mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 23, 2024 6:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: on-topic / off-topic
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2003 7:40 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Beste Forumbezoekers,
Er is nogal wat discussie gaande in verschillende topics over het gezellige gekeuvel en de soms onverwachte wendingen die er plaatsvinden (off-topic is nog zwak uitgedrukt off-forum is vaak meer op z'n plaats :) ).
Zowel de inhoudelijke discussies als het gezellige geklets van een groep muziekvrienden vind ik waardevol. Wat mij betreft mag dat dan ook best in één forum. Echter waar ik iedereen op wil wijzen is het volgende: Het onderwerp is belangrijk. Anders kun je niets terugvinden en worden inhoudelijke discussies hopeloos "vervuild". Wil je gewoon twee dingen kwijt dan kun je reageren op het bericht binnen het onderwerp en dan zet je de sappige details in een daarvoor bestemd onderwerp of je maakt een nieuw onderwerp aan. Dat betekent meer berichtjes :)
Let op: kies je subject van je onderwerp/topic dus zorgvuldig zodat je forumgenoten weten wat ze zullen vinden en wat ze volgen en wat niet.
Leve de volksmuziek en de gezelligheid eromheen.
:love: ---mota----

PS. Dus geen off-topics meer. Off-topic wordt nieuw topic.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 5:18 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Toevoeging: dit was al een heel oud bericht, nog uit de tijd dat mota het forum beheerde. Ik wil jullie nogmaals vragen dit te lezen en er op te letten. Dank! --zeerover--

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 7:12 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
flimmie, in het edit-knop-topic schreef:
Een topic met halsstarrige verdedigingen van de editknop is peanuts vergeleken bij het ongevraagd verplaatsen van een bijdrage naar een compleet ander topic :worried: Niet meer doen hoor ZRS!

Het is goed met jullie, verdorie. Ik doe dat wel als me dat nodig lijkt.
'k heb het edit-knop-topic gestart om het eindelijk eens goed over de edit-knop te hebben. Een onderwerp wat voor- en tegenstanders belangrijk vinden.

Normaal ben ik niet zo streng met off-topic.
Maar dat topic wil ik "schoon" houden.
Dus ik heb een stuk tekst wat duidelijk off-topic was (ook zo benoemd door de schrijver), even ergens anders neergezet, en de schrijver ervan direct ge-pb't, dat ik dat gedaan heb, waarom ik dat gedaan heb en dat het off-topic gedeelte vervolgens naar believen van de schrijver neergezet kan worden waar ie wil (ander topic naar keuze, of nieuw topic aanmaken over taal en spelling o.i.d.).

Ik ga niet eerst vragen of ik dat mag doen en wachten op een reactie, zodat tijdens het vragen al vier mensen op het off-topic gedeelte kunnen reageren. Niet in een topic waarvan ik het belangrijk vind dat het on-topic blijft.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:06 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Mijn uitgangspunten bij het beheer zijn:
- het forum is grotendeels zelfregulerend
- als ik het eens nodig vind om in te grijpen, dan doe ik dat bij voorkeur één-op-één, via pb met de schrijver. Dat zijn de kortste lijnen met de minste kans op misverstanden. En dan heb ik ook niet het hele forum dat zich ermee bemoeit en iets van het ingrijpen vind. Ik grijp niet vaak in, want het is altijd lastig waar een grens wel of niet ligt. En daar kan je dus veel meningen over hebben, op verschillende momenten. 'k heb er niet zo'n behoefte aan om van alle forum-bezoekers de mening over een ingrijpen te horen. Dan wordt een ingrijpen opeens iets heel groots, terwijl het één-op-één meestal in twee pb-tjes gefixed is.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:14 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
En on-topic / off-topic is ook altijd lastig.
Vaak hebben onderwerpen raakvlakken. Lastig te beoordelen waar de grens ligt. Meestal bemoei ik me er dus ook niet mee.

't zou makkelijker zijn als je berichten zo van het ene naar het andere topic kon slepen en eventueel weer terug, maar dat kan helaas niet.
Je kunt alleen een topic splitsen (er een nieuw topic bijmaken en een deel van de berichten daarheen verplaatsen).

Wellicht dat in de nieuwe versie meer mogelijkheden zijn.
Als Martijn het overneemt en de boel gaat upgraden, zou het mooi zijn als daar meer mogelijkheden voor zijn.

't is jammer dat ik alleen berichten kan quoten als ik ze naar een ander, bestaand topic wil plaatsen (op eigen intiatief of, meestal, op verzoek van de schrijver).

Dit nog ter informatie over mijn mogelijkheden en onmogelijkheden als moderator.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:25 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Goed bezig zeerover, ik vond het geen rare zet.

Taaldiscussie is wat mij betreft off-topic, dat moest ik laatst zelf ook toegeven met onze discussie over kunst des quotens en hetzelfde geldt voor die post met erin sluipen. In een aantal topics verschuift de discussie zo ver dat het niet meer aansluit bij het begin van het topic, maar nog steeds onder dezelfde kop past. Het topic Andere dansen? is er zo één.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:52 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Zouden mensen erg hard protesteren als we een topic over rare taaldingen opstarten? Het is off-forum, maar wel één van de populairder off-topic zijstraten. Om wille van de de discussie waarover we topics maken hier plaats ik het in dit topic, maar het mag in een logischer of nieuw topic geplaatst worden als je dat nodig vindt.

Tot nog toe zijn er aan niet-balfolkgerelateerde dingen topics over:

gezellig gelul
Campies Klaagmuur
telenn's jubelei
andere muziek
youtube filmpjes
films

Ik geloof dat er genoeg taalfanatici hier zijn om dat mogelijk te maken, recent onder meer Kees, Invar, Wouter, Ron en ondergetekende.

Heeft iemand een mooie titel voor zo'n topic? Dan kan het stuk over kunst des quotens misschien daarheen verplaatst worden als voorbeeld.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:58 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Voor die taal-dingen zijn er genoeg andere sites/forums op het net.
Ik vind het hier niet nodig. Het is al erg genoeg dat de muziekdiscussies al naar een eigen hoekje zijn uitgeweken voor het geweld van bals, car-pooling en taarten.
Kijk eens naar de naam van het forum.

Zo, dit is wel weer even voldoende halsstarrigheid. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: on-topic / off-topic
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 12:12 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
mota schreef:
Beste Forumbezoekers,
Er is nogal wat discussie gaande in verschillende topics over het gezellige gekeuvel en de soms onverwachte wendingen die er plaatsvinden (off-topic is nog zwak uitgedrukt off-forum is vaak meer op z'n plaats :) ).

Zowel de inhoudelijke discussies als het gezellige geklets van een groep muziekvrienden vind ik waardevol. ...........:love: ---mota----

PS. Dus geen off-topics meer. Off-topic wordt nieuw topic.


Wat heerlijk om weer eens een stukje mota-taal te lezen! :love:

Kan er ook een revivaltopic komen met fijne citaten uit het forumjaar 2003? :love: :hug: :kiss:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 4:51 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Misschien is het een idee om een offtopic 'hoekje' (zoals campie het muzikanten-forum-deel noemt) aan te maken, voor niet-muziekgerelateerde dingen? Er zijn een boel topics die daar veel beter zouden passen dan in dit "Vlaamse en Franse Volksmuziek"-forum; bijvoorbeeld "gezellig gelul", "Kampie's klaagmuur", "Telenn's Jubel-Ei", "Uitspraken van anderen" en nog veel meer topics die nu hier staan. Een duidelijkere splitsing maakt het volgens mij makkelijker om muziekgerelateerde topics ontopic te houden en maakt het voor een moderator ook overzichtelijker.

Wat ik op veel fora zie, is dat een gezellig offtopic-gedeelte (waar mensen vrij zijn om te posten wat ze willen) het forum levendiger maakt, zodat mensen die normaal alleen het forum lezen ook worden aangespoord om zelf dingen te posten. Dat heeft volgens mij ook weer een positieve invloed op het ontopic-gedeelte - ik ben hier nog niet zo lang, maar volgens mij is nu met de editknopdiscussie ook in andere topics iets drukker op dit forum dan normaal?

Er zijn (zoals zeerover al zei) vaak raakvlakken tussen on-topic en off-topic (het is nooit zwart/wit), maar misschien is het dan juist handig om het op de manier die ik voorstelde gescheiden te houden. Dan is het in het muziekgedeelte makkelijker om iets strenger te zijn tegenover offtopicheid, en als er een apart offtopic-hoekje is is het ook makkelijker om daar een offtopic-discussie voort te zetten (ik zou in dit "Vlaamse en Franse Volksmuziek"-forum bijvoorbeeld geen taaltopic openen (ook al zou ik zo'n topic leuk vinden), omdat het hier niet thuishoort).


Gewoon een idee; ik vind dit forum zo ook heel leuk hoor!

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 4:59 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Invar, ik denk dat je hierover beter hier http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... t=indeling verder kan discussiëren.
Lees dit topic eens rustig door en bekijk dan of je hierover een discussie wilt wagen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling