een optreden te gaan zitten. Wat mij betreft mogen ze 's middags beginnen en gewoon een band per keer laten spelen. Zo is er wat meer rust, kunnen mensen eens pauzeren en in zo'n pauze zou een spansbal nog niet zo'n slecht idee zijn. Misschien dat mensen dan ook makkelijker helemaal naar Groningen komen. Voor je kaartje heb je dan niet een avond, maar een hele dag plezier. (blijft natuurlijk het probleem van afstand en dus een overnachting moeten regelen)

Ook jammer was dat het festival om klokslag 1 als een plumppudding in elkaar zakte. In plaats van verder te feesten ging iedereen naar huis en begonnen de theater mensen met opruimen.

De versterking in de grote en kleine zaal vond ik niet om over naar huis te schrijven. Te schel en te hard. Jammer. In de foyer was ie wel goed.

Verder heeft GOW belooft zijn best te doen om het Hamon-Martin Quintet naar TradIt te halen volgend jaar! :dancing: Mijn goed voorbereide actie waarbij ik een leger mensen langs had willen sturen om hem te vragen die groep te laten komen (waarbij de naam op briefjes moest worden geschreven omdat ze 'm niet konden onthouden) was helemaal niet nodig. Hij zei meteen ja. :kiss:

Verder nog bizarste ervaring: geluidstechnici die praten over 'spansen' alsof het het normaalst ding in de wereld is en een bestaand Nederlands woord. :laughing: :laughing: :laughing: Dat klinkt echt zo vreemd!!

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2004 1:21 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Fille schreef:
Verder nog bizarste ervaring: geluidstechnici die praten over 'spansen' alsof het het normaalst ding in de wereld is en een bestaand Nederlands woord.


Ja, en?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2004 1:38 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
folkie schreef:
Ja, en?
;;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 16, 2004 2:24 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Overal in de Oosterpoort hingen bordjes met pijlen en het woord Spansen.

Het was alsof er ergens in de catacomben een 'mystery meeting' zou plaatsvinden.

Ik sprak met een paar vrouwen die zich de hele avond af hadden gevraagd wat dat 'spansen' zou betekenen. Maar ze waren bang om er naar toe te gaan.

Ze vreesden onder andere dat ze daar met Spic en Span potten en pannen zouden moeten afboenen met een schuurspons! :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 209 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling