mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 16, 2024 11:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 2:38 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Koen Dhondt komt ons op zaterdag 24 april leren spelen met walsen. Variaties met namen als looping, Cyril, potlood, Elida en diatonisch dansen zullen deze middag aangeleerd worden.

Om zowel de halfgevorderden als de gevorderden kans te geven het optimale uit deze workshop te halen, splitsen we de workshop in 2-en. Van 12u tot 14u is de workshop vooral open voor halfgevorderden, en van 15u tot 17u is de workshop open voor gevorderden. Uiteraard is het ook heel goed mogelijk om beide workshops te volgen.

Kosten: Het volgen van 1 workshop kost 15 euro, het volgen van beide workshops kost 25 euro. Deelnemers aan de workshop betalen slechts 5 euro toegang voor het bal van dezelfde avond.

Voorkennis: Voor de eerste workshop (halfgevorderden) wordt ervanuit gegaan dat de basis van de wals, inclusief het soepel rond kunnen draaien, evenals een behoorlijke danshouding in orde is. In de 2e workshop (gevorderden) zullen de workshops nog een stuk ingewikkelder worden en de snelheid waarmee ze aangeleerd worden een stuk sneller.

Meer info en aanmelden: kijk hier en hier. Als je aan beide workshop mee wil doen, moet je 2 formuliertjes invullen.

's avonds is er een bal met Accordzeam Tapas en t Williams Project.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 5:17 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 27, 2010 1:26 pm
Berichten: 37
Woonplaats: Gouda
Louise schreef:
's avonds is er een bal met Accordzeam Tapas en t Williams Project.

Hiervoor is aanmelden niet noodzakelijk, toch? Heb ik volgens mij ergens gelezen ... zaal is groot genoeg ...

_________________
Don't procrastinate, be happy!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 5:28 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 27, 2010 1:26 pm
Berichten: 37
Woonplaats: Gouda
l'Aimant schreef:
Heb ik volgens mij ergens gelezen ...

Ja, zie je wel, twee dagen geleden heb ik Louise nog lopen quoten in het andere Accordzéam-topic.
Nou ja, dan maar ter herinnering of voor degenen die dat nog niet hadden meegekregen.

_________________
Don't procrastinate, be happy!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 10:56 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Net opgegeven voor beide workshops. Tijdens de dansstage kon ik niveau 4 zeer goed volgen en gezien ik al sinds m'n 6e verschillende soorten dansen doe denk ik niet dat ik moeite heb met een hoog tempo.

Saghws, dansje doen? :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 11:59 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Slecht nieuws: Koen heeft zijn schouder gebroken :crying: Dat wens je natuurlijk niemand toe en al helemaal niet iemand die voor z'n werk én passie z'n fysieke gestel echt nodig heeft. Dus hij gaat deze workshop niet geven.

Maar gelukkig hebben we ook goed nieuws. We hebben een waardige vervanger gevonden. Rafael Correa Prieto, die ook in Enschede was en daar verschillende workshops heeft gehouden, neemt de workshop over. Het thema en de niveaus blijven hetzelfde, de precieze inhoud veranderd wel een beetje. We gaan gewoon walsen (in 3) op halfgevorderd en gevorderd niveaus, zoals was aangekondigd. Koen en Rafael zijn echter verschillende mensen en verschillende dansers en verschillende docenten. Dus de precieze inhoud zal anders zijn.

We hebben op dit moment meer mannen dan vrouwen in de workshops, en de workshop is nog niet helemaal vol. Als volger kan je zowiezo meedoen, als leider kan het op dit moment alleen als je zelf een volger meeneemt. (Er zal veel doorgeschoven worden dus je danst niet de hele tijd met dezelfde partner.)

Tot volgende week!

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 12:25 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Vrouw-op-zichzelf meldt zich. :) Aangezien vriendlief een praatje moet geven ergens in de buurt van Utrecht kan hij niet mee doen aan de workshop(s).
Ik twijfel of ik het gevorderden niveau zou kunnen bijhouden. Hoewel ik al wel walsen in 5, 8 en 11 heb gedaan heb ik de basis nooit officieel aangeleerd (als ik me goed herinner).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 1:04 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ha brenda, dat kan ik ook lastig inschatten.

Op t moment dat de 2e workshop niet volkomt, kunnen we altijd nog even kijken aan het eind van de eerste workshop, of er mensen die zich in eerste instantie alleen voor de eerste workshop hadden in geschreven, ook mee kunnen/willen naar de 2e workshop.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 1:18 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Hmm, daarmee ontstaat dan wel het gevaar dat het nivo van de tweede workshop omlaag gaat...

Kweenie of ik nu nog wel zo veel zin heb:
* geen Koen - Rafael ken ik niet
* geen onregelmatige walsen
* verhouding leiders/volgers scheef
* beginners doorschuiven naar de gevorderden om de workshop "vol" te krijgen ...

Gelukkig is het nog niet zover, dus kan ik nog fijn een poosje twijfelen.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 1:30 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
@ saghws, ik ga proberen je twijfels (en eventueel die van anderen) weg te nemen:

* Rafael is minstens zo leuk als Koen. Rafael is een van de weinige dansers/docenten in wie ik vertrouwen heb een even goede workshop neer te zetten als Koen. (Iemand zin om zijn ervaringen met Raf als docent te spuien?)

* Onregelmatige walsen stonden al niet op t programma... (Maar wellicht als de hele groep t aankan/-wil, kunnen we ook nog wat met onregelmatige walsen doen...)

* Wat betreft die verhoudingen, ik heb er vertrouwen in dat dat wel rechttrekt. (En anders trek ik nog een vat gevorderde volgers open ;-)

* De andere groep zijn geen beginners, maar halfgevorderden, en het doorschuiven is zeker niet bedoelt om de workshop "voller" te krijgen. Wel om mensen die over hun niveau twijfelen de mogelijkheid te geven om ook met de 2e workshop mee te doen, mits ze makkelijk genoeg met de eerste workshop meekomen.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 3:52 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Citaat:
Rafael is minstens zo leuk als Koen. Rafael is een van de weinige dansers/docenten in wie ik vertrouwen heb een even goede workshop neer te zetten als Koen. (Iemand zin om zijn ervaringen met Raf als docent te spuien?)


Ik heb Louise net vandaag gevraagd of ik misschien toch mee kan doen, nu ik hoor dat Rafael komt in plaats van Koen. Dit omdat Rafael één van de enkele docenten is waarvan ik graag zo nu en dan een workshop volg, ongeacht de precieze inhoud.

Zowel Rafaels stijl als danser als die van docent kenmerkt zich door aandacht en een bepaalde rust. Aandacht voor elkaar (leiden en volgen) en de muziek.

Bij de boombalstage neemt hij elk jaar de half-gevorderden stage voor zijn rekening, omdat hij een stevige basis erin kan krijgen en hierop uitbouwt. Maar hij kan en zal het hier ook voor gevorderden interessant houden.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 5:58 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
saghws schreef:
Kweenie of ik nu nog wel zo veel zin heb:
* geen Koen - Rafael ken ik niet
* geen onregelmatige walsen
* verhouding leiders/volgers scheef
* beginners doorschuiven naar de gevorderden om de workshop "vol" te krijgen ...


Ok, we gaan je overhalen!
* Ik heb op de dansstage les van Rafael gehad, en daar heb ik geen spijt van gehad. Rafael is echt een topper! :hug:
* Dat stond al niet op het programma, en bovendien: een gewoon walsje is toch ook heerlijk? :peace:
* Vaak zijn de verhoudingen andersom. Gewoon komen, dan kunnen wij meiden dit keer eens genieten van een overschot. :biggrin:
* Zie uitleg Louise. Ik volg ook beide workshops! :)

Laatste over-de-streep-trekker: ik ben er ook! :laughing:
Walsje doen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 6:19 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Sagws, ik ben het volledig met Louise eens dat ze met Rafael een gelijkwaardig niveau biedt.
In België krijg ik soms de vraag: wie vind je prettiger lesgeven, Rafael of Koen? Dat geeft dus heel duidelijk de hoge en gelijkwaardige status van die twee aan.

Wat is dan het verschil tussen die twee?
Ik denk dat Koen meer van de dans uitgaat en er vooral op let hoe hij dat zo goed mogelijk op de cursisten over kan brengen. En Rafael handelt meer vanuit het gevoel in de muziek en wat je daarmee kunt doen.
Het is uiteraard niet zwart-wit en allebei zijn ze heel goed in staat om te doorgronden wat er precies fout gaat als er iets niet helemaal lekker loopt.

Ik weet nog van de dansstage dat Rafael in een workshop liet zien hoe je variaties toepaste zonder het ritme te onderbreken. Dat was geloof ik een heel klein onderdeel van een zeer interessante workshop over 'muzikaliteit en dynamiek'.

Ik heb verschillende workshops van beiden meegemaakt en ook de halfgevorderdenstage bij Rafael gevolgd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 7:35 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ik heb nooit les gehad van Koen, maar wel van Rafael. Ik kan ze dus niet vergelijken, maar Rafael geeft zeker goed les. Ik heb bij hem de workshop 'Leiden en volgen' op het Boombalfestival gevolgd (en gekeken bij de vergelijkbare workshop die hij gaf op de dansstage). Ook heb ik het genoegen mogen smaken om een walsje met hem te doen op het bal op de dansstage. Dat mij er ook van overtuigt dat ik nog niet het niveau bezit om mee te doen met de workshop tot mijn spijt. Maar hij geeft zeer prettig les, heel rustig en weloverwogen, met een beetje humor. Dus vooral de workshop doen als je de kans krijgt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 212 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling