mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 12:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 4:29 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Yellowflower schreef:
Dat linkje staat hier in dit topic, een bladzijde terug denk ik...


Deze http://www.facebook.com/event.php?eid=150073068359665 bedoel je gelebloem?

Kan iemand me het embedden van links uitleggen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 4:30 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik moet eerlijk zeggen, dat hoe leuk het idee van een oudejaarsbal ook is, het mij dus helemaal niet trekt. Het hele jaar door houd ik best rekening met de data waarop leuke bals zijn en ik doe altijd zo veel mogelijk mijn best om daaar dan ook bij aanwezig te kunnen zijn. Oud en nieuw is voor mij een feestdag die ik juist doorbreng met mijn niet-bal vrienden. jawel, er is ook nog een heel leven buiten alle bals...

Maar goed, ik denk zelf dat een bal met oud en nieuw heel leuk zou kunnen zijn...alleen misschien niet voor mij. Gelukkig is dat helemaal geen reden om er dan van af te zien! ;)

Ik wens iedereen nu al heel erg veel plezier en ben benieuwd naar alle verhalen!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 7:15 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Bedankt! Ook een misschientje van mij (als fb het weer doet), want inderdaad, er is ook een leven buiten bals en al die mensen hebben nog niet echt concrete plannen momenteel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 10:09 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Heb van alles geprobeerd, maar de bal folk feestjes (of kerstvakanties in Gennetines) de laatste 6/7 jaar waren voor mij de leukste feestjes. Samen het nieuwe jaar in dansen is gewoon erg leuk. Nieuwjaars dansfeesten zijn hier toch ook best wel gebruikelijk? Alleen nog niet met bal folk..

Btw. hoezo geen leven naast bal folk? Ik kan me voorstellen dat als je ook nog in meerdere bal folk bands speelt (of je verveelt op het platte land ;), dat je er (relatief) drukker mee bezig bent. Maar die paar bals per jaar? Als we hier nou elke dag een bal hadden..
Inc bal organisatie en het forum, maakt bal folk iig maar een klein deel uit van mijn tijd besteding.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 10:14 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di aug 31, 2010 1:29 pm
Berichten: 144
telenn gwad schreef:
....Oud en nieuw is voor mij een feestdag die ik juist doorbreng met mijn niet-bal vrienden.....


Ja ja, dat begrijp ik wel. Heb tot dusver oud en nieuw bij familie en/of vrienden gevierd. Nu wil ik wel een bal mee maken met oud en nieuw :wink:

telenn gwad schreef:
Ik wens iedereen nu al heel erg veel plezier en ben benieuwd naar alle verhalen!


Ja zeker! we houden je op de hoogte!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 11:36 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ernie schreef:
Welk evenement Kees? Of is dat geheim?


Sorry voor het nog niet beantwoorden.
Nee, het is zeker niet geheim.
Het is de Taizé-wintermeeting.
Taizé is een christelijk klooster of communiteit in Midden-Frankrijk, waar jaarlijks zeer vele jongeren komen (om een idee te krijgen: in een week in de zomer kunnen er zo 5.000 jongeren zijn). Er komen zelfs schoolklassen als een soort werkweek. Op de een of andere manier worden veel mensen, gelovig en ongelovig, geraakt door wat ze daar ervaren. Ik ben zelf drie keer in Frankrijk geweest, negen jaar geleden voor het laatst.
Even een linkje: http://www.taize.fr/nl

Elk jaar wordt een wintermeeting rond oud en nieuw gehouden in een grote Europese stad. Dit jaar is gekozen voor Rotterdam. Er worden 25.000 jongeren verwacht. Zelf ben ik ook ooit een keer geweest. Dat was in 1997/98 in Wenen. Toen waren er zelfs 70.000 mensen. Dat was dusdanig massaal dat ik het daarna niet meer gedaan heb.
Even een linkje: http://www.taizeinnederland.nl/

Stiekem zit ik er aan te denken om volgend eens naar Gennetines te gaan en dat te koppelen aan enkele dagen Taizé. Leuke anekdote is dat ik degene die mij met balfolk liet kennismaken, heb leren kennen in het gastgezin tijdens de wintermeeting in Wenen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 9:18 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
O Kees, wat gaaf! Ben twee jaar geleden in Taize geweest, was erg mooi. Ben zelf niet echt christelijk (cultuurkatholiek, lol), maar vond de diensten echt prachtig! Je kunt daar alleen nergens fatsoenlijk zitten...

Succes met Rotterdam dan! Hmm, misschien moet ik daar ook aan gaan denken, Rotterdam is wel dichtbij...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 9:19 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
O Kees, wat gaaf! Ben twee jaar geleden in Taize geweest, was erg mooi. Ben zelf niet echt christelijk (cultuurkatholiek, lol), maar vond de diensten echt prachtig! Je kunt daar alleen nergens fatsoenlijk zitten...

Succes met Rotterdam dan! Hmm, misschien moet ik daar ook aan gaan denken, Rotterdam is wel dichtbij...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 9:20 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Solly voor de dubbelpost....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 9:27 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Er zijn er zeker meer die Taizé kennen.
Afgelopen keer op de dansstage zat ik met mensen te praten toen ik ineens een clubje Taizé-liederen hoorde zingen. Ik weet nog dat ik daar behoorlijk verrast door was.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 11:06 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kees schreef:
Er zijn er zeker meer die Taizé kennen.
Afgelopen keer op de dansstage zat ik met mensen te praten toen ik ineens een clubje Taizé-liederen hoorde zingen. Ik weet nog dat ik daar behoorlijk verrast door was.

Ubi Caritas et A...ha..mor
Ubi Caritas
Deus I..hi..bi est
:blush:
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 12:12 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ja, ik weet dat ik op Boombal iemand zag met een Taize kruisje, dat is dan wel weer grappig.

@Cooper: ;-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 12:29 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik bedoelde trouwens met 'de dansstage' de stage in Enschede.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 3:31 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ah, ok. Daar heb ik het niet opgemerkt. Maar goed, 'ze' zijn dus overal. :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 10:31 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: za aug 01, 2009 1:04 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Leuven (België)
Ernie schreef:
Kees schreef:
Ik ben toen voor een oudejaarsbal naar Leuven geweest en dat was de reis dubbel en dwars waard.

Ja, daarvoor moest ik aldoor naar Frankrijk, maar vond het eigenlijk tegenvallen vanwege de ongezellige zaal en ik dans niet graag op een scheve tegelvloer.. Zonde van de uitstekende organisatie met heel veel vrijwilligers en lekkere hapjes (mocht m'n oliebollen ook nog in de magnetron stoppen ;). Dit jaar schijnen ze een beter zaal te hebben.


Inderdaad Vier Intiem in Leuven is van locatie veranderd. De zaal is nu vierkant, met een vlakke tegelvloer enongeveer dubbel zo groot. Met slechts iets meer volk dat toegelaten zal worden, zal er ook ongeveer anderhalf keer zoveel plaats per danser beschikbaar zijn.
Nog niet alle groepen liggen op dit moment al voor 100% vast, maar Zlabya en Snaarmaarwaar komen al zeker. Indien gewenst kan ik ook voor een beperkt aantal verre reizigers een slaapplaats en/of oudejaarsdinner-plaats voorzien in ons gemeenschapshuis.

En ... mogelijk zijn er dit jaar -speciaal voor de Nederlanders - ...
oliebollen (onder voorbehoud).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 209 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling