mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 10, 2024 1:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Naar Gooikoorts ?
Alleen als ik me daarvoor kan laten inenten 6%  6%  [ 1 ]
Ik ga altijd, dus waarom niet? 39%  39%  [ 7 ]
Hebben ze daar wel aardappels met jus? 6%  6%  [ 1 ]
Tsja, als ze geen Guinness hebben... 6%  6%  [ 1 ]
Mag je ook zonder gezondheidsverklaring? 6%  6%  [ 1 ]
Kan ik daar ook gewoon op tijd gaan slapen? 0%  0%  [ 0 ]
Ik pieker er niet over. 11%  11%  [ 2 ]
Jammer hoor, dan is net mijn schoonmoeder jarig. 22%  22%  [ 4 ]
Volgend jaar misschien. Eerst mijn vrouw en kinderen bewerken. 6%  6%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 01, 2010 8:36 pm 
Offline
Newbie

Geregistreerd: di aug 05, 2008 8:58 pm
Berichten: 3
als er iemand nog twee plaatsen in de auto heeft zouden mijn vriendin en ik graag mee rijden. vanaf Wageningen, Utrecht of elke andere plaats met een station. stuur dan even een PM. Waarschijnlijk gaat het niet lukken, dan komen we met het ov.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 3:25 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Bwuh, gebrek aan slaap, overschot aan warmte en een miniverkoudheid zorgen ervoor dat ik me zo slecht voel dat ik besloten heb toch maar niet naar Gooikoorts te gaan... Volgend jaar beter!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2010 9:30 am 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 04, 2010 8:20 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Oosterhout
Gooikoorts was super!
We hebben genoten van de bandjes uit landen als Oekraïne, Polen, Noorwegen, Finland, Schotland, Ierland, Spanje en oja, Frankrijk, Wallonië en Vlaanderen.

Wie heeft die pool zien dansen met een cello om zijn nek? Zag er erg grappig uit.

We dachten eerst dat de luistergroepen misschien saai zouden zijn en dat we vooral voor het bal aan het eind gingen, maar het was zo super gezellig overal de hele dag dat het eerder andersom was. De bands en sfeer bij het bal vonden we wat tegen vallen. Te druk en te veel mensen die niet komen om gezellig te dansen (maar te kijken recht voor het podium).

O en die lekkere Spaanse deuntjes tussendoor doen meteen weer verlangen naar een vakantie op Cuba :D

Ben benieuwd wat jullie er van vonden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2010 12:44 pm 
Offline
Ballgirl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 20, 2010 9:00 am
Berichten: 13
Ik was op zaterdag afgereisd en moest dezelfde avond weer thuis zijn. Het was een geweldige minivakantie: weg van de snelweg, in glooiende landschappen op zoek naar dat ene dorpje tussen al die andere dorpjes, om het vervolgens onder een overweldigende plensbui aan te treffen, met niets anders bij dan een paar slippers, wat goede moed en een bakje kersen.

Maar dan klaarde het al op, was het gras alweer droog en waren er toffe bandjes, interessante bouwers en een leuke 1-uurs workshop met Toon van Mierlo.

Jammer dat ik Peut-Etre Demain heb gemist (die was op vrijdag), maar Dr. Eugene was tof, zo ook de Polen. (De mepcello-man deed de dansjes maar voor, want wij snapten ze blijkbaar allemaal niet. Mazurek-Mazurka...) En mr. Morrisson, die ruwweg de vioolpartij uit de bluegrass-muziek overnam op zijn doedelzak. Bij hem werd wel leuk gedanst, alleen zag hij het blijkbaar niet omdat het in de hoeken was.

Net als bij Folkwoods is er inderdaad een vrij lang zitgedeelte. Maar bij het balfolk waren we alweer terug in de auto, dus dat heb ik niet kunnen vergelijken.

Wel heb ik Toon dus nog even mogen ervaren als hij in een uur een van zijn eigen (niet noodzakelijk eenvoudige) liederen in een groepje stampt. Hij heeft een bepaalde gave voor in elkaar wevende melodietjes, en het is leuk om dan te ervaren hoe hij daar over denkt.

Bij de bouwers heb ik wat mogen blazen op de fluiten van Geert Lejeune en het kunnen vergelijken met mijn eigen fluit; tevens heeft de standhouder deze fluiten vergelijkend bespeeld. Een echte eye opener om de verschillen te kunnen zien, horen en voelen tussen mijn Franse fluit en Geerts moderne "Ierse". Basaal komt het erop neer dat je ongeveer 2x zoveel lucht kwijt kan in de moderne fluiten, zonder het ooit terug te vinden. (Dat laatste alleen als je techniek is gericht op de 'kleinere' Franse fluit, anders is het een kwestie van leren.)

(Op zondag ging ik van Gooik naar 't Gooi om een scoutingkamp te begeleiden. Een goed gepakt, afwisselend weekend!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2010 3:58 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iedereen beleeft het op zijn of haar eigen wijze.
In de Foto's is mijn eigen wijsheid tot uitdrukking gebracht.
Allemaal bedankt voor de gezelligheid.

http://picasaweb.google.com/campie.gert ... directlink

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2010 4:24 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Wat een prachtige foto's, Campie! :applause: Wat was het fijn! Heb je ook nog concerten gezien? :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2010 4:46 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kikker schreef:
Wat een prachtige foto's, Campie! :applause: Wat was het fijn! Heb je ook nog concerten gezien? :luck:

Eén half concert samen met Rolf. Vaak vond ik het geluid te hard en één nyckelharpa is mooi maar 5 tegelijk is killing. En voor de rest heb ik gewoon de voorkeur gegeven aan de mensen om mij heen en het bijslapen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2010 10:37 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Kikker schreef:
Wat een prachtige foto's, Campie! :applause: Wat was het fijn! Heb je ook nog concerten gezien? :luck:

Eén half concert samen met Rolf. Vaak vond ik het geluid te hard en één nyckelharpa is mooi maar 5 tegelijk is killing. En voor de rest heb ik gewoon de voorkeur gegeven aan de mensen om mij heen en het bijslapen.


echt? NHO was voor mij dè reden geweest om te gaan kijken. :-)
Hoe vond de rest dat?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 08, 2010 9:10 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik heb enorm genoten van NHO. Prachtige klanken, fantastische melodiën en arrangementen. Wat een energie spatte daarvan af! Hele concert heerlijk geluisterd, dansen vond ik te afleidend. :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 08, 2010 9:34 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kikker schreef:
Ik heb enorm genoten van NHO. Prachtige klanken, fantastische melodiën en arrangementen. Wat een energie spatte daarvan af! Hele concert heerlijk geluisterd, dansen vond ik te afleidend. :love:

Dan is het wel goed als ik mij iets verduidelijk:
Zoals Kikker zegt, met betrekking tot melodie en arangement, maar zulke aspecten kan ik ook van anderen horen. Maar wat ik zo mooi vind aan de klank van een solo goed bespeelde nyckelharpa was ik helemaal kwijt bij deze club van 5.
Daarom weer snel, misschien te snel, terug naar het amorphe geluid van rondom mij kwetterende mensen onder het Duveldroomschip.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 284 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling