mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo mei 12, 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 9:48 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
tourdion schreef:
En verder moet ik nog een schuur regelen voor het boerderie-bal op 14 juin. :dancing:


Wordt dat echt in een een schuur/boerderij gehouden dan? Dat is leuk.
(Zelf speel ik a.s. zaterdag ook in een oude boerderijschuur, maar dan een gecultiveerde, daar ruikt het niet meer naar hooi en mest en koeien :cow:)

Wat deel 2 betreft, ik denk toch dat het beter is als zeeroversandra niet met alle spectaculaire details geconfronteerd wordt. Dat zou wel eens shockerend kunnen zijn.

Tot slot nog even een citaat van de hoes van een volksdansplaat die ik vorige week bij de Mamamini/Kringloopwinkel heb gekocht, de plaat heet "Meer bewegen voor ouderen" en ik moest er erg om lachen. Er staat:

"..Volksdansen is samen dansen met een of meerdere partners, het is een groepsgebeuren waarin men zich niet alleen voelt maar waar men zich toch lekker lichamelijk kan inspannen. Volksdansen is activerend en leidt tot nieuwe relaties. Het is zeker niet een of meerdere uurtjes in de week elkaar bezig houden. Volksdansen in het M.B.v.O. wordt uit eigen vrije wil bedreven en men vindt het fijn.."

Zo! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 10:43 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Tilia schreef:
Tot slot nog even een citaat van de hoes van een volksdansplaat die ik vorige week bij de Mamamini/Kringloopwinkel heb gekocht, de plaat heet "Meer bewegen voor ouderen"


AAAAAAARRRRRGGGGGHHHHH!!!!!! :sick: :sick: :sick:

En terug is het gevoel dat me bekroop toen ik het volksdansgroepje in Wijhe op tv zag: ouden van dagen hupsend op een truttig muziekje. Waar blijft de volksdansguerilla? Waar blijven de bezettingen van dansvloeren, de illegale volksballen, de doedelzakaanslagen? Sorry, ik draaf een beetje door...

Tilia schreef:
en ik moest er erg om lachen. Er staat:

"..Volksdansen is samen dansen met een of meerdere partners, het is een groepsgebeuren waarin men zich niet alleen voelt maar waar men zich toch lekker lichamelijk kan inspannen. Volksdansen is activerend en leidt tot nieuwe relaties. Het is zeker niet een of meerdere uurtjes in de week elkaar bezig houden. Volksdansen in het M.B.v.O. wordt uit eigen vrije wil bedreven en men vindt het fijn.."


:laughing: :laughing: Vooral dat "eigen vrije wil" moet je er altijd even expliciet bij vermelden want anders denkt iedereen dat mensen gedwongen worden!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2003 8:03 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Tilia schreef:
(Zelf speel ik a.s. zaterdag ook in een oude boerderijschuur, maar dan een gecultiveerde, daar ruikt het niet meer naar hooi en mest en koeien :cow:)


Ik weet het :love: . Ik kom, samen met Tourke en Mota (als die niet is verdwaald in Denemarken..)


Citaat:
"..Volksdansen is samen dansen met een of meerdere partners, het is een groepsgebeuren waarin men zich niet alleen voelt maar waar men zich toch lekker lichamelijk kan inspannen. Volksdansen is activerend en leidt tot nieuwe relaties. Het is zeker niet een of meerdere uurtjes in de week elkaar bezig houden. Volksdansen in het M.B.v.O. wordt uit eigen vrije wil bedreven en men vindt het fijn.."


:laughing: Klopt precies! :laughing: Behalve dat "het is zeker niet een of meerdere uurtjes in de week elkaar bezig houden. " dat is het wel! :laughing:

ZRS


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 10:32 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
(Zelf speel ik a.s. zaterdag ook in een oude boerderijschuur, maar dan een gecultiveerde, daar ruikt het niet meer naar hooi en mest en koeien )

Is dat niet een geschikte balschuur? :raisedeyebrow:

Citaat:
"..Volksdansen is samen dansen met een of meerdere partners, het is een groepsgebeuren waarin men zich niet alleen voelt maar waar men zich toch lekker lichamelijk kan inspannen. Volksdansen is activerend en leidt tot nieuwe relaties.


Wat is hier zo AAAARGH aan? Dit lijkt me een vrij pittig tijdverdrijf voor de oudere medemens.

Misschien is het een pijnlijke constatering dat die truttige volksdansers het dansen om dezelfde reden leuk vinden als wij.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 11:14 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
tourdion schreef:
Is dat niet een geschikte balschuur? :raisedeyebrow:


Misschien wel, :applause: daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik heb de plek zelf alleen nog niet gezien (wel de boerderij van buiten, erg mooi). Wie weet..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 11:46 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Wat is hier zo AAAARGH aan? Dit lijkt me een vrij pittig tijdverdrijf voor de oudere medemens.

Misschien is het een pijnlijke constatering dat die truttige volksdansers het dansen om dezelfde reden leuk vinden als wij.


Het is behoorlijk aaaarrgghh omdat ik altijd maar weer aan buitenstaanders moet uitleggen dat volksmuziek en volksdansen meer is dan dat kneuterige gehups op Koninginnedag. In De Wilde Wereld dachten ze ook dat we voor een publiek dansjes gingen opvoeren. En toen ik uit Saint Chartier terugkwam keken mijn collega's me glazig aan toen ik zei te hebben 'gevolksdanst'. Volksdansen wordt in Nederland meer gezien als een activiteit om verkalkte botten en kunstheupen in vorm te houden dan als iets waar alle generaties de hele nacht door zoet mee kunnen zijn, dat zelfs opwindend en wild kan zijn. Daar word ik af en toe behoorlijk aaarrghh van ja.

Het gaat mij dus niet om de reden waarom die truttige volksdansers het leuk vinden, het gaat mij om het volkomen foute imago van volksdansen en volksmuziek in Nederland, en dat wordt door dit soort dingen alleen maar in stand gehouden.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 1:59 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Niet zo somber - niet zo wanhopig. Lees de laatste woorden van deze geweldige omschrijving en laat ze goed tot je door dringen

"Volksdansen ... leidt tot nieuwe relaties" .

Gezien eerdere bijdragen van deze en gene op dit forum is dat nu juist een van de facetten die het volksdansen aantrekkelijk maakt.
En terwijl de rest van Nederland in al hun eenzaamheid ons maar een suf zooitje vindt die op vreemde instrument muziek maken en daar ook nog rare pasjes bij doen, zijn wij lekker bezig met 'nieuwe relaties'

Tot zover deze overdenking voor dit weekeinde

scordatura (die dit weekend hongaars gaat spelen)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 2:44 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
folkie schreef:
het gaat mij om het volkomen foute imago van volksdansen en volksmuziek in Nederland, en dat wordt door dit soort dingen alleen maar in stand gehouden.


Ach, troost je, het is een elpee uit 1983..en dus al enigzins verjaard.

:happy:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 2:48 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Scordatura schreef:
"Volksdansen ... leidt tot nieuwe relaties"


Zou er een kan in zetten, zo lijkt het wel het prime directive van volksdansen.. En kan iemand dat die Duitse meisjes even vertellen, ja? Die wilden alleen maar dansen.. moest ik om 3:30 in het donker m'n tentje nog opzetten ;) (wel en mooi illegaal plekje aan het kanaal)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 3:07 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
ik citeer alleen maar wat Tilia op de platenhoes heeft zien staan. En als je er "kan" tussen zet, lijkt het weer op de waarschuwing die je tot voor kort op pakjes sigaretten kon zien staan "Roken kan tot ernstige lichamelijke problemen leiden" Dat wordt dan : "pas op ! Volksdansen kan tot ernstige relaties leiden"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 3:08 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
"Volksdansen ... leidt tot nieuwe relaties" .


SSST, niet zo hard, ander hoort mijn vriendin het
:biggrin:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 3:09 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Scordatura schreef:
ik citeer alleen maar wat Tilia op de platenhoes heeft zien staan. En als je er "kan" tussen zet, lijkt het weer op de waarschuwing die je tot voor kort op pakjes sigaretten kon zien staan "Roken kan tot ernstige lichamelijke problemen leiden" Dat wordt dan : "pas op ! Volksdansen kan tot ernstige relaties leiden"
:laughing: :laughing: :laughing:

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2003 3:20 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Zo zie ja maar: volksdansen is helemaal niet zo'n onschuldige bezigheid. Het kan maar het best in afgelegen boerenschuren worden beoefend of ergens op een drooggevallen boot op het Wad.

Maar, on a serious note, het image van volksmuziek en volksdansen mag dan stoffig zijn en voor de meeste mensen een 'ver van mijn bed-show' - het weerhoudt mij er niet van om er tijd en moeite in te steken. Imago's veranderen niet zo snel. Zolang je zelf maar weet waar je mee bezig bent. Ik word er soms ook wel eens moe van om mijn collega's weer eens uit te leggen wat het dan precies is, die volksmuziek.
De beste manier om daar iets aan te doen is het organiseren van optredens (zoals in Deventer) en volksballen en daar mensen naar toe te krijgen die iets meer open-minded zijn. En laat de rest maar denken wat ze willen In Frankrijk hebben ze daar een mooie uitspraak voor:
Honi soit qui mal y pense Vervloekt is hij die er slecht van denkt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2004 10:22 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zaterdag 13 maart is het trad It festival in groningen.

Hier is het programma te zien: http://www.tradit.nl/programma_diabl.html

Geen vlaams volgens mij.

Valt samen met het lage landen weekend. :crying:

Is er iemand die mij kan overhalen om het LL-weekend boven trad-it te verkiezen :luck:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2004 11:26 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Is er iemand die mij kan overhalen om het LL-weekend boven trad-it te verkiezen :luck:


Trad IT is gemakkelijker te combineren met het Bal Folk in Wageningen!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 178 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling